Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

Ziggymund - Jeg har skrevet til dig igen - nu med korrekt adresse.

Du har ret, man skal ikke stole på en mand med seriøse hangovers.

Holdt julefrokost i lørdags og er først så nogenlunde kommet mig oven på strabadserne. Føj...

Både cigaretter og sprut. Jeg gør det aldrig mere :cooldance:

Kroppen kan slet ikke tage det mere efter alt den træning i lange perioder uden fest og ballade.

Vi må lige kigge på en plan så vi kan få mig på ret køl og i super form næste år.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onsdag : Spinning

En overgearet kvindelig instruktør vikar som troede det var en aerobic time.

For mig handler det om at optimere formen og få nogle kræfter ud i pedalerne.

Rykke og flå i styret så der ligger en svedpøl under mig.

Så kan man sku ikke sidde og lege med elastikker på cyklen... jøsses... nå jamen jeg fik da trænet lidt for mig selv...

Torsdag :

Ergoracer : 38 minutters interval program

Fredag : Ergoracer : 30 minutter let pedalering med et par enkelte belastninger

Lørdag : Ergoracer : 30 minutter Variende program

Søndag: Landvej 30 km ca 1 time. Punkterede da jeg næsten var hjemme.

Det river godt i lungerne sådan en december dag.

:nissecool:

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

what man :blink:

Troede du var igang med at lave en log omkring mig :wink:

hedder også Thomas Eriksen og kommer også fra midtjylland (viborg) :bigsmile:

Hvis der havde stået alder 17 år, så var jeg begyndt at blive noget mistænksom :nissetunge:

Men fedt med en navnebror :tongue:

Keep up the good work, du ska nok nå de 90 kg :cooldance: Ciao :smile:

Link to comment
Share on other sites

Øh ok... ja fedt nok med en navnebror.

Folk forveksler mig endda med Thomas Bruun Eriksen fra CSC.

Ikke at det overhovedet har noget på sig. Kender ikke engang manden.

Nå men ihvertfald fik jeg trænet idag.

Ons .29/12-2004

Der var ingen spinning idag - så Ergoraceren måtte i brug.

1 times programmet som jeg kørte

15 minutters opvarm puls op til 140

Interval

1min 400watt stående puls 150-180

1min 150 watt siddende puls 180-150

1min 400watt stående puls 150-180

1min 150 watt siddende puls 180-150

1min 400watt stående puls 150-180

10 minutter aktiv hvile puls 140-150

Interval

1min 400watt stående puls 150-180

1min 150 watt siddende puls 180-150

1min 375watt siddende puls 150-180

1min 150 watt siddende puls 180-150

1min 400watt stående puls 150-180

15 min nedvarm

Det trækker pænt i haserne med 375 watt siddende skal lige siges.

Supplerende : Min maxpuls ligger tæt på de 200. Er længe siden jeg har kunnet presse den helt op. Kan huske da jeg startede med at cykle kunne jeg få pulsen helt op på nul komma fem så mit pulsur viste "- - -" (kunne max måle 200). Forskellen idag er at jeg kun i ekstreme tilfælde kommer helt op over 195- 203-205 puls slag. Pulsen stabiliserer sig og falder typisk ned til ca 181-185 ved hård belastning. Min grænse hvor jeg helst skal holde mig under er ca. 173. Men jeg har altid haft meget høje pulstal. Jeg ved ikke om det er nogen fordel.

Ziggymund - har du en mening at suplere med til dette?

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Supplerende : Min maxpuls ligger tæt på de 200. Er længe siden jeg har kunnet presse den helt op. Kan huske da jeg startede med at cykle kunne jeg få pulsen helt op på nul komma fem så mit pulsur viste "- - -"  (kunne max måle 200). Forskellen idag er at jeg kun i ekstreme tilfælde kommer helt op over 195-  203-205 puls slag. Pulsen stabiliserer sig og falder typisk ned til ca 181-185 ved hård belastning. Min grænse hvor jeg helst skal holde mig under er ca. 173. Men jeg har altid haft meget høje pulstal. Jeg ved ikke om det er nogen fordel.

Ziggymund - har du en mening at suplere med til dette?

