CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Lidt mere update - dog ikke så træningsrelevant

Min arbejdesituation

Et par jeg har spurgt til min arbejdssituation og hvorvidt der er kommet mere afklaring der - og tak for den interesse. :blush:

Til "nye" kan det kort opsummeres at vi 1.maj fik af vide, at vores afdeling skal deles under to andre afdelingen, men nærmere om hvordan og hvorledes ville først blive afklaret senere.

Til spørgsmål om hvorvidt, der er kommet afklaring kan der både svares ja og nej.

I min afdeling var vi en afdelingsleder og tre "teams" med hver en daglig leder.

Vores afdelingschef er stoppet og vi er alle midlertidigt rykket over til en fynsk leder.

Det ligger i kortene at mit team også på længere sigt kommer til at ligge der under, dog med uændret geografisk placering. Det er ikke officielt, men de udmeldinger vi har fået kan vist (forhåbentlig) ikke fortolkes andersledes.

Mens jeg har været på ferie har jeg så læst, at det andet team reduceres fra 3 til 1 - de øvrige to bliver så måske tilbudt et andet job intern... men det ved jeg af gode grunde ikke nærmere om.

Og hvad der sker med det sidste team er endnu meget uklart.

Så jeg har en rimelig god idé om, hvad der sker med mit team - men ikke med de to andre. Og må indrømme at jeg ikke har det super godt med det og det påvirker jo også den generelle stemning i afdelingen.

Derudover er der en anden ting, der rumsterer lidt i mit hoved:

En turbulent flyvetur

På vej til Tyrkiet havde vi en mindre behagelig oplevelse. Det startede med lidt "sædvanligt" turbulens og man skulle sætte sig og spænde selerne. Jeg har det egentlig ret fint med at flyve, elsker starter og landinger og det kriller det kan give i maven. Og lidt turbulens i luften, er egentlig bare lidt bonus-rutshebane tur. Af samme grund gav turbulensen ingen grund til nervøsitet hos mig.

Det fortsatte dog, også med et par rystelser - lidt ligesom når flyet bremser efter landing - der blev jeg lidt nervøs, for så tænker man jo pludselig om der er noget i vejen med motorerne... Og informationen var ret ringe (=stort set ikke eksisterende).

Rystelserne stoppede, men turbulensen forsatte... og så faldt iltmaskerne ned. Folk sad ret passive og mange tænkte vist om det var en fejl - og kiggede lidt afventende på hinanden. Stadig ingen information (hvilket nok også havde været svært at høre, fordi man havde mega-propper i ørene). Men personalet tog maskerne på, hvorefter passagerne fulgte efter.

Jeg tog det egentlig ret roligt, og hjalp også min sidemand - og det var ikke sådan, at man havde sværere ved at trække vejret. Men der blev godt nok sent mange blikke rundt, vi viste jo ikke rigtigt hvad der ville ske...

Efter 10-15 min fik vi så af vide, vi kunne tage maskerne af og det var stort set det.

...så begyndte der at lugte brændt. De apparater der genererer ilten, udvikler åbenbart varme (ikke at vi fik det af vide, men det kunne mærkes). Og så fik vi at vide, at vi skulle lave en ekstra mellemlanding i Istanbul - hvor der var 1 time og 15 til.. så kunne vi sidde der, med iltmaskerne hængende ned.

Da vi endelig landende, var der en del der blev dårlige og kastede op... og man glædede sig virkeligt til at man skulle op og flyve en time igen. :dry:

Ej, på daværende tidspunkt var jeg meget cool om det - altså hvad er sandsynligheden for at det sker to gange i træk!? Og der blev da også grint en del, under sikkerhedsinstruktionen, da vi skulle lette fra Istanbul "jo tak, vi ved godt, hvordan man skal tage iltmaskerne på".

Men jeg må indrømme, at da vi skulle flyve hjem i går - der var jeg bestemt ikke i mit es... og ligeså snart, det rystede lidt blev man nervøs. Heldigvis sad jeg ved siden af de samme på hjemturen, som på udturen - så man var i samme båd og vi havde det vist lidt på samme måde.

