skodtang


Litopsi
 Share

Recommended Posts

du er HELT sikker på at du ikke har være udsat for det som IT-supportere kalder en "fejl 40".... ?

på ingen måde, men hvis den er så besværlig at bruge at man skal have en videregående uddannelse for det, kan jeg i det hele taget ikke se meningen med det....

redigeret: okay nu er jeg selvf. også nødt til at yde den lidt retfærdighed. Efter at have læst hæftet, hvor der bl.a. er en nøjagtig gengivelse af hvilken hudfold man skal måle og hvor de pointere at man nok skal øve sig lidt og at man skal måle 3 gange og derefter tage gennemsnittet er resultatet blevet noget mere enslydende.... :bblush: mit temperament løb vist af med mig (igen).... rundstyk accu-measure.... det var (næsten) ik med vanilie.... nu må jeg bare vente til min søde kæreste kommer hjem. For jeg kan nemlig ik måle alle stederne selv....

Link to comment
Share on other sites

Du kan have de samme problemer med en professionel tang. Det kræver faktisk en del øvelse at måle pålideligt. Især er det kritisk hvor hårdt man klemmer om fedtfolden med den anden hånd.

Du skal ikke bruge hæftet til noget - smid det væk! Du skal bruge vores artikler. Så opnår du et langt mere validt resultat.

Når først øvelsen er på plads, vil jeg til enhver tid stole mere på en tang-måling end på en bioimpedansmåling.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke bruge hæftet til noget - smid det væk!
det var også min plan, men jeg skulle jo bare lige lave en lille fejlfinding... jeg kunne ikke forstå hvorfor resultaterne blev så forskellige. Jeg troede ikke at det var så besværligt.... det virker ret usikkert og dermed upålideligt når det er så nemt at lave forskellige resultater... det skulle jo gerne være en neutral målemetode. Ellers kan man jo "snyde" ligesom med et målebånd og stramme lidt mere end godt er. Ellers må man jo bare klemme alt det man kan og derved opnå det lavest mulige resultat hver gang, så kan man jo i hvert fald ikke snyde sig til forbedringer...
Især er det kritisk hvor hårdt man klemmer om fedtfolden med den anden hånd.

jeg har en ide om at det faktisk er ekstra svært at gøre det ordentligt med lange negle? jeg tror jeg må oplære min kæreste til at gøre det i stedet og under alle omstændigheder kan jeg næsten ikke nå nogen af de steder som skal måles selv. Det er bare lidt træls at jeg ikke kan gøre det helt diskret og alene ....men pyt, kæresten må godt vide hvordan det går :D

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg kan kun udtrykke min udelte tilfredshed med tangen. Jeg har en varians på max to mm (en streg på tangen) når jeg måler på det sted, der er angivet i dens brugsanvisning. 1-punktsmålingen, som tangens brugsanvisning anbefaler, falder for mit vedkommende ganske godt sammen med en 7-punkts måling, som inkluderer diverse mål, min vægt m.m, foretaget af en trænet person.

En impedansmåler får min fedtprocent til at stige med 20 % (fra 17,5 til 37,noget...) - måske er det derfor jeg er så glad ved tangen?

-> Litopsi: Sikker på du ikke skal være anklager? :)

Link to comment
Share on other sites

-> Litopsi: Sikker på du ikke skal være anklager?  

nu har jeg lige haft min første time i politiret... måske politifuldmægtig?? aaarh.... jeg synes jo det hele er drønspændende også det almindelige politiarbejde.... jeg kunne også bare skide på det hele og søge om optagelse på politiskolen.... nej....forsvarer, anklager, alm. advokat, undervise..... aaaaarg... det er næsten ligesom at finde ud af hvad man vil efter gym...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share