<{POST_SNAPBACK}>

Om man har en relativ lav eller høj maxpuls har ingen betydning for, om man kan komme til at køre stærkt. Jeg har aldrig hørt om forskning, der f.eks. viser at folk med højere maxpuls har et større potentiale til at køre stærkt end folk med en lav maxpuls. Bjarne Riis havde en ret lav maxpuls, da han vandt TdF - omkring 173 bpm mener jeg.

Fænomenet med at faldende maxpuls har været oppe flere gange før her på MOL. Formentlig i konditionstræningsforaet.

Maxpulsen falder svagt jo ældre man bliver, tommelfingerreglen siger 1 slag pr. år (220 minus alder = maxpuls), men det er kun en tommelfingerregel.

Vigtigere er det, at jo bedre form man er i, jo sværere føler man det er at komme helt op at ringe. Det skyldes at ens arbejdskapacitet qua formfremgangen er forbedret, sådan at der skal mere arbejde til end tidligere for at ramme maxpulsen :wink:

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Fænomenet med at faldende maxpuls har været oppe flere gange før her på MOL. Formentlig i konditionstræningsforaet.

Maxpulsen falder svagt jo ældre man bliver, tommelfingerreglen siger 1 slag pr. år (220 minus alder = maxpuls), men det er kun en tommelfingerregel.

Vigtigere er det, at jo bedre form man er i, jo sværere føler man det er at komme helt op at ringe. Det skyldes at ens arbejdskapacitet qua formfremgangen er forbedret, sådan at der skal mere arbejde til end tidligere for at ramme maxpulsen

Jeg tror også det er en form for kombination. Det er ihvertfald rart der skal mere og mere til efter man øger sin kapacitet.

Nytårsaftens-dag : Ergoracer 38 minutters program

Søndag d. 2/1 2005 : Ergoracer

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Faldt lige over din log.

Jeg er virkelig imponeret over dit vægttab og din vilje. Glæder mig til at følge lidt med i det kommende år :4thumbup:

Har du lagt nolge mål for 2005? Her tænker jeg både for dit tægttab, men også for cyklingen,

Link to comment
Share on other sites

Har du lagt nolge mål for 2005? Her tænker jeg både for dit tægttab, men også for cyklingen,

Tak. Det er simpelthen kanon dejligt med alle jeres tilbagemeldinger.

Jeg føler mig klar og parat til der for alvor skal ske noget i år.

Mine foreløbige mål er som de plejer, men jeg kunne godt finde på at tilføje nogle flere løb i løbet af året.

Ziggymund skal således lave mig et tilrettet træningsprogram hvor de løb der skal køres er indregnet.

Indtil videre skal jeg køre

januar - April - skal bestå af forberedende træning

April-okt skal bestå af vedligeholdelse med måske en pause indbygget

8 - 15 april - Lanzarote cykeluge

9. maj Hald sø rundt

20 maj. Kr. himmelfart - Tour de Alheden

4. juni - Århus-Kbh (ikke helt sikker endnu)

Derudover kommer Storå løbet, Holstebro i august

og Skive løbet i september.

Om Ziggy kan få mig så god at jeg kan køre med fra næste år i en af klasserne ved jeg ikke, men jeg håber. Jeg kan give det et forsøg. Det er jo nu jeg skal gøre det og ikke om 10 år.

Indtil April har jeg foreløbig selv ca beregnet antal kilometer pr uge ud fra bloktræningsprincippet :

uge 1 : 60 km

uge 2 : 120 km

uge 3 : 180 km

uge 4 : 210 km

uge 5 : 120 km

uge 6 : 180 km

uge 7 : 210 km

uge 8 : 300 km

uge 9 : 180 km

uge 10 : 300 km

uge 11 : 360 km

uge 12 : 420 km

uge 13 : 300 km Cykeluge på Lasanta Sport

uge 14 : 360 km

uge 15 : 420 km

Totalt giver det små 3000 km i stængerne inden strabadserne på Lanzarote.

Det er måske lige optimistisk nok, men jeg gider ikke stille op til noget hvis ikke der er de fornødne km i benene. Jeg har somregel vilje og styrke nok i min grundform med synes nu det er rart nok med lidt forberedende kondition.

Idag torsdag 6. januar har jeg rullet 30 min med intervaller.

Har fået noget penicilin agtigt noget mod betændelse i såret efter operationen

så jeg har godt nok svært ved at hive vejret helt ned i lungerne.

Er heldigvis sidste dag idag jeg skal tage dem.

