CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Den må have været hård, den dobbeltspin, siden du ikke engang har haft kræfter til at logge den endnu. :tongue:

Bøj, stræk og husk at trække vejret med hele kroppen - dog mest lungerne. :smilejap:

Kunne måske skyldes, at det var så kørt, at jeg "gav op" før timen :blush:

Ej, jeg var bare træt, havde ondt i hovedet og vi havde haft et lidt trælst møde på arbejdet, om hvordan stemningen er, og hvordan kritik gives og modtages. Men det skulle der jo også gives lidt af, hvilket resulterede i en ret trykket stemning. Men man må da håbe, at det ændre lidt, nu at det er kommet ud i det åbne.

Summa summarum jeg prøvede at være fornuftig :innocent: og lytte til krop og sind :hippy:

Det blev dog til en omgang træning i dag.

Først Styrke: Ben, ryg og biceps

Walking lunges

4*10 @ 15 kg

Plejer at bruge 16 kg, men på Nygårdsvej springer deres håndvægte med 2,5 kg. Jeg burde dog nok havde taget 17,5 kg, for var slet ikke så presset som sædvanligt. Men af en eller anden grund tænkte jeg, at det var enten 15 kg eller 20 kg, og det var alligevel i overkanten :tongue:

DB curls I

1*10/10 @ 9 kg

...og så blev squatracket ledigt.

Jeg havde lagt billet ind (naaai, hvor flot), men der var dog en anden der prøvede at møve sig ind. Sagde pænt, at jeg altså havde ventet på det (dobbelt naaai), men at han var velkommen til at køre imellem.

Squat

8 @ 40 kg

4 @ 40 kg - Kom så dybt :innocent: , at jeg ramte den der tværting, så stangen blev ret ustabil

8 @ 40 kg

2*6 @ 40 kg

Generelt fokus på alt muligt, primært dybde og mere opret holdning... og hastigheden[./i]

DB curls II

2*10/10 @ 9 kg

Lidt pres på den sidste rep. Gad altså godt snart, at kunne køre ordenligt med 10'erne :blush:

BB rows

3*10 @ 30 kg

Og så var der ikke tid til mere, da den stod på:

Astanga Yoga Basis

Min første rigtige yoga time. Og det var med fuld sal, nærmeste mere end fuld sal :tongue: men det gik lige.

Vi startede med 3 solhilsener A og 3 B'ere.

Ja, hvad skal man ellers fortælle, det er jo lidt svært at beskrive.

Først lavede vi en masse stående stillinger

Derefter siddende, hvor vi skulle lave en gennemspringning mellem hver stilling. Og de der gennemspringninger bliver godt nok ikke min ven foreløbig.

Jeg har ret let ved at lave sammenbøjninger i hoften, dvs. når man bukker sig sammen stående eller siddende - kan godt få hele håndfladen under foden, men ikke folde hænderne sammen under fødderne (det er jo også syyygt!! :crazy:)

Derimod kniber det noget (læs ret meget), ved stillinger med armen bag om ryggen, f.eks. denne:

23a-Vatayanasana-Vinyasa-in-ZOOM-150x150x30.jpg

Hvor f.eks. den højre fod, bliver lagt på den venstre hofte. Derefter tages højre arm bag ryggen - og så er det meningen man skal kunne nå sin storetå på den højre fod.

Timen varede 1½ time og det var lidt for langt syntes jeg.

Jeg har ikke haft oplevelsen af noget :hippy:, men har lovet mig selv, at give det mindst fem gange.

Og så har jeg måtte sige midlertidligt farvel med en trofast ven a015.gif

En der næsten altid følger mig til træning, fortæller mig om jeg laver nok eller bør presse mig selv mere...

Jeg taler selvfølgelig om mit pulsur :blush: som jeg har måtte sende til reperation. Håber snaaaaart det kommer tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Godt, at der er gang i træningen og log-skrivningen, CG. :4thumbup:

Det der yoga kan jeg ikke gøre mig klog på, men det er sikkert udmærket. Jeg har aldrig prøvet det, men jeg dyrkede lidt tai chi engang.

Nå, men det skal jeg ikke berette om her i din logse.

Keep up the good work.

Ox.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde lagt billet ind (naaai, hvor flot), men der var dog en anden der prøvede at møve sig ind. Sagde pænt, at jeg altså havde ventet på det (dobbelt naaai), men at han var velkommen til at køre imellem.

:4thumbup:

Squat

8 @ 40 kg

4 @ 40 kg - Kom så dybt :innocent: , at jeg ramte den der tværting, så stangen blev ret ustabil

8 @ 40 kg

2*6 @ 40 kg

Generelt fokus på alt muligt, primært dybde og mere opret holdning... og hastigheden

2x :4thumbup:

Jeg har ikke haft oplevelsen af noget :hippy: , men har lovet mig selv, at give det mindst fem gange.

Er det hårdt?

Sådan sveddryppende, forpustet hårdt?

Eller mest af alt svært?

Og så har jeg måtte sige midlertidligt farvel med en trofast ven a015.gif

En der næsten altid følger mig til træning, fortæller mig om jeg laver nok eller bør presse mig selv mere...

