Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Jeps... formen er jo ikke den samme.. Jeg synes det væreste er, at det "nye" fedt sidder meget løs, hvilket jo også er grunden til man har nemt ved at tabe sig 2. gang frem for 1. gang... Men bare ikke fedt at fedtet frem for at være integreret med resten af kroppen, ligesom sidder ovenpå musklerne, som var det ikke en del af kroppen.. !!

Jeg kan godt forstå folk har det svært med deres krop efter en konkurrence, da lidt fedt, føltes som ekstram meget, af ovenstående grund.. !!

Sådan er fedtet på min mave altid. :unhappy: Og jeg har aldrig været hverken fed eller specielt cut. Man ville jo ellers gerne være lidt mere stram i det. :rolleyes:

Iø udmærket off-form, synes jeg. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeps... formen er jo ikke den samme.. Jeg synes det væreste er, at det "nye" fedt sidder meget løs, hvilket jo også er grunden til man har nemt ved at tabe sig 2. gang frem for 1. gang... Men bare ikke fedt at fedtet frem for at være integreret med resten af kroppen, ligesom sidder ovenpå musklerne, som var det ikke en del af kroppen.. !!

Knuz Anita

Interessant info, det anede jeg ikke :blink: hvor lang tid går der før at fedtet bliver til "fast" fedt ?

Og endnu et spørgsmål for at tilfredsstille min nysgerrighed :tongue:

Hvad med huden? Kan den godt følge med i små op og ned vægtforandringer ?

Link to comment
Share on other sites

Sådan er fedtet på min mave altid. :unhappy: Og jeg har aldrig været hverken fed eller specielt cut. Man ville jo ellers gerne være lidt mere stram i det. :rolleyes:

Iø udmærket off-form, synes jeg. :4thumbup:

Mange tak katrine :bigsmile:

Det er meget naturligt at fedtet sidder løst på maver, hvilket os er de steder mange taber sig i starten.. !! Steder som lår og læg sidder fedtet som regel meget bedre fast.. !!

Men prøv så at forestil dig du kan stå og modellere med fedtet på dine lår, på samme måde som på din mave, trods en forholdsvis lav fedt% :blink: Sådan sidder fedtet det første stykke tid efter en diæten.. Indtil det ligesom bliver en del af kroppen igen :cry:

Tro mig, man føler sig alt andet end i god form :laugh: Nu her gør det mig ikke det store.. for det første har jeg vænnet mig til det og for det andet, så sidder det knap så løst som de første par måneder... Men synes ik det var særlig sjovt i starten..

Link to comment
Share on other sites

Interessant info, det anede jeg ikke :blink: hvor lang tid går der før at fedtet bliver til "fast" fedt ?

Og endnu et spørgsmål for at tilfredsstille min nysgerrighed :tongue:

Hvad med huden? Kan den godt følge med i små op og ned vægtforandringer ?

Jeg ved heller ikke om det er sådan for alle.. Men det er hvad jeg oplever... og det passer jo fint nok med at fedtet er nemmere at smide når det bliver aktiv/løst... !!

Selv store piger med store lår, har ofte meget "hård" fedt som er svært at "hive i" på lårene.. Sådan var mit også sidste år inden diæten.. !!

Jeg har ingen ide om hvor hurtigt det sætter sig fast igen.. !! men i løbet af nogle år vil jeg tro det gradvist sætter sig fast.. !

Mit er pt stadigævk ret løst trods det er ved at være 4 måneder siden konkurrence.. !!

Om huden kan klare det kommer nok an på så mange ting... de 12 kg jeg smider/tager på kan min hud sagtens klare... men jeg laver også meget cardio på diæt (de hjælper huden til at trække sig sammen).. !! Men snakker vi 20-30 kg er det muligvis anderledes... Der er nok os en del genetik med ind over.. Nogle har en mere taknemmelig hud end andre.. !!

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved heller ikke om det er sådan for alle.. Men det er hvad jeg oplever... og det passer jo fint nok med at fedtet er nemmere at smide når det bliver aktiv/løst... !!

Selv store piger med store lår, har ofte meget "hård" fedt som er svært at "hive i" på lårene.. Sådan var mit også sidste år inden diæten.. !!

Jeg har ingen ide om hvor hurtigt det sætter sig fast igen.. !! men i løbet af nogle år vil jeg tro det gradvist sætter sig fast.. !

Mit er pt stadigævk ret løst trods det er ved at være 4 måneder siden konkurrence.. !!

Om huden kan klare det kommer nok an på så mange ting... de 12 kg jeg smider/tager på kan min hud sagtens klare... men jeg laver også meget cardio på diæt (de hjælper huden til at trække sig sammen).. !! Men snakker vi 20-30 kg er det muligvis anderledes... Der er nok os en del genetik med ind over.. Nogle har en mere taknemmelig hud end andre.. !!

