QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mandag

Otte timer søvn i nat, lidt kaffe, lidt grøn te og en nogenlunde god frokost gjorde at jeg havde faktisk ok med energi i dag.

Kørte ca. 2 timers BJJ, mest teknik, afsluttede med noget situationssparring, og så en lang runde alminde sparring med en anden pige. Vi har fået besøg i klubben af en dansk pige bosat i UK som har blåbælte, hun har været forbi før, og kommer til at træne hos os de næste to måneder. Min vægt, så det er bare perfekt!!!! :bigsmile: :bigsmile: :w00t: :w00t:

Afsluttede med 2x50 snatches med 16kg KB.

Nå, men når man ikke kan spise - må man shoppe (hmm...den næste måned kan godt ende med at blive dyrt!!) :innocent:

Dagens impulskøb:

post-15080-1216065082_thumb.jpg

Lak og lilla på tilbud - jeg kunne ikke stå for det!!! :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men når man ikke kan spise - må man shoppe (hmm...den næste måned kan godt ende med at blive dyrt!!) :innocent:

Hehe, gjorde det samme i går - faldt over udsalg i Kaiser sport og wupti, så skulle jeg bare have det hele! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

IK feat. Bogs, Guarden, DBM, Fru Erik, Essensen

På trods af at jeg ikke synes jeg var så kørt så flad i går, så vågnede jeg i dag først efter 8,5 timers dyb søvn og var mere træt end da jeg gik i seng. Tog en hjemmearbejdsdag da jeg alligevel skulle til tandlægen, drak noget grøn te, og vupti, energiniveauet havde det pludselig meget bedre! :4thumbup: (men kroppen trænger nok til en hviledag - det er ved at være længe siden). Endte med at komme lidt sent ud af døres og skulle bare giv den gas ud til tandlægen. En time, 3k fattigere og med halvdelen af munden totalbedøvet mødt jeg op i IK - savlende ud af munden men frisk. Fik købt noget Rhodioloa (Rosenrod) på vej i en lille helsekost forretning på Østerbro.

Træningens højdepunkt var klart da DBM, Guarden og Essensen gik amok med den nye superfunktionel øvelse - helkrops BB Curls!!! :superman::tongue:

OH squat

15kg, 10, 2 sæt

20kg, 7, 2 sæt

Front squat

35kg, 7

40kg, 5

42,5kg, 5

45kg, 5

47,5kg, 2

50kg, 1

52,5kg, 1

55kg, 1 (PR)

57,5kg, 0

...jeg kom ned....jeg kom lidt op...og så kom jeg bare længere op...godt Bogs'en stod lige bagved :wink:

40kg, 6

40kg, 4

Pavel's Fighter Pullup, Dag 1

5,4,3,2,1

7 (PR)

De kørte rimelig godt, så jeg kunne ikke lade være med liiiige at teste hvor mange jeg kunne komme op på. Tror hvis ikke jeg havde taget så mange, så ville jeg have været op på 8.

Legede lidt med nogle high pulls, men skal nok lege en del mere med dem!

Dødløft

60kg, 5

70kg, 4, 2 sæt

70kg, 6, 2 sæt

Transportcykling

20km

Og så var der vist ikke mere i mig for i dag. Sidder og er lidt :blink: i hovedet, kører en ret lav carb dag.

Dagens impulskøb

post-15080-1216140672_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - hvile[/size]

Diætopdatering 10.07.08 - 16.07.08

Maks. vægt: 65,1kg (-900g)

Min. vægt: 64,1 (-1kg)

Nå, den går den rigtige veje igen, selvom jeg endnu ikke helt har nået at "knække" 64kg-vægten. Generelt forholdsvis stabilt nedadgående vægt, undtagen de sidste 2-3 dage er den gået en smule op igen (64,5 i dag - nok bare lidt væske). Kcal har ligget på omkring de 1600, og jeg prøver at holde carbs under 25%. Sulten er værst om eftermiddagen, hvor jeg i forvejen tit er sulten, så da kan jeg blive rigtig sulten og gnaven og irriteret. :mad::sneaky2:

Har en lille tommelfingerregl der siger at hver gang der ikke er positiv udvikling i vægten (rettere sagt negativ udvikling!) i 3 dage i træk, skal jeg ændre noget (om end midlertidigt), enten i træning, kcal, makrofordeling eller andet. Så i dag tager jeg en hviledag (det er 11-12 dage siden sidst), skal kun undervise 2,5times BJJ, og tager en lidt højere carb dag (har allerede indtaget 80g carbs!! :4mewantfood: :4mewantfood: ), men prøver at se om jeg kan holde total kcal indtag lavere da jeg ikke skal træne. I morgen og fredag sørger jeg for at lave noget højintensitetscardio, og satser på at det kommer til at kunne ses på vægten.

