CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Onsdag d.5/3

2* spin med Spock på los podios. Første time var en basis time, anden timen en elite.

Og selskabet, kan der bestemt ikke klages over, i salen var også at finde; Arne, Jules, Karkov i første time, der blev "erstattet" af Tanja i anden time

Pulsdata time 1

Gns.puls: 78%

Maxpuls: 91%

Pulsdata, time 2

Gns.puls: 80%

Maxpuls: 92%

Dog en kort time, kun på 46 min :tongue:

Kørte ganske hæderligt, især i betragtning af at jeg ikke altid, har så gode erfaring med dobbelttimer. Gns.pulsen i anden time plejer at ligge ret lavt, men det var heldigvis ikke tilfældet her. Der var også en del, god stående tempo.

Og i sidste intervaldel, der bestod af 3 min: 30 stående-30 siddende, gik Tanja amok og flyttede cyklen et godt stykke fremad. :devil:

Inden da havde jeg også set "noget" i hendes svedpøl, det var så en del af hendes maveindhold :laugh: Det skal dog siges, at hun kun kørte igennem, 20 sek ud af de 3 min. :nonono: Hendes undskyldning i omklædningsrummet: "Jeg ville jo havde sat alle andre på det ryk, og så skulle jeg bare holde dem på afstand". Jooo, det er måske rigtigt. :wink:

Derudover savnede jeg godt nok min faste træningsbuddy - både Jules og Tanja er aaaaalt for hurtige til at klæde om; jeg var sku ved at få stress!!

Fredag d.7/3

Kort styrke

Der var lige lidt tid inden spin, der blev fyldt ud med at lidt styrketræning.

Walking lunges

2*10 @ 16 kg

2*12 @ 16 kg

Godt overskud

Squat

8 @ 41 kg - ej dybt (opvarmning)

2*6 @ 41 kg - tja, der var ikke til mere c045.gif Havde også ondt i hoftebøjeren, selvom jeg faktisk havde lavet besving og strukket ud inden.

8 @ 41 kg, ikke dybt

Db benchpress

3*8 @ 12 kg PR

Gik fra 11 til 12 kg, det kunne bestemt mærkes. Men ok, så længe jeg kørte den langsomt og det var vist også godt teknikwise

Spin v/Christian

Ikke så meget interval - well, der var faktisk ikke rigtigt noget.

Der var opvarmning og derefter en serie på 6 min, der byggede op til fys8. Kan ikke huske nærmere, hvad det bestod af.

Derefter lang udholdenheds serie: 35 min, bestående af 3*11 min + 2 min - FYS8

Hvor der for hvert 3.min blev ændret "opsætning" f.eks. siddende enkelt, stående enkelt, siddende mellem, stående løb, skift mellem siddende og stående osv. osv. Det var lidt en mental udfordring, at vide man skulle holde en forholdsvis høj intensitet i så lang tid.

Jeg havde glemt min pulsrem, og det var faktisk temmelig irriterrende, da vi jo skulle ligge på et nogenlunde fast niveau og man har en tendens til at komme længere og længere op. Prøvede at lytte ganske godt til mig selv, havde en krise ved 21.-27. minut, hvor niveauet højst sandsynlig faldt.

Men anyways god time. :bigsmile:

Lørdag d.8/3

Havde en træningsaftale med M. Og igen idag var jeg der i god tid (læs: før M :tongue:)

Spin 75 min ved Kurt

Timen bestod af mange små serier, og der blev ikke rigtigt meldt en helhed ud, så man fattede hvad man var igang med :dry: Sad en del gange om tænkte, hvad skal jeg mon lave, når det her minut er gået. a015.gif Ikke særlig tilfredsstillende.

Fandt dog efterhånden ud af at mønstret efter omvarmningen var:

6 min, øget belastning hvert minut. Fra FYS7 til FYS9

3 min, FYS7-8

Gentaget nogle (?!) gange.

Vi afsluttede med 9 minutters interval

4*30 stående enkelt - 30 siddende MAX

1 mins pause

4*30 siddende enkelt - 30 stående MAX

Jeg kørte ikke specielt godt - eller det var sådan set hårdt nok, min puls fulgte bare ikke rigtigt med. Kom f.eks. først over 70% efter 7:20 (!!) selvom jeg begyndte at dryppe efter 5 min. :dry: Prøvede at bilde mig ind, at det sikkert var fordi Maxieboy havde haft fingrene i mit pulsur og så havde ændret min maxpuls for at drille. :innocent: Det viste sig dog ikke at være tilfældet, min puls var bare ekstrem lav. :unhappy:

Pulsdata

Gns.puls: 74% :sneaky2:

Maxpuls: 86% (de sidste intervaller "reddede" mig)