Jeg forstår dog ikke helt, at jeg egentlig var så rolig, da det skete - men ikke en uge efter. Og jeg elsker jo egentlig at flyve, men lidt af den glæde er vist forsvundet nu.

Ja, ikke så mange kloge afsluttende ord, men der rumsterer en del tanker om både det ene og det andet...

Link to comment
Share on other sites

Hej CG, og velkommen hjem til DK.

Lyder som en skøn ferie, med en masse godter at kigge på :laugh:

Dog ikke med flyveturen, fyføj da. Er dog en ret naturlig reaktion du har fået, generelt er det normalt at have forsinkede reaktioner på sådanne ubehagelige situationer.

Jeg må desværre melde pas til spinmarathon :unhappy: . Jeg havde en halv aftale med en veninde den weekend, men hun skulle lige have fri fra arbejde først. Det har hun nu fået byttet sig frem til, så jeg må hellere holde fast i aftalen...

Hvem mon Spritfanatiker har :heartpump: for i sin log???

Link to comment
Share on other sites

Hey Girl :cheer::slut:

Lyder da som en meeeeeeega feeeeeeeeeeeeee' og oversej ferie :sun::firebounce::yahoo::banana: ....

Vablerne og en betændt negl er vel en lille pris at betale for en lækker oplevelse - for det må det ha' været med træning, fyre, fest og farver :superman::devil::boobs: ...

Velkommen tilbage :bigsmile:

Savner helt at være på ferie :blush:

/Cat

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hej CG, og velkommen hjem til DK.

Lyder som en skøn ferie, med en masse godter at kigge på :laugh:

Dog ikke med flyveturen, fyføj da. Er dog en ret naturlig reaktion du har fået, generelt er det normalt at have forsinkede reaktioner på sådanne ubehagelige situationer.

Jeg må desværre melde pas til spinmarathon :unhappy: . Jeg havde en halv aftale med en veninde den weekend, men hun skulle lige have fri fra arbejde først. Det har hun nu fået byttet sig frem til, så jeg må hellere holde fast i aftalen...

Hvem mon Spritfanatiker har :heartpump: for i sin log???

Sammensværgelse.... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sku ved at gå ud af mit gode skind!!!! :crazy:

Jeg har ikke trænet i tre dage :blink: Og ikke nok med at dét er irriterrende, så syntes jeg også, at jeg bliver endnu mere træt og sover meget mere end jeg plejer :dry: ...ok, måske har kroppen brug for lidt hvile og søvn overpå sådan en ferie, meeeen

Nå, men jeg kan nu gå uden smerte/at humpe og har kun lidt betændelse to steder - så træningstasken er pakket til i eftermiddag og så vil jeg prøve med lidt løbebånd eller evt. crosstrainer og så måske noget styrke :blink: ...der er jo også hardcore idag, men tør ikke kravle rundt på mine tæer endnu :unhappy:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lidt tidlligt, at blive sammensværget med ham :tongue:

:innocent: Jeg trøster mig med, at det er alderen, der gør, at hun er så lynhurtig... :4thumbup:

Mht til manglende træning i 3 dage...måske kroppen også har godt af det.. tror mine 6 dage uden noget andet end let løb, har givet mig lidt mere energi. :4mewantfood: Indrømmer dog blankt at det er hårdt mens det står på. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Det fortsatte dog, også med et par rystelser - lidt ligesom når flyet bremser efter landing - der blev jeg lidt nervøs, for så tænker man jo pludselig om der er noget i vejen med motorerne... Og informationen var ret ringe (=stort set ikke eksisterende).

.....

Rystelserne stoppede, men turbulensen forsatte... og så faldt iltmaskerne ned. Folk sad ret passive og mange tænkte vist om det var en fejl - og kiggede lidt afventende på hinanden. Stadig ingen information

Manglende information?! Det skulle vel ikke tilfældigvis være Turkish Airline? Har rejst hjem fra Tyrkiet et par gange med dem, og jeg har oplevet et par lignende situationer..

Glad for at du tog det så roligt - jeg har et ret stort problem med at flyve, så tog det ikke helt så afslappet som dig :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Manglende information?! Det skulle vel ikke tilfældigvis være Turkish Airline? Har rejst hjem fra Tyrkiet et par gange med dem, og jeg har oplevet et par lignende situationer..

