Veteran gonnabe


heffehurtig
 Share

Recommended Posts

Formålet ved denne debat er, at få facts på bordet så ALLE kan blive klogere, og ikke mindst give inspiration og input til både Heffes og din træning Anders.

Enig

Jeres forhold taget i betragtning synes jeg, at i begge har en acceptabel teknik, og jeg er enig i at Heffe udnytter sin styrke godt, hvilket er essentielt i en god teknik. Sagen er, at Heffes fysik er for dårlig, grundet et uholdbart program. Og den styrkebetonede del er totalt undermineret. Han vil kunne opleve solide resultatforbedringer ved et programskifte.

Nu snakker jeg jo løbende med heffe, så jeg vil mene jeg kender hans ræsonnement for at gøre som han gør nogenlunde. Smoloven i ben blev valgt udfra den betragtning at benstyrken var en afgørende begrænsende faktor og fordi benhypertrofi ville være en kærkommen bonus qua det overordnede kropsvægtmål på 95 kg. Smoloven har aldrig været ment som en peaking cyklus eller til inseason træning, men som ne måde at opbygge grundstyrke eller -form om du vil. Et sådant program skulle åbenlyst efterfølges af en periode med flere topløft. Da det er en loading cyklus har det indlysende en konsekvens for faconen af resten af træning

Jeg taler iøvrigt ikke for at det nødvendigvis er en specielt god måde at gøre tingene på. Det falder mig bare i øjnene at du så hurtigt kan kalde den en decideret dårlig måde. Jeg kender flere trænere i team danmark regi som er endog meget kompetente indenfor vægttræning (atletik, styrkeløft osv.. ikke vægtløftning) som kunne have valgt samme indgangsvinkel.

I det følgende taler jeg om træningsmetodik for seniorløftere og her er der bred uenighed om de fleste aspekter. Dog, er der mere eller mindre universelle aspekter af træningen, som anslås for obligatoriske for at udvikle den påkrævede fysik. Det som groft sagt kendetegner de fleste træningsmetodikker, er den manglende øvelsesvariation i de styrkebetonede øvelser. Hjælpeøvelser spiller en stor rolle, men igen kan alle relateres direkte til vægtløftningen eller styrke specifikke områder, som er sårbare og kan udgøre et skadespotentiale. Albueleddet eksempelvis.

En vægtløfters styrke skal komme fra ben (squat, front squat og ben/blok) samt hiv/dødløft. Disse øvelser er kernen, alt andet er supplement, om end ikke vigtigt.

Enig i dine bettragtninger om øvelsesvariation, men som nævnt tidligere har benprogrammet en konsekvens for hvordan resten af træningen ser ud, hvorfor f.eks. hugvend og hiv har været nedprioriteret...

En lettere måde ville være at fremlægge mit forslag til en ugentlig træning.

Så kom dog med det :4mewantfood:

Mht. til plyometrisk træning står jeg ved en crossroad. På den ene side er der videnskabelige kilder som ikke understøtter dets effekt. På den anden side har man trænere som spytter verdensmestre ud på samlebånd og anbefaler spring hver dag. Med det sagt, vil jeg ikke fornægte videnskaben.

Der er vist ikke så mange der siger plyometrisk træning ikke virker, bare at det kun virker på nogle bestemte ting :tongue: . Point being: Der er så vidt jeg ved ligeså mange VL coaches som ikke bruger spring som en central del af træningen (bl.a. Abadiev, Tommy Kono og bob Takano), som der bruger det. Deraf må man vel kunne udlede lige præcis at det ikke er nødvendigt? Jeg vil slet ikke afskrive springtræning, overhovedet. Det er en variationsmulighed på samme måde som at squatte med kæder eller elastikker eller at lave fleksibilitetstræning, men udfra den for hånden værende arbejdskravsanalyse ikke en særligt vigtig en af slagsen.

For god ordens skyld så er mit budskab ikke at heffe nødvendigvis har gjort det perfekt, men at jeg synes det er at trække den lidt langt at sige det er forkert. Og i særdeleshed at pointere at "det der mangler" er noget af så tvivlsom værdi for en VL'er som springtræning....

