Amerikansk motionscenter


Michael Soerensen
 Share

Recommended Posts

Nu har vi hørt en masse tragikomiske beretninger om de dyre motionscentre og disses uduelige instruktører. Da min kæreste skulle læse et semester i USA fik jeg derfor sagt noget i stil med at så kunne hun jo glæde sig over at de var foran med træningsmetoder...

Her er hvad hun har fortalt efter en træningssession med en instruktør over there:

En træningsdag skulle bestå af 40-60 min. cardio plus styrketræning.

Desuden skulle hun holde sig under en hvis puls, for ellers kunne hun overbelsate hjertet (!).

Dette skulle hun gøre hver 2. dag selvom hun havde sagt hun gerne ville træne 6 dage i ugen (er velsignet med en kæreste som synes det er fedt at træne).

Endelig gik de nogle øvelser igennem for at finde den rette belastning og ikke overraskende satte instruktøren belastningen alt for lavt.

Link to comment
Share on other sites

Problemet opstår fordi instruktøren og centret pådrager sig ansvar når han vejleder hende. Alle går i en evig angst for at blive sagsøgt af andre, og derfor er alle vanvittigt forsigtige med at gøre noget som helst der kan gøre at de pådrager sig ansvar.

Vi fik vores tredje barn på et hospital herovre, og jeg fik skideballe da jeg tog mit eget barn op og gik rundt med det på gangene. Nyfødte skulle ligge i deres vugge og måtte kun rulles rundt på grund af forsikringen.

Det er nærmest en nationalsport at sagsøge hinanden i USA, husk på at det er landet, hvor McDonald måtte betale en kvinde 5 mio $ fordi der ikke stod på deres kaffekrus at kaffen er varm :huh:

Link to comment
Share on other sites

--> Ice Eye,

Nope - den er god nok. Damen hentede kaffe om morgenen hos McD, tog den med i bilen og spildte det ned i skødet. Det medførte en forbrænding, og da McD ikke havde skrevet at kaffen var varm, sagsøgte hun dem og fik medhold = 5mio Dollaser.:retard:

Som du kan gætte, står det nu på alle deres kopper at kaffen er varm.

Men, der er masser af eksemplerl. Der er en del advokatfirmaer, der udelukkende tager betaling, hvis de vinder en sag, så det er nærmest gratis at lægge sag an. Advokatfirmaerne annoncerer på tv, og opfordrer folk til at træde frem, hvis de har været ude for et uheld.

For ikke så lang tid siden blev Nike sagsøgt fordi skoene i deres snørebånd var for lange, og en dame faldt i dem under en løbetur. Nu står der på alle Nike-sko at man skal huske at binde dem ordentligt :D

Der er flere områder, hvor der nærmest ikke er læger tilbage, fordi de bliver sagsøgt fra en kant af. Enkelte steder i midtvesten lukker sygehusene deres fødeafdelinger, så folk må køre op mod 60 miles for at sætte børn i verden. Det er ikke en and, Forbes Magazine kørte en artikelserie om det tidligere i år.

Link to comment
Share on other sites

Ice Eye, den her er til dig....og jeg ved ikke om jeg skal græde når jeg er færdig med at grine :lol:

Thought you would all be interested in what the law profession is doing for

society . . .

Subject: The Stella Award

The "Stella" award ranks up there with the Darwin awards. Stella Liebeck is

the 81 year old lady who spilled coffee on herself and sued McDonalds.  This

case inspired an annual award - The "Stella" Award - for the most frivolous

lawsuit in the U.S.

The following are this year's candidates:

1. January 2000: Kathleen Robertson of Austin Texas was awarded $780,000 by

a jury of her peers after breaking her ankle tripping over a toddler who was

running inside a furniture store. The owners of the store were

understandably surprised at the verdict, considering the misbehaving little

brat was Ms. Robertson's son.

2. June 1998: A 19 year old Carl Truman of Los Angeles won $74,000 and

medical expenses when his neighbor ran over his hand with a Honda Accord.

Mr.Truman apparently didn't notice there was someone at the wheel of the

car, when he was trying to steal his neighbor's hubcaps.

3. October 1998: A Terrence Dickson of Bristol, Pennsylvania was leaving a

house he had just finished robbing by way of the garage. He was not able to

get the garage door to go up since the automatic door opener was

malfunctioning. He couldn't re-enter the house because the door connecting

the house and garage locked when he pulled it shut. The family was on

vacation. Mr.Dickson found himself locked in the garage for eight days. He

subsisted on a case of Pepsi he found, and a large bag of dry dog food. He

sued the homeowner's insurance claiming the situation caused him undue

mental anguish. The jury agreed to the tune of half a million dollars.

4. October 1999: Jerry Williams of Little Rock, Arkansas was awarded $14,500

and medical expenses after being bitten on the buttocks by his next door

neighbor's beagle. The beagle was on a chain in it's owner's fenced-in yard.

