Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så fandt jeg også vej til din log....

Har bladret lidt igennem den - spændende læsning :smile: Hvordan ser det ud med "cykelkarrieren"? Med al den træning du ligger for dagen må det være på tide med noget rigtig licens-ræs :4thumbup:

Hejsa Praefke og velkommen til min log. Dejligt med nye mennesker der kan bidrage denne log med

indhold og ris/ros. :4thumbup:

Hehe nu er jeg jo stadig lidt "bamset" og nok ikke idealet på en typisk cykelrytter.

Jeg gør det hovedsageligt fordi jeg synes det er dejligt at cykle og nyder de fede oplevelser det giver.

Har det nok bare sådan at jeg vil gøre det ordentligt og være optimalt forberedt med et solidt fundament og

kroppen trimmet inden jeg går i gang. Problemet er nok bare jeg ikke selv kan se det hvor langt jeg i virkeligheden allerede er nået. Det er meget det som kører i ring for mig hvert år. :dry:

Omvendt er det måske fjollet at vente ret meget længere. Mangler blot et spark bagi så jeg tror på det selv.

Man ser det jo tit hos fok der har tabt mange kilo, at de har svært ved at forstå den nye krop

og de muligheder for ubegrænsede udfoldelser det fører med sig.

Ens gamle tanke og handlemønstre er baseret på hvad man ikke kan og på begrænsninger.

På nogle punkter er man jo stadig en stor gut. Det tager lige noget tid at vænne sig til.

Onsdag 2/11 :

Spinning. Mit eget hold var aflyst både i morges og kl 19 så jeg kørte med på min makkers time kl 17.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Så tag det her som et venligt klask bag i :bottom::tongue: Ud fra din log at dømme vil du efter en god gang vintertræning være mere end klar til at gøre dig gældende til at køre i begynderklassen. Det er klart at din vægt vil være et problem i forhold til de små gutter på 65-70 kg som klatrer let over de små knolde der er i DK, men det kan samtidig være med til at få din vægt (om muligt :wink: ) endnu længere ned.

Derudover er det noget du skal gi dig selv. Cykling er en fantastisk sport og jeg har enormt mange minder med cykling (specielt licenscykling) selvom jeg kun havde licens ét år. Hvis du kan lide at køre på cykel vil du elske at køre ræs. Det er såååå fedt :4thumbup:

Go for it, mester :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Så tag det her som et venligt klask bag i :bottom::tongue: Ud fra din log at dømme vil du efter en god gang vintertræning være mere end klar til at gøre dig gældende til at køre i begynderklassen. Det er klart at din vægt vil være et problem i forhold til de små gutter på 65-70 kg som klatrer let over de små knolde der er i DK, men det kan samtidig være med til at få din vægt (om muligt :wink: ) endnu længere ned.

Derudover er det noget du skal gi dig selv. Cykling er en fantastisk sport og jeg har enormt mange minder med cykling (specielt licenscykling) selvom jeg kun havde licens ét år. Hvis du kan lide at køre på cykel vil du elske at køre ræs. Det er såååå fedt :4thumbup:

Go for it, mester :cooldance:

Ja.. jeg ved det ! Ved at jeg snyder mig selv for det. Verdensmester er jeg jo ikke den første gang.

Torsdag 3/10 :

Spinning

Link to comment
Share on other sites

Vil lige krydre loggen med lidt status for efterårs/vintertræningen samt

et billede af Jørgen Emil Hansen, der efter en våd tur i byen faldt i søvn i lufthavnen på Lanzarote :laugh:

Lidt andre ikke offentliggjorte pics kommer også med fra den tur i april 2005.

post-1447-1131064807_thumb.jpg

Stats :

fra ca 1.august til 1 november.

Vægt fra 102 til 96 (hmm 5-10 kg mere mangler der)

Målebåndstest

Lår fra 69 cm til 63 cm

Talje fra 105 til 98 cm (er helt inde ved hoftebenet når jeg måler, har en bred "undervogn")

Mave fra 110 til 100 cm (wow det er faktisk godt)

Bryst fra 112 til 104 cm (det er vildt !)

