CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Hvorfor tror du jeg altid slæber rundt på min træningstaske :tongue:

Tænkte det nok. Så meget kan du heller ikke træne.

Du har i det mindste ikke et jernrør i baglommen.

Og er du ikke tit tørstig? Det må du da blive, hvis du hele tiden, render rundt med tungen ud af munden... :unsure:

Det er den pris jeg må betale... SKÅL :tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træningsplanerne i dag, eller måske nærmere træningstidspunktet i dag var lidt usædvanligt.

Jeg ville jo gerne til nogle yoga timerne, men de fleste astanga basis timer ligger ret sent. Temmelig irriterrende syntes jeg, det passer mig langt bedre, at kunne træne lige efter arbejde, og så spise aftensmad bagefter. Men det er ikke rigtigt muligt, når de fleste timer starter omkring kl.20.

Så planen i dag var spinning øvet kl.19.10 og Astanga basis kl.20.15. Skulle godt nok hive op i mig selv, men afsted kom jeg da.

Spinning timen ligner så heller ikke dem jeg normalt kører. Det var godt nok med Kurt, men da jeg kom ind i lokalet var alle cyklerne tomme :blink: Spurgte om der ikke var en time? Jo jo, det var der skam.

Der kom dog heldigvis tre til - så sad vi fire tøser linet op på første række. Og dermed ingen steder, at "skjule" sig :devil:

Opvarmning 8 min

7 min:

3 min stående enkelt FYS7,

1 min siddende mellem,

3 min stående enkelt FYS8

5 min siddende mellem, øget belastning hvert minut hhv. FYS7, 7½, 8, 8½ og 9.

8 min:

3 min stående enkelt FYS7,

1 min siddende mellem,

2 min stående enkelt FYS8,

1 min stående enkelt FYS8½

1 min stående enkelt FYS9

7 min stående enkelt, øget belastning 5 gange fra FYS7-9

4 min ??

5 min siddende mellem, øget belastning hvert minut hhv. FYS7, 7½, 8, 8½ og 9.

1 min pause

Interval:

4 min: 30 stående enkelt FYS7 - 30 siddende acc

1 min recover

4 min: 30 siddende mellem FYS7 - 30 stående acc

Rigtig god opbygning, der var ingen pause de første 40 min, og når man havde kørt en "serie", tænkte man egentlig at man ikke kunne mere. Men byggede så igen langsomt op fra FYS7 og det gik jo alligevel. Lækker følelse :devil:

I den sidste intervaldel gik Kurt rundt og coachede. Ret fedt når man ikke er flere, gav en super stemning og det blev skisme hårdt (dog mest på de sidste 4 min :innocent: )

Pulsdata

Gns.puls: 84% :superman:

Maxpuls: 92%

post-13362-1204149365_thumb.jpg

Derefter direkte til yoga.

Denne gang var det kun 60 minutter mod 90 minutter sidst, så selvfølgelig nåede man ikke så meget. Men lidt mere overskuelig længde syntes jeg.

Ingen bemærkelsesværdige fremskridt, men kunne da genkende de fleste øvelser og næsten huske rækkefølgen på solhilsenerne :wink:

Rækkefølgen med spinning efterfulgt af yoga, virkede også som en god kombi,

Link to comment
Share on other sites

Godt gået :smile:

Også godt at se at Kurt er tilbage - med en lidt anden opbygning end han plejer kan jeg se.

Godt kørt af dig - pulskurven ser godt ud :superman:

Takkelak.

Ja, både jeg og en af de andre spurgte til ham, så tror da i hvert fald han kunne mærke at han havde været savnet. Han lød nu ikke som om det var så slemt fat, men med sådan nogle sportsfolk, kan man jo aldrig helt vide :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nåede lidt tidligere til træning end planlagt, men det var ikke lig med afslappet, var nærmere lettere forvirret. Rendte rundt om mig selv c030.gif og glemte først mit program, så mine hårspænder. Under opvarmningen på crosstraineren kom jeg så også i tanke om, at jeg havde glemt at forbinde min tommeltot (har en vorte :gal: ). Så ud i omklædningen igen og få det på plads.

Nå, så kunne vi starte med at træne, sammen med M.

styrketræning (part I)

Db rows

3*8 @ 22 kg Rep PR

Squat

1*10 @ 41 kg – opvarmning, over parallel

1*8 @ 41 kg

2*8 @ 46 kg

Mere blev det ikke til inden det var Yoga tid

Denne time stod i programmet som en yoga vinyasa og ikke yoga astanga. Vinyasa er (vist?) den vejrtrækningsteknik som man bruge i astanga yoga, så regnede med at det nok var det samme, eller i hvert fald derhenad.

