Styrkeløft og andet gøgl


donprehn
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Benchpress:

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

Trøje fury str. 46

2 rep 160 kg. klods 16 cm

2 rep 160 kg. klods 16 cm

2 rep 160 kg. klods 12 cm

2 rep 170 kg. klods 8 cm

1 rep 170 kg. klods 4 cm

1 rep 180 kg. klods 4 cm

1 rep 190 kg. klods 4 cm

Isometrisk press 5 sek:

110 kg.

2 set 120 kg.

Rows:

3 rep 60 kg.

3 rep 80 kg.

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

Kommentar:

Har købt en ny Fury str. 46, da min gamle nok ikke kan komme igennem et udstyrstjeck. Den blev prøvet idag. Styrken var udemærket, der var overskud på de 190 kg. selvom teknikken var dårlig. Men man skal dog huske på at det er løft fra brystet der tæller ikke klods.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning:

Squat med bælte:

3 rep 110 kg.

3 rep 130 kg.

1 rep 150 kg.

Fuldt udstyr Super NXG+ str. 44:

2 rep 200 kg. bare lige for at få dragten til at sidde.

2 rep 220 kg. Langt fra dyb nok, ifølge Vikingen fordi at jeg stod alt for oprejst.

2 rep 220 kg. Bedre teknik kom meget dybere men kun parrallel.

1 rep 220 kg. Rigtigt godt løft, det eneste der var i vejen var at den kun var til parallel.

Walkouts med kæder +38 kg. hvor står stille i 10 sekunder

240/278 Kg.

260/298 Kg.

Kæder rør ikke jorden så det et egentlig walkouts med 278 og 298. Grunden til at jeg kører med kæder er at vægten er mere livlig og derfor giver TOUGH torso.

Dødløft med bælte:

3 rep 110 kg.

2 rep 130 kg.

1 rep 150 kg.

1 rep 170 kg.

Udstyr stadig min metal:

1 rep 200 kg. Dårligt løft dragten skulle lige sætte sig.

1 rep 200 kg. Bedre.

1 rep 220 kg. Ok var ved at være lidt træt her, jeg kunne godt ønske lidt bedre fart.

Kommentar:

Tror det var den rigtige beslutning at gå en størrelse op i squatdragt, for det kørte bedre teknisk end længe.

I dødløften var der overraskende god energi selvom jeg havde trænet squat inden. Det kan vise sig at være en rigtig beslutning at konsekvent at køre dødløft udstyr samme dag som squatudstyr.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat med bælte og kæder (+38 kg.):

8 set 2 rep 110/148 kg.

Dødløft:

5 set 2 rep 140 kg.

Kommentar:

Rigtig god fart i squatten idag, farten i dødløften var af mere varierende kvalitet.

Sluttede på Rio Bravo med Prehn og Kirke Nors, hvor der blev gået hårdt på noget Rio Bravo gryde :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hey DON opretter du dig ikke igen på drommeholdet.dk til en gang Formel 1? du har 3 dage til at gøre det i inden det lukker det koster sølle 59 kr

Ta lille Jacob med så skal jeg fandeme gi jer tæsk, lad mig gi dig nogle tips KØB HONDA!!!! :laugh: :4thumbup:

Når du har tilmeldt dig så søg på puljen "ryanb" og tilmeld dit hold til denne pulje koden er også ryanb så kom igang!!!

Jeg vinder i år!!! :superman: jeg har sat mit hold op nu og det er en STÆRK opstilling jeg har :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey DON opretter du dig ikke igen på drommeholdet.dk til en gang Formel 1? du har 3 dage til at gøre det i inden det lukker det koster sølle 59 kr

Ta lille Jacob med så skal jeg fandeme gi jer tæsk, lad mig gi dig nogle tips KØB HONDA!!!! :laugh: :4thumbup:

Når du har tilmeldt dig så søg på puljen "ryanb" og tilmeld dit hold til denne pulje koden er også ryanb så kom igang!!!

Jeg vinder i år!!! :superman: jeg har sat mit hold op nu og det er en STÆRK opstilling jeg har :superman:

Jeg køber fan'me ikke Honda i år :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Benchpress grønne bands:

2 set 2 rep 80 kg.

2 rep 90 kg.

2 rep 95 kg.

2 rep 100 kg.

Statisk hold 10 sekunder benchpress:

190 kg.

210 kg.

Chins bredt fat:

2 set 5 rep grøn band

2 set 3 rep lilla band

Kommentar:

Var lidt overrasket over hvor hård benchpress med bands under bænken er, i første set kunne jeg slet ikke styre den og ramte racket 2 gange. De 100 kg. var monster tunge.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Box squat under parrallel med kæder (+38 kg.) og bælte:

3 rep 100/138 kg.

2 rep 120/138 kg.