Tak for forklaringen :bigsmile:

Jeg har været igang med at trykke på mit fedt rundt omkring på kroppen :laugh:

Nu vil jeg prøve at ligge mærke til hvad det er, der forsvinder på mig eller hvad det er, der bliver blødt.

Go' weekend :sun:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9/3-08

Endelig kan jeg komme igang igen.. !! Jeg har holdt 5 dages fri fra styrketræning og mine ribben er næste i orden... dvs jeg har ikke ondt med mindre jeg ligefrem trykker ind på dem - FANTASTISK.. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle starte idag, da det først var igår jeg blev smertefri, men tog chancen.. !!

Weekenden er blevet brugt på afslapning.. fredag kørte jeg tidlig hjem fra job og tog mig ligefrem en eftermiddagslur.. det godt nok lang tid siden det sidst er sket.. !! Om aften var jeg uden net, hvilket var pis kedeligt, så snakkede i stedet i mobil med Pia tøsen :wub:

Lørdag var jeg i jylland og besøge familien hele dagen, hvor vi skulle se søs lave 2 x gymnastikopvisning.. også super hyggeligt..

Eftermiddagstræning - Biceps og skulder (side + for):

Egentlig burde jeg træne ben, men det tør jeg ikke endnu.. !! Og efter 1 uges pause, kan det vist os gøre lige meget hvor i mit program jeg starter.. !!

Maskin incline skulderpres:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 25 kg

Gjorde lidt ondt, mine ribben er ikke helt klar til at jeg strækker armene op over hovedet endnu.. !!

DB lateral raise:

1 x 15 rep x 2 @ 6 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 8 kg

1 x 10 rep x 2 @ 9 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

1 x 8 rep x 2 @ 12 kg (NY PR)

1 x 3 rep x 2 @ 13 kg (snydt... for tungt)

Supersættet med:

DB curl:

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

1 x 8 rep x 2 @ 12 kg

1 x 6 rep x 2 @ 13 kg

Jeg fik sindsyg pump på mine underarm og mistede konstant grebsstyrken, ligesom da jeg var på Animal Pump.. Ved ikke hvorfor, for jeg får ikke noget lige for tiden, ud over No-xplode, og det får jeg normalt ikke pump af.. ! Måske det er fordi jeg døjer med mine håndled pt..!!

Kabel UH front raise:

1 x 15 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 3

1 x 12 rep x klods 3½

1 x 12 rep x klods 4

1 x 10 rep x klods 4½

1 x 10 rep x klods 5 (rep PR)

1 x 8 rep x klods 5½ (NY PR)

DB seated lateral raise på bold:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 8 rep x 2 @ 8 kg

1 x 8 rep x 2 @ 8 kg

Supersættet med:

DB skrå curl:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 8 kg

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

BB hammer curl:

1 x 15 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 12,5 kg

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 17,5 kg

DB arnoldpres - med fødder på skammel:

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

Jeg savner min arnoldpres og specielt en skulderpres.. så sel vom det ikke er 100% godt for min ryg, så sætter jeg arnold på programmet de næste 2 måneder... hvor alle sæt bliver kørt med fødderne på skammel og lænden i bænken i alle sæt.. !!

Tid: 1 time 30 min

Rigtig god træning.. med PR's.. dejligt... !! Synes der er sket noget.. har ikke nærstuderet mig selv i spejlene efter jeg har cuttet i 3 uger.. Men det var meget tydeligt idag, da jeg fik lidt pump på, at mine skulder er vokset en del mht bredten... de popper meget ud, trods min relative høje fedt%, glæder mig meget til at se dem når jeg får cuttet ned... Håber så bare jeg kan nå at få forskulderen trænet lidt med os, trods jeg ikke rigtig kan køre nogle gode forskulderøvelser.. !!

Imorgen holder jeg fri, da lillebror bliver 19 år... og ingen fra familien kan komme, da de har 2 timers kørsel hver vej.. !! Da jeg kun har ½ times kørsel.. har jeg samlet gaver ind fra hele familien, og kører så forbi og hygger lidt med ham.. !! Glæder mig, det er ikke så ofte jeg ser min bror.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Hvad er efter din mening de bedste 2-3 skulderøvelser? Jeg går ud fra man skal træne både front og bagskulder for at få et pænt resultat. Er det noget arnoldpress og andre press øvelser ?

Hvis man vil have brede skulder, så skal man primært træne sideskulder... dertil skal man selvfølgelig os huske at ramme bagskuler og forskulder... Men man må ikke bliver for stor i for og bagskulder uden at have fået sideskulderen med os.. !!