Jeg er lidt forud for planen med 60km for denne uge men mon ikke det går. Heldigvis kan programmet vel tilpasses med Ziggys formåen .

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Thomas det ser rigtig godt ud, hvis du overholder ovenstående så er du flyvende når du kommer hjem fra La Santa. :4thumbup:

Hvis du skal køre Århus-København så er det sidste chance da arrangørerne har meldt ud at 2005 er absolut sidste år pga. svigtende interresse gennem de sidste par år.

Hvis du mangler en udfordring så er Grejsdalsløbet i Vejle blevet kaldt Damnarks flotte og hårdste motionsløb med mere end 20 hårde bakker på ´200km ruten. I øvrigt udtalt af cykelmyg under de 70kg :devil:

Jeg har selv kørt det de sidste par år og det er oplevelse, men jeg har heller aldrig været nede og køre i de rigtige bjerge :wink:

Held og lykke i 2005

Link to comment
Share on other sites

Træning :

Fredag d. 7 januar : Motions center 1 time ,

Efterfulgt af Ergoracer hjemme 45 min

Lørdag d. 8 januar : Ergoracer hjemme 30 min

Mandag d. 10 januar : Motionscenter

Thomas det ser rigtig godt ud, hvis du overholder ovenstående så er du flyvende når du kommer hjem fra La Santa. 
Jeg skal bare tage mig sammen og holde det denne gang og så vidt muligt prøve ikke at gå i stå efter maj til sept. Jeg gider ikke slås med de kilo som jeg tager på hver år i festival måneden.

For at klare det, har jeg som i 2003 et væddemål med mig selv som går ud på flg:

Ingen alkohol før sidst i maj.

Så vidt muligt træne hver dag (varieret naturligvis)

Spise sundt og få velværen op.

Som en helhed gør disse ting at selve træningen forløber nogenlunde som en leg.

Det motiverer - og det er selvom de festglade venner synes jeg er en dødbider.

Jeg har det sådan, jeg gør ikke noget halvt. Enten så træner jeg ordentlig - eller også fester jeg ordentligt. De to ting er blot svære at forene. Og den eneste måde jeg kan kontrollere det på med træningen som vinder er at sige nul alkohol en periode.

Hvis du skal køre Århus-København så er det sidste chance da arrangørerne har meldt ud at 2005 er absolut sidste år pga. svigtende interresse gennem de sidste par år.

Ja jeg har konfereret lidt med Torben Hjort, som arbejder på Årh-Kbh (en af guiderne fra cykelugerne) som desværre også bekræfter det du siger. :raisebrow:

Hvis du mangler en udfordring så er Grejsdalsløbet i Vejle blevet kaldt Damnarks flotte og hårdste motionsløb med mere end 20 hårde bakker på ´200km ruten. I øvrigt udtalt af cykelmyg under de 70kg 
Jeg tror, trods ambitioner, at jeg bør holde mig til det flade ude i marsken. :tongue:

Sjovt nok er de små 70 kg's "myg" altid så hårde i munden når det går opad, men så snart det blot blæser en smule ud af lige vej så ligger de pænt omme bagved om lukrerer. Kender typen :sneaky2:

Men når jeg har en vægt der tillader at køre i Grejsdalen så er jeg da den første til at deltage :bigsmile:

Jeg har selv kørt det de sidste par år og det er oplevelse, men jeg har heller aldrig været nede og køre i de rigtige bjerge 

Nu er det sådan jeg elsker at køre opad. Det springende punkt er blot jeg ikke kører så stærk opad. Du kan jo se at hvis jeg kan - kan du også sagtens køre i de høje bjerge. Det kræver blot du ikke har en tempokrans bagpå, men måske en 12-27 eller noget i den stil.

Held og lykke i 2005

Tak og i lige måde. Held og lykke med dine egne forberedelser

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Mandag 10/1: 1 time i motionscenter

Tirsdag 11/1: 30 min ergoracer

Onsdag 12/1: 1 time Spinning i centret med i alt 23 minutter på høj zone

Torsdag 13/1: 15 min ergoracer :blink:

Fredag 14/1: 50 min. ergoracer (Ziggys program)

Lørdag 15/1: fri

Søndag 16/1 : 100 minutter MTB udendørs gennem dollerup bakker

Mandag 17/1 fri/ småøvelser hjemme med vægte

Tirsdag : 45 min ergoracer + 1 time i centret

Skulle egentlig have kørt ziggy's Ergoracer program Tirsdag og Fredag, men jeg var så sent færdig med arbejde at jeg måtte køre 30 min sent tirsdag aften og snige et kvarter ind torsdag sammen med en lille løbetur på 10 minutter.

