Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Jeg har været på nettet og læse om trykket ribben... og det lyder desværre meget som om det er hvad der er sket idag :unhappy: jeg må vist en smut forbi lægen på mandag :dry:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Midtvejsdiæten:

Som sagt går jeg på diæt søndag aften... og de næste 3-4 uger frem, alt efter hvor hurtig jeg når mit mål, som er at kommer under 60 kg.. !! Jeg vælger at køre diæt af flere grunde:

1) For det første er min fedt% ved at være pæn høj og det har jeg det ikke så super godt med... og jeg kan mærke jeg ikke længere gainer på den rigtige måde... hvilket er meget normalt når fedt% bliver høj.. !!

2) Jeg bliver nød til at køre min diæt til sommer på en anden måde end jeg gjorde sidst, da min ryg ikke har godt af alt det cardio/PW.. så jeg vil gerne have afprøvet den "metode" jeg forventer at køre til sommer, så jeg kan finde ud af om det virker for mig.. !!

Kosten:

Da jeg ikke ligefrem er igang med en konkurrence diæt, har jeg vagt at fortsætte med at få frokost i kantinen på arbejde, der er et lækkert salatbord og varme retter, så der burde være mulighed for at få både magert kød og grøntsager hver dag.. Kosten bliver ikke helt som jeg vil køre den til maj, grundet middagsmaden på job og mit natmad som er en rest jeg skal have spiset... men ellers er de andre måltider efter den kommende type diæt.. som bygger på masser af protiner (75%) og masser af "rigtige" kulhydrater og "sundt" fedt, hviket udelukker de madvarer der har over 3% fedt osv.. !! Noget i den stil.. har ikke lagt mig helt fast endnu..

Morgenmad kl. 7:

50 g havregryn

250 g æggehvider

Blandes med lidt salt og varmes i gryde eller microovn..!

Formiddagsmad kl. 9.30:

100 g æggehvider

15 g havregryn

20 g chokolade proteinpulver

Blandes med kanel og SØD og laves til proteinpandekage eller proteinkager.. !!

Middagsmad kl 11.30:

300 kcal Kantinemad

Jeg forventer at få omkring 150 g magert kød, 200 g grøntsager og 10 g nødder.. !! Men det bliver nok lidt svært at styre 100%, så nogle dage bliver det nok lidt mindre og andre lidt mere.. !!

Eftermiddagsmad kl. 15.30:

100 g kogt kylling

Eftertræningmad kl. 18:

35 g proteinpulver

20 g carbs

Dette måltid undlades de dage jeg ikke styrketræner...

Aftensmad kl. 19:

200 g kogt kylling (150 g magert kød max 3%)

200 g grøntsager

15 g UDO's

Natmad kl. 21:

35 g proteindessertpulver fra BSN

100 g skummetmælk

3 g kakaopulver

Blandes og stilles i køleskab 1 time før det spises... Dette får jeg indtil der ikke er mere proteindessertpulver.. derefter går jeg over til kylling eller proteinpandekager, hvilket ændre på forholdet mellem kulhydrater og protein... !!

Jeg forventer at ligge på omkring 1700 kcal på styrketræningsdage og 1500 kcal på ikke styrketræningsdage.. !! Fordelingen ligger her i starten på P (50% - 210 g), K (28% - 120 g), F (22% - 40 g), fordelingen bliver lidt bedre når mit natmad biver ren proteinmad... og resten bliver først forbedret når middagsmaden også bliver primært protein, hvilket ikke sker i denne omgang hvor jeg gerne vil holde mig til salatbaren på arbejde.. !!

Cardio:

Jeg kan som egentlig godt lide cardio.. men må accepterer at min ryg ikke har godt af det.. og slet ikke i store mængder.. !! Løb og andet i den stil er helt udelukket... !! Når den rigtige diæt starter vil jeg have fast morgencardio og cardio på styrketræningsdage... og i takt med jeg får brug for det skrues der mere og mere op for cardioen om eftermiddagen de dage jeg styrketræner + min morgencardio bliver øget op til 45-60 min.. !!

Nu her vi jeg ikke gøre det på den måde, da ryggen ikke er helt i orden endnu og jeg samtidig ikke gider op og lave morgencardio hver morgen.. !! I stedet laver jeg 20-50 min cardio hver dag.. hvor det nogen dage vil være so morgencardio og andre vil være cardio efter træning eller eftermiddagscardio på styrketræningsfridage.. !! Sagt med andre ord, der skal laves lidt hver dag, men ikke noget fast... og så må jeg se hvordan det går... taber jeg mig ikke, må jeg skrue lidt op for det...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har været på nettet og læse om trykket ribben... og det lyder desværre meget som om det er hvad der er sket idag :unhappy: jeg må vist en smut forbi lægen på mandag :dry:

Hmm, du har sq da været noget uheldig :4crutches:

Håber det går over i løbet af weekenden, men det lyder sq ikke for godt

Du må hygge sammen med familien og have god bedring :flowers:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Hmm, du har sq da været noget uheldig :4crutches:

Håber det går over i løbet af weekenden, men det lyder sq ikke for godt

Du må hygge sammen med familien og have god bedring :flowers:

Rikke

Nej det er vist ikke heldet der har fulgt mig idag... og jeg kan heller ikke lige prale af det bliver bedre for hver time, tværdimod...

