Coke - verdens bedste sportsdrik


michael
 Share

Recommended Posts

Kender I det, coke smager fantastisk, men man er nødt til at holde igen for ikke at ødelægge alle kostplaner?

Jeg kunne snildt hamre 1 sixpack ned om dagen, men det går bare ikke.

I stedet bruger jeg en iskold dåse coke som eftertræningsdrik. Jeg har droppet druesukkeret i min proteinshake, og nyder i stedet en dugfrisk dåse af verdens bedste læskedrik.

Også efter en benhård løbetur er en coke guld værd.

Det geniale er at de simple kulhydrater er perfekte lige efter træning, og når man så kan få dem pakket ind i noget der virkelig giver livskvalitet, så er den jo bare i vinkel.

Der er simpelthen ikke noget argument for at lade være, heller ikke hvis man er på skrump.

Coke er en 11% sukkeropløsning, så regn med 33g sukker pr. dåse. Eller 55 hvis man er til 500 ml portioner.

(tricket kan formodentlig bruges med andre typer drikkevarer)

PS. Jeg skulle hilse fra min tandlæge og sige at I skal huske at skylle og gurgle efter med masser af vand. Skål.

Link to comment
Share on other sites

couldn't agree more!

Er helt syg med Coca Cola... (Ikke noget Pepsi sprøjt, kun en Twist en sjælden gang til afvæksling...)

Drikker dersværre nok rigeligt, men det er sq dejligt det stads... Minder mig om lejrtur til kbh, hvor jeg drik cola i stedet for at sove... Coffein... Vi havde 5 dage, vi havde da ikke tid til sådan noget pjat som at sove...! :D

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med de herre Evil comrads - desvære - cola light/pepsi max gør et kedeligt indhug i budgetet - hvis jeg ikke begrænser mig kan jeg snilt klare 5-6 L dagligt.... (det gør jeg altså ikke - næsten aldrig - bare en 2½-3 L...)

Link to comment
Share on other sites

Burde dette emne ikke høre til under doping ;)

anyway jeg selv er også hooked på the real thing, det der light stads er for svagt til mig. Jeg "prøver" dog at begrænse mig til 3-4 liter om ugen.

Er der nogen der kender kalorie indholdet i sådan en coca cola fætter ?

de er jo ikke så flinke til at skrive det på flasken.

Link to comment
Share on other sites

Light er da som vindfrikadeller og luftpostej. Nej, "Coke Is It", "Always Coca Cola" o.s.v. med The Real Deal. Altså ikke Evander Holyfield, hvis der skulle være nogen bokseentusiaster i huset, men det rigtige sukkersøde, klistrede, tandødelæggende og HERLIGE Coca-Cola :hehe: .

Jeg var for øvrigt engang på besøg hos Coca-Colas hovedkvarter i Atlanta, og der havde de en maskine, som kunne skyde Cola i et glas på tre meters afstand. Sådan en har jeg ønsket mig lige siden :w00t: .

Link to comment
Share on other sites

Bel>> Du er jo ikke helt rigtig i roen, du er næsten mere fanatiker end mig! :lol:

Havde en tidligere kollega som altid insisterede på at hælde cola op selv. Var glasset ubrugt skyllede han det i koldt vand først (noget med overfladespænding). Selve processen med at hælde op var et studie i for meget fritid. Med helt tiltet glad hældes langsomt op langs siden (ligesom med fadøl), og glassets hældning mindskes så som der fyldes i.

Tsk tsk... Bare ned med lortet, siger jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Som post exercise drink er diet coke, i modsætning til den ægte vare, uanvendeligt til andet end genoprettelse væskebalance.

Som helsefan vil jeg til enhver tid foretrække sukker som sødemiddel, fremfor noget syntetisk stads, der i teorien burde være ufarligt (ja, ja, jeg ved godt at opium et 100% naturprodukt).

Energiindhold kan man selv regne sig frem til, hvis man læser den initielle post.

Mht. smagsvarianter, vil jeg til enhver tid foretrække en ægte US fremstillet coke. Den smager bare en klasse over det produkt de spiser os af med i Europa (OK, UK versionen er faktisk tæt på). Jeg kender en special forretning i Malmø, hvor man kan få originale US coke dåser til kun 13 SEK stykket. Det er imidlertid ren luksus, og denne sublime væske nyder fruen og jeg kun ved specielle lejligheder af krystal-champagneglas.

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker vel gennemsnitligt 2 L !!!!! sukkercola på et år. Det er forsvindende lidt.

Derimod er Pepsi Max og Pepsi Light suverænt. Drikker vel 1 L om dagen i snit om dagen. Coca Cola Light er der derimod alt for meget brus i, så det drikker jeg næsten aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Må indrømme jeg i starten hadede Cola light i alle afskygninger men efter en smule tilvænning synes jeg faktisk det smagte langt bedre... kunne ikke drømme om at drikke alm cola eller sodavand for den sags skyld nu... sidder sjovt nok i dette moment og tyller iskold Coke light af dåse... så skål i light folkens :cola::worship:

Link to comment
Share on other sites

er der ikke nogen der drikker cherry coke :lol:

nej det bedste er helt sikkert en coca cola (IKKE light!) på DÅSE! det smager altså bedre... jeg ved ikke hvorfor men jeg syntes helt klart at cola på dåse er bedre end i flaske.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share