@Hoosier: tak, men nærmer mig stadig ikke overhovedet dig!! Og jeg vil stadig gerne bytte "vægt" med dig hvis det er :wink:

@DBM: du er velkomme til at låne mine lilla stilleter skulle du få trang til at udforske din feminin side...

@Essensen: jeg tror jeg har set lyset. Skal nok en af de nærmere dag få lavet et program til mig selv med helkropscurls som grundøvelse. Er sikker på at det er lige det jeg mangler! :tongue:

Og jeg er selv mega glad og imponeret over mine pullups - tro mig, der skal en del til at imponere mig selv :w00t::laugh: Husker hvordan jeg har set så misundelig på folk som bare kunne tage et par stykker, og sjovt at tænke på at for lidt over et år siden kunne jeg stort set ikke tage en enkelt fra dead hang. :bigsmile:

Hard work pays off!!! :superman::superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Planen med at oppe carbs i går + holde hviledag fungererede - morgenvægt var på 63,8kg :4thumbup: Synes generelt min 3-dags regel fungerer ret godt. I går holdt jeg kcal indtag på 1500kcal, men tror det var 50% carbs - ingen junk, men tror jeg fik frugt til stort set hvert måltid. Savner frugt når jeg er på diæt, specielt her om sommeren, så det er sådan set det eneste jeg har lyst til på carb-dage.

Endte dog med en smule træning i går - skulle undervise BJJ, og til sparring var de ulige, så jeg kørte med 3x5 min, meget ret stille og rolig - "aktiv resitution"! :cool:

Energien i dag har været i top, så jeg kunne lige nå lidt inden jeg skulle undervise SW.

OH squat

20kg, 10, 5 sæt

supersættet med

Dips

5,8,7,5,5

supersættet med

Pavel's Fighter Pullups, Dag 3

5,4,3,3,2

KB Snatch

16kg, 10/10, 6 sæt

supersættet med

Goblet squat

16kg, 5, 6 sæt

TGU

24kg, 1/1, 3 sæt

Derefter 1,5 times SW undervisning, hvor jeg selv var med til 30-40min situationssparring/alm. sparring.

Energien er stadig i top - lige før jeg overvejde at tage ude og løbe eller lave mere, men mindede mig selv lige om at jeg skal jo også træne i morgen...og lørdag...og søndag...og mandag...osv... :wink: Det er bare så fandens svært ikke at give den gas når det kører godt og man har energi til det!!!!

Nu er det tid til mad - blomkål og spidskål med seitan (gluten protein). :4mewantfood:

Edit:

Transportcykling

9km

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Finder du det ikke svært at køre low/no carb som vegetar?

Hmm, mener du mht proteinindtag? Hvis det er det, så er protein en af de store issues mht at være vegetar - det kræver bare lidt mere omtanke end for kødspisere. Da jeg først overhovedet begyndt at kigge på kosten mere objektivt (er opvokset vegetar, og vi har altid spist ret sundt derhjemme) - var jeg overrasket da jeg under et besøg i USA fik at vide af en ernæringsekspert i USA at jeg i hvert fald ikke ville tage skade af at spise 1g prot/kg kropsvægt. Det synse jeg lod af meget, men jeg startede faktisk allerede der med at tilføje en proteinshake til morgenmaden, og spise nogle flere æg.

Så gik jeg langsomt over til 2g/kg kropsvægt, mest ved bare at tilføje flere shakes, og ellers en masse hytteost. Så blev jeg træt af det, og nu spiser fra varieret proteinkilder (mælkeprodukter, soja, gluten), og har ingen problemer med at komme op på 130-150g protein om dagen uden at skulle igennem 4 shakes. :smile:

Mit største problem med low-carb er at det påvirker min sparring ret meget - jeg mærker det ikke på styrken når jeg træner tungt, men mærker at jeg mere eller mindre gasser ud efter få minutters sparring selvom jeg er i god form. Og at jeg bliver enormt sulten hvis jeg går virkelig lavt på carbs (oplevet under Atkins - fedt mætter mig ikke nær så meget som grøntsager!).

