Store massive Arme


Larwin
 Share

Recommended Posts

Hej med jer..

Jeg går lige til sagen, ønsker et program som primært fokuserer på armene..

Hvordan skal strukturen være? Er det mest hensigtmæssigt med et fullbody 3 gange ugentligt eller et 2split?

Evt. nogen der har erfaringer med nogle programmer?

/Larwin..

Jeg ville køre tresplit.. Bicep og tricep kan godt restituere på en enkelt dag syns jeg personligt :nissecool: FX

Mandag Bicep

Tirsdag Tricep

Onsdag Bicep

Torsdag Tricep

Fredag Bicep

Lørdag Tricep

Søndag Mad og videofilm :nissetunge:

Hvis du så kører en progressionscyklus hvor du rammer max efter en måned skal du nok få nogen ordentlige køller :santa2:

Når du kører så isolerede muskler ville jeg træne 10-12 reps 6 set! pr øvelse

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville køre tresplit.. Bicep og tricep kan godt restituere på en enkelt dag syns jeg personligt :nissecool: FX

Mandag Bicep

Tirsdag Tricep

Onsdag Bicep

Torsdag Tricep

Fredag Bicep

Lørdag Tricep

Søndag Mad og videofilm :nissetunge:

Hvis du så kører en progressionscyklus hvor du rammer max efter en måned skal du nok få nogen ordentlige køller :santa2:

Når du kører så isolerede muskler ville jeg træne 10-12 reps 6 set! pr øvelse

Hvor mange forskellige øvelser skal der køres? Jeg er nemlig også interesseret i større arme, hehe...

Skal der køres 2-3 isolerede øvelser per gang, eller er det nok med ét bestemt sæt nu hvor man kører 6x10-12reps?

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange forskellige øvelser skal der køres? Jeg er nemlig også interesseret i større arme, hehe...

Skal der køres 2-3 isolerede øvelser per gang, eller er det nok med ét bestemt sæt nu hvor man kører 6x10-12reps?

Har aldrig selv fokuseret særligt meget på bicep, så har kun kørt preachercurls som isoleret øvelse, og derudover er de så blev ramt af chinups osv.. Så jeg kender ikke til så mange isoleringsøvelser, udover noget kabelhalløj jeg aldrig har prøvet...

Men for triceps vedkommende vil jeg anbefale 3 øvelser: Overhead extensions, smalt bænkpres samt en øvelse jeg ikke ved hvad hedder, men jeg ligger fladt på ryggen med armene strakt mod loftet en db i hver hånd, og så laver jeg en slags fransk pres hvor db´s føresned mod gulvet på hver side af mit hoved, og så op igen! Super super tricep øvelse. Og så kan jeg godt lide at slutte af med 4x 12 armstrækkere med fødderne et højt sted og albuerne helt ind til kroppen, gir et skønt burn :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Til Christian B..

Jeg vil stadig godt holde det andet vedlige, ønsker bare ikke at forøge min muskelmasse særlig meget, kun på armene..

Samtidig synes jeg det at træne 6 gange i ugen er lige lovlig til den gode side, vil hellere have det i form af et 2split eller fullbody..

Link to comment
Share on other sites

Find et passende fullbody eller 2-split og tag lidt ekstra sæt for armene.

Overdrevet fokus kun på armene er dumt og Christian B's forslag skal forhåbentlig ikke læses som om det kun er biceps og triceps der trænes. 6x styrketræning om ugen er for meget for de fleste og risikoen for at træne for meget er væsentlig større når man træner så mange dage.

Link to comment
Share on other sites

til MaxPower, vil det så ikke være mest hensigtmæssigt, at træne det via et fullbody (hvor man fokusere lidt mere på armene), hvor du jo rammer armene 3 gange i stedet for 2 gange..

Jeg har prøvet at søge efter et program der hedder: "større arme på 12 uger", der mener jeg man træner armene temmelig meget, dog skulle programmet også været temmelig hårdt, men er der nogen der har linket til det?

Link to comment
Share on other sites

IMO skal du ikke lytte til no-curls-dogmet.

Jeg røg selv på den vogn i tidernes morgen, og curlede næsten ikke, i den tro at dips, chins og pullups var nok.

Det tog mig så et årstid, uden curls og deslige, at finde ud af min ryg nok var en smule for stor i forhold til armene og et par curls nok havde været på sin plads.

Jeg har i de sidste par måneder smidt lidt mere isolationstræning ind og kan igen se en fremgang.

(Jeg tror dog ikke der er nogen gylden regel for hvordan man bygger store arme, men no-curls virkede altså ikke på mig).

Link to comment
Share on other sites

Find et passende fullbody eller 2-split og tag lidt ekstra sæt for armene.

Overdrevet fokus kun på armene er dumt og Christian B's forslag skal forhåbentlig ikke læses som om det kun er biceps og triceps der trænes. 6x styrketræning om ugen er for meget for de fleste og risikoen for at træne for meget er væsentlig større når man træner så mange dage.