Jeg er selv glad for DB lateral raise til sideskulderen, specielt det at køre 1 arms siddende er godt til at "lære" at få en god kontakt med skulderen, frem for at komme til at bruge nakken for meget... En øvelse som Upright row kan bruges sammen med, men er efter min mening slet ikke lige så god, og mange får ubehag i skulderen når de kører den..

Til forskulderen er det klart bedst at køre nogle presseøvelser så som skulderpres, arnoldpres eller military press... Jeg er personligt selv mest glad for arnoldpress, men det er nok meget individuel.. Har man mulighed for at køre mere end i øvelse, kan man køre øvelser som front raise, enten med overhånd eller underhånd, jeg kan personlig ikke lide overhånd, men kører altid underhånd..

Til bagskulderen vil jeg nok bare nøjes med en enkelt øvelser, enten en med håndvægten eller en maskine der er beregnet til den... Her er det meget individuelt hvad man kan lide.. så prøv dig frem.. jeg kan personligt slet ikke lide at træne den muskel og hader alle øvelserne, så træner den kun fordi jeg skal gøre det... Du kan os i stedet vælge rygøvelser som ramme bagskulderen, så som chins (evt. i maskine) osv..

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Nyt træningsprogram frem mod diæten 2008

Som skrevet tidligere, kører jeg hårdt på de næste 1½ måned med 5 træninger om ugen og fokus på stor set alle muskelgrupper.. !! Det nye program er et 5. split, hvor jeg gerne skulle ramme alle muskelgrupper 2 gange om ugen, foruden biceps og triceps, som kun rammes som primær muskelgruppe 1 gang om ugen..!

Jeg har ikke fastsat hvornår jeg vælger at holde fridage, da jeg ikke ønsker at få min uge sat i skema før diæten starter, så jeg kører med max 1-3 træninger i streg, alt efter hvordan det kan gå op i en højere enhed. De fleste uger vil jeg ramme 5 træninger om ugen, men der kommer nok os uger hvor jeg kun kan nå 4 og omvendt uger, hvor jeg får presset 6 træninger ind.. !!

Dag 1: Bryst + triceps

Dag 2: Ryg + skulder (side + bag)

Dag 3: Ben + biceps + læg (højrep)

Dag 4: Skulder (side + for) + bryst + mave

Dag 5: Ben + ryg + læg (tung)

Mere specifikt kommer det til at se ud som følgende:

Dag 1 (7 øvelser):

Bryst: DB bænkpres, Kabel flyes, Incline bænkpres (DB eller BB)

Triceps: Smith CG bænkpres, DB keep-back, Kabel push-down, Armbøjninger

Dag 2 (8 øvelser):

Ryg: DB 1 arms row, Bb liggende row, Kabel stivarmet pull-down, DB pronerede incline shrugs

Bagskulder: 1 maskinøvelse, 1 håndvægtøvelse

Sideskulder: BB upright row, DB lateral raise

Dag 3 (9 øvelser):

Ben: Liggende 1 bens leg press, 1 bens leg extension, Leg curl, Inderlår, Yderlår

Læg: 1 valgfri øvelse

Biceps: 3 valgfrie øvelser

Dag 4 (7 øvelser):

Sideskulder: Lateral raise, Seated lateral raise

Forskulder: DB arnold press, Maskin incline skulderpres, UH front raise

Bryst: BB bænkpres

Mave: Boldøvelse

Dag 5 (8 øvelser):

Ben: 45 grader leg press (almindelig), 45 grader leg press (bred), Maskin hack-squat, Leg extension, Leg curl, Sissy-squat

Ryg: OH chins

Læg: 1 valgfri øvelse

Enkelte øvelser kan jeg ikke lave endnu pga mine ribben, hvorfor jeg kører alternative øvelser, men eftersom jeg ikke har smerter, burde der ikke gå lang tid før jeg er oppe på 100% igen... !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11/3-08

Jeg tog et par timers overarbejde igår, inden jeg kørte til Svendborg for at fejre lillebrors fødselsdag... det var super dejligt at se lillebror igen.. og vi havde en rigtig hyggeligt aften...!!

Idag tog jeg endnu en times overarbejde, så klokken blev halv sent før jeg ankom i OBBC.. !!

Eftermiddagstræning - Bryst og triceps:

Jeg har ikke mærket noget til mine ribben de sidste dage.. men da først jeg var igang med træningen, kunne jeg tydeligt mærke jeg ikke skulle presse for hårdt på, da de er ømme når jeg laver bestemte ting.. så som at ligge mig på bænkene og rejse mig igen.. !!