Men jeg hopper på panodilerne nu her og så håber jeg det kan lidre smerten så jeg kan holde ud at ligge ned i nat... Jeg kan vist godt regne med der går noge uger før jeg bliver smertefri, så vidt jeg kan læse mig frem til på nettet :unhappy:

Men til gengæld må man gerne træne med det.. man skal bare stoppe når det gør ondt :bigsmile:

Mange tak, glæder mig til at være lidt sammen med familien.. os god weekend til dig...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Lille opdatering....

I fredags hvor jeg fik trykket nogle ribben under den tunge leg press, var jeg lidt små bekymret for den kommende træningen, da jeg fik mere og mere ondt i løbet af aftenen... Men før sengetid tog jeg lidt smertestillende i form af ipren og pamol, hvilket stor set fjernede smerterne helt :4thumbup:

Så jeg fik mig en god nattesøvn på 11 time og vågnede egentlig kun fordi min telefon væggede mig :blink: Den tunge bentræning må have været tilpas effektiv eftersom min krop havde brug for så meget søvn :laugh:

Jeg har været i Jylland til familie tamtam hele weekenden og har kun mærket noget til mine ribben i de øjeblikke hvor jeg har glemt det og derfor har stødt dem ind i noget, eksempelvis når man rækker ind over bordet efter maden og derfor trykker ribbenene ind mod bordpladen osv... !! Så jeg går ud fra jeg sagtens kan træne fra imorgen, vel og mærket jeg fortsat får smertestillende og ikke laver nogle øvelser hvor jeg har noget der trykker ind på stedet :4thumbup:

Samtidig har jeg gjort klar til at starte diæten, så når jeg går i seng er den sat i gang :bigsmile: Kæft jeg glæder mig til at få smidt lidt kilo :smile:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Sidst eksperimentrede du lidt med spisedage :4mewantfood: og endte så vidt jeg husker med at droppe dem. Hvad er planen denne gang?

Håber du kan holde smerterne nede, for det er da sørens uheldigt at blive skadet, især når det sker fordi man prøver at forbedre sig. :devil:

Jeg eksperimenterede skam ikke med spisedag sidst... jeg gjorde som de fleste gør, havde spisedag så længe vægttabet tillod det... derefter blev det til enkelte spisedage/spisepauser i ny og næ når jeg trængte til det.

Denne gang ved jeg ikke rigtig hvad jeg gør... har lidt overvejet bare at køre de 4. uger uden, da det jo ikke er lang tid.. !! Men går det enten for hurtigt med vægttabet eller jeg skal noget hvor det bliver bøvlet at tage mit eget mad med, så indlægger jeg nok en enkelt eller 2 spisepauser... !!!

Når jeg går på diæt til maj regner jeg med at holde spisedag hver 14. dag de første par måneder, for derefter at dropppe min spisedag igen.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18/2-08

Så fik jeg startet diæten.. Puha vægten var høj i morges, fik et helt chok, men jeg har så være på familieweekend, hvor vi søndag var til min farmors fødslesdag, så der blev stor set spist fra morgen til aften, så jeg har nok også haft lidt ekstra væske i kroppen.. !!

Jeg skal lige have min kostplan rettet lidt til.. morgenmaden var alt alt for stor i forhold til min appetit, men til gengæld kan jeg godt spise lidt ekstra til formiddagskaffen.. !! Samtidig skal der mere kanel og SØD i, da jeg synes den har en besk eftersmag, men ellers ser resten ud til at fungere helt fint..

Jeg stopper samtidig med Animal Pump fra idag... trods jeg kun har taget de 18 dage ud af 30 dage.. men pt synes jeg der er flere negative sider end positive sider.. jeg får et godt pump på af det, men samtidig hindre pumpet i underarmen at jeg trænet tungt i mange øvelser, specielt bicepsøvelserne... desuden har jeg en meget sart hud som nemt slår ud.. og min ryg er bare blevet fyldt med bumser, hvilket jeg aldrig har prøvet før, slår jeg ud, er det altid i ansigtet... Men det er efter min mening ikke det værd.. gider ikke gå rundt med uren hud på ryggen, for lidt pump.. !! Det er dog ikke sikkert andre reagerer ligesom mig, som sagt jeg har generelt svært ved at tåle de fleste kosttilskud... selv koeffienpiller er nok til jeg slår ud :blush:

Samtidig har jeg idag fået besked på at min bil er færdigbetalt :4thumbup: Super dejligt... så nu er den 100% min og jeg har samtidig nogle ekstra penge til mig selv hver måned, som førhen gik til afbetaling... men mon ikke SU styrelsen snart banker på min dør og ber om tilbagebetaling på min SU-gæld, så smutter de ekstra penge nok igen :laugh:

Eftermiddagstræning - ryg, skulder (side + bag) og cardio:

Rygtræninge var i forvejen lidt handicappet pga ryggen... og nu hvor jeg også har fået trykket et par ribben er der endnu færre øvelser jeg kan... så det blev til en meget hurtig og let omgang idag... hvor jeg til gengæld brugte ekstra tid på cardio.. !! Jeg kan formentlig kører en normal rygtræning næste uge...

