QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Var det på østrogen.dk? :wink::tongue:

Pauli

Det er dit svar til det meste du ikke syntes er en god ide.. Eller er du fan af østrogen.dk, kan ikke helt finde ud af det.. :wink:

Shanti

Cool billede, og super form... :cool: Og held og lykke med stævnet i weekenden :bigsmile:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

Linis og QP: Hvor objektive tror I lige selv I er i den periode :wink: :freaked: :shutup3::boobs::dead_banana::bunny::tomaatit::bubblebath::4pizza::firebounce::shades:

Hehe, tænkte nok at den kommentar ville komme :laugh:

En tanke, apropos det her med PMS: hvorfor er det lige at det er mændene som skal tænke over hvad de siger og gør når kvinden har PMS? Ville det ikke give mere mening hvis det var kvinden som skulle være opmærksom på at hun evt ikke fungerer som hun plejer pt og bare tænke sig lidt mere om? :wink::tongue:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Båstad Brazilian Open

Vågnede i morges og vægten var lige på grænsen, så det var udemærket, lod bare være med at drikke/spise særlig meget i toget på vej. Ankom i Båstad halv elleve og blev hentet på stationen af arrangørens søn. :smile: Stedet var udemærket, en eller anden hotel/kongres/tennisbane sted, og de havde lagt måtter udenfor på tennisbanen så man ikke skulle bruge hele dagen indendørs. :bigsmile: Snakkede med min modstander, som var helt stille og rolig, og havde heller ikke regnet med at kæmpe så hendes vægt var lidt over, og hun havde ikke cuttet - det var fint, så jeg kunne bare spise og drikke løs. :bigsmile: Vejede mig efter en del vand og mad og var på 64,4kg med gi'en, så det ville have gået fint.

Efter den sædvanlige ventetid gik stævnet i gang, og der var desværre ikke mange deltagere, så ikke så lang tid før jeg skulle kæmpe. Vi gik i gang, og jeg besluttede mig for at prøve med lidt stående kast - det gik ikke super godt, men lige pludselig efter et minut så giver hun mig ryggen og ender på knæ. Jeg får en hook ind godt dybt og begynder at fiske lidt efter halsen, og choker hende efter i alt ca. halvanden minuts kamp. :bigsmile:

Der var også en hvidbælte pige tilstede som vi lokkede til at være med, bare for sjov. Jeg tog det rigtig stille og rolig med hende og legede bare med og gav hende lidt plads, og tappet hende så efter næsten fem min på en triangle.

Prøvede så at få en kamp mod en gut som var lillabælte og vejede par-70kg bare for sjov, han var umiddelbar frisk men blev træt og gad så alligevel ikke, desværre. :unhappy:

Udbytte: medalje, pokal, en ny gi (skal sælges), 3x 1kg carbs til træning, 1 drikkedunk, og lidt penge (nok til at dække turen). :tongue::devil: :4thumbup: Cool stævne, ærgeligt der ikke var flere, og jeg ved godt det er totalt luksusproblem, men det ærger mig at jeg ikke fik mere kamp end det!!

post-15080-1218308218_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Båstad Brazilian Open

Vågnede i morges og vægten var lige på grænsen, så det var udemærket, lod bare være med at drikke/spise særlig meget i toget på vej. Ankom i Båstad halv elleve og blev hentet på stationen af arrangørens søn. :smile: Stedet var udemærket, en eller anden hotel/kongres/tennisbane sted, og de havde lagt måtter udenfor på tennisbanen så man ikke skulle bruge hele dagen indendørs. :bigsmile: Snakkede med min modstander, som var helt stille og rolig, og havde heller ikke regnet med at kæmpe så hendes vægt var lidt over, og hun havde ikke cuttet - det var fint, så jeg kunne bare spise og drikke løs. :bigsmile: Vejede mig efter en del vand og mad og var på 64,4kg med gi'en, så det ville have gået fint.

