Klaus Riis med opdateret profil


S.K
 Share

Recommended Posts

Jo, det kan vi godt blive enige om - men jeg tror kun det er på mol, at "Det vil jeg ikke udtale mig om", kan tolkes som et inddirekte ja til, at han har krudtet den.
Jeg siger skam ikke han har krudtet den. Men når man siger "den SAG vil man ikke udtale sig og man selv skal kontakte vedkommende" så får man det da til at lyde som om der har været sket et eller andet. Men det er da nok et fortolknings spørgsmål. :smile:
Jesus Men hvorfor i alverden skulle SK udtale sig om det? Kunne det ske, at han ikke har diskutteret emnet med Klaus? Hvis nu dette var tilfældet, ville det så ikke være unfair, overfor både Klaus og jer, at han udtaler sig om emnet? For mit vedkommende, så er "Det vil jeg ikke udtale mig om", en ret neutral kommentar, men hvis du tolker det som at han mener han har krudtet den, så er det her min eneste kommentar:

Jeg har nu aldrig sagt eller antydet at manden er krudtet, hvor står det?

Jeg mener derimode at når man siger "den sag vil man ikke udtale sig om" så er det lige netop ordet sag som lyder lidt underligt i nogens verden, så rent faktisk er SKs ordvalg ikke det smarteste. Men det er da langt fra ens betydende med at manden er krudtet.

Og arto? Hvor kom det fra? Jeg synes det ville være ret relevant at kontakte en af de 2 parter der rent faktisk ER involveret i denne sag - men ok, hvis det er en metode man kun benytter sig af på arto, så kan jeg da godt se at det ville være dumt at gøre...

Jeg skulle jo nævne et eller andet der var helt modsat jo :laugh: men om det fungere sådan på arto aner jeg ikke, det er nu ikke lige der jeg færdes. Det var som sagt også bare ment som et svar på, at du skrev hvorfor det er relevant om manden krudter den eller ej på et motionsforum. Det hele starter såmænd bare med at der i en anden tråd var en som sagde han havde hørt nogen om Klaus. Det spørger Squatftaher så SK om, hvilket vel er relevant når nu SK laver en tråd om Klaus Riis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Må man spørge til hvilken klub du er medlem af? For du har da forhåbenligt skrevet under på en erklæring om, at du er underlagt dopingkontrol ved indmeldelsen?

Jeg har heller ikke, hverken i IK99 eller VK Ares - så vidt jeg da husker :smile:

I Ares har de det gjort en del ud af fortælle om deres holdning til doping.

Men du svarede jo iø ikke på hvordag klubberne kunne holde styr på deres medlemmer?

Link to comment
Share on other sites

Når man så laver en reklame tråd for Klaus Riis, er det da ikke så underligt, at nogen spørger om der kunne være noget om de dopingrygter der åbenbart har været om vekommende? Man kan altså ikke forvente at alle bare falder ukritisk på halen, fordi man selv er begejstret for et eller andet (i dette tilfælde en person).

Hvis han er ren, hvad er problemet så i at der bliver spurgt? (læs: spurgt, ikke kørt hetz. INGEN påstår han ER dopet, man spørger bare)

Hvis man ikke er ren, og der bliver spurgt, så er jeg for min part i hvert fald totalt ligeglad om man føler sig forfulgt. Folk der ikke kan stå indefor deres handlinger fortjener NUL respekt.

Det man så efterfølgende undrer sig lidt over er, at ingen tilsyneladende kan sige han er ren, ikke engang ham selv, i det der er citeret af ham. Fair nok, det betyder ikke han har taget noget, men spørgsmålet står jo indtil der er sagt ja eller nej. Meget simpelt egentlig.

P. S. Hvis man mener det er så ligegyldigt om man har opnået sine resultater clean eller ej, bare det ser fedt ud, hvorfor så hidse sig op over nogen spørger? Om det er ja eller nej er jo ligegyldigt? Der mangler lidt logik i det "forsvar" for noget der både er ligemeget og ikke eksisterende, tilsyneladende... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke, hverken i IK99 eller VK Ares - så vidt jeg da husker :smile:

I Ares har de det gjort en del ud af fortælle om deres holdning til doping.

Men du svarede jo iø ikke på hvordag klubberne kunne holde styr på deres medlemmer?

Det er uheldigt at der ikke arbejdes med det i de klubber. Måske er det et tilfælde med dig?

I vores klub har vi taget så omfattende midler i brug, som vi kan rent regelmæssigt på det område.

Derudover gør vi en del ud af at informere vores medlemmer.

Det er aldrig muligt at gardere sig 100%, men man er IMO forpligtet til at gøre hvad man kan, for at sikre sportens ry.