Link to comment
Share on other sites

Fed debat :4thumbup:

Da jeg snakkede om plyometrisk træning var det naturligvis i relation til vl.

Fuck Tommy Kono. Men god pointe!

Jeg må erklære mig næsten enig i Anders Bendix-vejen mht. bentræning, hvorfor ingen af os ville anbefale en smolov-cyklus. På det punkt støtter jeg Boev-metodikken, og har selv en række fastlåste serier, til enhver situation.

Heffe, det er skide svært at kradse sin træningsmetodik ned i en forpulet netlog, men i al ydmyghed og med respekt for din træning, har jeg et par iagtagelser.

1. For lidt vægtløftning og øvelsesvariation.

2. For lidt plyometrisk træning (den her blir vi ikke enige om idag, Anders :tongue: )

3. Dårligt valg af hjælpeøvelser.

4. Du bør omlægge ben-træningen.

5. Du vejer for lidt.

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er fantastisk med debatten og jeg er pt. i et lidt forvirret stadie; men min erfaring siger mig, at alle læreprocesser som har en stejl kurve føles som forvirring, når man er midt i dem.

Hvad angår ræsonnementet for Smoloven kan jeg bare erklære mig enig med Incognito. Benene er mit altoverskyggende svage punkt, så derfor. Selvfølgelig kan man ikke have for stærke ben, men alligevel. Hvis jeg havde et squat på lad os sige 160 og jeg lavede 85/100, så var det jo hul i hovedet.

Jeg prøver at tænke min træning ind i faser. Første del af Smoloven blev langt det meste, udover netop squat gjort uden at gå ned i hug. I mellemfasen, de sidste tre uger, har jeg haft hele løft (og lidt for mange maksforsøg i træk :blush: ) Nu hvor jeg skal lave fem ugers tungere ben, bliver der igen mere fokus på stående variationer og hiv.

Alt sammen skal tænkes ind under en paraply, der nok for de næste mange måneders vedkommende vil hedde mere styrke, lidt færre klassiske løft. Men med indbyggede perioder der skal hive de klassiske løft med op på niveau rent teknisk.

For at forholde mig til dine kritikpunkter Erik:

1. For lidt vl: Tja, der mener jeg jo, at jeg har mere glæde af at gå efter råstyrken i denne fase. Specielt fordi jeg føler, jeg kan tillade mig det teknisk. For lidt variation: Har du nogle forslag?

2. Helt sikkert. Er på opgaven, teori eller ej, det skal prøves.

3. Har du nogle forslag? Jeg er lutter øre :w00t:

4. Så snart jeg er færdig med Smoloven :wink: Men hvad ville du anbefale til denne situation, hvis det var? Jeg syntes aldrig jeg har set nogen i 99 køre mere end tre sæt ben for højst tre reps ad gangen - det ville jeg dø af på en uge, hvis det var bare nær tungt nok til at være udfordrende.

5. Er i gang :4mewantfood:

Jeg er virkelig taknemmelig for opmærksomheden, for jeg er sgu' temmeligt besat af det her. Jeg ville såmænd drikke en gravid kvindes morgenurin, hvis der var belæg for, at det hjalp (Quote: Anonym Thorløfter).

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er fantastisk med debatten og jeg er pt. i et lidt forvirret stadie; men min erfaring siger mig, at alle læreprocesser som har en stejl kurve føles som forvirring, når man er midt i dem.

Hvad angår ræsonnementet for Smoloven kan jeg bare erklære mig enig med Incognito. Benene er mit altoverskyggende svage punkt, så derfor. Selvfølgelig kan man ikke have for stærke ben, men alligevel. Hvis jeg havde et squat på lad os sige 160 og jeg lavede 85/100, så var det jo hul i hovedet.

Jeg prøver at tænke min træning ind i faser. Første del af Smoloven blev langt det meste, udover netop squat gjort uden at gå ned i hug. I mellemfasen, de sidste tre uger, har jeg haft hele løft (og lidt for mange maksforsøg i træk :blush: ) Nu hvor jeg skal lave fem ugers tungere ben, bliver der igen mere fokus på stående variationer og hiv.