Eftersom jeg ikke har været meget i OBBC det sidste stykke tid, gik der ren snak i den idag.. hvorfor alle øvelser blev supersættet med kæbe :laugh:

BB bænkpres - benene lodret i vejret:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 8 rep x 40 kg

Jeg kan ikke køre DB endnu, så tog en omgang BB i stedet...

Smith CG bænkpres - benene på bænken:

1 x 12 rep x 7 kg

1 x 12 rep x 27 kg

1 x 12 rep x 27 kg

1 x 10 rep x 32 kg

1 x 10 rep x 32 kg

BB incline bænkpres - benene på bænken:

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 27,5 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 32,5 kg

1 x 8 rep x 35 kg

DB triceps keep-back:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 6 kg

Kabel flyes:

1 x 15 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2½

1 x 10 rep x klods 3

1 x 10 rep x klods 3

Kabel 1 arms triceps push-down:

1 x 15 rep x 10 kg

1 x 12 rep x 12,5 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 8 rep x 15 kg

Tiden: 1 time 45 min

Super hyggelig træning... Med masser af dejlige mennesker at sludre med... I like :w00t:

Imorgen holder jeg fri.. Men kører hårdt på fra torsdag igen.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13/3-08

Igår var jeg ikke helt på toppen... nyste konstant, var snottet og helt tung i hovedet.. så det var meget heldig jeg havde tridag fra træning.. !! Aftenen brugte jeg på at få smidt lidt mere indhold ind på min hjemmeside... håber jeg kan få lavet en del på den den kommende tid.. !!

Dagen på arbejde var ret tung... så for at slippe for at jonglere med de trælse tal, gik jeg ud i forsøgshallen og ryddede op i stedet for :laugh: jeg fik fyldt 2 store container med affald :bigsmile: Derefter kørte jeg tidlig hjem, så jeg kunne få tid til en ordentlig træning i OBBC...!

Eftermiddagstræning - Ryg og skulder (side + bag):

Jeg var lidt spændt på hvad mine ribben sagde til rygtræning idag... og heldigvis var de slet ikke nogen hindring for træningen.. ! Det eneste jeg måtte droppe var DB rear deltoid laterals pga mine ribben og DB one arm row pga at min ryg ikke er klar til det endnu..

BB liggende BOR:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 37,5 kg

1 x 8 rep x 40 kg

1 x 7 rep x 42,5 kg

Supersættet med:

Bagskuldermaskine:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 17,5 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 8 rep x 22,5 kg

1 x 8 rep x 25 kg

1 opvarmningssæt DB one arm row med 26 kg håndvægte... hvorefter jeg stoppede, da jeg fik ond i ryggen når jeg kørte med venstre arm.. !!

DB incline pronerede shrugs:

1 x 12 rep x 2 @ 16 kg

1 x 8 rep x 2 @ 18 kg

1 x 8 rep x 2 @ 18 kg

1 x 8 rep x 2 @ 18 kg

1 x 8 rep x 2 @ 18 kg

Supersættet med:

BB upright row:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 8 rep x 32,5 kg

1 x 6 rep x 35 kg

Kabel stivarmet pull-down:

1 x 20 rep x 35 kg

1 x 15 rep x 40 kg

1 x 12 rep x 45 kg

1 x 10 rep x 50 kg

1 x 8 rep x 55 kg

Supersættet med:

DB lateral raise:

1 x 20 rep x 2 @ 6 kg

1 x 15 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 8 kg

1 x 10 rep x 2 @ 9 kg

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

DB seated lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 8 rep x 2 @ 8 kg

Alt i alt blev det til 105 rep lateral raise :4thumbup:

Tid: 1 time 50 min :blush:

Super god træning, hvor der var godt flow på den første time... derefter røg jeg konstant i snak... jeg kan godt mærke jeg ikke træner så meget for tiden.. jeg har et kæmpe behov for at snakke under træningerne :laugh:

Smidighedstræning: 20 min

Av... jeg sku da blevet stiv :blink: ... må hellere lige få det smidighed på programmet igen :laugh:

Imorgen holder jeg fri igen igen.. mine ribben har godt af kun 1 dags træning af gangen.. og jeg skal samtidig til kontrol med mine kontaktlinser... I weekenden håber jeg at kunne træne både lørdag og søndag...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita :smile:

Håber du er på toppen idag og snottet er forsvundet og hovedet er lidt "lettere" :flowers: Det er jo vigtig du er frisk til på torsdag :banana:

Nåede slet ik at skrive tilbage igår, var sent hjemme fra arb og direkte ned at træne :dry: ... Men fik en hilsen fra min kæreste :4thumbup:

Dejlig fredag til dig!!