Arme fra 42 til 37 cm

Lægge fra 45 til 40 cm

post-1447-1131063887_thumb.jpg

Som det ses er jeg ret svært bygget og burde jo faktisk dyrke en sport som brydning,

MEN nu er det jo cyklingen jeg har forelsket mig i og har gode resultater med, så det er som humlelbien,

der er så stor den faktisk ikke kan flyve med sine små vinger og den store krop

- Den ved det bare ikke selv :bigsmile:

Skal siges jeg er noget mindre på overkroppen idag end på billedet i april.

Fremskridt fremskridt.. :tongue:

Som konklussion har det været det værd at tage det muskelmasse på over sommeren hvor jeg ikke har passet så godt på kosten. Mener selv jeg har trænet mod en helhed - en mere symetrisk krop.

Fra jul drosler jeg den tunge tunge træning ned, ja faktisk allerede nu er jeg begyndt, for jeg svinder ret kraftigt på overkroppen så snart jeg begynder de lange ture på landevejen på 2-4 timer og kun dyrker vedligholdelses træning med vægte i centret ca 1-2 gange på 10 dage. Men det har da været det værd at få noget fedt væk på overkroppen så jeg har mindre at slæbe på. Benene er jo bare kæmpestore men trimmede. Regner også med de svinder yderligere i foråret når kilometrene bliver kørt.

Foreløbigt mål er at kunne tabe ca 1 kg om ugen frem til jeg begynder den egentlige træning på landevejen, hvor jeg har brug for en masse næring for at kunne stå distancen. Jeg er udemærket klar over at vægttabet fra de 102 til 96 ikke helt får mig ned på løbsvægt 90 kg (selvom 6 kilo på små 3 mdr i sig selv jo er godt). Det viser jo bare jeg kan gøre det samme en gang til, så om 3-5 mdr er jeg nede.

I teorien er det jo meget fint alt sammen. År efter år har jeg alligevel ikke helt nået derned.

Nu skal der bare andre boller på suppen :

Jeg har nemlig allieret mig med en deltager fra dm i bodyfitness som måler og vejer mig og får mit stofskifte på ret køl igen efter de mange sulte perioder. Jeg får en helt ny kostplan - prøver noget HELT andet nu indtil 1 februar ca. Hun har lovet at holde mig under opsyn.

Må lave noget kontrol vejnings/målings halløj så jeg formår at holde diæten.

Derefter må jeg så se om jeg kan holde vægten når jeg begynder at stoppe bjerge af pasta i maven igen.

Rent praktisk skal det jo ske med 8-10 timer på landevejen om ugen plus spinning.

Jeg regner med at lave en lignende status ca. 1 februar.

post-1447-1131065367_thumb.jpg

Oksen fra.... nej ikke Hammel...

Mig på vej opad og har gear problemer.

Okay form jeg havde der.. den når jeg igen i 2006 !

:4mewantfood: pasta here i come... om 4 mdr først .. øv..

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Leg Press

10 x 130 kg

10 x 180 kg

10 x 200 kg

Ja der er ikke flere kilo på maskinen :sneaky2:

Måske et par håndvægte ville gøre tricket.

"Tortur maskinen"

Lår inderside

2 sæt 10reps x 50 kg

Din såkaldte torturmaskine hedder en "Leg-Abductor" :bigsmile:

Drop det benpres og kom op ovenpå.

Det er deroppe de rigtige mænd træner ben med squatten, og der er skiver nok - selv til en med bjergrytterben :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Din såkaldte torturmaskine hedder en "Leg-Abductor" :bigsmile:

Drop det benpres og kom op ovenpå.

Det er deroppe de rigtige mænd træner ben med squatten, og der er skiver nok - selv til en med bjergrytterben :wink::tongue:

Hmm bjergrytterben ligefrem.. tror jeg så ikke lige hehe..

post-1447-1131123929.jpg

Men okay, jeg vil gerne prøve at træne med dig en dag. Skal bare passe på knæ og sener osv.

Derfor har jeg nok også trænet mest i maskinerne og ikke med frie vægte til ben øvelserne.

Du siger bare til :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 5/10

Kører nogle fornuftige dage. Meget målrettet mod en god form i den sidste uge i april.

Forarbejdet skal jo gøres i køkkenet og i træningslokalet.

Dog synes jeg godt det kan blive ret ensformigt og isoleret at leve sådan.

Thomas' pladder hjørne :

- for bare at få skrevet nogle meninger ned :

(skal du blot læse om min træning kan du blot bladre ned til bunden)

... Dog synes jeg godt det kan blive ret ensformigt og isoleret at leve sådan. ... ->

Omvendt finder jeg det ufatteligt at i dagens Danmark er det ikke muligt at hygge sig uden tonsvis af søde sager og fedt. Ja plus alkohol!

