Resultater med HIT !!


Bellini
 Share

Recommended Posts

Ja styrkeløftere træner meget anderledes end bb gør. Men ser man på de fleste styrkeløfteres grad af muskelmasse, så viser det jo bare at det ikke kun er bb træning som øger muskelmassen. Og med hensyn til Dave´s trænings log, så træner man 4 dage på WSB programmet. Det er en kombination af eksplosiv submaksimal træning og tung træning i en række forskellige øvelser som ligner hovedløftet. Denne periodiseringsform kaldes conjugate periodization. Der er mange som mener at WSB programmet er ren overtræning, men der er mange som har succes med det. Både steroide brugere og folk som ikke tager dem. Jeg har aldrig brugt den slags, og jeg har haft jævn god succes med programmet. Jeg egner mig egentlig ikke vildt meget til styrkeløft, da jeg har meget lange arme og ben (jeg er ca. 1.94 høj), men WSB programmet har da taget mit dødløft fra 200 kg til 270 kg, og mit bænkpres fra 140 kg til 170 kg. Ikke vildt imponerende vægte, sammenlignet med andre styrkeløftere på min størrelse, men heller ikke ringe på et program som folk kalder overtræning ;-)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja det må man sige. Og deres muskel masse bliver også meget anderledes fordelt end den gør i BB, men man træner jo også med to forskellige mål for øje. Men ja det viser helt klart at det absolut ikke kun er BB`ere som øger muskelmasse.

4 dage om ugen må også siges at være en del. Men på den måde programmet er delt op, så er det ikke så slemt. Det eneste er bare at det ikke ser ud som trænings passene er særlig korte, så 4 dage med 1 time på hver, blive alligevel til meget.

Jeg har personligt heller aldrig rørt steorider eller lign, og gør det heller aldrig.

Nej man kan godt sige at du ikke har bygning som en typisk styrkeløfter, lidt sjovt. Men du må være en ordentlig gut når du kan tage 170kg i bænkpres, og 270kg i dødløft. jeg ligger MEGET langt fra disse tal. Men jeg håber på inden så længe at komme op i nærheden af 100kg i bænkpres. Men ok jeg er jo også rimelig newbiee i forhold til dig. Og har kun trænet tungt i et år til august.

Men man må ihvertfald sige at det er gode resultater du har opnået.

Tilykke med dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share