Styrke

Bagefter stod den på styrke i et nogenlunde "tomt" center - eller det var i hvert fald til at komme til :bigsmile:

Heller ikke her var der den store styrke i dag - eller energi. Blev :poking: lidt til indimellem :blush:

Db rows

2*7/7 @ 22 kg - avvv, de var tunge i dag

1*8/8 @ 22 kg

Lying triceps extensions (BB)

3*7 @ 20 kg PR

Har tidligere kørt med 15 kg, men det var lidt for let. 20 kg, virkede dog lige en andelse for meget, så der blev ikke kørt helt til yderpositioner :blush:

Lat. pulldown

3*8 @ 37,5 kg

Hamstring hyperex

4*8 @ 10 kg

Db curls

3*8 @ 9 kg

Cable curls

3*8 @ 15 kg

Mave

Nogle jackknifes

og

4 set ab roll, 3-5 reps - men de 5 er dog PR

Lidt øvning af hovedstand

Kan sagtens svinge benene op og stå ca.3 sek i luften.

Det er lidt værre og gå kontrolleret op, man kom lidt fremskridt på den første del, hvor man står på armene, men benene er på vej op (er bukket sammen)

Slut prut finale! Dejligt at have min træningsmakker "tilbage", så jeg ikke blev så stresset :wub:

Ps. Tirsdag og torsdag er der ikke blevet trænet :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Sikke da en maratonopdatering. :superman:

Havde godt nok også undret mig om du var gået helt i stå. :tease:

Derudover savnede jeg godt nok min træningsbuddy - både Jules og Tanja er aaaaalt for hurtige til at klæde om; jeg får stress!!

:laugh: Bare det ikke er dødsstress, så går det vel. :hehe:

Jeg kørte ikke specielt godt - eller det var sådan set hårdt nok, min puls fulgte bare ikke rigtigt med. Kom f.eks. først over 70% efter 7:20 (!!) selvom jeg begyndte at dryppe efter 5 min. :dry: Prøvede at bilde mig ind, at det sikkert var fordi Maxieboy havde haft fingrene i mit pulsur og så havde ændret min maxpuls for at drille. :innocent: Det viste sig dog ikke at være tilfældet, min puls var bare ekstrem lav. :unhappy:

:innocent: Kunne jeg da aldrig aldrig finde på. På den korte tid jeg havde fingrene i det lykkedes det mig kun lige akkurat at få stoppet infrarød-sendingen. :laugh:

Og tillykke med hele tre PR's, og husk... de er endnu mere synlige hvis hele linjen er fremhævet med fed og rød. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Havde godt nok også undret mig om du var gået helt i stå. :tease:

Jaja, som om - du havde jo slet ikke opdaget, at jeg ikke havde fået opdateret :nonono:

Hvad har du mon haft travlt med?! :tongue:

:innocent: Kunne jeg da aldrig aldrig finde på. På den korte tid jeg havde fingrene i det lykkedes det mig kun lige akkurat at få stoppet infrarød-sendingen. :laugh:

Det er ikke sådan med mænd og gadgets c070.gif:laugh:

Og tillykke med hele tre PR's, og husk... de er endnu mere synlige hvis hele linjen er fremhævet med fed og rød. :innocent:

Nu er det jo ikke alle, der har den slags behov, for at promovere, deres PR's :innocent:

Men der kom lige en fjerde til samlingen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik det vist ikke med gårsdagens update, men planen i går var egentlig spin (med Marianne) og så yoga. Men kunne jo ikke nænne at forlade hende g045.gif (håber i øvrigt ikke, at du bliver klippet ligesom de australske får :crazy: )

Som Marianne også skriver i hendes log, var hun dog syg i dag (god bedring :flowers: ). Men intet er jo så skidt, at det ikke er godt i for noget - så kunne få taget yoga revanche idag :bigsmile:

Først skulle styrketræningen dog passes.

Squat

3*8 @ 41 kg

Kom rætti dybt ned, men det er altså ikke let, at få dem op dernede fra -> ingen overskud, selvom jeg godt nok syntes jeg snart burde kunne øge vægten.

Bænkpres

8 @ 36 kg

7 @ 36 kg

7 @ 36 kg

Ikke så imponerende, men der var hverken kiks eller spotter og dårligt bænk setup (som de i Royal)

Upright row

3*10 @ 20 kg

Et-benet dødsløft

8/8 @ 14 kg PR Har hidtil kun kørt med 12 kg, men de ekstra kg kunne bestemt mærkes i ryg, røv, underarme og på panden :weight_lift:

7/8 @ 14 kg

8/8 @ 14 kg

Shoulderpres

3*8 @ 10 kg

Mens jeg lavede denne øvelse, kom der en mand hen og sagde til mig: "Kan du ikke lade være med, hele tiden at lave de samme øvelse efter mig?" Candy tænker: Whaat?! :crazy: Mand: "...og bruge dobbelt så meget vægt som mig". Candy smilede: "Det er jeg "ked" af, det har jeg ikke lagt mærke til :bigsmile: Og hende jeg plejer at trænene med, er altså meget stærkere end mig".