Alt sammen skal tænkes ind under en paraply, der nok for de næste mange måneders vedkommende vil hedde mere styrke, lidt færre klassiske løft. Men med indbyggede perioder der skal hive de klassiske løft med op på niveau rent teknisk.

For at forholde mig til dine kritikpunkter Erik:

1. For lidt vl: Tja, der mener jeg jo, at jeg har mere glæde af at gå efter råstyrken i denne fase. Specielt fordi jeg føler, jeg kan tillade mig det teknisk. For lidt variation: Har du nogle forslag?

2. Helt sikkert. Er på opgaven, teori eller ej, det skal prøves.

3. Har du nogle forslag? Jeg er lutter øre :w00t:

4. Så snart jeg er færdig med Smoloven :wink: Men hvad ville du anbefale til denne situation, hvis det var? Jeg syntes aldrig jeg har set nogen i 99 køre mere end tre sæt ben for højst tre reps ad gangen - det ville jeg dø af på en uge, hvis det var bare nær tungt nok til at være udfordrende.

5. Er i gang :4mewantfood:

Jeg er virkelig taknemmelig for opmærksomheden, for jeg er sgu' temmeligt besat af det her. Jeg ville såmænd drikke en gravid kvindes morgenurin, hvis der var belæg for, at det hjalp (Quote: Anonym Thorløfter).

Vi taler lidt ved siden af hinanden. Jeg er fuldstændig enig i, at du skal blive stærkere i ben. Jeg mener bare, at du gør det på en forkert måde. Min overbevisning er, at man ikke bør op- og nedpriotere forskellige aspekter af træningen i den grad. Du mister derved sammenhængen.

Følgende er et forslag til et godt seniorprogram, som dog ikke er individuelt tilpasset dig, men hurtigt kunne blive det.

Dernæst en oversigt over alle relavante hjælpeøvelser. Kun i genoptræningsfaser og undtagelsesvist ville jeg bruge andre.

For god ordens skyld lad os da, rent hypotetisk, sige at den pågældende løfter, som programmet er rettet til har nedenstående pr's, har en fornuftig grundform, og da programmet skrives er i god form.

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Det ser bestemt fornuftigt ud. Er der nogen planlagt progression, eller hvordan skal det tænkes?

Hjælpeøvelseren kunne måske roteres lidt mellem 5x5 og 3x8 eller lignende for hypertrofi.

Og hvad er ben/blok? Er det den, der også kaldes bottom up squats, hvor man starter bevægelsen fra bunden?

Kigger nok over i IK99 sidst i næste uge, hvis du er freesh på en lille sludder.

Link to comment
Share on other sites

Taler vi selve vægtløftningsdelen, vil mandag fungere som en relativt tung dag med flere reps. Onsdagen kører en smule lettere, gerne med flere sæt, tilsvarende reps og derved bedre mulighed for at arbejde med tekniske issues. Fredag står på færre reps og tættere på max.

Dette eksempel var ikke individuelt tilrettelagt, og da det kun har en uges varighed er progressionen begrænset. Der skal gerne være et større perspektiv, så progressionen kan indlægges, og træningen blive optimal.

Jeg tog mig den frihed ikke at benævne kilo, sæt og reps for hjælpeøvelserne :innocent:

Ben/blok = bottom up squat :smile: Bare vigtigt at man kører den som front squat, og starter den fra en 100% død position.

Jeg er næppe at træffe i HULEN i næste uge, da min chef løber marathon, og jeg derved skal dække ind for ham.

Marathon min røv :nonono:

Du må endelig skyde spørgsmål af før incognito gør det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er kun for en uge! Så når man da ikke at blive træt af det :cool:

Men ser spændende ud for sure.

Der er ikke noget i det, som giver mig betænkeligheder, specielt ikke for en uge. Så strukturen får bare et skud om en måneds tid, når jeg har lagt mit nuværende 'program' bag mig. Så er der også tid til at tage en sludder om det i mellemtiden.