2 rep 140/178 kg.

2 rep 150/188 kg.

2 rep 155/193 kg.

Dødløft med bælte:

3 rep 110 kg.

2 rep 130 kg.

1 rep 150 kg.

1 rep 160 kg.

1 rep 170 kg.

Kommentar:

Fik lavet en lille PR i boxsquat, så det var en fin træningsdag. Lillebror mente dog at pausen i bunden ikke var god nok, men op kom den da :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med stop:

3 rep 80 kg.

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

På de sidste 2 set gav lille Prehn press signal.

Benchpress med lilla band:

3 rep 90 kg.

7 set 3 rep 80 kg.

Chins:

5 rep grøn band

2 set 5 rep lilla band

Kommentar:

Nede med lillebror og træne lidt.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med stop:

3 rep 90 kg.

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

Benchpress med kæder:

5 set 3 rep 80/118 kg.

Rows:

5 rep 60 kg.

5 rep 70 kg.

5 rep 80 kg.

5 rep 90 kg.

Kommentar:

Skal til at tage mig sammen i de rows, jeg bør minimum kunne løfte det samme i den øvelse som benchpress.

Link to comment
Share on other sites

Skal til at tage mig sammen i de rows, jeg bør minimum kunne løfte det samme i den øvelse som benchpress.

Hmm.. Hvor har du det fra?

Jeg ved at Mel Siff var ret kritisk over for de gængse styrke-ratio anbefalinger. Ihvertfald påpegende han at vægtløfteres styrkeforhold mellem quads/hams var 80:20, uden at der var noget i vejen for det...

Og så lige et meget forsinket tillykke med specialet!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Hvor har du det fra?

Jeg ved at Mel Siff var ret kritisk over for de gængse styrke-ratio anbefalinger. Ihvertfald påpegende han at vægtløfteres styrkeforhold mellem quads/hams var 80:20, uden at der var noget i vejen for det...

Og så lige et meget forsinket tillykke med specialet!

Nok endnu en af mine tossede idéer. Men 5x90 kg i rows, hvor jeg er ret presset er ikke IMO godt. Derfor vil jeg gerne blive stærkere her, hvilket jeg tror vil samtidig kunne give min benchpress et boost (tror jeg)

Iøvrigt så er rows udfra Donprehn definition = bar lying rows på en bænk der er meget flad, så der er ca. 3 cm mellem mig og stangen.

Tak, Torben. Det er helt vildt dejligt ikke at have det som en sort sky i weekenderne.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Styrkeløft seminar:

med foredrag om at sætte sig mål med Amit Selberg.

Herefter stod den på teknik træning i squat, benchpress og dødløft, hvor jeg fik nogen gode fif især i squat til forbedring af teknik af Patrick Turreson.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

3 rep 100 kg.

3 rep 120 kg.

3 rep 140 kg.

Benchpress:

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

På med trøje Fury str. 46

3 rep 160 kg. 12,5 cm klods

3 rep 170 kg. 12,5 cm klods

2 rep 170 kg. 7,5 cm klods

1 rep 170 kg. 5 cm klods

1 rep 180 kg. 5 cm klods

1 rep 190 kg. 5 cm klods - Meget nem, hvor teknikken spillede rimelig godt.

0 rep 200 kg. 5 cm klods - Latterlig teknik mister pusten i bunden, men var faktisk ikke så langtfra.

0 rep 197,5 kg. 5 cm klods - burde være stoppet inden, havde slet ikke hovedet med, hvilket resulterede i et lorte løft.

af med trøjen

10 rep 50 kg.

Kommentar:

Startede med lidt tudefjæs fordi jeg havde sat mig for at træne squat i udstyr, men vi var monster mange om et rack. Så jeg venter til imorgen, hvor de fleste træner bænk.

Styrken i bænken var til gengæld god, men det var teknikken ikke. Dog vil jeg mene at det var et godt træningspass slevom jeg bommede 2. På en god dag er der måske til 190 kg.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Squat:

3 rep 100 kg.

3 rep 120 kg.

3 rep 140 kg. (bælte)

Squat udstyr Super NXG+ str. 44:

3 rep 200 kg. Overraskende tæt på godkendt dybde

2 rep 210 kg. Begge til godkendt dybde

1 rep 220 kg. Meget nem og godkendt dybde.

Squat:

10 rep 50 kg.

Dødløft:

3 rep 70 kg.

3 rep 110 kg.

3 rep 130 kg.

3 set 2 rep 140 kg.

Stivbenet sumo

3 set 8 rep 70 kg.

Kommentar:

Teknikken spillede bare i dag i squatten. Både de 210 og de 220 var meget nemme så jeg regner med at starte på 215 kg. til DM, den vægt kan jeg ikke bomme og når jeg kan komme dyb nok med 210 såå.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share