Han spurgte også om jeg trænede til noget... altså det er da et rart kompliment, men det skyldtes vist mere fordi han var svag end at jeg er stærk. Og så kan jeg ikke lade være med at tænkte på, hvad han ville have sagt, hvis Marianne også havde været der :laugh:

Armstrækninger

2*8 @ me

5 @ me

Og så var det Yoga tid

Jeg tilmeldte mig temmelig sent (op ad formiddagen) og kom på venteliste. Heldigvis blev det dog ikke et problem at komme på timen, men salen var godt fyldt.

Det gav tilgengæld en rigtig god varme i salen :wub: så sveden begyndte hurtigt at pible frem. Og udover overyogi Eskil var der også en anden der gik rundt og hjalp/korrigerede folks stillinger. Der er en ret speciel - og ganske rar følelse, så fedt at der var en ekstra hjælper på.

Well, ellers har jeg fået lidt bedre styr på rækkefølgen af øvelserne og kan huske flere af dem, så man ikke hele tiden behøves at glane efter instruktør. Og det giver jo naturligvis et noget bedre flow.

Så bestemt min bedste time so far :bigsmile:

God weekend :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik det vist ikke med gårsdagens update, men planen i går var egentlig spin (med Marianne) og så yoga. Men kunne jo ikke nænne at forlade hende g045.gif (håber i øvrigt ikke, at du bliver klippet ligesom de australske får :crazy: )

Som Marianne også skriver i hendes log, var hun dog syg i dag (god bedring :flowers: ). Men intet er jo så skidt, at det ikke er godt i for noget - så kunne få taget yoga revanche idag :bigsmile:

Nej, for pokker. Sådan en klipning ser ikke rar ud :gal::tongue:

Stadig syg, btw :unhappy:

Mens jeg lavede denne øvelse, kom der en mand hen og sagde til mig: "Kan du ikke lade være med, hele tiden at lave de samme øvelse efter mig?" Candy tænker: Whaat?! :crazy: Mand: "...og bruge dobbelt så meget vægt som mig". Candy smilede: "Det er jeg "ked" af, det har jeg ikke lagt mærke til :bigsmile: Og hende jeg plejer at trænene med, er altså meget stærkere end mig".

Han spurgte også om jeg trænede til noget... altså det er da et rart kompliment, men det skyldtes vist mere fordi han var svag end at jeg er stærk. Og så kan jeg ikke lade være med at tænkte på, hvad han ville have sagt, hvis Marianne også havde været der :laugh:

:laugh: Haha - gode kommentarer der :biggrin:

Tillykke med PR :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Træning - Maxiestyle

Det er åbenlyst ikke træningspassets varighed, der er afgørende for om det skal logges eller ej. :shades:

Vågnede med ondt i lænden i morges. Det gjorde jeg også en gang i sidste uge, men kan ikke rigtigt lure hvad det skyldes. Troede egentlig det var spinning, men det var der jo slet ikke på programmet i går.

Efter lidt rul på Orange Ball of Death, var det dog noget bedre. :bigsmile: Skal vist også til at have anskaffet mig sådan en. Om ikke andet, så for underholdningens skyld. Man kan godt nok komme med nogle udbrud undervejs :crazy::laugh:

Her til aften blev det desuden til en lille omgang Small Orange Ball of Slaughter™ ... og nu ved jeg hvorfor den hedder sådan :gal:

post-13362-1205178086_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Efter lidt rul på Orange Ball of Death, var det dog noget bedre. :bigsmile: Skal vist også til at have anskaffet mig sådan en.

Ja, OBoD er nu en fantastisk ting - også selvom det ikke altid er lige behageligt, mens rulleriet står på :laugh:

Det ser dog ud til, at mislingen trænger til lidt instruktion i brugen af de onde bolde! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja, OBoD er nu en fantastisk ting - også selvom det ikke altid er lige behageligt, mens rulleriet står på :laugh:

Det ser dog ud til, at mislingen trænger til lidt instruktion i brugen af de onde bolde! :innocent:

Kan kun være enig i meningerne omkring de små orange bolde, har selv brugt dem til et par afspændingstimer. De er nu meget gode til at få lidt jordforbindelse efter en stresset dag :smile: "så man kan få følelserne ned i benene og mærke dem ordenteligt" - eller hvad det nu var vores coach sagde.