Men jeg har lige været henne at træne:

træk

stående/stående lavt hæng/hele træk højt hæng

50x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1 sved på panden der!

hugvend+opadstød

60x1/1x2

70x1/1x1

frivend+opadstød

70x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1 let vægt.

ben foran

60x4

80x3

85x5

100x3 (bælte)

92.5x5

92.5x5 kørte fint. Har løftet maks til 110 fra 105, som jeg kørte efter tirsdag. Passer fint.

smal bænk

75x8

75x8

75x8

super med kropshævninger

10x6

10x6

10x6

hyperext

x25 a brææææænde i erectors!

Har benyttet mig af noget af det indkommende input i sammensætningen.

Hov forresten:

ca 15 hop på bord :innocent: Man skal starte et sted :smile:

Hurtig runde. Lidt over en time. Vejede ind på 85, nok fordi jeg er en anelse tør.

Link to comment
Share on other sites

et lækkert udkast der, erik. Man bliver jo næsten helt sulten igen (hvis ikke det var fordi man ikke konsekvent gider at bruge halvdelen af sin træning på at vente på at få noget teknisk spot :laugh: ).

-du nævner selv øvelsesvariation som en vigtig faktor, hvilket jeg såmænd sagtens kan se fornuften i, ikke noget der.

-Du taler også om vigtigheden af at ramme sin idealvægt hurtigt, hvilket jeg også er enig i.

-Når det så er sagt så forstår jeg ikke det her dogme som findes i VL-kulturen med at man konsekvent afstår fra at manipulere udmattelsesgraden (og til dels volumen) i støtteøvelserne. Når man træder lidt tilbage og kigger udover vægttræningssporterne og den tilhørende fysiologi og idrætslære så er det klart at det er en af de mest potente faktorer at skrue på, hvis man vil se hypertrofi. Argumentet er helt sikkert at man bliver langsom og at det kan påvirke teknikken, men jeg kan stadig ikke se hvorfor det ikke må implementeres i offseason/grundtræningsperioder, andet end at det er blevet dogmatiseret.

Hvis man ønsker at ramme en vægtklasse hurtigt så synes jeg altså det er lidt mærkeligt at man vælger at afstå fra at bruge det kraftigste værktøj til formålet, når man iøvrigt går op i at variere og periodisere sin træning. Er det noget du har tænkt over?

Igen, det her med med springtræning bliver vi nok ikke enige i... Men jeg vil da gerne tilbyde dig muligheden for at få testet nogle af løfterne på bispebjerg +/- springtræning og så kan du jo selv se om det gør en forskel.... Og igen hvad anår terminologien så træner plyometrisk (altså, reel spændst træning) træning (e.g. drop jumps) altså primært de omtalte stretch-shortening cycles, hvor "almindelig" springtræning (e.g. spring til bord, squat jumps) mere træner den eksposive styrke. På grund af det næsten totale fravær af korte SSC'er i VL bør man, hvis disse træningsformer skal implementeres i VL eftert alt at dømme ikke satse så meget på egentlig plyometri (igen, drop jumps) som på den eksplosive styrke, altså squat jumps (evt. med vægt), jump squats osv. over en bredere range af kontraktionshastigheder og intensitet og i VL-relevante stillinger. Endelig skal reps helt klart skæres ned i forhold til hvordan det implementeres normalt i IK99.

Man kunne eventuelt tænke på at implementere complex træning (f.eks. tunge squats efterfult af spring af den ene eller anden type)

og hvad fanden er det for en chef der skal holde en hel uge fri pga af et marathon!?!?!?? Sissy...

Link to comment
Share on other sites

Det er kun for en uge! Så når man da ikke at blive træt af det :cool:

Men ser spændende ud for sure.

Der er ikke noget i det, som giver mig betænkeligheder, specielt ikke for en uge. Så strukturen får bare et skud om en måneds tid, når jeg har lagt mit nuværende 'program' bag mig. Så er der også tid til at tage en sludder om det i mellemtiden.