Styrketræning:

OH chins:

1 x 4 rep x mig

1 x 4 rep x mig

1 x 4 rep x mig

Kunne godt mærke jeg har holdt pause fra øvelsen en del uger... men mon ikke styrken kommer igen når jeg lige får den kørt ind igen.. !!

Maskin rumboideus:

1 x 12 rep x klods 4

1 x 10 rep x klods 5

1 x 10 rep x klods 5

1 x 8 rep x klods 6

Kabel stivarmet pull-down:

1 x 15 rep x 40 kg

1 x 12 rep x 45 kg

1 x 12 rep x 45 kg

1 x 10 rep x 50 kg

1 x 10 rep x 50 kg

Bagskuldermaskine:

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 10 rep x 17,5 kg

1 x 10 rep x 17,5 kg

1 x 10 rep x 17,5 kg

DB lateral raise:

1 x 20 rep x 2 @ 5 kg

1 x 18 rep x 2 @ 6 kg

1 x 15 rep x 2 @ 7 kg

Tiden: 55 min

Hurtig omgang... hvor jeg faktisk er overrasket over det ikke tog længere tid... for der blev godt nok snakket meget mellem sættene :laugh:

Cardio:

20 min Octane:

-Kcal: 298

-Stride/level: 22/7

20 min ArcTrainer:

-Kcal: 262

-Program: Interval level 9

Super dejligt med en ordentlig omgang cardio.. lige hvad jeg trængte til... har glædet mig til lidt diæt... og har faktisk også glædet mig til cardio'en, så længe det ikke er morgencardio... !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Nyopstået bumser på ryggen hos en kvinde med din alder kommer som regel af en "ny" og "maskulin" hormonpåvirkning... dette får mig atter til at sætte et stort spørgsmålstegn ved renheden i Animals produkter, da det umiddelbart er den enste forskel i dit kostregime... right?!!!

En ting er at du tidligere har slået ud de klassisker steder som ansigt og lidt bryst samt skulder pga et kosttilskud... men når du sådan pludselig får en omgang acne på ryggen (nået som forstået ret er uvant for dig) så skyldes det som regel ændret hormonspejl i en testosteron-domineret retning, da det giver mere fedtet hud på netop ryggen, herefter kan det blive mere udtalt og vandre til bryst og ansigt :dry: så vist godt du er stoppet!!

Link to comment
Share on other sites

Nyopstået bumser på ryggen hos en kvinde med din alder kommer som regel af en "ny" og "maskulin" hormonpåvirkning... dette får mig atter til at sætte et stort spørgsmålstegn ved renheden i Animals produkter, da det umiddelbart er den enste forskel i dit kostregime... right?!!!

En ting er at du tidligere har slået ud de klassisker steder som ansigt og lidt bryst samt skulder pga et kosttilskud... men når du sådan pludselig får en omgang acne på ryggen (nået som forstået ret er uvant for dig) så skyldes det som regel ændret hormonspejl i en testosteron-domineret retning, da det giver mere fedtet hud på netop ryggen, herefter kan det blive mere udtalt og vandre til bryst og ansigt :dry: så vist godt du er stoppet!!

Okay det vidste jeg ikke... og ja min kost har ikke været meget ændret (mere slik, men ellers ikke) og ja jeg har normalt aldrig haft bumser på ryggen.. kun ansigtet og lidt ned af højre skulder (den er til gengæld os meget udsat pt).. !!

Jeg oplevede en masse små røde knopper, begyndende bumser på ryggen noget tid før Animal Pump, da jeg brugte hele BSN pakken, det må have været Nitrix pilerne der forårsagede det, hvorfor jeg stoppede med dem igen, trods jeg kun havde fået halvdelen.. !!

Efter en pause begyndte jeg så på Animal Pump, som jeg direkte fik store bumser af efter 10-12 dage... Og ja det er jeg så også stoppet med.. !!

Uanset hvad skal jeg ikke bruge nogle af de to produkter igen, da jeg ikke ønsker at slå ud over det hele.. !! SÅ nu kører jeg en periode med No-xplode og cell-mass, det ved jeg at jeg kan tåle... Vil gerne prøve lidt andet, men alt andet jeg prøver kan jeg ikke tåle..

