Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

3x3@200 Argh :devil:

Der er så meget power i dig - kom med din hemmelighed....lokke lokke....er det biobrændselsenzymer eller er det somatropin? :innocent: Det skal simpelthen være løgn, hvis det jydepower det hele :unhappy:

Tak :smile: Det er nu ikke nogen rekord, jeg har løftet 200 kg en del gange før og har også lavet doubler på 210 kg.

..men du siger det selv...jyder er simpelthen bedre i bænk :superman: Mine for tiden exotiske kosttilskud er V12 og Gakic. Jeg har dog ikke meget positivt at sige om de to, jeg synes at Vault var bedre. Om det alt sammen er placebo effekt ville jeg ikke være overrasket over.

Jeg tror jeg vil skyde på, at det er god kost og hård træning i Sune's tilfælde... så du må lede videre, efter hemmeligheden (den er i hvert fald ikke berlinere og inaktivitet) :tongue:

Word :bigsmile: hader berlinere og er vel ikke speciel inaktiv :laugh:

Why you little :devil: Go' kost - pfffft :nonono: Manden lavede jo praktisk talt ikke andet end at suge Øllingegaard :bigsmile:

Kakaomælk og mælk i store mængder, men til gængæld er jeg nok ikke den store spiser. Svagspiser og overvejende lean :wink:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Kakaomælk og mælk i store mængder, men til gængæld er jeg nok ikke den store spiser. Svagspiser og overvejende lean :wink:

Det, som min logik får ud af det, er at man bliver lækker af at drikke Øllingegaard... :innocent: Sune, har du overvejet at blive deres frontfigur og så blive sponsoreret af dem? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det, som min logik får ud af det, er at man bliver lækker af at drikke Øllingegaard... :innocent: Sune, har du overvejet at blive deres frontfigur og så blive sponsoreret af dem? :wink:

Det er også min undskyldning for at hælde kakaomælk ned :laugh: ..og ja det kunne da være klasse at være sponsoreret af en kakaoproducent, det kunne være at jeg skulle give det et go :w00t: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Back & Calf

VL'erne var ved at være færdig da jeg ankom kl 1830, så jeg kom til med det samme. Thorhauge, kom lidt senere og Bogs kom de obligatioriske 45 minutter for sent.

Deadlift

Sumo

5 x 60 kg

5 x 100 kg

2 x 140 kg

2 x 180 kg

2 x 210 kg - 1. rep sad godt, 2. rep knap så godt

1 x 210 kg - elendigt løft, droppede 2'eren

2 x 210 kg - kørte heller ikke ordentligt

2 x 180 kg

2 x 180 kg

Konventionel

3 x 180 kg

3 x 180 kg

Eii jeg er træt af dødløften, sumo'en kører ikke specielt godt når jeg er på den anden side af 200 kg og jeg har ikke lyst til at køre den konventionelle men tager et par løft alligevel :sneaky2:

Shrugs

5 x 170 kg

5 x 200 kg

5 x 200 kg

5 x 200 kg

Lidt mere powershrug style og lidt tungere. Megatraps så jeg kan locke en ond vægt ud :w00t:

Chins

8 x bodyweight

8 x bodyweight + 17 kg

8 x bodyweight + 17 kg

8 x bodyweight + 17 kg

8 x bodyweight + 17 kg

Christina fortsatte den grove tone fra igår før hun smuttede, gad hvide hvad det næste bliver :laugh:

Barbel Rows

8 x 80 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

Lige lidt ekstra til rygstykkerne.

Vertical Jumps

5

5

5

5

5

Calf Pres i hack squat

10 x 130 kg

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

10 x 170 kg + 20 x bodyweight

1 liter promillemælk undervejs + gainershake bagefter :4mewantfood:

Morgenvægt 104,5 kg

Utilfredsstillende dødløft idag :dry: Ellers var det ok. Næste træning bliver imorgen tidlig i novocenteret. Jeg holder fri imorgen aften hvor den japanske financemanager skal entertaines på firmaets konto (maxim **host host :w00t: ). Torsdag holder jeg fri og så må vi se på fredag - det bliver spændende med de nye regler.

Link to comment
Share on other sites

Eii jeg er træt af dødløften, sumo'en kører ikke specielt godt når jeg er på den anden side af 200 kg og jeg har ikke lyst til at køre den konventionelle men tager et par løft alligevel :sneaky2:

Nogen særlig grund til, at du skifter imellem stilarterne? Hvilken plejer du at bruge til stævne?