Knus

Tina

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11/3-08

Jeg tog et par timers overarbejde igår, inden jeg kørte til Svendborg for at fejre lillebrors fødselsdag... det var super dejligt at se lillebror igen.. og vi havde en rigtig hyggeligt aften...!!

Heep!! Man kører ikke til Svendborg uden at få en ordentlig gang træning i Svendborg mest semi-seriøse center :blush: Så kunne du også have nået træning den dag.. :4thumbup: Og bare tag brormand med næste gang!

Link to comment
Share on other sites

Hey Nita :smile:

Håber du er på toppen idag og snottet er forsvundet og hovedet er lidt "lettere" :flowers: Det er jo vigtig du er frisk til på torsdag :banana:

Nåede slet ik at skrive tilbage igår, var sent hjemme fra arb og direkte ned at træne :dry: ... Men fik en hilsen fra min kæreste :4thumbup:

Dejlig fredag til dig!!

Knus

Tina

Jeg er helt på toppen igen.. det var kun 1 dag jeg snottede den :laugh:

Ellers hyggeligt at chatte med din kæreste igår.. Nu du ikke kan finde ud af at sætte din status "som ikke til stede" :laugh:

Vi må lige finde tid til en chat en af dagene..

Knuz Nita

Heep!! Man kører ikke til Svendborg uden at få en ordentlig gang træning i Svendborg mest semi-seriøse center :blush: Så kunne du også have nået træning den dag.. :4thumbup: Og bare tag brormand med næste gang!

Hey Michael.. !!

Ser du, jeg var faktisk ikke helt i Svendborg, men ude ved Vejstrup efterskole hvor min bror arbejder.. !! Det er meningen vi skal ned og træne sammen en dag, men der var ikke tid den ene dag.. !!

Har I flere centre i Svendborg... For ellers tror jeg da helt sikkert han har været der nogle gange... !!

Men jeg skal nok lige sige til næste gang... tror ikke der går så lang tid før jeg kommer den vej igen... vi skal have planlagt en masse i forbindelse med vores søster konfirmation..

Knuz

Link to comment
Share on other sites

BB liggende BOR:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 10 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 37,5 kg

1 x 8 rep x 40 kg

1 x 7 rep x 42,5 kg

Hej smukke :flowers::wub:

Hvordan udføre man lige den der øvelse? Ligger man på en bænk? :unsure: - Nej Pia man ligger sig fladt ned på gulvet med stangen under maven, og så gør man ellers sit bedste, hvad havde du selv regnet med. :4slap: :4slap: :4slap: Nå men jeg ved altså ikke lige om jeg kender øvelsen :blush:

Knus Pia (Bambi) :wub:

Edited by Bambi1981
Link to comment
Share on other sites

Hej smukke :flowers::wub:

Hvordan udføre man lige den der øvelse? Ligger man på en bænk? :unsure: - Nej Pia man ligger sig fladt ned på gulvet med stangen under maven, og så gør man ellers sit bedste, hvad havde du selv regnet med. :4slap: :4slap: :4slap: Nå men jeg ved altså ikke lige om jeg kender øvelsen :blush:

Knus Pia (Bambi) :wub:

Hey smukke pige... !!

Ja da.. du skal ligge på stangen på gulvet.. på den måde kan du os kører meget tungt da du alligevel ikke kan løfte stangen pga du selv ligger på den :laugh::laugh:

Nej som du selv har gættet er det ikke på den måde.. !! Du kan kun køre øvelsen hvis du har en speciel bænk til det.. !! I OBBC har vi en der er 1½ meter oppe, hvor du så ligger på bænken med overkroppen, i armlængde derfra er der en 20 kg stang, som man så kan løfte op.. !! Det er lavet til dem med dårlig ryg, og derfor ikke har mulighed for at køre den almindelige BB BOR øvelse...

Man skal lige vænne sig til man ikke kan køre lige så tungt og ikke har helt samme bevægelse som ved den rigtige BOR, men den giver næsten det samme og er samtidig skånsom for ryggen.. !! Kan både køres som BOR og som Yates.. !!

Kram Nita

EDIT: Man kan vist os få en speciel stang som er buet på midten, så man kan køre den på en almindelig bænk.. !! http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...arLyingRow.html

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Har I flere centre i Svendborg... For ellers tror jeg da helt sikkert han har været der nogle gange... !!

Men jeg skal nok lige sige til næste gang... tror ikke der går så lang tid før jeg kommer den vej igen... vi skal have planlagt en masse i forbindelse med vores søster konfirmation..

Knuz

Ja der er et par stykker, FitnessDK, Cityfitness og Forever Fitness. Ca 5500 medlemmer i de tre centre tilsammen vist, så ikke lige sikkert han træner her! Men sig til.

Link to comment
Share on other sites

Hey smukke pige... !!