Efter den sædvanlige ventetid gik stævnet i gang, og der var desværre ikke mange deltagere, så ikke så lang tid før jeg skulle kæmpe. Vi gik i gang, og jeg besluttede mig for at prøve med lidt stående kast - det gik ikke super godt, men lige pludselig efter et minut så giver hun mig ryggen og ender på knæ. Jeg får en hook ind godt dybt og begynder at fiske lidt efter halsen, og choker hende efter i alt ca. halvanden minuts kamp. :bigsmile:

Der var også en hvidbælte pige tilstede som vi lokkede til at være med, bare for sjov. Jeg tog det rigtig stille og rolig med hende og legede bare med og gav hende lidt plads, og tappet hende så efter næsten fem min på en triangle.

Prøvede så at få en kamp mod en gut som var lillabælte og vejede par-70kg bare for sjov, han var umiddelbar frisk men blev træt og gad så alligevel ikke, desværre. :unhappy:

Udbytte: medalje, pokal, en ny gi (skal sælges), 3x 1kg carbs til træning, 1 drikkedunk, og lidt penge (nok til at dække turen). :tongue::devil: :4thumbup: Cool stævne, ærgeligt der ikke var flere, og jeg ved godt det er totalt luksusproblem, men det ærger mig at jeg ikke fik mere kamp end det!!

post-15080-1218308218_thumb.jpg

Tillykke!

Lyder som du har haft en god tur til Båstad! :smile: Og dejligt for dig at slippe for at panikke med maden og drikkelsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, tænkte nok at den kommentar ville komme :laugh:

En tanke, apropos det her med PMS: hvorfor er det lige at det er mændene som skal tænke over hvad de siger og gør når kvinden har PMS? Ville det ikke give mere mening hvis det var kvinden som skulle være opmærksom på at hun evt ikke fungerer som hun plejer pt og bare tænke sig lidt mere om? :wink::tongue:

Efter min mening bør der opstilles en statue af Linis, hvor hun udtaler ovenstående :tongue:

QP: ROck on med dit stæve :devil:

Link to comment
Share on other sites

Søndag - 3 times Ginastica Natural seminar

Kom afsted til et super fedt seminar i CSA. Det startede egentlig ret stille og rolig med en masse stræk, men blev ret hårdt til sidst. :bigsmile: Havde småhørt om ginastica natural før da det bruges en del af grappling folk specielt i Brasilien, men aldrig set/oplevede det. I kort træk, så går det ud på:

"In constant motion and with several combinations of different moves, Ginastica Natural is based on Jiu-Jitsu ground movement, strength exercises using the body's own weight, and dynamic stretching and breathing techniques."

(fra deres website)

Det var jo kun en introduktion i dag, men helt sikkert noget jeg vil lege med mere, desuden kunne jeg lige mærke i dag at jeg skal nok gøre lidt mere ud af at strække ud, synes der var en del positioner hvorfra jeg var meget stivere end jeg plejer at være!

Havde halveintentioner om at træne mere i dag, men aktivitetsniveauet til seminaret var højt nok til at jeg ikke synes det var nødvendigt. Har også brugt dagen i dag på langsomt at komme tilbage til noget ordentlig kost (i går var ikke så godt, kom igennem alt for mange proteinbarer om dagen til stævnet, og lidt slik om aften). Den næste uge står på rimelig (meget) streng diæt, masser af træning med ekstra cardio, og cut til sidst. Optrapper også væskeindtag til en 5-6L om dagen fra i morgen af.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

BJJ

2 timer. Gav den god gas til både kasttræning og situationssparring. Gik i gang med et par runder almindelig sparring med insruktøren efter timen, og ville have gået 3 runder, men måtte stoppe efter 2. Da anden runde var færdig og vi skulle lige holde et minuts pause for at få vejret igen, kunne jeg pludselig slet ikke trække vejret dybt og få den til at falde til ro, og hyperventilerede i stedet for i et par minutter...virkelig virkelig ubehageligt!! :crazy: :crazy: :blink:

Vægten i morges var på 62,8kg - så der skal ryge 2,8kg inkl. væske m.m. indtil lørdag morgen kl10. Det skal nok blive sjovt at prøve :bigsmile:

I morgen står den på morgencardio, styrketræning og HardCore.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Ingen morgencardio, alt for smadret - men har givet den godt gas til aften. :devil:

FDK NV

En hurtig omgang, stort set alt blev supersættet!