Men jeg har lige været henne at træne:

træk

stående/stående lavt hæng/hele træk højt hæng

50x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1 sved på panden der!

hugvend+opadstød

60x1/1x2

70x1/1x1

frivend+opadstød

70x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1

80x1/1 let vægt.

ben foran

60x4

80x3

85x5

100x3 (bælte)

92.5x5

92.5x5 kørte fint. Har løftet maks til 110 fra 105, som jeg kørte efter tirsdag. Passer fint.

smal bænk

75x8

75x8

75x8

super med kropshævninger

10x6

10x6

10x6

hyperext

x25 a brææææænde i erectors!

Har benyttet mig af noget af det indkommende input i sammensætningen.

Hov forresten:

ca 15 hop på bord :innocent: Man skal starte et sted :smile:

Hurtig runde. Lidt over en time. Vejede ind på 85, nok fordi jeg er en anelse tør.

Heffe, det træningspas du kørte idag, holder bare ikke. Du har ALT for få træk, og på en for let vægt!! Derudover, har jeg ingen fidus til at køre stød og derefter frivend. Lyder til gengæld godt med springene. Kører du forresten ikke lige lovlig mange reps i hyperext?!

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Easy chief. 18 träk. Jeg småskadede mig selv i mandags, så jeg har kört lidt lettere siden i bestemte övelser. Läg desuden märke til, at der kun var tre-fire meget lette stöd af samme grund. Men du kan selvfölgelig ikke märke min krop indefra.

Noget helt andet er, at min plyoträning nok kun kommer til at bestå af meget lidt spring og mere sprint og squatjumps osv. Spring har det med at irritere min länd, når jeg träkker benene op under mig.

Jeg er ikke partout imod din kritik af städighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

et lækkert udkast der, erik. Man bliver jo næsten helt sulten igen (hvis ikke det var fordi man ikke konsekvent gider at bruge halvdelen af sin træning på at vente på at få noget teknisk spot :laugh: ).

-du nævner selv øvelsesvariation som en vigtig faktor, hvilket jeg såmænd sagtens kan se fornuften i, ikke noget der.

-Du taler også om vigtigheden af at ramme sin idealvægt hurtigt, hvilket jeg også er enig i.

-Når det så er sagt så forstår jeg ikke det her dogme som findes i VL-kulturen med at man konsekvent afstår fra at manipulere udmattelsesgraden (og til dels volumen) i støtteøvelserne. Når man træder lidt tilbage og kigger udover vægttræningssporterne og den tilhørende fysiologi og idrætslære så er det klart at det er en af de mest potente faktorer at skrue på, hvis man vil se hypertrofi. Argumentet er helt sikkert at man bliver langsom og at det kan påvirke teknikken, men jeg kan stadig ikke se hvorfor det ikke må implementeres i offseason/grundtræningsperioder, andet end at det er blevet dogmatiseret.

Hvis man ønsker at ramme en vægtklasse hurtigt så synes jeg altså det er lidt mærkeligt at man vælger at afstå fra at bruge det kraftigste værktøj til formålet, når man iøvrigt går op i at variere og periodisere sin træning. Er det noget du har tænkt over?

Igen, det her med med springtræning bliver vi nok ikke enige i... Men jeg vil da gerne tilbyde dig muligheden for at få testet nogle af løfterne på bispebjerg +/- springtræning og så kan du jo selv se om det gør en forskel.... Og igen hvad anår terminologien så træner plyometrisk (altså, reel spændst træning) træning (e.g. drop jumps) altså primært de omtalte stretch-shortening cycles, hvor "almindelig" springtræning (e.g. spring til bord, squat jumps) mere træner den eksposive styrke. På grund af det næsten totale fravær af korte SSC'er i VL bør man, hvis disse træningsformer skal implementeres i VL eftert alt at dømme ikke satse så meget på egentlig plyometri (igen, drop jumps) som på den eksplosive styrke, altså squat jumps (evt. med vægt), jump squats osv. over en bredere range af kontraktionshastigheder og intensitet og i VL-relevante stillinger. Endelig skal reps helt klart skæres ned i forhold til hvordan det implementeres normalt i IK99.

Man kunne eventuelt tænke på at implementere complex træning (f.eks. tunge squats efterfult af spring af den ene eller anden type)

og hvad fanden er det for en chef der skal holde en hel uge fri pga af et marathon!?!?!?? Sissy...