Nej selvfølgelig ikke :nissetunge: Implementeret i træninsprogrammet!

Link to comment
Share on other sites

til MaxPower, vil det så ikke være mest hensigtmæssigt, at træne det via et fullbody (hvor man fokusere lidt mere på armene), hvor du jo rammer armene 3 gange i stedet for 2 gange..

Personligt synes jeg det er hårdt når man skal have ekstra øvelser med til armene i et "ordenligt" fullbody program.. Har næsten ikke flere kræfter tilbage i armene efter chins og dips :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Nu der jo stor forskel på hvad der skal til for at få ens arme til at vokse. Jeg havde held med dette program som smed et par cm'er på køllerne i løbet af ca. 11 uger ->

Fullbody

Mandag

Bænk

Lateral Raise

Front Pulldown

Legpress/squat

Barbell Curl 7-8 X 10-12

Dips 7-8 X 10-12

Onsdag

Incline Bench

Militarypress

Deadlift

Bent Over row

Squat/legpress

evt. calf's

evt. mave

Fredag

Benchpress

Bagskulder

Chins

Leg curl

(Ben hvis man gider)

Dumbbell Curl 7-8 X 10-12

Fransk press/cable pushdown 7-8 X 10-12

I de resterende øvelser kan man køre den rep range man har lyst til, og som man syntes er passende.

I de sidste 4 uger smækkede jeg eccentrisk træning ind til biceps i form at seated preacher curls.

Det kunne man også gøre i dips.

Der køres med progression alle uger igennem og man kan jo køre programmet så længe der kommer restultater.

Nogen vil måske mene det er overkill til armene, men de får trods alt tre dage at restituere i hver gang.

Det virkede for mig, måske virker det for andre.

:xmas:

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Hvorfra får du den ide, at de gymnaster træner den slags programmer? :blink:

Nu ved jeg ik hvor i mit indlæg du læser jeg tror de benytter de programmer?? :blink:

Men at lave et program uden isoleret curls til almindelige mennesker og bare regne med de får nok tæsk i de andre øvelser er da til grin.. Ja selvfølgelige får DE da store grumme arme men de hænger sku da os ustandseligt i de ringe der.. Klart guns vokser.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

:blink: til

Men at lave et program uden isoleret curls til almindelige mennesker og bare regne med de får nok tæsk i de andre øvelser er da til grin.. Ja selvfølgelige får DE da store grumme arme men de hænger sku da os ustandseligt i de ringe der.. Klart guns vokser.. :devil:
Nu der jo stor forskel på hvad der skal til for at få ens arme til at vokse. Jeg havde held med dette program som smed et par cm'er på køllerne i løbet af ca. 11 uger ->

Fullbody

Mandag

Bænk

Lateral Raise

Front Pulldown

Legpress/squat

Barbell Curl 7-8 X 10-12

Dips 7-8 X 10-12

Onsdag

Incline Bench

Militarypress

Deadlift

Bent Over row

Squat/legpress

evt. calf's

evt. mave

Fredag

Benchpress

Bagskulder

Chins

Leg curl

(Ben hvis man gider)

Dumbbell Curl 7-8 X 10-12

Fransk press/cable pushdown 7-8 X 10-12

Nogen vil måske mene det er overkill til armene, men de får trods alt tre dage at restituere i hver gang.

I de sidste 4 uger smækkede jeg eccentrisk træning ind til biceps i form at seated preacher curls.

Det kunne man også gøre i dips.

Jeg ville køre tresplit.. Bicep og tricep kan godt restituere på en enkelt dag syns jeg personligt :nissecool: FX

Mandag Bicep

Tirsdag Tricep

Onsdag Bicep

Torsdag Tricep

Fredag Bicep

Lørdag Tricep

Søndag Mad og videofilm :nissetunge:

Hvis du så kører en progressionscyklus hvor du rammer max efter en måned skal du nok få nogen ordentlige køller :santa2:

Når du kører så isolerede muskler ville jeg træne 10-12 reps 6 set! pr øvelse

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

PS. Dem der tror de får gode biceps af chins og pullups, laver øvelserne forkert :wink:

Det kommer da helt an på hvad målet med øvelserne er... :smile:

Personligt ville jeg give 10x10 approachen en chance hvis mine arme var for små. Det virkede godt for mig i 2005 :superman:

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Francis -> Nu skrev jeg jo det er forskelligt fra folk til folk. Jeg har prøvet stort set alt det er at prøve til armene, og det eneste der har virket er en ordentlig spand volumen, progression og excentrisk træning.

Og nej ikke 3 dages restitution, men 3 dage mellem hvert arm-pas.

Man kan sagtens smide excentrisk træning ind i form af dips, hvad skulle problemet være i det?

Edited by Keler
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share