Dødløft

60kg, 5

70kg, 5

80kg, 5, 5 sæt

GGRRRRRAAAAARRRRRR!!!!!! Dejligt at få dødløftet igen!!! :tongue:

supersættet med

Pullups

5,4,3,2,1,1,2

Push press/military press

20kg, 5

30kg, 5, 4 sæt

supersættet med

OH Squat

20kg, 8, 2 sæt

30kg, 6, 3 sæt

Kabel skulder pres/træk

To sæt til hver side af hver...

Direkte videre....

FDK ABC

HardCore

Feeeed time!! Kan ikke huske det hele/gider ikke prøve :tongue:

Transportcykling

10km

Væskeindtag: købt Cola Zero i går aftes ved mangel på bedre, føj føj føj jeg er virkelig i det hele taget ikke glad for Cola. Har nu købt light Nestea Ice Tea, som jeg blander op med danskvand med citrus og det smager så udemærket. Altså jeg er glad for vand, men når der skal en 5-6L væske ned om dagen, så er det rart med noget andet også! Irriterende dog at rende på toilettet hele tiden. Og jeg sveder overdrevet meget, dryp-svedt da jeg styrketrænede, og det plejer ikke at ske.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgentræning feat. Guarden

Rebklatring

Lykkedes mig for første gang nogensinde at klatre reb! Med brug af benene. :smile: Tog skiftevis en tur hele vejen op på et reb med ben, og en tur halvvejs op med to reb og uden ben. Woohoo, super fedt endelig at kunne lave lidt rebklatring. Men det er hårdt for fingrene!

Udover det blev det til lidt ring dips og lidt leg. :smile:

BJJ

2 timer, inkl. halv times fuld sparring til sidst, med alle de gode, store og stærk, mod mig som ingen energi havde. :blink::crazy: Fik desuden krampe i foden hele tiden, ved godt jeg skyller alt der hedder vitaminer, elektrolytter, mineraler m.v. ud af kroppen lige nu, men havde taget ekstra magnesium/kalim tilskud - åbenbart ikke nok.

Har fået mig noget af Linis' proteinpulver fra VD - det bliver mest det jeg får af "mad" de næste par dage. Jeg fik halvanden måltid i dag (grønt+æg, 2 blommer + skoleagurk), og skal til at tage min 3. shake og sidste shake nu (pulver, Udo's, hørfrø). I morgen spiser jeg sandsynligvis også et måltid, fredag sandsynligvis ikke.

Lige nu har jeg hovedpine, er helt smadret i kroppen, og generelt bare ynkelig! :bigsmile::nonono:

Væskeindtag: 6-7L indtil videre, mangler ihvertfald 1,5L. Kan ikke finde ud af om jeg trapper ned allerede i morgen til få liter (som anbefales nogle steder) og så ingenting fredag, eller stadig højt indtag i morgen og ingenting fredag.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Minus energi, minus alt! Droppede SW da jeg var for træt til at kunne indlære teknikker, og ville kun være til fare for mig selv i sparring. Sov en lille time, og tog op til FDK for en god omgang HardCore, hvor overskuddet var heller ikke imponerende.

Morgenvægt 61,9kg. Kan også mærke/se jeg har smidt lidt fedt igen denne uge - men væskebalancen er væskeUbalance. Er begyndt at trappe lidt ned for væske, men nu er jeg bare tørstig hele tiden, og det er ikke ligefrem fordi jeg render på toilettet hele tiden.

:unhappy: :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Minus energi, minus alt! Droppede SW da jeg var for træt til at kunne indlære teknikker, og ville kun være til fare for mig selv i sparring. Sov en lille time, og tog op til FDK for en god omgang HardCore, hvor overskuddet var heller ikke imponerende.

Morgenvægt 61,9kg. Kan også mærke/se jeg har smidt lidt fedt igen denne uge - men væskebalancen er væskeUbalance. Er begyndt at trappe lidt ned for væske, men nu er jeg bare tørstig hele tiden, og det er ikke ligefrem fordi jeg render på toilettet hele tiden.

:unhappy: :unhappy:

Hej Shanti!