Det sidste var tilfældet, hvilket jeg også kunne have fundet ud af ved hjælp af wikipedia:

Vinyasa Yoga is a derivative form of Ashtanga Vinyasa Yoga that employs the vinyasa technique of "connecting postures", but does not use the six series of postures specific to the Mysore Ashtanga Vinyasa Yoga system.

Solhilserne var lidt anderledes bl.a strakt ben i hunden (man står i et omvendt V)

Vi fik fra starten af vide, at vi skulle lave den etbenet kongedue (som nogen også kalder svanen)… der var dog ingen klokker, der ringede hos mig (og har desværre ikke kunne finde et billede.

Men vi skulle lave en del øvelser, der byggede op til denne, primært ved øvelser, der åbnede hoften. Der var nogle gode øvelser indimellem, hvor en god øvelse defineres som udfordrende, men efter lidt arbejde føltes det alligevel ok.

Kunne godt lide måde timen, byggede op til noget på. Og den bedste time så far syntes jeg.

Bagefter havde jeg stående ”måske-styrketræning” på programmet. Jeg var egentlig godt afslappet og gad ikke med, så gik med M ud for at klæde om. Mén jeg følte mig jo slet ikke brugt, som man normalt gør efter træning. Så efter en proteinbar og lidt snak, blev det til noget mere

styrketræning (part II)

Db benchpress

3*10 @ 11 kg

Anden gang jeg kører med db’s og stadig temmelig sejlende, men dog bedre end sidst.

Cable pushdown

3*8 @ 20 kg

Lateral raise

4*8 @ 6 kg

Db curls

8 @ 10 kg

3*5 @ 10 kg

Av av av, hvorfor skal det være så hårdt :dry:

Hamstring hyperex.

9+8+6 @ 10 kg

Standing triceps extensions

3*8 @ 8 kg

Lat. pulldown

2*8 @ 37,5 kg

1*6 @ 40 kg

Og så var det slut på den omgang.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Træningsmotivationen er lidt skrantende for tiden MEN IDAG.... :superman:

Spinning øvet

post-13362-1204379651_thumb.jpg

Grafen siger det vist, men jeg var super kørende, hvilket gns.pulsen på 86% vel også siger :w00t: Det var dog også godt hjulpet på vej af få pauser. Der var en pause undervejs, og ellers var det laveste niveau 1 min på FYS 6½ - ikke helt nok til at få pulsen ned.

Der var god musik og jeg havde, som sagt et godt flow, men syntes det var lidt svært at finde ud af, hvad det var vi nu skulle køre. Serierne var korte og en del udmeldinger kom først undervejs, derfor heller ingen gengivelse af programmet.

Timen var egentlig også kun 60 minutter, selvom den hedder "75 min", så kørte videre under udstrækningen (og dette er derfor ikke taget med i pulsgennemsnittet :innocent: )

Derefter var jeg til Astanga yoga

Jeg har ikke været det samme instruktør flere gange, og hende i dag syntes jeg kørte en del hurtigere gennem solhilsenerne, så fik ligefrem sved på panden (igen :tongue: )

Det var først sidste gang, at jeg fandt ud, at når man skifter mellem nedenstående stillinger, så skal man tage det bogstavligt, når der bliver sagt man "skal rulle fremover/bagover tæerne". Det prøvede jeg så idag, de fleste gange, det gjorde nemlig lidt avs :blush:

04-Chaturanga-Dandasana-ZOOM-150x150x30.jpg05-Urdhva-Mukah-Svanasana-ZOOM-150x150x30.jpg06-Adho-Mukha-Svanasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Fik også en lidt bedre fornemmelse af, at skubbe den bagerste hofte frem, og dermed få lige hofter, som man f.eks. skal i denne stilling:

3b-Parivritta-Trikonasana-ZOOM-150x150x30.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Timen var egentlig også kun 60 minutter, selvom den hedder "75 min", så kørte videre under udstrækningen (og dette er derfor ikke taget med i pulsgennemsnittet :innocent: )

Min "egen serie" er faktisk med i pulsgennemsnittet (fra 12-13). Så er det på plads :cool:

Meget sigende kommentar Maxie :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Db rows

3*8/8 @ 22 kg

Walking lunges

12 @ 16 kg

10 @ 16 kg - der var en, der på det nærmeste nedstirrede mig :wink:

12 @ 16 kg

12 @ 16 kg

Lying triceps extensions

4*8 @ 15 kg

Lat.pulldown

3*7 @ 40 kg

Boldprinsesse øvelser

Og lavede ingen biceps øvelser, da jeg håbede Mette ville kigge op, inden spinningtimen, så vi kunne lave step-biceps-curls. Men hun var bare forsvundet ned i spinningssalens dybde. :unhappy:

Men som sagt stod den efterfølgende på:

Spinning v/Greisen

Det blev til et mini-MOL træf, med Vivsen, PoshMette, DanF inkl. kommende gemal (tillykke :flowers:) og Maxieboi :wub: på cyklerne i Royal.