Det enkelte individ der evt. vælger at dope sig har ligeledes et ansvar. At et individ vælger at dope sig er totalt ligegyldigt som mig, så længe de holder sig væk fra idræt og idrætsforeninger og ikke generer andre med deres misbrug.

Link to comment
Share on other sites

Men du svarede jo iø ikke på hvordag klubberne kunne holde styr på deres medlemmer?

Det kan sikkert gøres på flere måder. En måde er at skærer tingene kraftigt ud med hensyn til hvordan reglerne er i den pågældende klub allerede ved indmeldelsen. Det får da visse individer til allerede at trække følehornene tilbage der. Såfremt et suspekt individ er kommet ind i klubben kan en samtale, hvor der nævnes at man vil kræve en test af den pågældende være et godt virkemiddel. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Slettet bruger

Ifølge en mail jeg har fået videresendt fra DSF er der hold i rygterne - altså ja, Klaus Riis er testet positiv for doping. Beskeden siger om rygtet om at Klaus Riis er testet positiv i sin fars center, at "Hej , den er god nok. Vh. Jens Jepsen, DSF.", og til spørgsmålet om hvad han er testet positiv for: "Et eller andet der ender på "ol".

SimonHP> Done :)

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Ifølge en mail jeg har fået videresendt fra DSF er der hold i rygterne - altså ja, Klaus Riis er testet positiv for doping. Beskeden siger om rygtet om at Klaus Riis er testet positiv i sin fars center, at "Hej , den er god nok. Vh. Jens Jepsen, DSF.", og til spørgsmålet om hvad han er testet positiv for: "Et eller andet der ender på "ol".

SimonHP> Done :)

I tilfælde af det er sandt, så viser det desværre igen at det gamle ordsprog ingen røg uden brand passer meget fint.

Link to comment
Share on other sites

Meget interessant tråd. Men hvor er det trist når denne slags sager igen og igen bekræfter tale måden om at "der sjældent er røg uden brand"

I øvrigt er det trist at se hvordan nogle medlemmer anser doping som værende tabulagt, og et spørgsmål man ikke må stille. Hvis man gør er det pr. definitation hetz. Tværtmod vil jeg påstå at det at fjerne det som værende tabu måske kan kaste lidt lys over sports grenen, og gøre det synligt hvad der er skidt og hvad der er kanel.

I øvrigt synes jeg det var ganske fair at Squatfather spurgte S.K og svaret lugtede jo voldsomt af at der var noget om snakken. Det kræver ikke en raket forsker stilling at ræsonere sig frem til at hvis manden var clean, og der ikke var noget om snakken, så var det promte blevet svaret.

Link to comment
Share on other sites

Hurrah for det. Endnu en plet på dansk styrkeløfts ry pga. en skide diskopumper.

Lidt flovt for både far og søn, håber man kan sparke klubben ud, for det lugter da lidt når sønnen af stedets ejer er krudtet. Man kan ikke andet end at spekulere i om farmand har hjulpet sønnike med kuren?

Link to comment
Share on other sites

Meget interessant tråd. Men hvor er det trist når denne slags sager igen og igen bekræfter tale måden om at "der sjældent er røg uden brand"

I øvrigt er det trist at se hvordan nogle medlemmer anser doping som værende tabulagt, og et spørgsmål man ikke må stille. Hvis man gør er det pr. definitation hetz. Tværtmod vil jeg påstå at det at fjerne det som værende tabu måske kan kaste lidt lys over sports grenen, og gøre det synligt hvad der er skidt og hvad der er kanel.

I øvrigt synes jeg det var ganske fair at Squatfather spurgte S.K og svaret lugtede jo voldsomt af at der var noget om snakken. Det kræver ikke en raket forsker stilling at ræsonere sig frem til at hvis manden var clean, og der ikke var noget om snakken, så var det promte blevet svaret.

Ja det er jo lidt synd. Jeg ved nu ikke hvor meget tabu der som sådan er over det. Når man ser det lidt ude fra, så virker det som om at der er en del som har holdningen at det er "lige meget" at manden er krudtet for han har stadig gjort en stor indsats.

Måske hvis der var en større afstandstagen fra det som man f.eks. ser i styrkeløft, det ville nok også være med til at rydde lidt op.

Hurrah for det. Endnu en plet på dansk styrkeløfts ry pga. en skide diskopumper.

Lidt flovt for både far og søn, håber man kan sparke klubben ud, for det lugter da lidt når sønnen af stedets ejer er krudtet. Man kan ikke andet end at spekulere i om farmand har hjulpet sønnike med kuren?

Tja lige meget hvor meget man kan mistænke faderen, så kan man aldrig gøre ham skyldig for hans søns gerninger.

Link to comment
Share on other sites

hmm.. Så blev der endelig lagt låg på den (krudt)tønde :tongue:

Er jeg den eneste der syntes at det er lidt "skuffende" at han er testet positiv?