Begreberne "nu skal vi hygge" og "ja lidt skal vi jo have en gang i mellem", har taget overhånd.

Jeg ser jo venner og bekendte bogstaveligt talt vælte og skovle kalorier ind.

Jeg skal ikke gøre mig selv til nogen helgen, da min tdligere livsstil var præcis sådan, jeg siger bare mange lever generelt forkert

og er dårligt ernærede og har frygtelige spisevaner. Mange spiser aldrig morgenmad.. jamen det er jo mit vigtigste måltid!

Generelt er der også en overdrevet skræk for kulhydrater og fedt.

Undgår man det helt - kommer der en rebound effekt og man tager det hele på igen så snart der åbnes for sluserne.

Igen - alt med måde og en korrekt sammensætning af fx. sunde olier,

godt proteinholdigt kød og noget ris kan sagtens sammensættes så man ikke tager på.

Blot min mening - trængte blot til at komme af med noget af det jeg oplever dagligt til min irritation.

Forleden spiste jeg et kyllingebryst på et stykke rugbrød.. hvortil min kollega kommenterede :

"nåerh- du får nok kød med rugbrød der hva..? " , hvad han mente var fråds.

Jeg forklarede ham at den korrekte sammensætning var vigtig hvortil han blot rystede på hovedet og gik over og købte 3 ristede hotdogs.

Jamen hvad skal jeg sige - åd jeg 3 hotdogs turde jeg ikke se på vægten en uge.

Sidste lørdag tillod jeg mig at spise pizza med en håndværker jeg havde på besøg, hvilket resulterede i jeg blev totalt oppustet og bandt ca 5 kg væske.

Er først kommet ned i vægt igen her torsdag - fredag. Totalt kuhydratchok for min krop.

Tror lige jeg skal tænke mig om igen inden jeg får hvid dej med gluten.

Jeg vælger det jo selv. Vil gøre det helt perfekt. Ingen alkohol, ingen sukker, intet forkert fedt eller forarbejdede råvarer.

Kan jo så se det positive i at leve sådan.. *peptalker sig selv*.

Jeg bruger ikke mine penge på byture og jeg vågner op helt frisk søndag morgen.

Uha hvor har jeg godt nok ødelagt mange søndage med tømmermænd. Det gider jeg ikke mere. I ny og næ kan man godt tage i byen,

men jeg må sige der går længere og længere imellem.

Jeg kontrollerer vægten. Tager ikke på ihvertfald og jeg synes at ane jeg bliver skarpere og fedtprocenten falder.

Skal lige have lavet en ordentlig test med fedt tang.

Dagen forløb således :

Morgenshake 75gram havre + 35 gram protein

Frokost : steak og græsk mousaka

Træning : Spinning i kælderen

Aften : 2 kyllingebryst og 500 gram brocoli blanding

Mellemmåltider : en havrebar og 4 blommer.

Husk lige at bladre op og se Jørgen Emil Hansen der er gået kold i lufthavnen :smile:

Et syn for guder at se den tidl. verdensmester sådan :bigsmile:

Edit : Jeg poster lige Kenneth Gasque's rules ..

Kenneth manager på Club La Santa og delte disse "kæpheste" ud :

Kenneth er efterhånden oppe i årene kan jeg vist godt tilliade mig at skrive,

men til trods for det er han stadig aktiv maraton deltager.

post-1447-1131232407_thumb.jpg

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Egentlig synes jeg at det er meget livsbekræftende at læse din "klumme" i indlægget ovenfor. Du har dine mål helt klare og er villig til at arbejde for dem. Respekt :smile: Jeg er enig med dig i at alt for mange "spilder" deres liv uden at have mål. Jeg har selv haft samme tanker som dig i perioder hvor jeg har cyklet meget og derfor ikke drukket alkohol. "Hvorfor går folk det dog?". Kan vi ikke bare mødes og hygge os - skal der altid drikkes alkohol. Skal der altid spises kage, slik osv. når vi mødes. Samtidig har jeg også følt det skønne i at stå op en søndag januar morgen, hvor hele landet ligger med tømmermænd og stopfyldte maver, stige på min racercykel og tage en lang 3-4 timers tur. For at vise mig selv, at jeg lever :smile:

Jeg har overvejet om jeg bare har de forkerte venner, siden det altid skal ende med bunker af alkohol (jeg er gymnasieelev - det kan måske også forklare noget :tongue: ), men synes altid man støder på det. Ligemeget hvor og hvem man er sammen med er udgangspunktet alkohol når vi mødes.