Har overvejet supercharge, da det minder lidt om No-xplode og har hørt positivt om det... Men ved jo desværre først om jeg kan tåle det efter ½ bøtte :dry:

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu lidt træls at smide penge efter produkter du ikke kan tåle :dry:

... men super at du ved at NOexplode + Cellmass fungerer!! Spørgsmålet er om det er Nitrix pillernes aktive indholdsstof som har gjort det... hvilket dog nok ikke er sagen, da det også forefindes i NOexplode og du jo tåler dette!

Man kunne måske få en ide om at du ikke kan tåle nogle af de stofferne som piller laves af, herunder falder også nogle af de fedtforbrændere du har brugt ind under denne kategori... måske du har problemer med de stoffer som "holder sammen på pillerne"!!! Kunne meget vel tænkes når du beskriver de røde knopper... men direkte acne tyder nu ikke på en allergisk reaktion, så tror ikke dette kan tilskrives en evt. tendens til IKKE at tolerere visse tilsætningsstoffer dårligt men nærmere (som skrevet tidligere) en hormonel påvirkning...

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu lidt træls at smide penge efter produkter du ikke kan tåle :dry:

... men super at du ved at NOexplode + Cellmass fungerer!! Spørgsmålet er om det er Nitrix pillernes aktive indholdsstof som har gjort det... hvilket dog nok ikke er sagen, da det også forefindes i NOexplode og du jo tåler dette!

Ja det er super træls... Og pt leder jeg efter noget der virker godt for mig.. No-xplode og cellmass kan jeg tåle, men jeg synes ikek jeg får så meget ud af det off-seson.. Jeg får lidt ekstra energi pga koeffienen, men jeg får hverken pump eller andet i den stil, hvilket jeg da gerne vil.. !! Til gengæld er No-xplode uundværlig når jeg er på diæt, da den giver mig masser af energi og overskud.. !!

Jeg ved ikke hvad i Nitrix pillerne som gav mig røde knopper over det hele, men det var det eneste nye, så det kan kun være dem der gav mig det...

Man kunne måske få en ide om at du ikke kan tåle nogle af de stofferne som piller laves af, herunder falder også nogle af de fedtforbrændere du har brugt ind under denne kategori... måske du har problemer med de stoffer som "holder sammen på pillerne"!!! Kunne meget vel tænkes når du beskriver de røde knopper...

Det var faktisk ikke en dum tanke No.. !! Jeg har selv haft Koeffin som synderen, da det er i alle produkterne, men dog ikke kunne forklare hvorfor jeg kunne tåle det koeffien der er i No-xplode.. !! Dog burde jeg så også slå ud af almidelige pille så som vitaminpiller osv, burde jeg ikke ?

Men jeg skal snart forbi min læge igen, da de piller jeg får mod min sarte hud er sluppet op, og jeg vil der høre om jeg ikke kan få lov at komme til noget speciallæge og få lavet en test, for at finde ud af hvad det er jeg ikke kan tåle..

men direkte acne tyder nu ikke på en allergisk reaktion, så tror ikke dette kan tilskrives en evt. tendens til IKKE at tolerere visse tilsætningsstoffer dårligt men nærmere (som skrevet tidligere) en hormonel påvirkning...

Det kan du have ret i.. der var som sagt også stor forskel på udslaget af Nitrix og AP, da det i den ene situation var knopper og i den anden direkte acne... !! Og i mine øjne et signal fra min krop om at jeg skulle stoppe.. !!

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Det var faktisk ikke en dum tanke No.. !! Jeg har selv haft Koeffin som synderen, da det er i alle produkterne, men dog ikke kunne forklare hvorfor jeg kunne tåle det koeffien der er i No-xplode.. !! Dog burde jeg så også slå ud af almidelige pille så som vitaminpiller osv, burde jeg ikke ?

Nej... det gør du ikke nødvendigvis, da der er jo står forskel på hvad både kapsler som faste piller er lavet af!

Men jeg skal snart forbi min læge igen, da de piller jeg får mod min sarte hud er sluppet op, og jeg vil der høre om jeg ikke kan få lov at komme til noget speciallæge og få lavet en test, for at finde ud af hvad det er jeg ikke kan tåle..

Jeg ville bede om at få en henvisning til hudafdelingen på OUH for en allergitest, og så gemmer du en lille prøve af de produkter som du har mistanke om at du slår ud af såvel som dem du kan tåle hvor du ved nogle af de samme stoffer er i! Så kan de lave en test på dig med de givne produkter og derved finde ud af om der er noget som du tåler mindre godt eller ligefrem er allergiske overfor :smile:

NO

Link to comment
Share on other sites

Nej... det gør du ikke nødvendigvis, da der er jo står forskel på hvad både kapsler som faste piller er lavet af!

Ja det er selvfølgelig rigtig.. !!

Jeg ville bede om at få en henvisning til hudafdelingen på OUH for en allergitest, og så gemmer du en lille prøve af de produkter som du har mistanke om at du slår ud af såvel som dem du kan tåle hvor du ved nogle af de samme stoffer er i! Så kan de lave en test på dig med de givne produkter og derved finde ud af om der er noget som du tåler mindre godt eller ligefrem er allergiske overfor :smile:

NO

Det vil jeg prøve...

