Styrkeløft og andet gøgl


donprehn
 Share

Recommended Posts

Det jo derfor man træner! :superman: Bare bliv ved Donprehn, så skal det nok komme :devil:

Jeg tror nok, at jeg skal nå det til DM-A. Det er bare tough og træne i stramt udstyr, man skal lige vende sig til at det er en helt anden måde og træne på i forhold til rå. Derfor vil jeg gå mange gange i squatudstyr op til DM, for styrken er ved at være hvor den skal være, også er jeg jo i klub med nogen af de bedste squattere i DK, som jo altid kan give et godt råd på vejen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Benchpress:

8 set 2 rep 100 kg.

Skuttede af med lidt enarmsbench med hr. Fedt.

Kommentar:

Det var meningen at jeg skulle gå rimeligt hårdt i bench, men da jeg kom til træning idag fik jeg at vide at vores bencher på 2. holdet har meldt fra. Så jeg tager bænken på anden holdet på lørdag istedet for den toughe træning.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

Opvarmning

3 rep 100 kg.

3 rep 120 kg. (bælte)

3 rep 140 kg. (bælte)

Squat udstyr (Titan Centurion NXG super plus str. 42):

3 rep 200 kg. Dybere end i mandags

2 rep 210 kg.

2 rep 220 kg. Omkring parrallel men nu runder jeg i ryggen

2 rep 220 kg. Ikke så dyb som set'et før p.g.a. at jeg runder i ryggen :sneaky2:

Dødløft:

3 rep 70 kg.

3 rep 110 kg.

3 rep 140 kg. (bælte)

1 rep 160 kg (bælte)

1 rep 180 kg. (bælte)

Fuldt udstyr Metal str. 52:

1 rep 200 kg. elendigt løft

1 rep 200 kg. halv tungt

1 rep 200 kg. okay løft

Kommentar:

Stadig svært ved den nye dragt i squat , det er godt at der lidt over en måned til DM.

Dødløften var tung idag jeg føler mig lidt brænd av.

Imorgen står den på bænk i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Liga turnering 1. runde HSF 2. hold:

Benchpress

Opvarmning:

et par set på 60 kg.

3 rep 80 kg.

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

På med trøjen str. 48 Fury:

1 rep 150 kg. 8 cm klods

1 rep 150 kg. 4 cm klods

1. forsøg: 160 kg. godkendt 3-0: Fin teknik nemt løft.

Skifte trøje til str. 46 Fury:

1 rep 160 kg. 8 cm klods

1 rep 160 kg. 4 cm klods

2. forsøg: 175 kg. godkendt 3-0: Overraskende nem, teknikken var kanon på dette løft :bigsmile:

3. forsøg: 182,5 kg. underkendt 3-0: Ligger den for langt ned mod maven, så får ikke det optimale ud af trøjen, men var faktisk tæt på at løfte den. Øv øv, det var tæt på en ny PR.

Kommentar:

Teknikken gik overraskende godt for mig idag, hvor 2 ud af 3 løft teknisk var rigtig gode. Jeg havde ikke rigtig nogen problemer med de nye regler.

Og tak til Rødby for et som sædvanligt hyggeligt stævne.

Link to comment
Share on other sites

Lige et klip fra squattræningen i fredags. De ser godt nok grimme ud :crazy: Irriterende at jeg krummer i ryggen = untough. Hvis der er nogen der har gode råd eller lige kan spotte noget jeg gør specifikt forkert, er de velkommen til at dele det med mig :smile:

P.S. Jeg ved godt jeg stadig mangler meget i dybden, så det behøver I ikke kommentere.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Med fare for at Magtprehn korsfæster mig, og velvidende at hvis det var muligt,

så ville de nok stoppe dig i en størrelse 34 dragt, men er det tænkeligt at dragten

bare eventuelt muligvis rent hypotetisk er for lille til dig ?

Er begyndt at overveje det, Titan/Inzer er af samme holdning som dig Jacob. Det kan være at jeg hiver min gamle NXG+ str. 44 frem til DM-A, desværre er det sådan, at min super NXG+ i str. 44 er lidt anderledes i formen, så den er for stor i hoften, mens NXG+ passer fint. Faktisk ret irriterende at de ny squatdragter er lavet til folk med tynde ben som er brede i hofte partiet :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Ekspert er vist så meget sagt :tongue::innocent:

Men altså, med din højde og med den vandring for at komme til godkendt dybde,

så er du vel nødt til at have lidt spillerum, og eftersom den nye dragt er ren ondskab,

så er der vel bare en grænse for hvor meget den kan give sig i stropperne :smile:

Synes den sidste video af de 220 taler for sig selv :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Okay, Næste uge vil jeg prøve at squatte i min NXG+ str. 44, så må jeg håbe at det ser bedre ud der. Gider egentlig ikke og skulle ligge lige på grænsen for udbomning i squatten til DM, jeg har prøvet at bomme nok.