Bliv endelig ved med at skrive dine observationer, følelser og meninger. Det er mindst ligeså spændende læsning som selve træningen.

Derudover må jeg sige at ham Kenneth fra La santa rammer helt enormt godt og motiverende med hans "regler"... De er straks kopieret så de kan indgå konstruktivt, når jeg har brug for at snakke lidt med mig selv om hvem jeg vil være :wink:

Link to comment
Share on other sites

Må jeg i første omgang dele min begejstring over, at andre tænker som jeg. Ganske vist fik jeg et par glas rødvin igår aftes sammen med en god veninde, men det var altså ikke sådan ment som en indgangsvinkel til at drikke sig plørefuld. Jeg kan faktisk godt lide rødvin. Hmm noget der er kommet med alderen, tror jeg. Men jeg drikker mig ikke fuld og jeg drikker ikke hver weekend. :blink: Desværre har jeg selv en ret sød tand, men har jeg det ikke i huset, ja så spiser jeg det jo heller ikke.. :innocent:

Men ofte (faktisk hver dag) møder jeg folk, der gør sådan halv grin med min træningsfanatisme og min lede over decideret alkoholsfester. Gruer faktisk for de kommende julefrokoster på job mm, fordi jeg ikke har lyst til at drikke mig fuld og opføre mig pinligt samt have det dårligt dagen efter. :dry: Jeg ved bare, at jeg bliver observeret FORDI jeg netop kun drikker et enkelt glas vin hele aften, og jeg ved, at det vil blive kommenteret, så det er jo nærmest ligefør man har lyst til at blive væk... :raisebrow:

Jeg har da haft mine ture ibyen og været stangbarcardi med smøger i kæften og sprutflasken i den anden hånd, men nu betyder min træning bare alt for mig, og hvis jeg falder i med den slags, jamen så går der jo uger før jeg kommer tilbage til min kampform. Og ærlig talt jeg kan godt more mig uden...Bare det er med de rigtige folk og det må jo så være folk, som jer :4thumbup: Folk der forstår hvorfor det er så vigtigt for vores mål IKKE at falde til flasken og råæde altmuligt... Indrømmet min mors flødekartofler er bare mums mums mums og det skal der jo også være plads til, men jeg vil bare ikke ses ned på, fordi jeg af træningsmæssige årsager siger nej til fed mad og alkohol..... "nå ja du er jo fitnessfreak" Gud hvor kan det bare lyde nedladende. ....Måske men jeg har stadig en fem årig Cand Mag uddannelse med mig i bagagen, men nej nej det at man træner meget betyder jo at man er dum :sneaky2:

bare mine små betragtninger.

Julie

Link to comment
Share on other sites

Må jeg i første omgang dele min begejstring over, at andre tænker som jeg. Ganske vist fik jeg et par glas rødvin igår aftes sammen med en god veninde, men det var altså ikke sådan ment som en indgangsvinkel til at drikke sig plørefuld. Jeg kan faktisk godt lide rødvin. Hmm noget der er kommet med alderen, tror jeg. Men jeg drikker mig ikke fuld og jeg drikker ikke hver weekend. :blink: Desværre har jeg selv en ret sød tand, men har jeg det ikke i huset, ja så spiser jeg det jo heller ikke.. :innocent:

Men ofte (faktisk hver dag) møder jeg folk, der gør sådan halv grin med min træningsfanatisme og min lede over decideret alkoholsfester. Gruer faktisk for de kommende julefrokoster på job mm, fordi jeg ikke har lyst til at drikke mig fuld og opføre mig pinligt samt have det dårligt dagen efter. :dry: Jeg ved bare, at jeg bliver observeret FORDI jeg netop kun drikker et enkelt glas vin hele aften, og jeg ved, at det vil blive kommenteret, så det er jo nærmest ligefør man har lyst til at blive væk... :raisebrow:

Jeg har da haft mine ture ibyen og været stangbarcardi med smøger i kæften og sprutflasken i den anden hånd, men nu betyder min træning bare alt for mig, og hvis jeg falder i med den slags, jamen så går der jo uger før jeg kommer tilbage til min kampform. Og ærlig talt jeg kan godt more mig uden...Bare det er med de rigtige folk og det må jo så være folk, som jer :4thumbup: Folk der forstår hvorfor det er så vigtigt for vores mål IKKE at falde til flasken og råæde altmuligt... Indrømmet min mors flødekartofler er bare mums mums mums og det skal der jo også være plads til, men jeg vil bare ikke ses ned på, fordi jeg af træningsmæssige årsager siger nej til fed mad og alkohol..... "nå ja du er jo fitnessfreak" Gud hvor kan det bare lyde nedladende. ....Måske men jeg har stadig en fem årig Cand Mag uddannelse med mig i bagagen, men nej nej det at man træner meget betyder jo at man er dum :sneaky2:

bare mine små betragtninger.

Julie

Grænsen mellem fanatisk og bare være almindelig sund er desværre blevet svær at trække, da folk lever så usundt, at hvis man blot lever et nogenlunde normalt liv, så bliver man anset for at være fanatisk. Cykelrytteren Michael Rasmussen der vejer alt sin mad og vejer 60 kg han er fanatisk. Dem der tænker på deres sundhed og form er ikke fanatiske. Snarere fornuftige.

Jeg forstår dine synspunkter Julie. Tror ikke du skal lægge for meget i deres nedladende kommentarer. Tag dem som ros til dig selv - det viser at du kan leve et andet og sundere liv end dem. Og i øvrigt bør du nok ikke spilde så meget tid på dem, da jeres livssyn tydeligvis er markant forskellig.

Den danske kultur er åbenbart som flertallet dyrker den uden tanke på sundhed. Fred være med det, selvom jeg har svært ved at se fornuften i det. Tror bare man skal finde de mennesker der betyder noget for en, og så høre på hvad de siger, og ikke lade sig slå ud af andres kommentare.

Jeg quoter lige Kenneth fra la santa (jf. Thomas E's indlæg længere oppe)

Believe in yourself - you are the person you like to be

Link to comment
Share on other sites

Må jeg i første omgang dele min begejstring over, at andre tænker som jeg. Ganske vist fik jeg et par glas rødvin igår aftes sammen med en god veninde, men det var altså ikke sådan ment som en indgangsvinkel til at drikke sig plørefuld. Jeg kan faktisk godt lide rødvin. Hmm noget der er kommet med alderen, tror jeg. Men jeg drikker mig ikke fuld og jeg drikker ikke hver weekend. :blink: Desværre har jeg selv en ret sød tand, men har jeg det ikke i huset, ja så spiser jeg det jo heller ikke.. :innocent:

Men ofte (faktisk hver dag) møder jeg folk, der gør sådan halv grin med min træningsfanatisme og min lede over decideret alkoholsfester. Gruer faktisk for de kommende julefrokoster på job mm, fordi jeg ikke har lyst til at drikke mig fuld og opføre mig pinligt samt have det dårligt dagen efter. :dry: Jeg ved bare, at jeg bliver observeret FORDI jeg netop kun drikker et enkelt glas vin hele aften, og jeg ved, at det vil blive kommenteret, så det er jo nærmest ligefør man har lyst til at blive væk... :raisebrow:

Jeg har da haft mine ture ibyen og været stangbarcardi med smøger i kæften og sprutflasken i den anden hånd, men nu betyder min træning bare alt for mig, og hvis jeg falder i med den slags, jamen så går der jo uger før jeg kommer tilbage til min kampform. Og ærlig talt jeg kan godt more mig uden...Bare det er med de rigtige folk og det må jo så være folk, som jer :4thumbup: Folk der forstår hvorfor det er så vigtigt for vores mål IKKE at falde til flasken og råæde altmuligt... Indrømmet min mors flødekartofler er bare mums mums mums og det skal der jo også være plads til, men jeg vil bare ikke ses ned på, fordi jeg af træningsmæssige årsager siger nej til fed mad og alkohol..... "nå ja du er jo fitnessfreak" Gud hvor kan det bare lyde nedladende. ....Måske men jeg har stadig en fem årig Cand Mag uddannelse med mig i bagagen, men nej nej det at man træner meget betyder jo at man er dum :sneaky2:

bare mine små betragtninger.