Altså jeg mener når han ikke er mere "massiv" end han er? Han er selvfølgelig pænt pumpet og ekstremt cut, men når han har trænet i så mange år, og haft de vejledere han har, ville han så ikke ku ha' opnået den form clean?

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste der syntes at det er lidt "skuffende" at han er testet positiv?

Altså jeg mener når han ikke er mere "massiv" end han er? Han er selvfølgelig pænt pumpet og ekstremt cut, men når han har trænet i så mange år, og haft de vejledere han har, ville han så ikke ku ha' opnået den form clean?

Om han kunne have opnået det samme uden doping, samt hvad han kunne have opnået uden doping er umuligt at spå om. Han er jo en ung mand, så doping eller ej er det da en imponerende fysik han fremviser.

Desuden er der jo ingen der ved andet end han er testet positiv. Om han har brugt anabolika til at opbygge sin muskelmasse, eller om han blot har brugt det for at holde bedst muligt på massen under cut ved vi jo ikke.

Men når det så er sagt, så mener jeg at han er en klaphat af format. Om han vil bruge doping er jeg bedøvende ligeglad med. Men så kunne han jo have holdt sig fra at træne i en klub under DSF, hvor han dermed kaster et skidt lys over hele styrkeløftsporten med sin positive test.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Blanco, der er ikke mere end hvad der er posted her - I ved hvad jeg ved. Spørgsmålet var "om der var hold i rygtet om at Riis var dopet og testet positiv for dette", og svaret er hvad der postet i denne tråd - at "ja den er god nok", og til "Hvad er Riis testet positiv for" var svaret at han var testet positiv for noget der ender på "ol". En af os kunne jo skrive og spørge hvad der reelt blev testet positivt for. Det kunne da være interessant nok at høre, men ikke noget der holder mig vågen om natten. Såfremt nogen skriver må de dog gerne skrive svaret her i tråden :)

DEt mest usle udover at han har dopet sig i et DSF center er, at man ikke engang vil stå ved det. Hvor ville det være forfriskende om nogen bare ville stå ved deres handlinger.

Men ja, ingen røg uden brand. det stank jo også langt væk at SK og Mikkel Leicht ikke meldte ud om sagen...stærke indicier.

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo lidt synd. Jeg ved nu ikke hvor meget tabu der som sådan er over det. Når man ser det lidt ude fra, så virker det som om at der er en del som har holdningen at det er "lige meget" at manden er krudtet for han har stadig gjort en stor indsats.

Måske hvis der var en større afstandstagen fra det som man f.eks. ser i styrkeløft, det ville nok også være med til at rydde lidt op.

Med tabu mener jeg, at der hver gang nogen på MOL tillader sig at spørge ind til en persons "doping historik" opstår rama skrig, og bliver råbt om hekse jagt, hetz og meget andet.

Hvor det i virkligheden blot må siges at være med til at gøre det til et spørgsmål der er tilladt at stille, uden at skulle pege fingre, men blot spørge, for at kunne danne sig en reel holding til personens form og resultater.

Er jeg den eneste der syntes at det er lidt "skuffende" at han er testet positiv?

Altså jeg mener når han ikke er mere "massiv" end han er? Han er selvfølgelig pænt pumpet og ekstremt cut, men når han har trænet i så mange år, og haft de vejledere han har, ville han så ikke ku ha' opnået den form clean?

Alle synes vel det er skuffende. Ommed hans alder taget i betragtning, synes jeg hans form er på grænsen af hvad jeg mener er realistisk at opnå, uanset hvor tideligt man er startet. Der er ikke mange i dk der kan matche den form, selv med mange flere års erfaring, clean.

Link to comment
Share on other sites

En fitforum-bruger fra Mors har fået denne fine forklaring af S.K. på, hvordan hele miseren i virkeligheden hænger sammen:

Så vidt jeg kunne forstå på S.K så bunder det hele ud i at Klaus ville bevise at han var clean fordi der netop før er blevet sat spørgsmålstegn ved det.

Dernæst blev han så testet positiv men på baggrund af et stort forbrug af en bestemt protein type, hvilket vil sige at han ikke har rørt noget bevidst.

Skal siges at han derfor nu, også har i sinde at tage større afstand til tilskuds produkter.

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu aner i jo intet om, hvad manden er testet positiv for. Så måske var det en ide ikke at grine så meget af, hvad brugeren på fitforum har skrevet? Sådan som jeg ser det er der en der har bekræftiget noget i en mail om en sag der endnu ikke er færdigtbehandlet...

Hvad tester de for i off season?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad har det med sagen at gører?

Det har det med sagen at gøre, at hvis de kun tester for steroider i off season og han er testet positiv, så er der vel ikke så meget mere til det. Det er jo ikke fordi han bare har røget en joint, vel?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share