Brøndby - Tallinn og FCK - Ajax


roc
 Share

Recommended Posts

BIF - Tallinn

Jeg tror at esterne vil kæmpe hele kampen igennem og vil skabe problemer for BIF, specielt med det antal spillere som er ude, pga skader.

Det bliver sikkert en kedelig 1-0 sejr til Brøndby, men jeg vil ikke afskrive Flora på nogen måde.

De gjorde det, de prøvede på, på hjemmebane og vil sikkert prøve at komme til at spille lidt lotto i straffesparkskonkurence, med mindre Brøndby scorer tidligt eller de får et kontra-mål tidligt i kampen.

Hvis de scorer først, bliver kampen bare ødelagt, fordi de vil spille på resultatet og Brøndby vil skulle alligevel score 2 mål.

Tror ikke, at de vil kunne holde nullet hele kampen igennem (hvis de scorede før halvlegen), men 1-1 vil være nok for dem.

På den anden side, kan kampen også ende med 4-0 til Brøndby og det ville også være det mest logiske resultat, taget det generelle niveau i SAS-ligaen kontra den estike Meistriliiga, men Flora har flere spillere med stor landsholdserfaring og offensiv-teknikeren Lindpere, der dog sikkert ikke vil få mulighed for at vise særlig meget af hans evner.

Forventet resultat: Brøndby IF 3-1 Flora Tallinn

Ajax - FCK

Ajax har 1¾ ben i Champions League gruppespillet og jeg tror helt ærligt ikke på at de vil have nogen slip-ups mod FCK og vil sikkert kunne få en flermålssejr hjem. FCK har ikke nogen chance, overhovedet. Hvis de scorer tidligt, lukker Ajax kampen ned, hvis de ikke gør, har de hellere ikke en chance, med mindre de er heldige og kan få 2 mål lige efter hinanden på dødbolde med Gravgaard og Allbäck som er en del farligere i boxen end de hollandske forsvarsspillere.

Dog, tror jeg ikke at forsvaret vil kunne holde nullet, fordi de bare er ikke i stand til at holde Huntelaar og Babel fra chancer.

Som man kunne se i den første kamp, er én kikser, nok til at Huntelaar omsætter det til mål.

Jeg ser hellere ikke nogen, som kan lukke Wesley Sneijder ned på midtbanen.

FCKs eneste egentlige chance er, hvis Ajax spille ukoncentereret og egentlig dårligt og de kan drage fordel af det.

Da, kan de sikkert godt få 2-1 og vinde efter straffespark.

Forventet resultat: Ajax Amsterdam 2-0 FC København

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tror FCK har en chance. Ikke en stor chance, men en chance. De skal spille meget klogere end i den første kamp, hvor de løb sig ihjel i den første time.

De er nødt til at spille lidt afventende og håbe på nogle dødbolde tæt på feltet. Linderoth er efterhånden blevet ret giftig på de frispark!

Men igen, jeg håber mere end jeg tror.

Jeg så ikke Brøndbys første kamp, så jeg kan ikke udtale mig, men jeg håber da selvfølgelig at de går videre.

Link to comment
Share on other sites

Selv som inkarneret Aab'er bliver jeg nødt til at tage hatten af. :bowdown: Nu var det jo også en tidligere Aab'er som grundlagde sejren... Det bliver rigtigt fedt at følge med FCK i CL-turneringen!

På den korte bane tror jeg imidlertid, at den positive effekt på SAS-ligaen er til at overse, med en indtægt på 50-100 mill. for FCK bliver de jo bare endnu en klasse over resten af de danske hold, og med Brøndbys angrebsmæssige problemer kan det måske vise sig at give FCK et forspring tidligt i SAS-liga sæsonen.

På længere sigt skal dansk klub fodbold holde et stabilt niveau, førend det udmønter sig i bedre seedning og flere pladser blandt de store drenge i Europa. Men lad os nu se, om ikke de røde djævle :devil: kan udnytte trætheden i københavnernes bentøj i weekend og redde de tre point med hjem.