Julie

Herligt, så kan du jo så blot glæde dig over at vi er flere af samme "art" der har fundet lyset for enden af den mørke gang og vil ofre sig for at komme i form. Jeg vil sku heller ikke smide min surt optrænede grundform på gulvet ved at vælte en palle fadølsankre i svælget og suge en pakke smøger. Jeg har lige 2-3 dage om året hvor jeg kan finde på at ryge, ellers er mit alkoholforbrug meget periodisk. Førhen levede jeg to halvår - et med sprut og fest og et med seriøs træning. Det kan jeg bare ikke mere, for jeg vil ikke bruge hele min vinter på at komme ned i vægt igen. En vægt som tages på over 2 måneder i festival perioden. Latterligt jeg har gjort det. I år tog jeg sølle 2 kg på. Det var 2-3 heftige weekenders skyld.

Men i andres øjne er vi jo de frelste fitness fjolser. Tjo... men glæd dig så over at du lever statistisk nogle år længere og din livskvalitet er mange procent bedre. Gasque styrer !

Link to comment
Share on other sites

Grænsen mellem fanatisk og bare være almindelig sund er desværre blevet svær at trække, da folk lever så usundt, at hvis man blot lever et nogenlunde normalt liv, så bliver man anset for at være fanatisk. Cykelrytteren Michael Rasmussen der vejer alt sin mad og vejer 60 kg han er fanatisk. Dem der tænker på deres sundhed og form er ikke fanatiske. Snarere fornuftige.

Jeg forstår dine synspunkter Julie. Tror ikke du skal lægge for meget i deres nedladende kommentarer. Tag dem som ros til dig selv - det viser at du kan leve et andet og sundere liv end dem. Og i øvrigt bør du nok ikke spilde så meget tid på dem, da jeres livssyn tydeligvis er markant forskellig.

Den danske kultur er åbenbart som flertallet dyrker den uden tanke på sundhed. Fred være med det, selvom jeg har svært ved at se fornuften i det. Tror bare man skal finde de mennesker der betyder noget for en, og så høre på hvad de siger, og ikke lade sig slå ud af andres kommentare.

Jeg quoter lige Kenneth fra la santa (jf. Thomas E's indlæg længere oppe)

Believe in yourself - you are the person you like to be

Er enig ! Kunne ikke selv have skrevet det bedre.

Mange lever livet efter hvordan de tror andre har sat en i bås. Det er bare den materielle verden hvor man lever efter den lov. Jamen herregud så spark dog døren ud af buret og vær den du selv har lyst til at være. Der er kun en der har nøglen til døren og det er dig selv. Der er ingen der holder den for dig. Det er kun dig selv som sætter begrænsningerne. Du kan alt hvis du bare kan kan se mulighederne foran dig.

Siger man til sig selv , "det kan jeg ikke", så kommer du ikke ud af flækken og flytter dig ikke.

Og det samme hvis du lytter til hvem andre vil gøre dig til. Til gengæld er du sikker og mister ikke hvad du har - men du flytter dig ikke. Jeg er ikke bange for at satse eller miste. Derfor opnår jeg ting i livet som andre misunder mig. eget firma, fin bil, hus, tabt mange kilo osv. osv. Ligeledes falder jeg også i med et brag hvis jeg fejler.

Men selvtillid er opbygget af en masse postive oplevelser som gør jeg hurtigt kommer op igen og får mig samlet sammen til at komme videre mod målet. (se blot Arne hvordan han har kæmpet og lidt nederlag)

Jeg tænker tit, - at det jeg har rykket mig på 5-6 år er hvad andre mennesker bruger/spilder et helt liv på at opnå og / eller måske aldrig kommer videre i livet. Jeg tror disse egenskaber jeg og andre herinde besider er hvad der kendetegner en fighter og forskellen på dem som blot lader stå til. Folk der lader stå til er som regel heller ikke dem vi i tidligere indlæg kalder fitness tosser som os. Det er folk uden mål.

Dem om det. Jeg lever mit liv - og lad mig dog gøre det. Det er næsten lisså diskriminerende som at være ryger at være fitness tosse. Tjo - mange venner er da smuttet i svinget fordi jeg ikke gider med til fest hver gang eller være sammen om at vælte kalorier ind. Så det er næsten altid mig som skal ringe til folk og ikke dem som kontakter mig. Men dem jeg har tilbage er velvalgte og folk der accepterer mig såvel som det modsatte.Disse venner er dem som selv ringer til mig og hører hvordan det går uden at de starter med at spørge om vi skal drikke. Tanken har tit strejfet mig om jeg skulle flytte og måske bare finde mig nye venner med lidt de samme interesser. Kage og fest er sjovt og fedt - bevares, men ikke hver weekend.