Jeg taler selvfølgelig om mit pulsur :blush: som jeg har måtte sende til reperation. Håber snaaaaart det kommer tilbage.

Puha, troede lige du havde smidt MarianneB på porten. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Godt, at der er gang i træningen og log-skrivningen, CG. :4thumbup:

Det der yoga kan jeg ikke gøre mig klog på, men det er sikkert udmærket. Jeg har aldrig prøvet det, men jeg dyrkede lidt tai chi engang.

Nå, men det skal jeg ikke berette om her i din logse.

Keep up the good work.

Ox.

Tak for din besked Okse. Ja, det der yoga er jeg heller ikke helt klog på :tongue: Men kan jo være jeg bliver det... eller jeg dropper det igen - det vil kunne tiden (og denne log :tongue:) vise :innocent:

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:

2x :4thumbup:

3x tak

Er det hårdt?

Sådan sveddryppende, forpustet hårdt?

Eller mest af alt svært?

Mest svært, dernæst hårdt at holde nogle af stillingerne, dernæst sveddryppende (men ikke meget, nærmere at jeg bare fik varmen - på et par tidspunkter).

Har du en salgstale i baghånden?! :tongue:

Puha, troede lige du havde smidt MarianneB på porten. :unhappy:

Naiiiii, det kunne jeg aldrig finde på :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en god lang træning :superman:

Mon vi ses i morgen til spin? royal måske?

Nej da :tongue: men tak for tanken :smile:

Jeg nåede at tænke, at det var Milton der var væk inden jeg nåede til at det var en træningspartner :laugh:

c035.gif

...troede lige at du havde skrevet morgen spin :laugh: Puha, sikke et chok - var lige ved at blive nervøs for dig :tongue:

Jo skal spinne i morgen, men kan først kl.18 - og havde nu bare tænkt mig i Nørrebronx, men kunne da være, at jeg kunne lokkes - hvis ikke du kan?!

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

3x tak

3x selvtak må det så blive :hehe:

Mest svært, dernæst hårdt at holde nogle af stillingerne, dernæst sveddryppende (men ikke meget, nærmere at jeg bare fik varmen - på et par tidspunkter).

Har du en salgstale i baghånden?! :tongue:

Ingen salgstale, andet end at det nok først for alvor bliver ala :hippy: når det holder op med kun at være svært - og man får sig et flow. :smilejap:

Naiiiii, det kunne jeg aldrig finde på :blink:

præcis hvad jeg tænkte. :wink:

Link to comment
Share on other sites

c035.gif

...troede lige at du havde skrevet morgen spin :laugh: Puha, sikke et chok - var lige ved at blive nervøs for dig :tongue:

Jo skal spinne i morgen, men kan først kl.18 - og havde nu bare tænkt mig i Nørrebronx, men kunne da være, at jeg kunne lokkes - hvis ikke du kan?!

Morgenspin - no way :tongue:

Nørrebro kl. 18 er fint. Jeg har ikke været der siden de er blevet færdige med ombygningen, og det er vist også ved at være tid til at se en ny instruktør igen :smile:

Summa summarum jeg prøvede at være fornuftig innocent.gif og lytte til krop og sind

Og rigtig flot, at du lyttede til kroppen, da den var træt i går :laugh: Det er jeg sikker på at Candyman er enig i :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin - no way :tongue:

Nørrebro kl. 18 er fint. Jeg har ikke været der siden de er blevet færdige med ombygningen, og det er vist også ved at være tid til at se en ny instruktør igen :smile:

Og rigtig flot, at du lyttede til kroppen, da den var træt i går :laugh: Det er jeg sikker på at Candyman er enig i :tongue:

Nej, det var jo også det jeg tænkte :laugh:

Cool, Nørrebro it is :superman: (vil foreslå tilmelding "som sædvanligt" :dry:)

Link to comment
Share on other sites

Var i god tid i går, så der blev nået et par hængepartier inden den stod på spinning.

Mave

4*8 skrå

8 lige

På meeeget hældende bænk

Stand.triceps ext.

12/12 @ 7 kg

10/10 @ 7 kg

8/8 @ 7 kg

8/0 @ 7 kg

Kunne måske gå op i vægt, men tror lidt det bliver noget sjusk så.

Derefter Spinning øvet

Programmet betod af:

10 min opvarmning

Hovedserien bestod, som Marianne har gengivet :wink: , bestod af:

3 min aktiv pause

7 min, FYS 7+

3 min aktiv pause

7 min, FYS 7½+

3 min aktiv pause

7 min, FYS 8+

5 min aktiv pause

5 min, FYS 8++

De første 7 min bestod af

2 min: 15 siddende enkelt – 15 siddende acc

2 min: 30 siddende enkelt – 30 siddende acc

2 min: 60 siddende enkelt – 60 siddende acc

1 min stående enkelt

Anden runde med 7 min;

45 siddende enkelt – 15 stående tempo

40 siddende enkelt – 20 stående tempo

15 siddende enkelt – 45 stående tempo

Rætti najs flow og med masser af ”regn” :4thumbup:

Trejde gang med 7 min

Som jeg ikke kan huske. :innocent:

De sidste 5 minutter bestod af

4 x (30 sek siddende enkelt – 30 sek stående enkelt), øget belastning hver gang vi rejste os.