God tur på Maxim og good luck på fredag. Regner med at få hilst på dig i Randers. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er du ved at være gearet til ER, fedberg? :tongue:

Ja, det er jeg da selvom jeg ligger i tung træning :laugh: Jeg bær de ekstra kilo med balletagtig ynde, så det er slet ikke så slem endda.

Du kunne jo passende bunde en liter mælk før indvejningen på fredag og komme op og lege med i 110 kg :laugh:

Hvad er det for nogle nye regler? :shades:

Pressignalet er genindført. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det bliver administreret og jeg håber sku' at dommeren er vågen. Jeg kunne lige forestille mig at ligge med 230 kg på brystet i flere sekunder :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Nogen særlig grund til, at du skifter imellem stilarterne? Hvilken plejer du at bruge til stævne?

God tur på Maxim og good luck på fredag. Regner med at få hilst på dig i Randers. :smile:

Ja. Jeg har det med at dødløfte en smule rundrygget når vægten bliver tung i den konventionelle og begrænsningen bliver derfor mit lockout. Da jeg har dødløften med samme stil i lang tid har jeg utroligt svært ved at rette på stilen selvom jeg koncentrerer mig meget om det.

Jeg håbede lidt på at kunne nulstille den motoriske indlæring ved at tage hul på sumo'en og det går også nogenlunde for det meste - men jeg skal ned i kilo, kan jeg se på træningen idag :wink:

Jeps vi ses

Link to comment
Share on other sites

Pressignalet er genindført. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det bliver administreret og jeg håber sku' at dommeren er vågen. Jeg kunne lige forestille mig at ligge med 230 kg på brystet i flere sekunder :crazy:

Det kan du roligt regne med at komme til, såfremt overdommer H. Laursen snakker i mobil imens han dømmer. :laugh::tongue:

Ja. Jeg har det med at dødløfte en smule rundrygget når vægten bliver tung i den konventionelle og begrænsningen bliver derfor mit lockout. Da jeg har dødløften med samme stil i lang tid har jeg utroligt svært ved at rette på stilen selvom jeg koncentrerer mig meget om det.

Jeg håbede lidt på at kunne nulstille den motoriske indlæring ved at tage hul på sumo'en og det går også nogenlunde for det meste - men jeg skal ned i kilo, kan jeg se på træningen idag :wink:

Såfremt du er stærkere i konventionel kunne det jo tænkes, at du var bedre stillet med en optimering af tekniken, samt noget specifikt svaghedstræning frem for et skifte til sumo. Nu skriver du feks i forbindelse med dine shrugs at de skal hjælpe på dit lockout. Jeg vil nu stille mig meget tvivlende overfor, at shrugs har nogen som helst effekt på din topstyrke i dødløft. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pressignalet er genindført. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det bliver administreret og jeg håber sku' at dommeren er vågen. Jeg kunne lige forestille mig at ligge med 230 kg på brystet i flere sekunder :crazy:

Hehe, nej det er sq ikke for børn! :4crutches:

Men i hvert fald held og lykke, champ! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du er stærkere i konventionel kunne det jo tænkes, at du var bedre stillet med en optimering af tekniken, samt noget specifikt svaghedstræning frem for et skifte til sumo. Nu skriver du feks i forbindelse med dine shrugs at de skal hjælpe på dit lockout. Jeg vil nu stille mig meget tvivlende overfor, at shrugs har nogen som helst effekt på din topstyrke i dødløft. :smile:

Måske :smile:

Jeg har heller ikke skrinlagt den konventionelle på nogen måde :smile: En person som Casper T kan også løfte begge dele, så jeg ser ikke noget udelukker det andet.

Og ja, jeg er stærkere i konventionel, men det er jo også det som jeg har løftet i mange år. Spørgsmålet er om det vil ændre sig med lidt træning i sumo, det er det som jeg bruger lidt energi på og giver en chance. Kig eventuelt på videoen et par sider forinden hvis du lige vil se.

Ja styrke de svage punkter er jo det det drejer sig om. Spørgsmålet er hvordan mit opspænd i bunden, når jeg starte løftet, styrkes bedst muligt.

Shrugs skader ihvertfald ikke og jeg har også taget goodmornings med i programmet. Rackpulls bryder jeg mig ikke om og synes heller ikke at de hjælper noget på problemet i bundpositionen.

Forslag er velkomne

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med SF om at bands er hittet, når det gælder toptræningen i dødløft. Det synes jeg helt sikkert, at du skulle prøve af :smile:

Ellers synes jeg da at det er fornuftigt nok at prøve sumoen af. Mht. at forøge spændet i bunden af sumoen, så prøv at tage så meget luft ind som muligt inden du dykker ned til stangen, og løfter. Det vil ihf øge forspændingen væsentligt...