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Kan kun være enig i meningerne omkring de små orange bolde, har selv brugt dem til et par afspændingstimer. De er nu meget gode til at få lidt jordforbindelse efter en stresset dag :smile: "så man kan få følelserne ned i benene og mærke dem ordenteligt" - eller hvad det nu var vores coach sagde.

"Mærke benene ordentligt!" Jo tak det gør man da :laugh: Eller... det er nu mere ryggen jeg mærker, fordi det er den jeg primæert ruller på - og så også under fødderne. Der er vist også liiige et par sener, der ikke er helt smidige (brækkede det ene ben for knap 2 år siden).

Ruller du også med bolden under benene eller..?

@Rune: Det er jo fordi mislingen Milton er blevet "angrebet" af The Small Orange Balls of Slaughter og er "død" :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ruller du også med bolden under benene eller..?

Jeg bruger tit The Small Orange Ball of Slaughter til at rulle under læggene - det afspænder faktisk utroligt meget, hvis de er lidt ømme og stramme.

@Rune: Det er jo fordi mislingen Milton er blevet "angrebet" af The Small Orange Balls of Slaughter og er "død" :tongue::laugh:

Ah, selvfølgelig! :4slap: Milton er da decideret Oscar-materiale :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Går vist ikke så godt med den logupdate her for tiden, humøret er heller ikke helt stabilt - men lidt træning er det da blevet til

Tirsdag

Astanga yoga 1½ time. Der var to fyre på timen, der vist ikke havde prøvet det før (de var i hvert fald ikke særligt smidige) - fair nok. Men de snakkede også en hel del, og har fra en ekspert :4smartass: hørt, at det faktisk er værre at snakke til yoga end til spinning.

Jeg fik igen godt med sved på panden.

Onsdag: Dobbelt Spock-spin

Selskabet var ikke så stabilt, første time var Arne ved min siden - han blive til time to skiftet ud med Marianne.

Programmet for anden time var (Første time er allerede gået glemme bogen :innocent: )

10 min opvarmning

10 min (som skulle have været 8 min) tempo: 4 siddende, 2 stående, 4 siddende

12 min stående enkelt. FYS8 - man skulle liiiige sætte sig selv om mentalt, men gik nu ganske ok.

4 runder á:

1 min siddende pause

3 min "opbygning" til angreb

Angreb: I hhv. 4 min, 3 min, 2 min og 1 min

Jeg kørte ganske godt (på begge timer), hvis jeg selv skal sige det. Men især intervallerne på 2.time trak nogle gode tænder ud :devil: og fik gang i vejrtrækningen. Kom op på minimum 91% i dem.

Gns.puls (inkl. opvarmning) var for begge timer var 79%, og maxpuls 93%.

Efter langt omklædningspas (det bliver så meget værdsat, efter at have været i selskab med den "fartglade" frederikshavner :wub: ), stod den på godt madpas - og lidt La Santa snak. :blush:

Undskylder for manglende pulsgrafer, gns.puls inkl. opvarmning og manglende maleriske beskrivelser, men der ligger en snakkende yogi på gulvet. Og så god er jeg altså heller ikke til at multitaske. :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Nå så fik jeg overført lidt pulsdata - og den gennemsnitspuls jeg normalt angiver (uden op- og nedvarmning) var faktisk 83% i begge timer. :cool:

Og med pulsgrafen i baghånden er det jo lidt lettere at huske programmet. Basis timen bestod af

Opvarmning

Serie 1

4 runder á 5 minutter

Første runde 4 min siddende tempo - 1 min stående enkelt

Anden runde 3-2

Tredje runde 2-3

Fjerde runde, en lille tvist med 1 min siddende - 5 stående (Det var vist igen, noget med at holde øje med uret :tongue:)

Syntes min pulsgraf stiger ganske pænt og jævnt :bigsmile:

Serie 2: Intervaller

5 runder á

Stående tempo - siddende tempo - stående tempo. Første runde: 3*10, Anden runde: 3*20, ..., 5.runde: 3*50 sek

I mellem 1½ (?) min recovery.

post-13362-1205398420_thumb.jpg

post-13362-1205398431_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hvor skal i hen :4jumpy: Hvad skal i lave, skal i cykle :smile:

Hilsen den evige nysgerrige :blush:

Helt i orden :bigsmile: Vi skal til La Santa en uge, hvor der også er Long Distance Bike Camp. På programmet står mellem 3 og 6 timers cykling pr. dag. :wub:

Så ja, vi skal cykle :bike: - og lidt andet sport bliver der forhåbentlig også plads til :cool:

club_la_santa.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share