Temperatuer i motionscenter


128brian
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jeg træner i et lille center hvor vi selv styre varmen.

Det er altid et problem, jeg kan godt lide at træne hvor der en rimelig temp (så man kan være der uden at fryse når man ikke træner), så mener nogle af de andre at man sveder for meget. Hvad skal temperaturen være for at det er optimalt for kroppen, når man træner.

Håber at der er en der har et godt svar..

Hilsen Brian

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er individuelt. Jeg ville da ihvertfald mene, at det optimale er at træne ved en temperatur, hvor du føler dig godt tilpas..........hvis man skal gå og tænke på at man fryser/sveder meget, mister man jo noget af sin fokus på træningen, og det er ihvertfald ikke optimalt!

 Vi har omkring 23 grader nede hos os, tror jeg. Man fryser ikke imellem sættene, men man går heller ikke og sveder, medmindre man selv er skyld i det, og den temperatur passer ihvertfald mig godt!  :)

Link to comment
Share on other sites

Mit svar er mindst ligeså seriøst som dit spørgsmål.

Tror du der findes en optimal temperatur at træne i?

Det er et luksusproblem, hvis det overhovedet er et problem.

Prøv eventuelt at tage mere eller mindre tøj på, det burde vel kunne afhjælpe problemet?

Ville ikke træde noget på bollerne, men jeg synes det er en mærkværdig problemstilling.

Link to comment
Share on other sites

128brian:

tja, svar får man nok af, af varierende brugbarhed.

Jeg er da desværre også ange får, at der ikke er nogen, som kan give dig en specifik temperatur.

Du må nok prøve dig frem, dog er der et par ting, som du bør tænke på:

-Varme bevæger sig opad, så hvis der er niveauforskelle vil det alt andet lige være varmere lidt oppe.

-Nogle øvelser giver mere varme end andre.

-åbner folk vinduerne?

-Hvordan er luftfugtigheden? Det er godt med lavfugtighed, eftersom evt. sved meget lettere fordamper.

-Luftstrøm? Luftstrøm hjælper også til at holde en konstant temp.

-Hviletemp: I hvile begynder kroppen at øge sveddannelsen ved hudtemperaturer over 22-23grader.

Problemet er vel desværre, at du ikke kan ændre på andet end temperaturen.

Jeg vil gætte på, at en rumtemp. på ca. 17 grader vil passe alle lige godt.

håber du kan bruge det til noget :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share