Ja da.. du skal ligge på stangen på gulvet.. på den måde kan du os kører meget tungt da du alligevel ikke kan løfte stangen pga du selv ligger på den :laugh::laugh:

Nej som du selv har gættet er det ikke på den måde.. !! Du kan kun køre øvelsen hvis du har en speciel bænk til det.. !! I OBBC har vi en der er 1½ meter oppe, hvor du så ligger på bænken med overkroppen, i armlængde derfra er der en 20 kg stang, som man så kan løfte op.. !! Det er lavet til dem med dårlig ryg, og derfor ikke har mulighed for at køre den almindelige BB BOR øvelse...

Man skal lige vænne sig til man ikke kan køre lige så tungt og ikke har helt samme bevægelse som ved den rigtige BOR, men den giver næsten det samme og er samtidig skånsom for ryggen.. !! Kan både køres som BOR og som Yates.. !!

Kram Nita

EDIT: Man kan vist os få en speciel stang som er buet på midten, så man kan køre den på en almindelig bænk.. !! http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGe...arLyingRow.html

Tak fordi du lige skar det ud i pap, for nu er jeg nemlig også med. :wink::laugh:

Krammer fra Pia (Bambi) :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15/3-08

Jeg vågnede kl 8.30... og lå derefter fedede den med kattene til 10.30, hvorefter vi smed os på sofaen og tog endnu 1 time :wub: Jeg ved snart ikke hvem af os der trængte mest til det :laugh: Derefter stod den på lidt rengøring, inden jeg kørte i OBBC.. !!

Eftermiddagstræning - Ben, læg og biceps:

Nøj jeg havde glædet mig som et lille barn til træning idag.. er så motiveret for tiden.. utroligt hvad pause og nedskæring af træning gør ved ens motivation.. !! Jeg skulle mødes med en kammerat kl 16, og da jeg ikke kunne vente med at komme i OBBC, endte det med jeg måtte bruge små 3 timer der nede, for at fylde tiden ud :laugh:

Mine ribben er ved at have det rigtig godt.. mærker ikke særlig meget til dem under træningen mere.. så det er bare super dejligt..

Maskin liggende 1 bens leg press:

1 x 15 rep x klods 1

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2

1 x 12 rep s klods 2

Leg extension:

1 x 15 rep x 50 Ib

1 x 12 rep x 70 Ib

1 x 12 rep x 80 Ib

1 x 10 rep x 90 Ib

1 x 8 rep x 100 Ib

Supersættet med:

BB curl:

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 22,5 kg

1 x 10 rep x 22,5 kg

1 x 6 rep x 25 kg

Leg extension - 1 bens uden pause:

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib

Yderlår:

1 x 12 rep x 70 Ib

1 x 10 rep x 80 Ib

1 x 10 rep x 90 Ib

1 x 10 rep x 100 Ib

Supersættet med:

Inderlår:

1 x 12 rep x 70 Ib

1 x 12 rep x 80 Ib

1 x 10 rep x 90 Ib

1 x 10 rep x 100 Ib

Prone leg curl - 1 bens uden pauser:

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib -->

1 x 10 rep x 15 Ib

Seated calf raise - højrep:

1 x 30 rep x 20 kg

1 x 30 rep x 20 kg

1 x 30 rep x 20 kg

Mine ben var helt færdig... kan godt mærke de ikke er blevet trænet i 1½ uge... under alle bicepsøvelserne bagefter rystede de konstant.. !!

DB skrå curl:

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 8 kg

1 x 10 rep x 2 @ 9 kg

1 x 8 rep x 2 @ 10 kg

BB hammer curl:

1 x 12 rep x 12,5 kg

1 x 10 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 17,5 kg

1 x 10 rep x 20 kg

1 x 8 rep x 22,5 kg

Tiden: 1 time 45 min

Super træning med alt for lidt snak.. kedeligt om lørdagen, der jo ik nogen mennesker..

20 min smidighedstræning:

Med fokus på baglår

15 min Octane:

-Kcal: 234

-Stride/level: 22/8

5 min Armcykel:

-Kcal: 36

-Km: 1,11

-Level: 5-6

20 min smidighedstræning:

Med fokus på inderlår og siden af overkroppen

Det var alt for denne gang... super dejlig træning, hvor jeg nærmest ikke kunne gå bagefter pga alt det smidighedstræning..... Glæder mig som et lille barn til jeg kan komme afsted igen imorgen.. !!