Ikke i min (nye) verden.

Tja - igen blev det til et langt indlæg. Jeg får sku nogle ting igennem systemet disse dage.

Overvejelser og selverkendelse er jo også et skridt mod storform.

Psyken er jo næsten det halve af en seriøs sportsmand.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Mandag 7/10 :

Puha .. :blink:

Startede dagen med morgencardio på tom mave.

60 minutters interval på spinningcyklen, indeholdene ziggymunds steadystate på 8 min. *GyS*

NO PAIN NO GAIN ! - programmet hehe

Puls Spinning – Thomas Eriksen

Opvarmning 50% 6: 43min

Amazing Life (Extended Dance Version)

Pyramide 4-8-16-32-16-8-4 65% 5:38 min

Med-DANCE- ATC - Around The World La La La La La

Bakke sid 45 sek/ Spurt 30 sek 70 % / 60% 6:46 min

Madonna Holiday

Interval siddende 20s/ stående60s 60/75 %

The Bitch Hotel - Do You Wanna Dance (Gambafreaks Alternative Club) 5:08 min

Landevej 50% dobbelt takt 3:21 min

UPA Dance - Sunday girl

Ziggymund Special - steady state 8 min 80% tungen ud af halsen 80-90 kadence

David Guetta Feat Jd Davis - The World Is Mine 8:04 min

Bakke stå 70 % 2 min

Bakke sid 70-75 % 1:12 min

Drengene Fra Angora - De skal have baghjul.mp3 3:12 min

Landevej 55-60 % 3:54 min

Bakke Max 60sid-60stå-65sid-70sid-75stå-80stå-85stå % 8:04 min

Caña - sport -Aerobic - DJ Reggie Reg total 11 minutters interval :wink:

Udstræk

Long Life (Bonobo Mix) 4:57

Morgenvægten er ved at være nede igen. Jeg havde lidt problemer med meget væske i kroppen.

Tror det var på grund af et kulhydratchock med sådan en deep pan pizza.. uFF - ikke sundt til

en fastende krop. Vejede 96 forrige uge stabilt + - 200 gram hver dag. I morges var den 98.5.

Har en af de der upræcise fedt-vægte med måling ved hjælp af strøm. Tror ikke på den overhovedet.

Den kan nok bruges som en vejviser om hvor meget væske kroppen binder. Den sagde 26,1% - hvilket jeg tror er liiiige i overkanten. 20 er nok mere passende for mig lige nu. Men det kan tangen jo afsløre.

Tror efter i morgen med spinning i Viborg at den onsdag morgen er nede på normal igen.

Kan godt svede litervis til spinning når jeg har væske i kroppen.

Har det suverænt bagefter krydret med en tur i saunaen.

Kosten for idag er også okay. Har købt ind og fulgt planen nøje hvad jeg skulle købe ind til min kostplan.

Skal køre en plan med en del æggehvider og udo´s choice som hun vil lave færdig til mig.

Skrev med ziggymund igår og han meldte han også ville hjælpe "projektet" i år.

Næste projekt er så at få tilrettelagt kostplanen så den matcher træningsprogrammet frem til februar.

Efter februar, afhængigt af den aktuelle form, skal kostplanen og træningen justeres gradvist så jeg får mere

og mere næring hen mod den sidste uge i april hvor der gerne skulle komme et formtop.

Nu har jeg formemmelsen af jeg gør det på den helt rigtige måde. Kosten OG træningen ! ikke bare træningen alene hvor jeg har spist lidt af hvert, men et komplet program.

Og to folk som ovenikøbet har sagt ja til at lave det for mig.

.. jamen jeg er sku taknemmelig :worship: :1356:

Nu kan det da kun gå en vej og det er i bund og grund kun mig selv der kan gøre det her.

Folk jeg møder siger også jeg ser mere skarp ud end sidst de så mig.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 8. nov :

Spinning dit studie.

Ikke specielt opløftende fedt procent måling :(

Den vil jeg lige komme tilbage til senere.

Dog har jeg tabt mig 4 % i fedtprocent siden august.

Instruktøren mente jeg kunne smide mindst 12-15 kg fedt endnu.

