Problemer med dødløft


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Jeg har det problem at jeg virkelig har svært ved at lave dødløft... Teknikken sidder der slet ikke, lige meget hvor meget jeg prøver...

Er meget ustabil og vil nydig ødelægge ryggen... Jeg har tænkt mig at køre stille med den, med meget få kilo, selvom jeg har prøvet lidt af hvert... Ved hvor god øvelsen er ved korret udførelse, men også hvor farlig den kan være ved forkert..

I vil nok hade mig for det her spørgsmål, men er der alternativer til dødløft?? Andre øvelser??

Ved godt det ikke bliver lige så godt som dødløft, men ja et alternativ vil være godt..

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu overkill for de fleste at melde sig ind i en styrkeklub for at lære teknik i dødløft... så sindsygt svært er det jo heller ikke
Jaee men nu forholder det sig sådan at det synes topic-starter ikke. Det er også med at finde den rigtige stil der matcher Pumpekongen bedst at løfte på.

Og helt ærligt, hvad angår:

Bænk

Dødløft

Squat

så kunne de fleste rundt omkring i fitness paladserne godt tåle at få nogen kyndige øjne til at kaste et kritisk blik på teknikken i de respektive løft.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Korrekt, men der er da mange ting man kan gøre inden man melder sig ind i en styrkeklub for at lære dødløft teknik

-- men absolut den hurtigste måde at lære det i en styrkeløftklub. Desuden er der en del klubber hvor du kan gæstetræne og netop træne teknik inden du melder dig ind. - og hvis jeg ikke tager fejl så er kontingentet latterligt hvis man skulle få tanker om at melde sig ind. Og der er jo ikke tale om en sekt af en art - altså det skulle være muligt at komme ud af klubben igen...

Link to comment
Share on other sites

-- men absolut den hurtigste måde at lære det i en styrkeløftklub. Desuden er der en del klubber hvor du kan gæstetræne og netop træne teknik inden du melder dig ind. - og hvis jeg ikke tager fejl så er kontingentet latterligt hvis man skulle få tanker om at melde sig ind. Og der er jo ikke tale om en sekt af en art - altså det skulle være muligt at komme ud af klubben igen...

Heh, du får det næsten til at lyde somom jeg direkte fraråder folk at tage i styrkeklubber... Sådan forholder det sig jo ikke, men i min verden træner man ikke i en styrkeklub hvis det er fordi styrkeklubberne ligger for langt væk. Jeg ville da klart træne i en styrkeklub hvis geografien tillod det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share