De andre gange har de sendt mig til hudlæger, men det er jeg ikke blevet meget klogere af... Men der er heller ikke nogen af dem der har ville lave nogle test på mig...

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om det er OK at logspamme med et spg til Norah, men hvis det OK og hun har tid/lyst at svare (ellers stort sorry :blush: ):

Nyopstået bumser på ryggen hos en kvinde med din alder kommer som regel af en "ny" og "maskulin" hormonpåvirkning... dette får mig atter til at sætte et stort spørgsmålstegn ved renheden i Animals produkter, da det umiddelbart er den enste forskel i dit kostregime... right?!!!

En ting er at du tidligere har slået ud de klassisker steder som ansigt og lidt bryst samt skulder pga et kosttilskud... men når du sådan pludselig får en omgang acne på ryggen (nået som forstået ret er uvant for dig) så skyldes det som regel ændret hormonspejl i en testosteron-domineret retning, da det giver mere fedtet hud på netop ryggen, herefter kan det blive mere udtalt og vandre til bryst og ansigt så vist godt du er stoppet!!

Umiddelbart har jeg set bumser på ryggen omtalt i forbindelse med krudt, er det den slags urenheder du mener eller bare sjusk/besparelse i produktionen? Det ville da være ærgeligt hvis man risikerede at blive knaldet på noget man tror er lovligt - ikke at jeg føler mig i farezonen for at blive udtaget til dopingprøve men alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19/2-08

Jeg hoppede gladeligt op på vægten her til morgen (ja jeg ved det godt.. men det gør jeg konstant når jeg er på diæt :tongue: ) der var allerede røget 1,3 kg i løbet af første døgn, så den høje vægt igår morges var tydeligvis pga væskeophobning :bigsmile:

Samtidig havde jeg sindsyge DOMS i ryggen... jeg forstår virkelig ikke hvorfor, for igår lavede jeg i alt 3 sæt chins og 5 sæt af en kabeløvelse... det kan da næsten ikke være nok til at give DOMS, men åbenbart :laugh:

Idag har jeg tydelig kunne mærke jeg er gået på diæt... 2. og 3. dagene er altid de værste, da kroppen skal vænne sig til den ave mængde kulhydrater, den øgede mængde protein og kalorieunderskudet.. hvilket resulterer i at jeg fryser det ene øjeblik, for derefter at svede den næste.. derudover er jeg konstant sulten og total tappet for energi.. hjernen arbejder på laveste blus og jeg er møg træt... Men heldigvis er det som sagt kun lige et par dage det står på.. !!

Eftermiddagstræning - Biceps, skulder (side og for) og cardio:

Efter job skulle jeg forbi kiropraktoren.. og pga mine ribben kunne han ikke knække ryggen som han plejer.. i stedet fik jeg nåle i venstre nakke og knækket mit bækken... hvilket ikke er at foretrække før skuldertræning og cardio :laugh: Men jeg tog det stille og roligt og kortede lidt af styrketræningen af.. !!

Styrketræning:

Maskin incline skulderpres:

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 22,5 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 7 rep x 27,5 kg

DB lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

Dropset:

DB 1 arms lateral raise på bold:

1 x 12 rep x 5 kg

1 x 10 rep x 5 kg

1 x 10 rep x 5 kg

1 x 8 rep x 5 kg

DB incline curl:

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

1 x 8 rep x 2 @ 12 kg

Dejligt igen at kunne træne tungt uden underarmen står af pga pump..!

Kabel UH front raise:

1 x 12 rep x klods 2

1 x 10 rep x klods 3

1 x 10 rep x klods 4

1 x 8 rep x klods 5

BB upright row:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 25 kg

Supersættet med:

BB curl:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 8 rep x 25 kg

1 x 8 rep x 25 kg

DB koncentration curl:

1 x 12 rep x 7 kg

1 x 10 rep x 8 kg

Fik ondt i ryggen/bækken, så stoppede igen...

Tiden: 1 time 10 min

Cardio:

20 min Octane:

-Kcal: 297

-Stride/level: 22/6-7

Og til sidst kan jeg kort nævne en samtale jeg havde med en kollega idag, hun vil gerne have tyndere lår, hvilket mange kvinder jo gerne vil og har derfor stillet en masse sprøgsmål til hvordan hun skal gøre ditten og datten... helt fint med mig... Da jeg så siger hun får mere ud af kredslåbsmaskinerne frem for at gå på løbebåndet bliver hun helt paf og siger: Jamen jeg har fået af vide, at hvis man går 30 min hver dag, så får man tynde lår :blink: den myte fik jeg så lige afdepateret... hvorefter hun siger, jeg har også hørt noget andet, ja nu griner du nok fordi det også er forkert, men drikker man et glas varmt vand hver morgen, skulle det fjerne fedtet indvendig, så man taber sig :blink::blink: shit hvor kan man blive overrasket over hvad folk tror på af og til...