Glad for at du tog det så roligt - jeg har et ret stort problem med at flyve, så tog det ikke helt så afslappet som dig :crazy:

Nej, det var Onur Air - men kunne forestille mig det var nogenlunde det samme. Håber ikke de lignede situationer var med iltmasker og lignende (for så kan jeg sku godt forstå, hvis du har et problem med at flyve), men bare med manglende info.

På hjemvejen sad jeg forøvrigt ved nødudgang; Euuhuuu, så overlever jeg hvis vi styrter :4thumbup: (men selvfølgelig kun fordi jeg også har trænet funktionelt til Hardcore :tongue: )

Ej, det gav også anledning til lidt nervøsitet og sikkerhedsinstruktionen blev læst MEGET grundigt a055.gif ..vi sad nærmest og øvede os i, at tage døren af, og hvordan man lettest hoppede ud bagefter :blush:

Og så blev det altså ikke til træning i går - jeg var bare TRÆT og gik også i seng halv 10 og sov næsten 10 timer f030.gif

Link to comment
Share on other sites

10 timer søvn og stadig træt. :4thumbup:

Skal der trænes idag frøken slik.. :innocent:

Det var jo i går jeg var træt - og sov 10 timer natten til idag

Men du er jo træt, så kan godt se den kan være svær at fange :tongue:

Så idag er jeg freeesh b030.gifa065.gifb030.gif

Og Spock har jo timer i dag, så mon ikke han får besøg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var jo i går jeg var træt - og sov 10 timer natten til idag

Men du er jo træt, så kan godt se den kan være svær at fange :tongue:

Så idag er jeg freeesh b030.gifa065.gifb030.gif

Og Spock har jo timer i dag, så mon ikke han får besøg :tongue:

Okay jeg giver mig...Jeg er gammel... :4thumbup:

Gode timer med spocket.. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var Onur Air - men kunne forestille mig det var nogenlunde det samme. Håber ikke de lignede situationer var med iltmasker og lignende (for så kan jeg sku godt forstå, hvis du har et problem med at flyve), men bare med manglende info.

Iltmaskerne kom dog ikke ned, men vi sad bare to timer ekstra i flyet pga problemer med airconditionen. Der var 40 grader varmt og den eneste info der kom ud var på tyrkisk.. KUN danskere i flyet naturligvis.. Varmen resulterede i at en ældre herre fik et epileptisk anfald, som medførte at to tyrkiske stewardesser gik i panik og begyndte at stortude. Kaptajnen efterlyste så en læge over højtalerne.. Men desværre på tyrkisk!!

Da vi efter to timer endelig fik lov til at lette var det med denne MEGET gebrokne engelske besked:

Sorry for delay. Engine kaput - now we take off.. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Iltmaskerne kom dog ikke ned, men vi sad bare to timer ekstra i flyet pga problemer med airconditionen. Der var 40 grader varmt og den eneste info der kom ud var på tyrkisk.. KUN danskere i flyet naturligvis.. Varmen resulterede i at en ældre herre fik et epileptisk anfald, som medførte at to tyrkiske stewardesser gik i panik og begyndte at stortude. Kaptajnen efterlyste så en læge over højtalerne.. Men desværre på tyrkisk!!

Da vi efter to timer endelig fik lov til at lette var det med denne MEGET gebrokne engelske besked:

Sorry for delay. Engine kaput - now we take off.. :crazy:

Ok, så skal jeg ikke klage, de gav faktisk info også på engelsk bare "forsinket". Altså da det først "dyk" havde været der (hvor man lidt begyndte at overveje, hvornår man lettede fra sit sæde :laugh: ), sagde de at man skulle spænde sikkerhedsselen og der var turbulens.. øhm, jo tak det har vi fundet ud af

Men vi fik da af vide, vi skulle mellemlande, hvor lang tid der ville gå inden vi skulle flyve igen, fik mad og sandwich i lufthavnen osv. :blush: så hellere onur air end tyrkish airline