Held og lykke på fredag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med SF om at bands er hittet, når det gælder toptræningen i dødløft. Det synes jeg helt sikkert, at du skulle prøve af :smile:

Ellers synes jeg da at det er fornuftigt nok at prøve sumoen af. Mht. at forøge spændet i bunden af sumoen, så prøv at tage så meget luft ind som muligt inden du dykker ned til stangen, og løfter. Det vil ihf øge forspændingen væsentligt...

Held og lykke på fredag :smile:

Bands vil jeg skam gerne bruge i dødløften, men sålænge vi ikke har noget powerrack er det nok uladesiggørligt? Kan man arrangere et singleband midtpå? :wink:

..og mht på fredag, mange tak :smile:

Link to comment
Share on other sites

Novogym - Shoulder & Tricep

En tidlig morgenomgang i novogym, bare ganske let. Jeg kunne mærke sumo'en fra igår i skulderen, jeg skal passe på med den øvelse :dry:

Military

10 x 20 kg

10 x 20 kg

8 x 50 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

3 x 80 kg

Laterals

10 x 14 kg

10 x 14 kg

10 x 14 kg

10 x 14 kg

CG Bench

10 x 20 kg

5 x 50 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

5 x 80 kg

Dips

8

8

8

8

Crunches

25

25

25

Gainershake :4mewantfood:

Sauna :sun: og så over på kontoret og mol'e den af :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bands vil jeg skam gerne bruge i dødløften, men sålænge vi ikke har noget powerrack er det nok uladesiggørligt? Kan man arrangere et singleband midtpå? :wink:

..og mht på fredag, mange tak :smile:

Jeg gør selv det, at jeg sætter bandet fast mellem skiverne og står på det;

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør selv det, at jeg sætter bandet fast mellem skiverne og står på det;

:smile:

Kan se at du dødløfter i chuck tailors. Plejer selv at dødløfte i strømpesokker, men syntes godt nok at jeg mangler et lidt bedre fundament at træde igennem på. Vil du anbefale at dødløfte i chuck tailors?

Link to comment
Share on other sites

Niiiice :smile: Det skal da prøves...

Jeg bemærker at dit dødløft heller ikke ligefrem er strict back med stort legdrive :wink: Ifht Onkel troels og Bogs er det dog stadig stræberagtigt strict :laugh:

Troels' og mit DL er da en helt anden art, end jeres - lidt ligesom sumo ift. konventionel :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kan se at du dødløfter i chuck tailors. Plejer selv at dødløfte i strømpesokker, men syntes godt nok at jeg mangler et lidt bedre fundament at træde igennem på. Vil du anbefale at dødløfte i chuck tailors?

Tjah, de er flade... :tongue: Synes de er ganske udemærkede til alle løft, og jeg kan godt lide at dødløfte i dem, da der lige bliver de par cm ekstra. Om fundamentet er noget særligt, ved jeg ikke, men jeg er ihf ganske tilfreds :smile:

Niiiice :smile: Det skal da prøves...

Jeg bemærker at dit dødløft heller ikke ligefrem er strict back med stort legdrive :wink: Ifht Onkel troels og Bogs er det dog stadig stræberagtigt strict :laugh:

:laugh:

Faktisk... :blush: har jeg arbejdet virkeligt meget med teknikken på det seneste, og tror efterhånden ikke, at der er så meget at komme efter. Har helt lige ryg og sidst jeg dødløftede fik jeg ligefrem doms i mine quads :laugh: Kan prøve at få det filmet, på et tidspunkt... Men nej, teknikken har altid været min store svaghed. Har dog også arbejdet meget med den :wink:

Link to comment
Share on other sites

Niiiice :smile: Det skal da prøves...

Jeg bemærker at dit dødløft heller ikke ligefrem er strict back med stort legdrive :wink: Ifht Onkel troels og Bogs er det dog stadig stræberagtigt strict :laugh:

Hehe, vores dødløft er superflot. Nu har jeg ikke set Bogs dødløfte, men hvis hun går ligesom mig må det være så man kniber en tåre :w00t::tongue:

Troels' og mit DL er da en helt anden art, end jeres - lidt ligesom sumo ift. konventionel :laugh:

Det er nemlig rigtigt. Vi har forstået betydningen af at udnytte det elastiske bindevæv imellem hver ryghvirvl til at ophobe energi til løftet. Desuden giver denne måde at løfte på også markant mere dynamisk arbejde til rygmuskulaturen, hvilket jo er særdeles godt for hypertrofien i specielt Erector Spinae :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share