Ja, jeg har naturligvis gjort mig en del overvejelser vedr. træningsmetodik i hjælpeøvelserne. Det er ikke helt mit felt, og læser derfor med stor iver dine argumenter og generel videnskabsteori inden for emnet.

Når det er sagt, er jeg meget interesseret i at tage en snak om den plyometriske del af træningen og eventuelt medvirke i et forsøg, hvis det er muligt!?

Livet er en læringsproces :smile:

Så vidt muligt, mener jeg dog at samtlige øvelser bør køres eksplosivt, og at man sjældent skal ramme failure.

Min chef sq løbe i Prag :wink:

Edited by Fru Erik
Link to comment
Share on other sites

Gider ikke logføre de sidste to træninger - men kan nævne at den sidste af dem medførte en genopfriskning af den aktuelle rygskade pga noget tung hugvend. Blev ellers færdig med uge 1 af smoloven og har derudover kørt let i vend og træk fra højt hæng. Og så har jeg lavet noget sprinttræning op ad bakke.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag i IK99

der var til at være, fordi jeg havde været smart at undgå 'team IK99'. Conscience var der, Nissen gik da jeg kom og Ferielægen underholdt med squatanekdoter.

Smolov Senior Uge 10, dag 1

ben foran

50x5

80x4

90x2

95x1

100x3

100x4

100x4 uden bælte og intet at mærke til ryggen. Har virket fint at skifte fra bagpå til foran og jeg er stadig indenfor skema tidsmæssigt, men også kun lige.

smal bænk

80x5

80x5

80x5

80x5

80x5

forsøgte lidt normal bænk, men det kan jeg slet ikke koordinere.

kropshævninger

x8

x8

x8

x8

x8

x8

hyperext

x12

x12 godt med squeeeeze

sots pres

40x5

45x5 helvede den er svær, men jeg kan klare det.

mili

40x10

40x8 tror jeg nok

Godt med bang i benene og ryggen er tilsyneladende helet næsten helt op igen. Fik endda et lille pump i dagens anledning!

Edited by heffehurtig
Link to comment
Share on other sites

I Thor hvor der var gang i mundtøjet med en af hobby bb'erne.

Hiv og sving med kedelklokkerne til jeg svedte

ben foran

50x5

50x5

80x4

92.5x3

100x3

100x3

100x3

92.5x3 kørte fint men i går sad lidt i benene. Lørdag er 4x5x100 og mandag er 5x5x100, så hvis jeg ikke får ædt 100% stabilt er det game over... :crazy: forsøger mig også med noget gaaaammelt kratin, jeg havde stående i skabet. Det kan måske give en tiltrængt rep her og der.

stående træk

50x3

50x3

60x2

65x2

65x2

65x2

65x2

65x2 godt med smæk i andethivet på hele serien.

70x0 turde ikke hive igennem

70x1 spredte ben

70x1 samlede ben pr -godkendt. Jeg har vist aldrig haft mere end 65 oppe, selv da jeg vejede 90-91 og trak 90. Så efter det ræsonnement burde de 90 være der, hvis jeg kan ramme dagen...

trækdød med lille shrug. tør ikke hive pga ryggen

80x5

90x5

90x5

90x5

90x5 fed nok øvelse. den skal jeg lige have arbejdet lidt mere med.

military

40x8

40x8

40x8

40x8 vil se om jeg kan følge Incognitos eksempel og smide noget over hovedet hver træningsdag. Han er begyndt at bule godt ud i delts!

facepulls

3 sæt et eller andet

laterals

12.5x10

12.5x10 total pumpet der.

God, men alt for lang runde. der kom et par knajter, der skulle bruge noget instruktion, så da jeg havde lært dem at køre med rund ryg og altid stirre ned i gulvet, var der gået en evighed...

Vejer 85 stadig. jeg kan ikke helt slippe mit mål endnu. Når hjernen først er programmeret.

Link to comment
Share on other sites

Ny form på Blegdamsvej med Incognito....fitnesscentertræning er nu engang noget for sig :wub:

db flad pres

35x5

40x3 liiige liiidt for tunge selv for mig!