Link to comment
Share on other sites

Har selv været vegetar de sidste 17 år. De første 12 som veganer, så jeg har stiftet bekendtskab med rimeligt forskellige syn på proteinindtag... :laugh:

Det er nu ikke så meget det proteinerne jeg er i tvivl om, det virker mere problematisk for mig at komme af med alle kulhydraterne. Der er jo ikke ret mange vegetabilske proteinkilder der ikke også er forholdsvis rige på kulhydrater. Så det jeg undrede mig over er hvordan du undgår dem? Det kunne være fedt hvis du ville give et eksempel på hvad du spiser i løbet af en lowcarb dag? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Faldt i og spist for meget ink. junk :blush::unhappy::dry:

- 1 stk weinerbrød

- 2,5 nektarin

- 1 lille proteinbar

Resultat: kvalme pga sukkerchok, og sandsynligvis forhøjet vægt i morgen, og så kan jeg ikke tage den kontrollerede spisedag/ekstra mad dag i morgen jeg ellers havde planlagt.

Årsag: for lidt søvn i nat - så har jeg ingen rygrad.

Korrigerende handling: ekstra træningspas i dag og i morgen og ekstra lidt mad!

Så i dag efter arbejde var det direkte nede i FDK for at få en ekstra træning ind inden grappling.

FDK NV

OH squat

20kg, 5

20kg, 10

Front squat - Smolov Jr., dag 1

30kg, 7

37,5kg, 6, 3 sæt

40kg, 6, 3 sæt

Så forsøger jeg mig frem med noget struktureret progression!! Prøver en Smolov i front squat og ser hvad der sker. Havde også overvejet at køre den i back squat og military press, men vidste også i dag at det ville være for meget når jeg også skulle grapple. Så jeg tog en halv-Smolov i de andre øvelser.

Pavel fighter pullup, dag 4

5, 4, 4, 3, 2

Back squat

45kg, 6, 3 sæt

Military press

25kg, 6, 3 sæt

Alt blev kørt med 1 min pause i dag.

Concept2

40:20 intevaller, 10 runder. gnst. 1:55-1:58/500m. spm:30-32

Direkte videre til klubben...

Lidt KB

KB snatch

16kg, 10/10 x 2

supersættet med

TGU

16kg, 3/3

...for 3 runder

SW

Underviste igen i dag. Kørte ikke selv med på teknikdelen, men var med til situationssparring, almindelig sparring, og lidt ekstra sparring da timen var slut - i alt næsten en times sparring.

Stadig pænt sur over de ekstra kcal i dag, men lidt bedre samvittighed efter den ordentlig omgang træning. I morgen står den på 2x træning.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lige i overkanten at begynde på en Smolov, når du cutter vægt og BJJ er din førsteprioritet? Glem det med de ekstra kcal... betyder sandsynligvis ikke en skid i the long run. Det er fint nok, at du vil give den ekstra gas med træningen - så længe det ikke bliver en slags "straf" for de ekstra kcal. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke lige i overkanten at begynde på en Smolov, når du cutter vægt og BJJ er din førsteprioritet? Glem det med de ekstra kcal... betyder sandsynligvis ikke en skid i the long run. Det er fint nok, at du vil give den ekstra gas med træningen - så længe det ikke bliver en slags "straf" for de ekstra kcal. :smile:

Har kun prøvet at køre et program en gang før - noget Guarden strikket sammen til mig. Umiddelbart så hvis jeg kun kører det i en øvelse er det stadig ikke mere volumen eller mere intensiv end det jeg plejer at køre for tiden, jeg prøver bare med lidt struktur og kører 2xugen. Bliver det for hårdt må jeg droppe det. :smile:

The long run er knap så long - ekstra kcal = ekstra træning (ja det er straf, plus en udnyttelse af at jeg har enerigen til ekstra træning).

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Vågnede temmelig smadret i kroppen. :blink: Gårsdagens ekstra træning + meget lidt aftensmad kunne mærkes - men heldigvis også på vægten, som ikke var steget fra i fredags (63,7). :smile:

Havde allerede en sparringsaftale kl11, det blev til ca. 12x4min runder, tre runder ad gangen med kun 15sek pause. Efter det var jeg godt træt, og skulle undervise konkurrencehold kl14 - havde oprindelig planer om at deltage, men var for træt til det. Da jeg skulle hjem begyndte det at regne, så jeg tog på cafe, og var først hjem til noget mad kl18 - rigtig rigtig sulten. Men har det heldigvis meget bedre i kroppen nu! :bigsmile:

Transportcykling

10km.

Lille dagsform billede (dårlig kvali, kan ikke finde ud af det selv, og efter ordentlig måltid!)

post-15080-1216492856_thumb.jpg

Overkroppen er ved at være forholdsvis hakket, men der er nemt et par kg mere som kan forsvinde fra lårene!

...når jeg alligevel er i gang med det store ditæværk, kan man i det mindst ønske sig nogle slanke lår!!

Link to comment
Share on other sites

Heey god form dér :4thumbup: :cool: Synes dog bare du skulle træne mere BB! så du kan få nogle bøffelagtige muskler i stedet! :wink: Jeg ved først noget ang. cardio-halløj i morgen efter jeg har været til fys/massage kl. 13. Skriver lige til dig...