The award was less than sought because the jury felt the dog might have been

just a little provoked at the time by Mr. Williams who was shooting it

repeatedly with a pellet gun.

5. May 2000: A Philadelphia restaurant was ordered to pay Amber Carson of

Lancaster, Pennsylvania $113,500 after she slipped on a soft drink and broke

her coccyx. The beverage was on the floor because Ms. Carson threw it at her

boyfriend 30 seconds earlier during an argument.

6. December 1997: Kara Walton of Claymont, Delaware successfully sued the

owner of a night club in a neighboring city when she fell from the bathroom

window to the floor and knocked out her two front teeth. This occurred while

Ms Walton was trying to sneak through the window in the ladies room to avoid

paying the $3.50 cover charge. She was awarded $12,000 and dental expenses.

And the winner is: Mr Merv Grazinski of Oklahoma City. In November 2000, Mr

Grazinski purchased a brand new 32 foot Winnebago motor home. On his first

trip home, having joined the freeway, he set the cruise control at 70 mph

and calmly left the drivers seat to go into the back and make himself a cup

of coffee. Not surprisingly the Winnie left the freeway, crashed and

overturned. Mr Grazinski sued Winnebago for not advising him in the handbook

that he couldn't actually do this. He was awarded $1,750,000 plus a new

Winnie. (Winnebago actually changed their handbooks on the back of this

court case, just in case there are any other complete morons buying their

vehicles.)

Jeg sad sgu og grinte en del over denne her, men den er faktisk slet ikke spor sjov!! det er historien om et samfund i forfald(eller ihvertfald samfundets borgeres moralske forfald).....og alle kigger op til det

:(

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det lige nævnes at der aldrig kom et beløb frem med hensyn til McD Vs. Liebeck, da de indgik forlig, det skal også med at kaffen rent faktisk var for varm, da hun endte op med 2. og 3. gradsforbrændinger, ud fra det regnede de temperaturen på kaffen ud til over 90 grader celcius. Kaffeeksperter anbefaler vist en maksgrænse for vandet på omkring 80 grader celcius, varmere ødelægger det aromaen.

Diddley, du mener at snørrebåndene var for lange ikke skoene, vel? ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk en god ting altid at tjekke det lokale YMCA ud i USA. De har som regel altid det man har brug for og man får lov at træne i fred. Jeg ved fra min tid i USA at YMCA havde de bedste centre i størstedelen af de byer jeg besøgte. Du kunne altid finde et sted at squatte og dødløfte og så havde de temmelig mange bænke til bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

... og så var det vist 3 mio som den kære kvinde fik i erstatning. Den blev senere ved en højere instans nedsat til under 1 mio kroner. Men det var altså ikke ved forlig.

Tjek disse to ud:

McD vs Stella Liebeck

McD vs Stella Liebeck

Læs især:

The parties eventually entered into a secret settlement which has never been revealed to the public

;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

De er for sindsyge de amerikanere! - Må da håbe det ALDRIG blive således herhjemme i lille uskyldige DK!!  :huh:   :)

Vores lovgivning er ikke skruet sammen på sammen måde som i USA, det er også derfor, at de rygere, der herhjemme har "prøvet" at lægge sag an mod tobaksindustrien, næsten på forhånd har tabt. Bare fordi du ikke tænker dig om (læs er dum), kan du ikke stille andre til ansvar for din ulykke. Ord som forsætligt, grov uagtsomhed og skødesløshed skal indgå for at du kan forvente et ansvar fra modparten.

Det er jo svært at argumentere for, at Skandinavisk Tobakskompagni med forsæt har fremstillet deres rygeprodukter, så du efter en rygeperiode på 10+ år dør af følgesygdomme. Det ville jo være et økonomisk skidt træk, det er jo nok, at de gør deres kunder afhængige.

Vi mangler i den sammenhæng, at se narkomaner, der sagsøger deres pushere for 6 mia. dollars. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

De er for sindsyge de amerikanere! - Må da håbe det ALDRIG blive således herhjemme i lille uskyldige DK!!

Nåh ja, Derovre har de i det mindste muligheden for at prøve ting i retten hvilket de fleste herhjemme ikke reelt har mulighed for pga. de meget store sagsomkostninger. (Ikke at det rokker ved at erstatningerne er ude af proportioner og direkte er stupide).

Link to comment
Share on other sites

Nåh ja, Derovre har de i det mindste muligheden for at prøve ting i retten hvilket de fleste herhjemme ikke reelt har mulighed for pga. de meget store sagsomkostninger. (Ikke at det rokker ved at erstatningerne er ude af proportioner og direkte er stupide).

Dette skyldes vel primært en kombination af de store erstatningssummer og det faktum at de har flere advokater der tager sager uden at tage hyre før sagen er vundet. Omkostningerne er sikkert de samme eller større, der er bare flere om at dele kagen. Udbud og efterspørgsel. :)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share