Nogen der har set kampen, og er den overhovedet blevet vist?

Kamp resumé?

Edited by CosmoKramer
Link to comment
Share on other sites

På længere sigt skal dansk klub fodbold holde et stabilt niveau, førend det udmønter sig i bedre seedning og flere pladser blandt de store drenge i Europa.

Hvordan ser det helt præcist ud med ranglister osv? Nogen der har link? Og giver det ikke også yderligere point hvis de tre andre danske hold går videre i Europa?

Link to comment
Share on other sites

Nogen der har set kampen, og er den overhovedet blevet vist?

Var det ikke TVDanmark der viste den? Eurosport gjorde iøvrigt også. :cool:

Og tjek følgende links:

Fodbold: Miraklet i Amsterdam - JP.DK

FCK gjorde det fandeme! - EB.DK

Ellers er Bold.dk altid et fint sted for et hurtigt overblik af højdepunkter, sådan i fact-form. :wink:

... og skønt med et træt FCK hold der nu drikker lidt for meget champagne i aften. De får så meget mås af AaB på søndag i Parken. Efter 8 - 0 sejren regner jeg med, at jeg går ned og ordner hele C3-sektionen ene mand! Så er der ryddet op i Parken! :superman::superman::devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Kampen blev vist på Kanal 5!

FCK var mildest talt en smule heldige, men den slags hører jo med i fodbold... 2-0 målet er et selvmål, hvor en ajax-spiller bliver ramt, så bolden flyver i en bue over målmanden!

I anden halveg gør FCK en god figur, men i første halveg kunne Ajax meget nemt have lukket kampen, hvis det ikke lige var for deres katastrofale ineffektivitet!

Fedt at se jubelscenerne umiddelbart efter kampen - Ståle Solbakken gik helt amok! :)

Mon FCK's CL-kvalifikation kan give bagslag i superligaen? Det bliver spændende at se...

Link to comment
Share on other sites

Bliver spændende at se hvem de kommer i gruppe med!

Drømmen må være et blødt hold fra 2. og 3. lag og så en af de store kanoner fra øverste seedningslag.

Real, Barca, Manchester United eller such like!

Ellers så bare giv FCK Man United, Barca og Bayern München, ligesom Brøndby fik! :4thumbup:

Men en gruppe med et par "bløde" hold og en stor kanon vil kunne fylde Parken og så evt. (ikke så sandsynligt!) give dem en chance for videre avancement!

Link to comment
Share on other sites

Hvem skal nu købes?

Værterne snakkede om en angriber, en kantspiller og en venstre back.

Ikke for a lyde for overlegen, men nu kan FCK altså pludselig håndplukke fra en hylde højere end de ellers har kunnet Champions League er attraktivt for rigtigt mange spillere.

Jeg kunne godt tænke mig at se en Mohammed Zidan i den hvide trøje.

Men hvis man turde smide 40 millioner i nakken på en enkelt spiller, så er udvalget pænt.

Hvem skal købes?

Og til Kalkunen: Sportsjournalisme er klichéernes holdeplads! Hvem husker ikke klassikere som: SåDANMARK, eller Ståle gik til stålet, Kollektivt kollaps - Eller klassikeren efter et hold har tabt 3-0:

Dumpekarakter: 03!

Link to comment
Share on other sites

Who's got the power?

SILBERBAUER!!! :superman:

Et helt fantastisk flot resultat. Ajax var dog totalt dominerende i 1. halvleg og kunne meget let have lukket kampen tidligt, men omsider var det FCK der havde heldet på sin side. Jeg har snart ikke tal på hvor mange stolpeskud og lige ved og næsten forsøg, der har holdt os fra europæisk succes, men denne gang tilsmilede lykkens gudinde byens hold :4thumbup:

Jeg er fuldstændig beruset af både øl og sejrsglæde, og skal ærligt indrømme at jeg kneb en tåre da jeg så Ståle gå amok efter kampen.

Det var smukt :4thumbup:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share