285,5 Kg i bænkpres!


kosela
 Share

Recommended Posts

Tak for de fine ord allesammen.

Ja, det gik jo ganske godt deroppe. Jeg blev lidt for ivrig på de 300kg og det gjorde at løftet rent teknisk ikke var godt og jeg var aldrig i nærheden at få den helt op.

Fint stævne og en hyggelig tur med de andre tosser fra landsholdet.

Jeg skal prøve at komme ned til Horsens d.9/11.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Johan,

Hvad løftede Casper T ?? Tonni snakkede om at han var i superform, så det kunne være interessant at høre hvad han fik ??

Thomas

Casper löfte serien i squat 290 - 305(miss pga mycket mangel fra arrangören, Casper fick ha linderna på mycket lang tid)-305 nemt (minst 10 kg till)- Bänk 155-162,5-165 (fanns inte mer men godt nok)- dödlöft 280-292,5-300(miss)=762,5 20 kg fran bronspladsen.

Nästa år menar jag att Casper kommer att löfte en bra bit över 800. Det verkar rimligt med serien 330-175-310=815 till näste år. Ham har talangen fysiskt och psykiskt för att bli en topplöftare som senior!

Link to comment
Share on other sites

Casper löfte serien i squat 290 - 305(miss pga mycket mangel fra arrangören, Casper fick ha linderna på mycket lang tid)

Imponerende. :blink:

Jeg går ud fra "linderna" er knæ-bænd/wraps?

Det är helt riktigt - lindor är detsamme som knæ-bænd/wraps.

I Sverige är vi många som kallar dem för bindor, men en tidligare coach för damerna i Sverige blev så generad :bblush: om han skulle säga till damerna att de skulle ta på binderna(dambindor används vid damernas menstruation) att vi blev tvungen att döpa om dem till lindor :w00t:

Så kan det gå när orden har mange betydelser

Link to comment
Share on other sites

du må til at holde lidt igen niels

nu var jeg endeligt kommet så langt at du ikke slog mig med 100 kg hver gang, også laver du sådan et nummer.... :blink:

men tillykke med det igen, det er fandeme flot.

så er det bare om at sparke til midote til vm.

Link to comment
Share on other sites

Min træning ændre sig ikke meget.

Jeg plejer at vurdere ca. 4 uger før konkurrencen, hvordan jeg formmæssigt ligger, og tilpasser så træning til det.

Sidste tunge med udstyr/kæder/gummibånd ca. 2 uger før, derefter een uge med alm. bænkpres og lette/eksplosive den sidste uge.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det var da egentlig ikke særlig meget synes jeg??? Jeg troede du trænede et eller andet helt vildt indviklet, ligesom russerne der træner flere gange hver dag. 4 gange bænkpres om ugen og næsten 300 kg i bænkpres, det lyder da til at være for let.

Link to comment
Share on other sites

Det har taget mig 20 år at oparbejde en arbejdskapacitet, så jeg kan træne 4 gange om ugen, så jeg synes nu selv det er meget.

Russerne ønsker jeg ikke at sammenligne mig med ;)

Ang. trøjerne kan jeg ikke sige det, da jeg ikke selv har brugt dem.

Med de resultater man ser, er det dog meget mere end med de trøjer vi bruger herhjemme.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lige et spørgsmål til?

Vi havde en amerikaner op at vende som kunne bænkpresse 800 pounds

(365 kg) Og uden bænkpres trøje kun han vel ta 275-300 kg mente TJ, men ville du være i stand til at gøre det samme hvis du fik sådan en trøje???

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Niels kan du ikke give din bænkpres historie?

Hvor meget tog du første gang, og hvor meget steg du i starten, og hvordan har uviklingen af dit max gået siden du begyndte, er lidt intresseret pga jeg selv er begynder og 16 år, det kun jo være sjovt at sammenligne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share