Ikke at det har givet meget, men jeg har en ide om at det er den samlede tid som man bruger pr. uge som tæller. Lidt har også ret.

Jeg må indrømme at jeg umiddelbart fandt Ziggy's interval program ret let på papiret, men faktum er, at man rent faktisk skal holde møllen igang i to lange intervaller på 15 minutter. Specielt synes jeg det var svært at holde kadencen over 80 konstant. Jeg har åbenbart en tendens til at sejtrække lidt når jeg er træt.

Jeg tror det er en god træning, for jeg træner mig op til at køre længere på 85% af max og ikke kun små korte intervaller. Mange gange i et løb ligger man jo netop længe på pumperne inden der opstår pauser hvor pulsen kommer ned.

Jeg lagde ud med at køre det første interval på 200 watt, men måtte klemme sammen for at holde kadencen de sidste 2-3 minutter. Sidste interval valgte jeg at køre med lidt højere kadence på ca 90. Men det betød at belastingen kom ned på 170 watt. Egentlig tror jeg at man får det samme ud af det rent kilometer messigt selvom belastningen ikke har været så stor da man kompencerer for det ved højere kadence.

Jeg kan allerede mærke stor fremgang på cyklen, ikke mindst mentalt.

Jeg led som et s... i dollerup på den første bakke op forbi ishuset men kilometerbakken gik noget bedre og følte det gled meget godt efter bakken.

Jeg fortsatte til Almind og ud bagved Randrup mølle og over Vinkel hjem.

Så taget i betragtning af kold blæst og en tung cykel gik det perfekt.

Ovenikøbet kørte jeg længere end planen sagde jeg skulle. Mit ur stoppede et sted efter Dollerup i vel 10-15 minutter inden jeg fik det startet igen.

Det fede ved en MTB er man kan rykke og flå i styret opad. Man står meget bedre på sådan en når det går opad, men sidder knap så godt ud af lige vej.

Satser på jeg kan få scannet min pulskurve ind snarest.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 19/1 Spinning :

Vi kørte nogle seriøse intervaller med pulsen helt oppe at ringe.

Svedte helt vildt, synes ikke det plejer at være så vildt så vi må have trænet igennem. vores instruktør er cykelrytter og er god til at presse os.

Kost : helt efter bogen

Totalt set en perfekt dag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv kørt det de sidste par år og det er oplevelse, men jeg har heller aldrig været nede og køre i de rigtige bjerge 

Nu er det sådan jeg elsker at køre opad. Det springende punkt er blot jeg ikke kører så stærk opad. Du kan jo se at hvis jeg kan - kan du også sagtens køre i de høje bjerge. Det kræver blot du ikke har en tempokrans bagpå, men måske en 12-27 eller noget i den stil.

Held og lykke i 2005
Tak og i lige måde. Held og lykke med dine egne forberedelser

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg tilmeldt mig en træningslejr på Mallorca i marts måned. Tror nok jeg tager afsted med en 11-23 krans. Jeg har i flere år uden problemer kørt med 11-21 herhjemme og bla. gennemført Grejsdalsløbet, men nu må vi se hvordan det går. :dry:

Jeg tror fænomenet med at kadancen falder når trætheden indfinder sig glder for de fleste mennesker. Det føles lettere at munke den afsted på den store mølle, men hvorvidt det er det mest effektive tør jeg ikke udtale mig om.

Jeg sværger også til princippet med kontinuitet i træningen. Det giver bedre resultater at en given træningsmængde forløber over mange dage i løbet af ugen frem for nogle få lange dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror fænomenet med at kadancen falder når trætheden indfinder sig glder for de fleste mennesker. Det føles lettere at munke den afsted på den store mølle, men hvorvidt det er det mest effektive tør jeg ikke udtale mig om.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er lavet flere studier af hvad den optimale kadence er. Et dansk projekt talte for en ret lav kadence ifm. bjergkørsel, dvs. en relativ stor belastning af musklerne (modsat en højere kadence, hvor belastningen af musklerne er lidt lavere).