Krydser fingrer for at det sidste også ryger nu! Ønsker jeg kunne komme og se din kamp, men jeg skal være master trainer i SatsBaby på en workshop :blink: (ja, det er tilladt at grine :wink::laugh: )

Glæder mig til at høre hvordan det går!

knus

Link to comment
Share on other sites

Hej Shanti!

Krydser fingrer for at det sidste også ryger nu! Ønsker jeg kunne komme og se din kamp, men jeg skal være master trainer i SatsBaby på en workshop :blink: (ja, det er tilladt at grine :wink::laugh: )

Glæder mig til at høre hvordan det går!

knus

Tak. Går ikke så godt - 62,5kg i morges :crazy::crazy::blink: Forstår IKKE hvorfor.

Så jeg tager en løbe/saunatur i aften, og en til i morgen tidligt. Glæder mig til det er overstået - skal til Berlin umiddelbart efter stævnet i tre dage. :bigsmile: Ved ikke hvor meget kamp det bliver, der er kun en anden i vægten og det er en fra min klub, vi skal sidde og holde hinanden i hånden i sauna! :wub::laugh:

Men tak for dagens god grin, Frk. SatsBaby Master Trainer :laugh::laugh:

(mest pga af dine egne kommentarer i din log det hold og om baby'er generelt!!!)

Link to comment
Share on other sites

Tak. Går ikke så godt - 62,5kg i morges :crazy::crazy::blink: Forstår IKKE hvorfor.

Så jeg tager en løbe/saunatur i aften, og en til i morgen tidligt. Glæder mig til det er overstået - skal til Berlin umiddelbart efter stævnet i tre dage. :bigsmile: Ved ikke hvor meget kamp det bliver, der er kun en anden i vægten og det er en fra min klub, vi skal sidde og holde hinanden i hånden i sauna! :wub::laugh:

Men tak for dagens god grin, Frk. SatsBaby Master Trainer :laugh::laugh:

(mest pga af dine egne kommentarer i din log det hold og om baby'er generelt!!!)

Lyder som en hyggelig måde at forberede sig til stævne på :wink: Håber løbeturen gjorde hvad den skulle! Men du dropper vel ikke at konkurrere, hvis vægten går over? Så går du bare i vægtklassen over?

Mig og Poul snakkede lige sammen om hvordan jeg kunne udvikle SatsBaby konceptet. Han kom med det geniale forslag at bruge babyen som elastik i styrkedelen. Det kunne evt fungere... Mit forslag om at bruge babyen som stepbænk i konditionsdelen tror jeg mindre på, siden den nok kravler rundt en del til at starte med - kan gøre det svært at holde styr på koreografien...

Glæder mig til at læse om dit stævne!

Link to comment
Share on other sites

Lille update...

Er i Berlin paa ferie, og har haft en lang dag hvor jeg har stort set gaaet i 9 timer! Men dejligt.

Klarede vaegtklassen i loerdags, men puha det var lidt haardt :blink::crazy:

Fredag morgen: 62,5kg. Rimelig meget panik, spoerger min ven som tit cutter dagen foer om jeg skal spise/drikke og cutte om aften eller allerede fra morgenstunden lade vaere med at indtage noget. Bliver enig om at drikke nogenlunde normalt og spise lidt.

Fredag eftermiddag: 64kg. Har drukket normalt, men vaeret overdrevet toerstig pga vaeskeudtoemningsprojektet. Som slet ikke er lykkedes - er jo hamrende toerstig hele tiden, men vaesken forbliver i kroppen! Holder op med at drikke/spise lige inden jeg tager til traening.

Fredag aften - efter traening/foer sauna: 62,5kg. Fik traenet halvanden time, noget teknik, og en halv times sparring til sidst.

Fredag aften - efter sauna: 61,1kg. Det tog halvanden time i dampbad/sauna at komme af med naesten halvanden kg. Det var ikke sjovt til sidst - var godt svimmelt og naermest koldsvedt?! Foeltes ikke vild forsvarligt at cykle hjem.

Fredag aften - sengetid: 61,5kg. Fik besked paa at drikke lidt efter saunaturen, saa det gjorde jeg.