Til sidst 1 minut siddende MAXXX

Mine ben brændt :crazy:, gårsdagens squat kunne bestemt mærkes i lårene, faktisk primært forlårene (hedder det det på dansk?! a055.gif Lyder mærkeligt) og det er ellers sjældent, nærmest første gang, jeg rigtig har doms der. :bigsmile:

Nørrebroerne er heller ikke frygtelig godt opdraget til at god spinningdisiplin, en del snak i opvarmningen, folk der satte sig ret op i serierne var et par indslag. Men hovedeserien var god! og jeg fik et rigtigt godt flow, og fik trådt nogle watt (det føltes i hvert fald sådan :tongue: ) og dejlig musik som sædvanligt, på Ulriks timer. k010.gif

Var jo også lidt spændt på, at høre Mariannes vurdering af timen, nu jeg havde lokket hende med, og det blev vist et ”godkendt”.

Link to comment
Share on other sites

Var jo også lidt spændt på, at høre Mariannes vurdering af timen, nu jeg havde lokket hende med, og det blev vist et ”godkendt”.

Jeg tænkte nok, at du ville kunne huske hele programmet :4thumbup: Selv måtte jeg jo nøjes med headlines :laugh:

Timen var klart godkendt :smile: og det var faktisk ret godt kørt af dig, når du nu ikke engang havde din tro følgesvend til at fortælle om du arbejdede hårdt eller ej. Det lød og så i hvert fald sådan ud :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bestod af noget, så usædvanligt som et laaangt styrkepas - og intet andet. Ikke engang opvarmning :innocent:

Squat

10 @ 31 kg - kunne måske gå som opvarmning

1 @ 51 kg - limbo :tongue: Marianne har jo så mange kg på, så det ville være lidt mere praktisk, hvis jeg også kunne køre med 2*20 kg skiver. Men det gik ikke rigtigt :blush:

3*8 @ 41 kg

Upright row

3*12 @ 20 kg

Bænkpres

3*8 @ 36 kg

De sidste reps var lidt presset, men kom da op. Prøvede lidt forskellig håndstilling - og forskellen kunne mærkes.

1 @ 43,5 kg PR :superman: Og det var ikke superpresset, kører Sergei Bubka stilen :cool:

Db rows

4*6/6 @ 22 kg PR

Efter to sæt kom jeg i tanke om det med ret/svej i ryggen :blush:

Walking lunges

2*8 @ 16 kg - :crazy: Mine ben ville absolut ikke samarbejde

2*10 @ 16 kg - Lidt bedre, men stadig ringe stil, overskud mm. :nonono:

Db Benchpress

Har kun kørt den en gang før, så det var mest lidt eksperimenteren.

Det er skisme svært, at holde en ordentlig bane :blink:

Kørte med 12 kg, talte ikke.

Incline db curls

4/4 @ 8 kg

5/5 @ 7 kg

Også lidt et eksperiment, men det er godt nok en skod øvelse, kan jo ingen vægt tage. :dry: Gik i stedet over til:

Cable curls

3*8 @ 15 kg

Evil wheel

Stod egentlig slet ikke på programmet, men Marianne skulle køre dem og lokkede.

Jeg sagde jeg ikke kunne og det var næsten også rigtigt

Fik kørt 5 negative (udad) og 2! positive - heraf var der en negativ og positiv lige efter hinanden

Hip hip hurraaa :sneaky2:

Db shoulderpress

3*10@ 9 kg

Gik overraskede godt, især taget i betragtning af alle de foregående øvelser.

Og så lidt udstrækning med yoga inspiration :hippy:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres

3*8 @ 36 kg

De sidste reps var lidt presset, men kom da op. Prøvede lidt forskellig håndstilling - og forskellen kunne mærkes.

1 @ 43,5 kg PR :superman: Og det var ikke superpresset, kører Sergei Bubka stilen :cool:

Hvad pokker er Sergei Bubka? Det tror jeg da ikke jeg lagde mærke til :unsure:

Incline db curls

4/4 @ 8 kg

5/5 @ 7 kg

Også lidt et eksperiment, men det er godt nok en skod øvelse, kan jo ingen vægt tage. :dry: Gik i stedet over til:

Heeeelt enig. Lorte øvelse :annoyed:
Link to comment
Share on other sites

Hrmf. Er det ikke dig, der siger at en PR ér en PR uanset... :sneaky2:

:laugh: Er man lidt nærtagende...

Ok, et lille :clap: når det nu trods alt var i patten.

Hvad pokker er Sergei Bubka? Det tror jeg da ikke jeg lagde mærke til :unsure:

Den skulle også lige rotere et par gange i kasketten hos mig, men der er vist noget med at han har lavet cirka 1000 verdensrekorder i stangspring ved at øge en mm eller to af gangen. Eller deromkring. :innocent:

Heeeelt enig. Lorte øvelse :annoyed:

Den er da feeeee' :w00t: :4flex:

Total pump på bisæps!!!1!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share