Jeg vil nu mene at der også bør tages hensyn til hvor lange stigninger, der er tale om, og om der skal køres opad i f.eks. flere dage i træk. Jo mere kørsel opad, jo mere slidsomt vil det være at køre den lave kadence.

Jeg sværger også til princippet med kontinuitet i træningen. Det giver bedre resultater at en given træningsmængde forløber over mange dage i løbet af ugen frem for nogle få lange dage.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig! Men det kommer også lidt an på hvilket niveau, der trænes på. En begynder har ikke behov for at træne 5-7 dage om ugen, vil jeg mene. 3-4 dage i sadlen kan gøre det, kroppen skal jo lige vænne sig til det med kontinuiteten i træningen, der - som det næppe kan siges ofte nok - er en væsentlig forudsætning for fremskridt.

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også at kontinuerlig træning er rigtig god, i det man ikke skal indhente så meget fra gang til gang og kroppen er vant til at arbejde med belasting jævnligt.

Hmm med en 11-23 krans ville jeg komme til kort. Du vejer tydeligvis ikke så meget.

Torsdag : Motionscenter. Afslutning med elipsetræner og lidt let rul på fitnessbike.

Min fredag har været meget travl og med lidt for meget god mad, så jeg må tage lørdagen og søndagen i brug for at følge op på fredagens manglende træning og for mange kalorier. Som tidspunktet afslører er jeg først kommet hjem nu.

Godt mæt og træt. Men glæder mig dog til at træne igennem de to kommende dage.

Vender tilbage søndag efter træningen. :tongue:

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Hej venner.

Mit internet er nede de næste par uger da jeg har skifter udbyder.

Jeg kan kun komme online via en mobiltlf på en bærbar.

Lørdag : Som sagt trænede jeg lørdag på ergoracer.

Søndag : Følte mig temmelig sløj og uoplagt. Tog alligevel min MTB ud i det fri. Allerede efter en time var jeg totalt færdig og måtte vende om. Det var også farligt og mærkede cyklen var ved at smutte under mig flere gange. Kørte hjem godt muggen over min indsats og begyndende sygdom.

Mandag : Måtte jo kompensere for den manglende time fra det der skulle have været en lang tur søndag. En skidt start på ugen allerede at være bagud.

Nå men jeg var stadig lidt sløj og selvom der ingen kræfter var at træne med fik jeg mig alligevel pint igennem programmet.

Tirsdag : Stadig ramt af lidt sygdom kørte jeg tirsdagens ergoracer program. Stadig ikke helt fuld power på energien. Benene føltes enormt tunge og ville ikke rigtigt rundt. Skyllede nogle C-vitaminer ned sammen med mit vand i drikkedunken.

Onsdag : Onsdag blev vendepunktet. Jeg havde uanede kræfter til spinning. Der var ingen grænser (næsten). Det hele gik op i en højere enhed.

Torsdag : Styrketræning + Elipsetræner

Det er ikke sjovt når man kommer bagud i sit program. jeg har dog gjort alt hvad jeg overhovedet kunne for at, - om ikke andet - træne de samme timer som min plan siger, - blot fordelt lidt anderledes ud på ugen. Lidt sygdom kan slå benene væk under een. Jeg er normalt aldrig syg, men det her kunne bestemt mærkes.

Om det er fordi jeg har gået for hårdt til den de første par uger i januar ved jeg ikke. Hovedsagen er at jeg er ovenpå igen.

:4thumbup:

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mandag 7 feb ergoracer 38 min

søndag 6 feb 120 minutter landevej

lørdag 5 feb 45 min ergoracer

torsdag 3 feb 30 min ergoracer

onsdag 2 feb Spinning 1 time

tirsdag 1 feb 45 min ergoracer

mandag 31 jan styrketræning

søndag 30 jan 90 min landevej

lørdag 29 jan 45 min ergoracer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

onsdag 16 feb Spinning 62min

tirsdag 15 feb ergoracer 45 min

mandag 14 feb ergoracer 30 min

søndag 13 feb styrketræning 60 min + 15 min elipse + 1 time spinning

lørdag 12 feb ergoracer 60 min

fredag 11 feb ergoracer 45 min

torsdag 10 feb alm. cykel rulle 30 min

onsdag 9 feb spining 62 min

**

mandag 7 feb ergoracer 38 min

søndag 6 feb 120 minutter landevej

lørdag 5 feb 45 min ergoracer

torsdag 3 feb 30 min ergoracer

onsdag 2 feb Spinning 1 time

tirsdag 1 feb 45 min ergoracer

mandag 31 jan styrketræning

søndag 30 jan 90 min landevej

lørdag 29 jan 45 min ergoracer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
du skal komplimenteres for at have taget argumentet om værdien af kontinuerlig træning til dig, Thomas  :4smartass:

Hvordan synes du det går med formen, kan du mærke fremskridt ?