Og med sådan et selskab og en Kim med pisken fremme :4whip: kan det jo kun blive en god time, med lækker stemning (selvom nogen snakkede undervejs :tongue: ) og massere af sved f035.gif:devil:

Dagens program bestod af:

Opvarmning: 10 min, sluttede dog med et par runder af 30 sek siddende, 30 stående tempo, hvor pulsen sneg sig pænt op :devil:

Serie 1 - 17 min

1 min siddende enkelt

45 stående tempo, 45 siddende tempo

2 min siddende enkelt

45 stående tempo, 45 siddende tempo

3 min siddende enkelt

45 stående tempo, 45 siddende tempo

2 min siddende enkelt

45 stående tempo, 45 siddende tempo

1 min siddende enkelt

45 stående tempo, 45 siddende tempo

Pause: 1 min

Serie 2 -24 min

3 runder á:

- Siddende enkelt

- Stående enkelt

- Siddende tempo

- Stående tempo

Første runde 1 min af hvert, anden runde 2 min, tredje runde... 3 min af hvert :tongue:

Dagens tal

Gns.puls: 85%

Maxpuls: 93%

...stort set identisk med igår :devil:

post-13362-1204480297_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godt svedt - og kørt. :devil:

PS: Mine ben gav altså hvad de havde, så kan det da ikke være min skyld at lungerne ikke er max presset samtidig. Og så har jeg måske også meget svært med ikke at komme med bare et par fjollede kommentarer undervejs. :innocent:

Takkelak - sikke gavmild du er blevet med rosen :tongue:

Hvis det ikke er din skyld, at din begrænsning ligger i dine ben fremfor din vejrtrækning - hvis skyld er det så?! Det er da dig der bestemmer, hvad du træner :tongue:

Og så trænger du måske også bare til at få indpodet lidt ordenligt spinningmanér :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke er din skyld, at din begrænsning ligger i dine ben fremfor din vejrtrækning - hvis skyld er det så?! Det er da dig der bestemmer, hvad du træner :tongue:

Og så trænger du måske også bare til at få indpodet lidt ordenligt spinningmanér :4whip:

Jeg er ikke bygget til det aerobe halløj, og sådan er det! :tease:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket jo bare understøtter artiklen i Berlingske idag om at mænd er en uddøende race :4smartass: De kan for få ting, men det er vigtigt at kunne lidt af alt, for at overleve :devil::superman:

... om 125.000 år. Må indrømme jeg har lidt svært ved at bekymre mig.

Bare jeg er sprængfarlig på kort afstand og en smule bøjelig, så er det fint. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Og lavede ingen biceps øvelser, da jeg håbede Mette ville kigge op, inden spinningtimen, så vi kunne lave step-biceps-curls. Men hun var bare forsvundet ned i spinningssalens dybde. :unhappy:

Øvøvøv, havde jeg vidst at du stod klar med de 50 kgs håndvægte vi plejer at bruge til stepbicepcurls, så var jeg helt sikkert fløjet op til dig :tongue:

Hyggeligt at se dig igen, og få en lille sludder. Måske skal næste mol træf udvides med et cafévisit? Så lover jeg at jeg ikke har hangovers :cool:

Link to comment
Share on other sites

Øvøvøv, havde jeg vidst at du stod klar med de 50 kgs håndvægte vi plejer at bruge til stepbicepcurls, så var jeg helt sikkert fløjet op til dig :tongue:

Hyggeligt at se dig igen, og få en lille sludder. Måske skal næste mol træf udvides med et cafévisit? Så lover jeg at jeg ikke har hangovers :cool:

Ja, det er noget værre noget, nu får jeg jo ikke store flotte peaks på mine arme :cry3: Og JA! vi må snart få lavet en ordentlig træningsdate. Måske i SATS? Du har jo efterhånden haft en del "prøvetimer" :wink: Eller en spock eller Hot1tot time?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share