Glæder mig i det hele taget meget til næste uge.. tirsdag står den på fællestræning + cafe med en af fitnesstøserne fra OBBC... torsdag står den på træning og påskefrokost med Tina Jonsson i Slagelse og lørdag står den på bytur med Pia i Jylland... Total fitnesstøse uge :wub::wub: I like :wub:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 16/3-08

Endnu en morgen hvor jeg kunne sove længe og nusse med kattene... dejligt :wub:

Herefter fik jeg fyldt godt med mad på systemet inden træning.. først havregryn og derefter laks med grovpasta :4mewantfood:

Eftermiddagstræning - Skulder (side + for) og bryst:

Jeg må have fået det forkerte ben ud af sengen.. for jeg startede med at opdage jeg havde glemt min mobil.. nå men lige meget, den bruger jeg jo alligevel ikke når jeg træner.. derefter gik det op for mig jeg havde glemt min hårelestik... heldigvis lå der en ekstra i min træningstaske... og så gik jeg ellers igang med bryst og triceps træning...efter 2 brystøvelser kigger jeg heldigvis på mig program.. jeg skulle så træne skulder, mave og en enkelt brystøvelse :laugh::laugh: Nå men heldigivs var jeg ikke nået at gå i gang med triceps endnu.. så ingen skade sket, ud over jeg kørte en bryst øvelse for meget.. til gengæld kan jeg ikke træne mave pga mine ribben, så det går lige op..

BB bænkpres - med benene vandret op i vejret:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 10 rep x 42,5 kg

1 x 8 rep x 45 kg

1 x 8 rep x 47,5 kg (rep PR)

1 x 6 rep (4 rep) x 50 kg (NY PR)

WOW vild styrke :blink::blink: ... Jeg kører nu tungere med benene i vejret, end dengang jeg kørte med opspænd :blink: Per spottede mig og hjalp kun til ved de sidste 1½ rep i sidste sæt... !!

Kabel flyes:

1 x 15 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2½

1 x 12 rep x klods 2½

1 x 10 rep x klods 3

1 x 10 rep x klods 3

Brystet og triceps var total smadret.. så godt jeg ikke skulle træne mere bryst eller triceps :laugh:

DB arnold press - med benene på en skammel:

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 12 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 11 kg

1 x 10 rep x 2 @ 11 kg

Kabel UH front raise:

1 x 12 rep x klods 3

1 x 10 rep x klods 3½

1 x 10 rep x klods 4

1 x 10 rep x klods 4½

1 x 10 rep x klods 5 (rep PR)

1 x 8 rep x klods 5½ (NY PR)

Supersættet med:

DB lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 8 kg

1 x 10 rep x 2 @ 9 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

Maskin incline skulderpress:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 17,5 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 22,5 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 8 rep x 27,5 kg (rep PR)

DB seated lateral raise - på bold:

1 x 12 rep x 2 @ 6 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

1 x 10 rep x 2 @ 7 kg

Tiden: 1 time 50 min

Smidighedstræning: 30 min

Med fokus på det hele... mit spegat er tæt på at være tilbage.. mangler små 10 cm... mit benop er helt i vinkel igen.. super..

Fuckin god træning :devil: Dejligt hvis det hele begynder at køre igen med PR's... Motivation og styrke er helt i top for tiden.. så nu ska de ribben bare blive helt klar på djævle træning :devil:

Den flittige læser har nok allerede undret sig lidt over jeg har smidt en masse smidighedstræning på programmet og tænkt sit... og ja... jeg har de sidste uger leget med tanken om at stille op til Miss Fitness i år... og er med 95% sikker på at gøre alvor af det.. men har lige nogle ting der skal falde helt på plads før den endelige beslutning tages.. !! Sidste år havde jeg ikke overskud til den konkurrence ved siden af alle de andre planer.. men i år er det helt anderledes, da tingene ikke er nye for mig.. Jeg er pt gået så småt igang med den frie rutine.. musik og tema er valgt.. og jeg er i gang med at finde ud af hvilke momenter jeg er i stand til at lave....

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Den flittige læser har nok allerede undret sig lidt over jeg har smidt en masse smidighedstræning på programmet og tænkt sit... og ja... jeg har de sidste uger leget med tanken om at stille op til Miss Fitness i år... og er med 95% sikker på at gøre alvor af det.. men har lige nogle ting der skal falde helt på plads før den endelige beslutning tages.. !! Sidste år havde jeg ikke overskud til den konkurrence ved siden af alle de andre planer.. men i år er det helt anderledes, da tingene ikke er nye for mig.. Jeg er pt gået så småt igang med den frie rutine.. musik og tema er valgt.. og jeg er i gang med at finde ud af hvilke momenter jeg er i stand til at lave....