Loerdag morgen: 60,7kg. Pakket mig godt ind i varmt toej, og lagde mig til at sove under vinterdynen. Sov absolut ikke godt, vaagnede en del, men det fungerede! Havde det desuden heldigvis bedre om morgenen i kroppen/hovedet end jeg havde haft det om aften.

Loerdag morgen - ved staevnet: 60,3kg. Et par toiletbesoeg (saa dehydreret var kroppen aabenbart ikke), noget varmt toej, og en tur op til Hilleroed senere, og jeg er der stort set.

Loerdag morgen - indvejning: 60kg. Intet er sket siden sidst bortset fra at vi blev vejet ind paa en mekanisk vaegt. Blev vejet ind med boxershorts og BH.

Var mega mega traet efter indvejning. :dry: Havde saa et par timer til at drikke og spise inden jeg skulle kaempe, det hjalp paa det. Fik en kamp, som forventet, mod hende blaabaeltepige pt i klubben, som i oevrigt havde siddet i sauna sammen med mig dagen inden og alt muligt. Det gik tiden ud - hele 10min, og jeg vandt 9-0. Havde ingen problemer med hverken cardio eller muskeludholdenhed i kampen, men det er ogsaa selvfoelgelig nemt at sige naar jeg ikke var saa presset. Var traet igen kort tid efter, men ville sagtens kunne have kaempet flere kampe.

post-15080-1219095936_thumb.jpg

(ja - det er nogle mega funky shorts jeg har paa! :tongue::laugh: )

Nu nyder jeg bare at have et par dages ferie, spise vild meget mad, slappe af, saa jeg kan komme tilbage og vaere klar til en masse haard traening og noget fornuftig kost og kcal indtag!! :smile:

Logger nok en lille evaluering af diaet og vaeskecut naar jeg kommer hjem, inkl. forbedringsideer. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

For at en væskecut skal virke skal du gøre det 100% efter bogen.

Vand mængden, timingen, salt loadingen, skal være spot on.

Dertil kommer at man skal passe meget på med at undgå skjulte saltkilder når du "dropper saltet" efter saltloadingen.

Jeg vil også anbefale en test-run inden et stævne :wink:

Link to comment
Share on other sites

For at en væskecut skal virke skal du gøre det 100% efter bogen.

Vand mængden, timingen, salt loadingen, skal være spot on.

Dertil kommer at man skal passe meget på med at undgå skjulte saltkilder når du "dropper saltet" efter saltloadingen.

Jeg vil også anbefale en test-run inden et stævne :wink:

Jeg fulgte afsnittet om vægtcutting i Berardi's "Grappler's Guide to Nutrition"-bog, som ikke angiver nogen detaljeret protokol, men nogle guidelines (=drikke en masse vand i nogle dage), og kender nogle stykker for hvis det har lykkedes at gøre på den måde. Desuden var det her min test-run. :smile:

Men strategien skal helt sikkert revurderes til næste gang!!

Nogle anbefalinger omkring hvor jeg kan kigge efter en mere specifik protokol?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fulgte afsnittet om vægtcutting i Berardi's "Grappler's Guide to Nutrition"-bog, som ikke angiver nogen detaljeret protokol, men nogle guidelines (=drikke en masse vand i nogle dage), og kender nogle stykker for hvis det har lykkedes at gøre på den måde. Desuden var det her min test-run. :smile:

Men strategien skal helt sikkert revurderes til næste gang!!

Nogle anbefalinger omkring hvor jeg kan kigge efter en mere specifik protokol?

Tal med linnea, hun har prøvet det med stor succes, og mindre success en anden gang. Hun har sikkert en præcis protokol og gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fulgte afsnittet om vægtcutting i Berardi's "Grappler's Guide to Nutrition"-bog, som ikke angiver nogen detaljeret protokol, men nogle guidelines (=drikke en masse vand i nogle dage), og kender nogle stykker for hvis det har lykkedes at gøre på den måde. Desuden var det her min test-run. :smile:

Men strategien skal helt sikkert revurderes til næste gang!!

Nogle anbefalinger omkring hvor jeg kan kigge efter en mere specifik protokol?

Hmm, jeg synes bare det ser godt ud. Ret imponerende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share