35x8

35x8

35x8 og så er der selvfølgelig håndtaget...

rumænsk dl

60x10

80x10

80x10

80x10

bb curls

35x8

40x8

45x8

50x6 cheaty styleeeee

db pres over hovedet

17.5x8

17.5x8

20x8

enarms

22.5x3 m hver side

lidt mave

nogle facepulls

en masse snak

noget gloen på de forskellige discopumpere

og så over i parken og hive et par post workout protein synthesis alcoholic optimizers

Link to comment
Share on other sites

Laaate night afbrænding i Thor. Til min overraskelse dukkede et andet medlem op og discoede den af i det andet lokale...

Supergrundig opvarmning/gpp med kedelklokkerne

Smolov senior, Uge 10, dag 3...

ben foran

50x5'

50x5

80x4

90x2

100x5

100x5

100x5

100x5

og så glemte jeg det lette back-off sæt på 92.5. Måske jeg kunne snige det ind mandag som ohs med kropsvægt og så se, hvad der er til? Fed bentræning. Det begynder at spille lige så langsomt med de stædige små

stående træk/træk fra højt hæng/trækben

50x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1

60x1/1/1 nem, let og hurtig ligesom kylletter

træk

60x2

70x2

70x2

70x2 sprød som franske kartofler. 70 har aldrig føltes så let og fik arbejdet med et par tekniske detaljer; håndled svagt flekteret, blive over stangen og vente på andethivet så længe som muligt. Men holder mig på lette vægte i træk og stød for ikke at provokere ryggen. Der er til en pr snart, det er 100. Altså % :cool:

frivend + opadstød

70x1+3

80x1+3

80x1+3

70x1+3 plus gang op til enden af lokalet og tilbage igen med vægten oh. Mærkes i kernen og delts.

det er halvnaller at sænke vægten ned igen mellem reps, når man er så svag overhead.

facepulls

2 sæt

abs (reverse hyper, men ikke wsb-udgaven)

x nogle partials

x nogle partials

Rigtig god træning. Vejede ind på 86.5, så jeg tror kreatinen virker. Det er i hvertfald ikke fordi jeg har forædt mig. Der kan være noget helt specielt ved sådan en midnatstræning. Man er ikke distraheret på samme måde.

Link to comment
Share on other sites

Jow tak Nederdraetskij. Fronter den af ind i solnedgangen til jeg møder min skæbne.

Træning mandag, hvad skal der ske? Jeg kan ikke helt regne ud, om det bliver Thor eller hvad, men der skal i hvert fald gryntes igennem. Ryger nok ud i Thor til frontsquatshowdown.

Har desuden haft de allerherligste doms i nederste abs/transversus efter de crunches i hyperstativet. Fedt. Og baglår er ristet af den smule rdl jeg kørte fredag. Her skal nok sættes ind på sigt, for det er da tegn på, at de får for lidt at lave til daglig...

Link to comment
Share on other sites

Trivia: Den danske mester i 94- klassen har heddet Peter Banke fra 1997 til 2006...vundet på træk fra 125 - 135 og stød på 160 - 180. Seeeeeeejt :crazy: Mesteren i indeværende år hedder Jan Nissen med 130/150...heller ikke dårligt. Gad vide hvor gammel han er?

Træning i IK99

Smolov going for it, Uge 11, dag 1

ben foran

50x5

50x5

80x5

100x5

100x5

100x5

100x5

100x5 pærelet :laugh: takker ydmygt for peptalk. I ved hvem i er :wub: Det var noget, der gav noget! Det er forresten sjovt, at jeg altid kan liiige det, der står i tabellerne. Jeg må bare blive ved med at støve de sindssyge progressionsprogrammer op. Eller noget...

stående træk

50x3

60x2

60x2

70x1

70x1

70x1 noget halvgrimt lort med benene ud til siden. Har måske været en kende mærket af bentræningen :crazy:

stem

50x5

50x5

50x5

50x5 godt med power i delts i dag

super med

rdl trækgreb

80x5

90x5

90x5

90x5

90x5

Og så var jeg brændt af. Onsdag 2x3x105 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share