//Anita

:yahoo::cheer::yahoo::cheer:

Sådan Sødde!!!! :4thumbup: Du kommer til at styre for vildt!!! :banana3:

:4winkkiss:

M :elvis:

edit: ps. er der sat dato på?? For skal da selvfølgelig lige have spærret datoen :wink:

Edited by Goldendreams
Link to comment
Share on other sites

Den flittige læser har nok allerede undret sig lidt over jeg har smidt en masse smidighedstræning på programmet og tænkt sit... og ja... jeg har de sidste uger leget med tanken om at stille op til Miss Fitness i år... og er med 95% sikker på at gøre alvor af det.. men har lige nogle ting der skal falde helt på plads før den endelige beslutning tages.. !! Sidste år havde jeg ikke overskud til den konkurrence ved siden af alle de andre planer.. men i år er det helt anderledes, da tingene ikke er nye for mig.. Jeg er pt gået så småt igang med den frie rutine.. musik og tema er valgt.. og jeg er i gang med at finde ud af hvilke momenter jeg er i stand til at lave....

Aaiii, det lyder sq spændende :w00t: og ja, ligeså snart du kender datoen, skal du sige til :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Anita :cool:

Længe siden jeg har smidt en besked til dig :bigsmile: , men har da læst med. Synes det er imponerende hvor meget træning du kan køre på trods af diverse skader. :wink:

BB bænkpres - med benene vandret op i vejret:

1 x 15 rep x 20 kg

1 x 12 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 35 kg

1 x 10 rep x 40 kg

1 x 10 rep x 42,5 kg

1 x 8 rep x 45 kg

1 x 8 rep x 47,5 kg (rep PR)

1 x 6 rep (4 rep) x 50 kg (NY PR)

WOW vild styrke :blink::blink: ... Jeg kører nu tungere med benene i vejret, end dengang jeg kørte med opspænd :blink: Per spottede mig og hjalp kun til ved de sidste 1½ rep i sidste sæt... !!

Hvad giver det ekstra eller anderledes at have benene i vejret? :unsure:

Den flittige læser har nok allerede undret sig lidt over jeg har smidt en masse smidighedstræning på programmet og tænkt sit... og ja... jeg har de sidste uger leget med tanken om at stille op til Miss Fitness i år... og er med 95% sikker på at gøre alvor af det.. men har lige nogle ting der skal falde helt på plads før den endelige beslutning tages.. !! Sidste år havde jeg ikke overskud til den konkurrence ved siden af alle de andre planer.. men i år er det helt anderledes, da tingene ikke er nye for mig.. Jeg er pt gået så småt igang med den frie rutine.. musik og tema er valgt.. og jeg er i gang med at finde ud af hvilke momenter jeg er i stand til at lave....

Det bliver spændende at følge :yahoo:

edit: ps. er der sat dato på?? For skal da selvfølgelig lige have spærret datoen

Er det ikke den 25. oktober? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

:yahoo::cheer::yahoo::cheer:

Sådan Sødde!!!! :4thumbup: Du kommer til at styre for vildt!!! :banana3:

:4winkkiss:

M :elvis:

edit: ps. er der sat dato på?? For skal da selvfølgelig lige have spærret datoen :wink:

Hey søde Maria :bigsmile:

Og mange tak... håber du har ret :tongue: Om ikke andet, så gør jeg mit bedste... og så kan det jo ikke blive bedre.. !!

Datoen er sat til d. 25 Oktober.. men den er ikke endelig endnu, da de mangler tilbagemelding fra Falconer centret, så vidt jeg kan læse mig til.. !!

Aaiii, det lyder sq spændende :w00t: og ja, ligeså snart du kender datoen, skal du sige til :4signme:

Ja synes os selv det er spændende.. DM er ikke nok udfordring itl min motivation.. så må jo finde på noget andet at presse mig selv med... !! Og som skrevet ovenover, bliver det nok d. 25 oktober.. !!

Hej Anita :cool:

Længe siden jeg har smidt en besked til dig :bigsmile: , men har da læst med. Synes det er imponerende hvor meget træning du kan køre på trods af diverse skader. :wink:

Hvad giver det ekstra eller anderledes at have benene i vejret? :unsure:

Det bliver spændende at følge :yahoo:

Er det ikke den 25. oktober? :unsure:

Hejsa Signe.. !!

Når man kører bænkpres med benene i vejret, bliver det meget sværer og tungere, da man ikke kan bruge benene til at holde balance og lave opspænd med.. !! Men jeg må ikke på nogen måder løfte lænden fra bænken.. har forsøg med benene på bænken, men det hjælper kun indtil det bliver tungt.. men benene i vejret, har jeg ikke en chance for at flytte min lænd.. !!

Heldigvis er min balance ret god.. så det påvirker ikke mit løft så sindsygt meget, som det måske ville gøre ved mange andre.. !!

Jo, det er vist d. 25 oktober.. !!

Krammer til jer alle...

Nita

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share