Ziggymund  :bike:

<{POST_SNAPBACK}>

Heysa ..

Har stadig problemer med at komme på nettet. Nu konstaterede de så lige jeg skal vente yderligere 3-4 uger inden det er stabilt.

Sidste uge tog jeg den lidt med ro.

Men jeg kan seriøst mærke formen. I det hele taget er mit daglige energi niveau totalt forandret. Jeg har nemmere ved at komme op om morgenen samt jeg får mig heller ikke lige en "morfar" på sofaen i ny og næ. Det falder mig slet ikke ind for tiden. Herligt. Jeg sover også bedre om natten. Det fortæller mig jeg får mere ilt om natten. Har jo før lidt lidt af jeg ikke fik ilt nok om natten.

Kan se på ben, arme og mave at jeg er blevet mere markeret. Min vægt ligger fortsat samme sted, men som sagt kigger jeg pt på det fysiske og hvordan jeg har det. I onsdags til spinning kunne jeg have fortsat i timer, - sådan føltes det ihvertfald. Tog tirsdagen fri og bare den fridag kunne mærkes onsdag. Jeg skal da lige love for jeg var aktiv og stod op i et let tråd hver gang.

Jeg drosler lidt ned for den helt tunge træning på overkroppen da jeg således lige kan tabe mig lidt "gratis" kilo uden det går ud over fysikken.

Med nød og næppe fik jeg bestilt rejsen til lanzarote. Alt var revet væk og jeg tror der kommer gang i den i år med en masse deltagere. De plejer nærmest ikke at kunne få solgt billetterne, men i år er de revet væk halvanden måned før tid.

Jeg glæder mig helt vildt til at komme udendørs igen på cyklen for at få lidt længere ture i benene. Skal jo se hvad det kan holde til når jeg kommer ned i varmen og skal prøve kræfter med de hårde knolde. Jeg har været forskånet for ondt i venstre knæ i år takket være min hjemmebænk med knæstrækker.

Det eneste jeg døjer lidt med er en smerte i højre hæl fordi mine dmt sko ikke er kørt helt til. De er ufatteligt stive og vil ikke rigtigt slides til. Fik noget salve til at smøre såret med. Døjer også lidt med en slags hævet rød knold eller byld på indersiden af låret. Det gør vildt ondt og jeg kan ikke rigtigt få bugt med den. Det skyldes alt den træning i vådt tøj hver eneste dag har jeg en ide om.

Har haft det før, men desværre gik der lang tid inden den forsvandt.

Træning :

Fredag d.18 feb. 45 min ergoracer

lørdag d. 19. feb . 25 min ergoracer

søndag d . 20 feb. 60 min ergoracer

mandag d.21 feb. 45 min ergoracer, 60 min styrketræning

onsdag d. 23 feb. 62 min spinning (super kræfter - juhuu)

fredag d.25 feb. 45 min ergoracer

lørdag d.26 feb. 45 min ergoracer

søndag d.27 feb. 60 min styrketræning, 15 elipsetræner (fuld skrald), 30 min kondicykel

mandag d. 28 feb. 45 min ergoracer

Derudover træner jeg hjemme med håndvægte og på mavetræner hver gang jeg lige kommer forbi udstyret.

Hvad siger du til det Ziggymund ? Ser det fornuftigt ud ?

Luften er ikke gået af mig endnu :)

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Det ser da rigtig fint ud. DU skriver godt nok ikke så meget om hvad du foretager dig, når du kører på ergometer, men jeg regner med at du holder vores lille aftale om at der skal køres intervaller et par gange om ugen :wink:

Ellers er det jo kun landevejstræningen, der mangler, men du er lovligt undskyldt i disse kolde dage :mad:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share