/Anita

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19/2-08

Jeg hoppede gladeligt op på vægten her til morgen (ja jeg ved det godt.. men det gør jeg konstant når jeg er på diæt :tongue: ) der var allerede røget 1,3 kg i løbet af første døgn, så den høje vægt igår morges var tydeligvis pga væskeophobning :bigsmile:

Samtidig havde jeg sindsyge DOMS i ryggen... jeg forstår virkelig ikke hvorfor, for igår lavede jeg i alt 3 sæt chins og 5 sæt af en kabeløvelse... det kan da næsten ikke være nok til at give DOMS, men åbenbart :laugh:

Idag har jeg tydelig kunne mærke jeg er gået på diæt... 2. og 3. dagene er altid de værste, da kroppen skal vænne sig til den ave mængde kulhydrater, den øgede mængde protein og kalorieunderskudet.. hvilket resulterer i at jeg fryser det ene øjeblik, for derefter at svede den næste.. derudover er jeg konstant sulten og total tappet for energi.. hjernen arbejder på laveste blus og jeg er møg træt... Men heldigvis er det som sagt kun lige et par dage det står på.. !!

Eftermiddagstræning - Biceps, skulder (side og for) og cardio:

Efter job skulle jeg forbi kiropraktoren.. og pga mine ribben kunne han ikke knække ryggen som han plejer.. i stedet fik jeg nåle i venstre nakke og knækket mit bækken... hvilket ikke er at foretrække før skuldertræning og cardio :laugh: Men jeg tog det stille og roligt og kortede lidt af styrketræningen af.. !!

Styrketræning:

Maskin incline skulderpres:

1 x 12 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 10 rep x 22,5 kg

1 x 10 rep x 25 kg

1 x 7 rep x 27,5 kg

DB lateral raise:

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

1 x 12 rep x 2 @ 7 kg

Dropset:

DB 1 arms lateral raise på bold:

1 x 12 rep x 5 kg

1 x 10 rep x 5 kg

1 x 10 rep x 5 kg

1 x 8 rep x 5 kg

DB incline curl:

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 10 rep x 2 @ 10 kg

1 x 8 rep x 2 @ 11 kg

1 x 8 rep x 2 @ 12 kg

Dejligt igen at kunne træne tungt uden underarmen står af pga pump..!

Kabel UH front raise:

1 x 12 rep x klods 2

1 x 10 rep x klods 3

1 x 10 rep x klods 4

1 x 8 rep x klods 5

BB upright row:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 25 kg

1 x 10 rep x 30 kg

1 x 12 rep x 25 kg

Supersættet med:

BB curl:

1 x 15 rep x 15 kg

1 x 12 rep x 20 kg

1 x 8 rep x 25 kg

1 x 8 rep x 25 kg

DB koncentration curl:

1 x 12 rep x 7 kg

1 x 10 rep x 8 kg

Fik ondt i ryggen/bækken, så stoppede igen...

Tiden: 1 time 10 min

Cardio:

20 min Octane:

-Kcal: 297

-Stride/level: 22/6-7

Og til sidst kan jeg kort nævne en samtale jeg havde med en kollega idag, hun vil gerne have tyndere lår, hvilket mange kvinder jo gerne vil og har derfor stillet en masse sprøgsmål til hvordan hun skal gøre ditten og datten... helt fint med mig... Da jeg så siger hun får mere ud af kredslåbsmaskinerne frem for at gå på løbebåndet bliver hun helt paf og siger: Jamen jeg har fået af vide, at hvis man går 30 min hver dag, så får man tynde lår :blink: den myte fik jeg så lige afdepateret... hvorefter hun siger, jeg har også hørt noget andet, ja nu griner du nok fordi det også er forkert, men drikker man et glas varmt vand hver morgen, skulle det fjerne fedtet indvendig, så man taber sig :blink::blink: shit hvor kan man blive overrasket over hvad folk tror på af og til...

/Anita

:laugh:

Det er simpelthen så skægt, så mange myter der eksisterer! Og at de bliver hængende! Jeg tænker ind i mellem at "nu, nu ved folk i hvert fald at det der er kun en myte" og så popper den op igen. Det sjoveste af alt kan også være modviljen fra deres side at indse at det kun er en myte. Din kollega lød dok forholdsvis fornuftig, i hvert fald :smile:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Det er simpelthen så skægt, så mange myter der eksisterer! Og at de bliver hængende! Jeg tænker ind i mellem at "nu, nu ved folk i hvert fald at det der er kun en myte" og så popper den op igen. Det sjoveste af alt kan også være modviljen fra deres side at indse at det kun er en myte. Din kollega lød dok forholdsvis fornuftig, i hvert fald :smile:

Ja deter utroligt... lige de to myter har jeg dog aldrig hørt før, men synes til gengæld de begge er ret langt ude.. !!