Helt pillet ned til benet ville jeg nok veje 80kg.

Tja teoretisk er det jo en mulighed hvis jeg

kan tabe et kg om ugen i 5 måneder. Dog tror jeg det staunerer og bliver mindre så der skal arbejdes

hårdere. Men så er stofskiftet oppe at køre igen så jeg kan tillade mig et underskud igen.

Det var som altid hårdt og god træning om tirsdagen.

I morgen står den på morgencardio og aftenspinning.

Er på min skolevenindes diæt og indtil videre er jeg ved at kløjs i det fordi jeg får så meget at spise.

Dog får jeg kun 2500 kcal dagligt. Men fordi jeg de sidste par år har vænnet mig tilat leve af 1500-1700 kcal er stofskiftet i dvale.

Forhåbentligt får vi det vækket til live igen med denne kostplan som består af olier og protein. Ingen kuhydrat.

Jeg vil gerne fortælle mere om planen hvis nogen skulle have interesse.

Jeg får en masse protein og udos choice.

Startede dagen med at bage en proteinkage. Har ædt en hel bradepande idag. PUST

Er ved at sprænges over 2500 kcal. Som sagt er det ikke godt at sulte sig selv som jeg før har gjort.

Kroppen er jo i en panik tilstand og har været det længe. Skulle gerne ende ud med at jeg fremover kan

tillade mig at spise lidt usundt en gang imellem istedet for jeg bare lagrer alt fedt jeg får.

Når stofskiftet kører normalt vil det hele løse sig.

Egentlig burde jeg have været radmager - se blot alt den træning de sidste måneder og ingen kalorieindtag.

Ufatteligt men sandt.

Må hellere få bagt til i morgen ;)

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 9/11

Har fulgt diæten 100%

Træning :

2 spinning timer i træk i det lokale center.

Havde et nyt og et "gammelt" hold så der var fuldt hus på den sidste time

- waurw det var lækkert at prøve !

Nogle fodbold drenge og piger som skulle "tæskes" igennem :devil: muhahaha.

Ja det fryder mig jo at kunne pine dem lidt. De vil jo gerne opfattes som verdensmestre.

Tjo - men omvendt gider jeg så ikke fodbold. Så snart der indgår en bold i idræt står jeg af.. :nonono:

Kan ikke se meningen i det. Vil selv - kan selv. Holdsport skal man være gearet til - ivhvertfald inden for

boldspil. Men ja ja - hver sine lyster. De synes sikkert også jeg en nørd der cykler :laugh:

Svedte som en gris og fik brændt en masse kalorier af. Gav mig ikke !

Føler godt nok jeg stinker langt væk af acetone ud af kæften

og den velkendte amoniak dunst fra tøjet - jo den er god nok..'

Kan kende det fra da jeg tabte mig mest. Kroppen reagerer på den ny diæt. Meget endda.

Link to comment
Share on other sites

Spinning, hjemme.

60 minutters no pain no gain program med ziggymund´s vidunderlige 8 minutters intervaller.

Det er altså hårdt at sidde og "føre" med 85+ procent af max med en kadence på 90 i 8 min. Prøv selv.

Ja og så er det jo 2-3 sæt på 60 min foruden de andre ting i programmet. I love it.

Kan godt lide når det er lidt hårdt og jeg kan æde mig selv lidt. Det er nok derfor jeg ikke spiller fodbold.

Musklerne er helt stive og hårde. Jeg er lige på grænsen hele tiden og tvinger mig selv til at holde kadencen og ikke skrue ned for belastningen.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 98,5.

Altså status quo plus minus 100 gram på en uge med 1000 kalorier mere dagligt i snit.

Det synes jeg sku er positivt. Min krop har reageret fuldstændig perfekt på diæten og har justeret forbrændigen op til at kunne klare 2500 kcal dagligt.

Nu kører jeg en uge mere på denne protein/fedt diæt og så ser vi hvad min bodyfitness veninde siger.

Jeg føler klart at alle de proteiner har gjort mig mere hård på bryst og mave.

Eneste ulempe er faktisk alt den energi

gør jeg er meget urolig når jeg skal sove plus jeg er meget oppustet. Det kan jeg sagtens leve med.

Jeg skal ud og have frokost nu.

Dagens træning følger senere i aften.

Poy Poy (har lavet pjatrøv med mobiltelefon) :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share