Må bare blive stærkere istedet for alt det udstyrs race.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Squat:

en del set på 60 kg.

5 rep 100 kg.

3 rep 115 kg.

med kæder (+38 kg.)

5 set 8 rep 115/153 kg.

Dødløft med overhåndsgreb:

5 set 8 rep 110 kg.

Kommentar:

Havde virkelig svært ved 8 rep'er idag, ikke på grund af vægten men mere mangel på luft. Så der blev svedt meget idag.

Skal lige vende mig til at køre dødløft med overhånd på hypotrofi dagene.

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg plejer at stille dumme spørgsmål i min log, så here it goes:

Titan har ændret pasformen på deres dragter, så de er mere løse omkring hoften røven. Nu er problemet bare det, at jeg er skabt med fede ben og ingen røv (næsten). Så jeg kan lige nu ikkke passe nogen af Titans nye squatdragter (super NXG+) ordenligt. For at komme det til livs, havde jeg tænkt at putte noget mere masse på røven. Så hvis der er nogen der kender nogen gode øvelser til dette, er de velkommen og dele dem med mig.

Lige lidt fra em diskution om emnet i et andet forum:

Har fået ændret min træning til 6 gange om ugen

Håber snart Anton får min nye trøje jeg har bestilt, gider ikke Titans lortetrøjer mere jeg holder mig til min RageX

det kan være jeg prøver den en sidste gang om et par dage 8) for indtil videre har jeg intet lavet i den trøje, jeg kan få den til brystet men kan intet presse op den låser nærmest armene nede i bunden føler jeg.

kan vi ikke få afskaffet det lort!!! :lol:

Fint med mig, hvis man så også skaffer sig af med squatudstyret. Squat er efterhånden ikke en benøvelse, men en øvelse hvor det bare gælder om at være tough i torsoen. Hvilket man kan se på pasformen for Titans nye dragter (super NXG+), hvor benene er gjort smallere og dragten omkring torsoen mere rummelig. Det passer bare ikke lige til mig, som har tykke ben og ingen røv. Jeg er så gal lige nu på det lorte squatudstyr.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg plejer at stille dumme spørgsmål i min log, så here it goes:

Titan har ændret pasformen på deres dragter, så de er mere løse omkring hoften røven. Nu er problemet bare det, at jeg er skabt med fede ben og ingen røv (næsten). Så jeg kan lige nu ikkke passe nogen af Titans nye squatdragter (super NXG+) ordenligt. For at komme det til livs, havde jeg tænkt at putte noget mere masse på røven. Så hvis der er nogen der kender nogen gode øvelser til dette, er de velkommen og dele dem med mig.

stiff-leg, gm's, rumænske dl, keystone dl mm..

Lige lidt fra em diskution om emnet i et andet forum:

Har fået ændret min træning til 6 gange om ugen

Håber snart Anton får min nye trøje jeg har bestilt, gider ikke Titans lortetrøjer mere jeg holder mig til min RageX

det kan være jeg prøver den en sidste gang om et par dage 8) for indtil videre har jeg intet lavet i den trøje, jeg kan få den til brystet men kan intet presse op den låser nærmest armene nede i bunden føler jeg.

kan vi ikke få afskaffet det lort!!! :lol:

Fint med mig, hvis man så også skaffer sig af med squatudstyret. Squat er efterhånden ikke en benøvelse, men en øvelse hvor det bare gælder om at være tough i torsoen. Hvilket man kan se på pasformen for Titans nye dragter (super NXG+), hvor benene er gjort smallere og dragten omkring torsoen mere rummelig. Det passer bare ikke lige til mig, som har tykke ben og ingen røv. Jeg er så gal lige nu på det lorte squatudstyr.

Få dig en der passer på benene og sy den til i siderne? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad er gm's og keystone dl?

Goodmornings og keystone dødløft (google for øvelses beskrivelse hvis det er :smile: )

Er det ikke relativt kompliceret iforhold til at få fx syet stropperne ind?

Kommer det ikke anpå hvor den er mest løs? Hvis den er for løs om din vom, så skal den vel sys i siderne.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

Opvarmning

5 set 8 rep 132,5

Traditionel dødløft med overhåndsgreb

3 set 8 rep 120 kg.

Goodmornings:

8 rep 60 kg.

8 rep 80 kg.

2 set 8 rep 90 kg.

Kommentar:

Igen i dag var lidt kvæstet i lænden så de 132,5 var måske lidt tungere end de burde være.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share