Min kollega er realistisk, men har ingen viden på området, så hun kan slet ikke skelne mellem hvad der er sandt og realistisk og hvad der til gengæld er myter og helt hen i vejret... sådan tror jeg desværre der er mange der har det...

Link to comment
Share on other sites

Ja deter utroligt... lige de to myter har jeg dog aldrig hørt før, men synes til gengæld de begge er ret langt ude.. !!

Min kollega er realistisk, men har ingen viden på området, så hun kan slet ikke skelne mellem hvad der er sandt og realistisk og hvad der til gengæld er myter og helt hen i vejret... sådan tror jeg desværre der er mange der har det...

Jeg tror, det skyldes, at "myterne", er dejlig lette at tro på. Det er jo noget nemmere at drikke et glas vand hver morgen, end det er at tage sig en løbetur kl. 6.00.....Jeg har også mangen en gang hoppet med på diverse plastre og andre "fantastiske katalog tilbud" bare fordi, det er så dejlig let at håbe på, at det virker.

Link to comment
Share on other sites

.. hvorefter hun siger, jeg har også hørt noget andet, ja nu griner du nok fordi det også er forkert, men drikker man et glas varmt vand hver morgen, skulle det fjerne fedtet indvendig, så man taber sig :blink::blink: shit hvor kan man blive overrasket over hvad folk tror på af og til...

Sikke da noget pjat - alle ved da at det er en halv liter KOGENDE vand man skal drikke om morgenen - så skal man helt sikkert nok tabe sig :tongue::firebounce::tomaatit:

For dælen der er mange røverhistorier. En dag når jeg kan overskue det, så starter jeg en off-topic tråde med titlen "Preben-Eventyr". En freak vi har i vores center der KUN fortæller røverhistorier! Han er vild! Det bliver en laaaang tråd... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, det skyldes, at "myterne", er dejlig lette at tro på. Det er jo noget nemmere at drikke et glas vand hver morgen, end det er at tage sig en løbetur kl. 6.00.....Jeg har også mangen en gang hoppet med på diverse plastre og andre "fantastiske katalog tilbud" bare fordi, det er så dejlig let at håbe på, at det virker.

Jeg må også selv give til kende jeg både har haft tiltro til at slankepiller og Nupo pulvermad var vejen frem :laugh::laugh: Troede en gang også at udrensningskure var sagen, har dog aldrig prøvet en, men haft lyst :blink:

Jeg er dog blevet klogere siden hen... og har fundet ud af hvad der virker :laugh:

Sikke da noget pjat - alle ved da at det er en halv liter KOGENDE vand man skal drikke om morgenen - så skal man helt sikkert nok tabe sig :tongue::firebounce::tomaatit:

For dælen der er mange røverhistorier. En dag når jeg kan overskue det, så starter jeg en off-topic tråde med titlen "Preben-Eventyr". En freak vi har i vores center der KUN fortæller røverhistorier! Han er vild! Det bliver en laaaang tråd... :blink:

Er det rigtig.... Så må jeg hellere få øget min dosis hver morgen... Tror du ikke det vil være endnu bedre hvis jeg både får ½ liter varm vand og så undlader min morgenmad efterfølgende, så bliver jeg jo ikke tyk af morgenmaden :w00t::laugh:

Glæder mig allerede til Preben tråden... Måske man skulle oprette en slanke-myte-tråd :laugh:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig allerede til Preben tråden... Måske man skulle oprette en slanke-myte-tråd :laugh:

//Anita

Hvis vi først kommer i gang med det så stopper det jo ikke før Baron Münchhausen opretter profil og skriver: "SÅ STOPPER I!!"..

Men jeg begynder at samle materiale ind fra nu af - så kan det være at det bliver til en bog i stedet for en dag :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 20/2-08

Trods 7-8 timers søvn i nat, magtede min krop på ingen måder at stå op klokken 5.45, trods utallige forsøg... så jeg snuede den 10 min af gangen indtil klokken blev 6.50, hvor det lykkedes mig at komme op :blink::tongue: Jeg ved ikke hvorfor jeg er så træt om morgnen for tiden... muligvis alle de smertestillende der gør at jeg kræver over 8 timers søvn før jeg er menneske :blink:

Nå men apropo smertestilende, så glemte jeg at tage dem i morges og glemte os at få nogen med på arbejde, men det er faktisk gået okay uden, så den næste uges tid, tager jeg kun nogen inden træning, så jeg kan træne uden smerter.. og håber så jeg ikke er så træt.. !

Til gengæld har min krop fungeret fint på diætkosten idag, så det var kun 1 dag hvor jeg skulle fryse/svede, være sulten og total diættræt før det omstilte sig :bigsmile:

Dog har jeg ændret lidt i min kostplan idag.. Jeg kan ærlig talt ikke så godt lide morgenmaden, så det er resulteret med jeg igår spiste sent og idag helt sprang den over.. og det går jo ikke i længden... så i stedet for havregryn og æggehvider tilberedet som grød.. bliver det i stedet til proteinkager, som stor set indeholder det samme, men åbenbart passer mine smagsløg meget bedre :bigsmile:

Eftermiddagstræning:

Og til dagens meget vilde og imponerende træning :tongue:

28 min PW kl 18

Jeg har haft meget om ørene, så det var hvad der kunne blive tid og overskud til :laugh:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 21/2-08

Vægttabet går rigtig godt, og trods jeg ikke laver så meget cardio og samtidig ligger i den gode ende mht. kalorier, så går vægten den helt rigtige vej.. !!