Link to comment
Share on other sites

... det er super super super vejr!! Kun de seje og seriøse træner idag :superman:

det er lige præcist hvad det er :sun: :sun: og de seje og seriøse træner outdoor in the :sun::tongue:

Candy - godt at ha' dig helskindet tilbage i landet igen : ) lyder som en god ferie, på trods af flyveturen :blink: håber det letter snart mht skade mellem tæer osv. : )

Har du fået oset mht racercykel :smile:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Men vi fik da af vide, vi skulle mellemlande, hvor lang tid der ville gå inden vi skulle flyve igen, fik mad og sandwich i lufthavnen osv. :blush: så hellere onur air end tyrkish airline

Ja vi fik hverken vådt eller tørt i de to timer vi var stuck i flyet! Og der var VIRKELIG varmt.. Jeg kunne vride min t-shirt efter bare 1 time..

Jeg napper Onur air næste gang.. Så er der da i det mindste frisk luft i iltmaskerne!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nice! Regn dog med det bliver one-on-one timer, idet det er super super super vejr!!

Kun de seje og seriøse træner idag :superman:

Ja ja - bare sig, hvis du vil træne helt alene :sneaky2:

Men jeg kunne jo også løbe en lille tur og spille lidt beach, det var jo faktisk hver at overveje a015.gif ...men der er det bare ikke til at vide, hvor mange der kommer.

Burde vist også se, at få lavet et træningsprogram for resten af ugen.

Fødder virker for øvrigt til at have det ok, ingen ømme vabler, tæer eller negle (så længe den er tapet ind) og kun betændelse i ét sår b020.gif

Link to comment
Share on other sites

det er lige præcist hvad det er :sun: :sun: og de seje og seriøse træner outdoor in the :sun::tongue:

Candy - godt at ha' dig helskindet tilbage i landet igen : ) lyder som en god ferie, på trods af flyveturen :blink: håber det letter snart mht skade mellem tæer osv. : )

Har du fået oset mht racercykel :smile:

/Vivs

Tak tak - ja, det var også en god ferie bortset fra udturen (eller nedturen om man vil :tongue: ).

Nej har ikke fået kigget endnu - har sovet siden jeg kom hjem jo :blush:

Link to comment
Share on other sites

Ja vi fik hverken vådt eller tørt i de to timer vi var stuck i flyet! Og der var VIRKELIG varmt.. Jeg kunne vride min t-shirt efter bare 1 time..

Jeg napper Onur air næste gang.. Så er der da i det mindste frisk luft i iltmaskerne!! :4thumbup:

:laugh: Jeps, det er rigtigt

Meeen ved ikke helt om jeg vil anbefale dem, det startede faktisk med at være møj koldt, så koldt at der var is over vinduerne!!! Det glemte folk så hurtigt, da turbulensen startede (måske den var en afledningsmanøvre?!) og da vi så tog maskerne af, lugtede der brændt og blev meget varmt - de der iltapparater, dannede åbenbart varme. Sååå... ville nok finde frisk luft andre steder, hvis det var :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tsk tsk - de seje og seriøse er da ligeglade med hvordan vejret er.. de følger deres træningsplan.

:laugh: ja - og instruktørerne er misundelige, fordi de ikke kan flytte spinningcyklerne ud i solen, hvor vi andre følger vores træningsplaner..... :tongue:

sorry for log-spam, Candy..you can take it, I know !!!

:sun:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: ja - og instruktørerne er misundelige, fordi de ikke kan flytte spinningcyklerne ud i solen, hvor vi andre følger vores træningsplaner..... :tongue:

Haha - super seriøst, dine "trænings"planer styres af om der er sol eller ej.. hvor sødt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh: ja - og instruktørerne er misundelige, fordi de ikke kan flytte spinningcyklerne ud i solen, hvor vi andre følger vores træningsplaner..... :tongue:

sorry for log-spam, Candy..you can take it, I know !!!

:sun:

Nej - ud af min log!!! :sneaky2:

:tongue::laugh:

Haha - super seriøst, dine "trænings"planer styres af om der er sol eller ej.. hvor sødt :laugh:

Og det gælder også dig, hvis du ikke kan være sød!

a057.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share