Træning af maven hjemme!


SoulWalkeR
 Share

Recommended Posts

Hej! B)

Jeg vil gerne træne min mave herhjemme. Jeg vil gerne træne styrken i maven og det kan forhåbentlig også få min vægt lidt ned??

Men mit egentlig mål er at få min maveomkreds mindrer og give mig en pænere figur. Jeg har før trænet mave, men stoppet igen nogen gange da jeg også fik ondt i nakken. :(

Hvor mange skal jeg tage, få eller mange ?

hvilke hensyn skal jeg tage så jeg ikke får ondt i nakken?

Er det rigtigt at det bedste er at træne ryggen også samtidig?

hvis ja hvilke øvelse kan jeg gøre det med herhjemme?

jeg er 28 år, 180 cm og vejer ca. 120 kg :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen :wave:

Du kan IKKE få din maveomkreds gjort mindre ved maverulninger etc. der SKAL diæt/motion til. Du kan træne musklerne der er "under" fedtet, men maven bliver IKKE mindre ved at køre situps dagen lang.

mht ondt i nakken lyder det som om du kører situps med hænderne bag hovedet.... denne øvelser rammer mest hoftebøjerne. Du burde nok køre lidt flere forskellige øvelser. Crunches, reverse crunches mm.

Hvis du kan tage 15+ så skal der belastning på. Hvis man tager flere er det næsten bare konditions/udholdenhedstræning, og det findes der mere fordelagtige træningsmetoder til........

Link to comment
Share on other sites

xjyden> det er da noget værre sludder du fyrer af. Det er da en af de værste myter som findes indenfor styrketræning. PLETFORBRÆNDING FINDES IKKE. Man kan ikke isoleret forbrænde fedt på maven ved at træne maven. Og den sammenlagte fedtforbrænding der sker på hele kroppen ved mavetræning er ikke sindsygt stor. Så tiden er investeret bedre i køkkenet og på en kondicykel. Med det siger jeg at maven bliver mindre når man får struktureret en god diæt, og ved at lave aerob træning.

Og så er det da det ultimative nonens at påstå at man bliver hurtigere mæt fordi musklerne presser på tarme og mave. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Det vil sige at folk med udviklede mavemuskler aldrig kan spise særligt meget pr. måltid. BULLSHIT kan jeg kun sige :wave:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke snakkket om, at man kan fedtforbrænde.

Når jeg i perioder tager mig sammen til at træne mavemuskler, så svinder min hængevom fra ca. 5 cm ud over bukserne til ca. 2 cm ud over bukserne indenfor 14 dage.

Jeg træner som regel 15 reps crunch uden vægt, 15 reps af den, hvor man ligger med benene lige op i luften og vipper med hoften, og 5-10 reps til hver side.

Jeg overvejede at lave en demo med før og efter billeder, men jeg er efterhånden så opsat på at tabe mig, at jeg ikke vil sætte 14+ dage af til sådan et projekt.

Hvis i kan lokalisere mit mavebilled, så bemærk, at der er under 1 cm overflade fedt (eller hvad man nu kalder det) det meste er desværre indenunder musklerne, men derfor kan jeg også træne min mave mindre.

Link to comment
Share on other sites

Xjyden<< Det er jo fordi at du ved at træne mave opnår en højere hviletonus i musklerne og har lettere ved at holde maven på plads! Det har jo ikke noget at gøre med at du bliver tyndere ved at træne mave!

Selvfølgelig er det en god ide at træne mave, men du får aldrig vaskebræt eller noget der ligner, hvis man har et pænt lag subcutant væv på maven! Og dette fjernes altså ikke ved hjælp af "punktforbrændning", men ved hjælp af en god diet og evt aerob træning!

Link to comment
Share on other sites

hi ----- jo diæt er en vigtig del af reduktionen. VÆR meget opmærksom på kulhydrat.

case stori : grundet tvungen pause ( flækket bugskjold) i 2 år, vægt øgning til ca, 86 kg. livmål 86 cm( lige lovligt meget til 175 cm. ) efter tre mdr. med meget kontroleret kulhydrat intagelse ca 40 til 50 % mindre end nødvendigt + træning med det program for styrketræning med håndvægte som findes her et sted. resultat 70 kg. livmål 76 cm begyndende sixpack ... udelukkende ved kontraktion træning af bugskjold .. fordel ved den form for træning er at den kan laves alle steder. siddende ved skærm, i bil og så videre . lav den under reklamerne i TV f.ex.

alder er ingen hindring for en god krop ---- hej ninjaen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share