Fiskeolie kapsler?


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prøv at få fat i det nye "Tænk & Test" (tror jeg nok det hedder). Der har de sammenlignet en lang række fiskeolier for at se hvilken der er den bedste i forhold til prisen. Jeg kan desværre ikke huske hvilken en det var (nogen der har bladet liggende?), men det var IKKE en af de helt billige mærker.

Link to comment
Share on other sites

Fandt et udklip fra det omtalte blad...

- I vores undersøgelse kan man se, hvilke kapsler, der giver flest af de sunde omega-3 fedtsyrer for pengene. Det er ikke nødvendigvis de dyreste kapsler, der også giver flest omega-3 fedtsyrer, siger fødevareekspert Gitte Laub Hansen fra Forbrugerinformationen.

Link to comment
Share on other sites

Xax: Grunden til at jeg skrev om Udo's Choice, er, at dine kapsler ikke indeholder omega-6 (linol- og arachidonsyre). Du kan evt vælge at bruge de piller du har fundet i netto, men så bør du supplere med noget der indeholder omega-6....brug f.eks. vindruekerne-olie.

Det kunne iøvrigt være rart at se en test om hvad der rent faktisk er i pillerne, men det kunne jo egentligt være rart for alle produkter.

Link to comment
Share on other sites

Luciferase->

Grunden til at jeg skrev om Udo's Choice, er, at dine kapsler ikke indeholder omega-6 (linol- og arachidonsyre).
Til gengæld indeholder UDO's (ALA) ikke EPA og DHA, hvilket er hvorfor det kan være fordelagtigt at supplere de 2 med hinanden. Såvidt jeg husker sker der en konvertering i kroppen når du tager fiskeolier (EPA & DHA) til ALA - dog ikke i nødvendige mængder - derfor suppleringen.

Jeg "mener" det forholder sig sådan.

Link to comment
Share on other sites

Var et smut i Matas forleden for at kigge på fiskeolie-kapsler, cirka 120-150 kr for 120 piller :dropjaw:

Og så fandt jeg noget tilsvarende i Netto for 25 kr?!

Hvorfor denne prisforskel? Er det kun forretningernes grådighed som udgør forskellen? :retard:

Xax > Jeg har også undret mig over det samme. Min konklusion (det skal lige siges at jeg har ekstrem god lugte/smags-sans) er, at mange af de billige fiske-olier lugter mildest talt usunde, altså af affald. Det er min opfattelse og så gider jeg ikke spise det. Så hellere købe matas' som jeg mener er af langt bedre kvalitet, selvfølgeligt uden af have belæg for det, andet end min 'gut-instinct'.

Link to comment
Share on other sites

...hvor vigtigt mener I det er med alt det fiskeolie.. Tager alle jer der lige har kommenteret det fiskeolie, og kan i mærke nogen forskel på noget?

....jeg er ikke hoppet på denne vogn...endnu da...

Der er en dyr hobby... Kreatin, protein, fiskeolie, sund kost... kontingent i centret... BB blade. druesukker.. etc....

Ja, indrømmet... Jeg bruger aaaalt for mange penge på det... og ikke mindst tid.... Men hvad det er jo en sund hobby - forhåbentlig!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Der er en dyr hobby... Kreatin, protein, fiskeolie, sund kost... kontingent i centret... BB blade. druesukker.. etc....

Du kan starte med at skrotte BB bladene. Informationen i dem kan ikke bruges til andet end at vildlede folk. Brug MOL i stedet. ;) Desuden er fiskeolie fra Fakta eller Netto jo ikke så vanvittigt dyrt igen.

Link to comment
Share on other sites

endnu en fiskeolie-dabat? :(

den har da vist været her mange gange før og ingen har kunne forklare, hvorfor de billigeste fra Netto eller Aldi(de lader til at være næsten ens - spiser selv den fra Aldi) skulle være dårligere.

Nexus: det er den anden vej - fra ALA til DHA+EPA (i hvert fald i teorien)

Jeg synes nu ikke rigtigt, at hjemmepresset hørfrøolie lyder bedre - det kan vel kun holde sig i få dage på køl og det fører så til spild eller "overforbrug".

Indrømmet prisen er lavere, men alligevel.

The Tiger: tja, det giver dig sandsynligt ikke nogen videre forbedring BB- eller ST-mæssigt set, men det forbedrer sandsynligvis din generelle sundhedstilstand - nedsætter bl.a. risikoen for hjertekarsygdomme væsentligt med mindre du får meget fisk i forvejen :)

Link to comment
Share on other sites

Faktisk har forskellen mellem dyr og billigt fiskeolie ikke være diskuteret så tit(hvis overhovedet) her på MOL. Derfor startede jeg emnet.

En sjov ting faktisk...

Siden jeg begyndte at tage fiskeolie, så har jeg oplevet at jeg sover bedre, falder hurtigere i søvn, er mindre træt på dage hvor jeg af en eller anden grund ikke får sovet nok og er generelt i bedre humør.

Alt sammen pga. (formoder jeg) nogle billige fiskeoliepiller fra Netto af. Ikke helt ringe egentlig... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

rart at høre, at det går godt :)

Om det så er kapslernes skyld skal vi nok lade stå hen på skærmen et øjeblik og så ellers læse videre :D

nej, det er rigtigt, at prisen ikke har været diskuteret så meget, men alle de varianter af olie-tilskud, der findes, har.

Og så længe ingen kan påvise noget dårligt om de billige produkter kontra de dyre, er der vel ingen grund til at diskutere videre :)

*Hvad mangler den alm. dansker: Omega-9

*Hvor findes det billigst: hjemmepressede hørfrø og fiskeolie(eller fisk)

*Sikkerhed:

-fiskeolie kan indeholde tungmetaller, men er generelt ikke noget videre problem(gravide bør dog holde igen med fisk fra indre farvande.)

-hørfrø: mistanke om øget risiko for prostatacancer.

*Effekt:

-fiskeoile: godt bevist.

-hørfrø: ikke så godt bevist(mig bekendt.)

*Hvilken form:

-fisk-på-bordet: godt for andet end olierne, men lidt dyr for olierne alene.

-fiskeoliekapsler: det letteste og fhv. billigt.

-hørfrø: besværligt og måske øget cancerrisiko.

Så Det er vel ikke så svært at vælge fisk, når man har lyst til det og ellers fiskeoliekapsler, når man ikke får fisk på bordet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share