Link to comment
Share on other sites

Har selv været vegetar de sidste 17 år. De første 12 som veganer, så jeg har stiftet bekendtskab med rimeligt forskellige syn på proteinindtag... :laugh:

Det er nu ikke så meget det proteinerne jeg er i tvivl om, det virker mere problematisk for mig at komme af med alle kulhydraterne. Der er jo ikke ret mange vegetabilske proteinkilder der ikke også er forholdsvis rige på kulhydrater. Så det jeg undrede mig over er hvordan du undgår dem? Det kunne være fedt hvis du ville give et eksempel på hvad du spiser i løbet af en lowcarb dag? :smile:

Skulle lige fiske lidt tilbage i mad-loggen. :wink:

Et lidt sammensat eksempel, der dog i store træk ligner meget det jeg spiser:

Morgenmad

2 æg

3 æggehvider

100g spinat, frost

70g løg

100g squash

20g cheddar ost

Mellemmåltid

20g whey protein

8g Udo's

Frokost

30g (tørvægt) sojaprotein (køderstatning - du ved, det der købes i helsekostforretninger)

35g løg

100g dåsetomat

100g aubergine

ovenstående laves som en ret...udover det tager jeg ca. 300g salat/grønt fra buffeten på arb, eks.:

100g agurk

50g artiskok

50g champignon

Mellemmåltid, inden træning

50g 6% Ost

1stk knækbrød

10g mandler

Efter træning

20g whey protein

1stk frugtstang

Aftensmad

100g broccoli

150g spidskål

150g tofu eller seitan eller quorn

Til småsulten sidst på aftenen

10g peanut butter

Ovenstående giver:

ca. 1450kcal: 43%P(152g) 34%F(54g) 23%K(71g)

Jeg kører stadig ikke en 100% fast kostplan, men opbygning er meget simpelt:

- Til hovedmåltiderne (x3) skal der være noget "fast" protein (ikke shake) i form af æg/æggehvider, soja, quorn, tofu eller seitan)

- Stort set ubegrænset i grøntsager (undtagen ubegrænset mængder gulerodder, majs osv)

- Proteinerne til mellemmåltiderne kommer enten fra fedtfattig ost, whey protein shakes, eller hytteost (hytteost er godt til alt)

- Skal det være low-carb, så ingen frugt, ingen bønner o.l.

- Maden må gerne laves/steges på en smule madolie/olivenolie, og jeg bruger tit også lidt kokosmælk

Skal man lavere (f.eks. 10-15% kulhydrater), skal man begynde at skære i grøntsagerne også. Kan man tillade sig at gå lidt højere, kan man tilføje nogle af de fødevarer som har både protein og kulhydrater - f.eks. brune linser, quinoa, brun ris m.v - det kan jeg sagtens gør og stadig ligge omkring 100-120g kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Havde en halv cardio aftale med DBM, men han sprang fra under påstand af at ville lytte efter sin krop og tag en hviledag...bla bla bla...tror alle de curls og BB træning er steget ham lidt hovedet. :nonono:

Tøserne skulle spise brunch på O's, jeg sørgede for at have spist godt inden så jeg ikke kunne blive fristet af noget jeg ikke burde spise. Kører meget low-carb i dag, så kunne passende sidde og spise lidt æg, te og dansk vand.

Hjem igen med seriøst diæthjerne (kun 30g carbs indtil videre i dag), på med løbetøjet.

Løb

2km løb

10x75m bakke sprints

2,5km løb

Tror mine celler har lært fotosyntese under turen, men benene ville ligesom bare ikke rigtig. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Havde en halv cardio aftale med DBM, men han sprang fra under påstand af at ville lytte efter sin krop og tag en hviledag...bla bla bla...tror alle de curls og BB træning er steget ham lidt hovedet. :nonono:

Tøserne skulle spise brunch på O's, jeg sørgede for at have spist godt inden så jeg ikke kunne blive fristet af noget jeg ikke burde spise. Kører meget low-carb i dag, så kunne passende sidde og spise lidt æg, te og dansk vand.

Hjem igen med seriøst diæthjerne (kun 30g carbs indtil videre i dag), på med løbetøjet.

Løb

2km løb

10x75m bakke sprints

2,5km løb

Tror mine celler har lært fotosyntese under turen, men benene ville ligesom bare ikke rigtig. :crazy:

Det lyder ikke som den DBM jeg kender. Tror du ikke, at en eller anden har hacket sig ind på hans telefon og skrevet den slags blødsøden vrøvl?!?! Hvor løb du hill sprints?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share