Eftermiddagstræning - ben, læg og cardio:

Jeg havde glemt mine smertestilende, som jeg ellers ville have taget før træningen og da legpressen var optaget, valgte jeg at droppe den idag og i stedet ligge fokus på nogle andre øvelser... Jeg mærkede ikke det store til mine ribben, så der er ingen grund til jeg tager smertestillende før træning fremover, dog lige foruden hvis jeg skal køre legpres næste uge.. !!

Min benbøj som jeg havde problemer med for nogle uger siden, er ved at sætte sig fast igen, kan mærke jeg har svært ved at ægge benen over kors uden at løfte benet med armene osv.. Så må hellere få min kiropraktor til at se på det på tirsdag.. !!

Styrketræning:

De har flyttet rundt på maskinerne i benafdeling og rygafdeling, så jeg skulle lede lidt efter maskinerne :laugh:

Maskin liggende 1 bens leg press:

1 x 15 rep x klods 1

1 x 15 rep x klods 2

1 x 12 rep x klods 2½

1 x 12 rep x klods 2½

Seated calf raise:

1 x 20 rep x 40 kg

1 x 15 rep x 45 kg

1 x 12 rep x 50 kg

1 x 10 rep x 55 kg

1 x 8 rep x 60 kg

Maskin hack-squat:

1 x 12 rep x slæden

1 x 12 rep x slæden + 10 kg

1 x 10 rep x slæden + 15 kg

1 x 10 rep x slæden + 20 kg

1 x 8 rep x slæden + 25 kg

1 x 8 rep x slæden + 30 kg

Mine ben rystede total meget under mig, når jeg stod og holdt pause mellem sættene....

Seated leg curl:

1 x 20 rep x 40 Ib

1 x 18 rep x 45 Ib

1 x 16 rep x 50 Ib

1 x 14 rep x 55 Ib

1 x 12 rep x 60 Ib

1 x 10 rep x 65 Ib

1 x 8 rep x 70 Ib

1 x 8 rep x 75 Ib

Supersættet med:

Leg extension:

1 x 15 rep x 50 Ib

1 x 15 rep x 60 Ib

1 x 12 rep x 70 Ib

1 x 12 rep x 80 Ib

1 x 10 rep x 90 Ib

Og:

Sissy-squat:

1 x 15 rep x mig

1 x 15 rep x mig

1 x 12 rep x mig + 10 kg

1 x 12 rep x mig + 10 kg

Shit det brændte i mine ben... kørte det hele uden det store pause... gik bare fra øvelse til øvelse :blink:

Tiden: 1 time 15 min

Da jeg var færdig skulle jeg op ovenpå for at lave lidt let cardio, men det var tæt på at gå helt galt for mig :laugh: Jeg løftede foden for at tage første trin op af trappen, men mit ben løftede sig kun lidt fra jorden, så jeg var nær røget lige på hovedet ned i trappen, men nåede heldigivs at få fat i gelænderet :laugh: Tænkte at nu jeg havde fat i gelænderet, kunne jeg sagtens gå op, og forsøgte derfor igen, jeg fik os benet op på trinnet, men var ude af stand til at løfte min egen krop med op på trinnet, hvorfor jeg nær var væltet igen :laugh: Så måtte jeg tage begge hænder på gelænderet og nærmest hive mig selv hele vejen op af trappen, shit det tog lang tid :blink: Det vist det man kalder gummiben :laugh:

Cardio:

Hårdt medtaget i mine ben kom jeg op på arctraineren og tog mig en meget meget meget let omgang cardio, hvor det gik i benenes tempo :bigsmile:

25 min på ArcTraineren:

-Kcal: 309

-Incline/Resistance: 7/38

Jeg fik kæmpet mig ned at trappen og satte mig så ved nogle af drengen og slappede af mens jeg fik min shake og kom lidt til kræfter... og kunne overskue at gå ud af centret :laugh:

//Anita

Link to comment
Share on other sites

Leg extension:

1 x 15 rep x 50 Ib

1 x 15 rep x 60 Ib

1 x 12 rep x 70 Ib

1 x 12 rep x 80 Ib

1 x 10 rep x 90 Ib

Og:

Sissy-squat:

1 x 15 rep x mig

1 x 15 rep x mig

1 x 12 rep x mig + 10 kg

1 x 12 rep x mig + 10 kg

Shit det brændte i mine ben... kørte det hele uden det store pause... gik bare fra øvelse til øvelse :blink:

//Anita

Copycat :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share