Jeg forstår styrkeløfterne


brianboese
 Share

Recommended Posts

Jeg kan komme med et godt træningspogram til dig:

22/8-07: 1 x 200 kg

4/3-08: 1 x 270 kg

9/9-08: 1 x 330 kg

:bowdown:

det er det fedeste program jeg har set længe. det vil jeg sgu prøve når mit eget er færdig her d. 1.

du siger det også kan bruges til bb curl. hvad med mili? eller er det for meget en bb øvelse?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har kørt Moos program, og fik ganske rigtigt disse resultater.

Kørte den i Wristcurls, Laterels og Kickbacks

Lavede ganske rigtigt 330kg i alle løftene. Det var fee'. Desværre så går det lige så hurtigt den anden vej hvis man kører flere sæt. Så nu er jeg nede på min gamle styrke igen. Pis :nonono:

Nå, men ihvertfald ganske underholdende tråd. BrianB har øjensynligt misforstået mangt og meget. Men lad os se om han ikke bliver klogere med tiden.

Vægtløftning er da uden tvivl en super fed sport og har stor respekt for dem som kan smide en hulens masse kg over hovedet. Men som allerede nævn, så er det hul i hovedet at fremme sin sport ved at sige, se her er en fed sport så drop jeres lorte sportsgrene og begyndt vægtløftning som er det eneste rigtige :laugh:

Styrkeløftere, Vægtløftere og BB'ere kan alle lærer af hinanden på forskellige områder.

Styrkeløftere er eksperter på de 3 store, Vægtløfterne er eksperter i Træk og stød og BB'erne har nogle kompentencer inden for rigtig ernæring samt kunne ramme specifikke muskelgrupper.

Lad os lærer af hinanden. Jeg er styrkeløfter men træner da både BB øvelser samt vægtløfter øvelser som råtræk og frivend. Ingen grund til at gøre det så sort og hvidt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Styrkeløftere, Vægtløftere og BB'ere kan alle lærer af hinanden på forskellige områder.

Styrkeløftere er eksperter på de 3 store, Vægtløfterne er eksperter i træk-og-slip og BB'erne har nogle kompentencer inden for rigtig ernæring samt kunne ramme specifikke muskelgrupper.

:crazy:

Link to comment
Share on other sites

:bowdown:

det er det fedeste program jeg har set længe. det vil jeg sgu prøve når mit eget er færdig her d. 1.

du siger det også kan bruges til bb curl. hvad med mili? eller er det for meget en bb øvelse?

Du kan godt køre den i military press. Husk bare at eftersom øvelsen ikke rammer de store muskelgrupper (Bryst, ryg og biceps) skal der indsættes en ekstra træningsdag. Desuden skal det jo tilrettelægges efter dine behov. Jeg tror at et godt program i military press for dig ville hedde

3/11-07: 1 x 95 kg

2/2-08: 1 x 120 kg eller 2 x 120 kg

28/5-08 1 x 130 kg (Kan udelades hvis du vælger at lave 2eren den 2/2, da for meget volumen vil lede dig ud i overtræning)

9/12-08: 1 x 165 kg

Husk dog at volumen er meget vigtigt under denne type træning. Derfor er det vigtigt at opvarmningen kun består af 3 reps med stangen, og så direkte på worksættet, da det ellers vil lede til SERIØS cns overbelastning.

Held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sikke meget rør man laver i andedamme, ved at påstå at SL er nemt men tungt. Jeg kan forstår at MOL er et SL sted. VL gemmer sig bag, personlige udfald på min person. Jeg sætte vægtløftning i et dårligt lys. Tag og vågn op. VL bliver hele tiden sat i et dårligt lys. VL er old school, gamle indspiste løfter, lukke miljøer osv. osv. Flere og flere VL klubber bliver til SL klubber. Fordi der er ingen der tør tag bladet fra munden og kalde SL for hvad det er.

Jeg er ikke misundelig. Jeg prøver bare at råbe vagt i gevær!!

Jeg kan ikke se problemet i det ellers står de vel tomme. Det er da hyggeligt med andre der også træner målrettet og med stænger. Hvad med at beundre at en sport kan få medlemmer i en aldersgruppe der normalt er svær at få medlemmer i/fastholde?

Det er lidt tarveligt den måde du laver 'debat' på. Du må meget gerne lade være for VL's skyld :sneaky2: , dog tror jeg SL'erne har fået en god griner over dine indlæg :laugh: Men som nævnt af Fru Erik tidligere, så gavner du ikke VL!

Jeg synes det er fedt at lave vægtløftning, men løsningen på at få flere ind i sporten er ikke at tage dem fra SL. Fremtiden er vel at styrke både VL og SL gennem samarbejde og reklame for denne type sportsgrene.

Mere åbne klubber, dygtige og engagerede trænere osv.

Link to comment
Share on other sites

Vægtløftning er da mere teknikpræget.

Der er flere led. TImingen skal være mere skarp da bevægelserne sker i et helt andet tempo.

Vægtløftning er for teknikliderlige ballerinaer. Fred være med det hvis man syntes det er fedt.

Styrkeløft er mere hjernedødt vikinge afbrænding med rundet ryg og en masse lussinger. Man bliver let stiv og dysfunktionel hvorimod en vægtløfter bliver bevægelig og super eksplosiv.

Nogen kan lide æbler andre pærer.

Der er til gengæld ingen der lide gamle røvhuller der er arrogante, bedrevidende og tuder som få.

Brian Bundløs?

Så dumt at jeg ikke fatter nogen bider på hans hjernedøde madding, men underholdende tråd none the less...

195983063_e380efd610.jpg

Oldie but a goodie...

1161955139-1161217116795.jpg

Katte er seje....

Link to comment
Share on other sites

Har kørt Moos program, og fik ganske rigtigt disse resultater.

Kørte den i Wristcurls, Laterels og Kickbacks

Lavede ganske rigtigt 330kg i alle løftene. Det var fee'. Desværre så går det lige så hurtigt den anden vej hvis man kører flere sæt. Så nu er jeg nede på min gamle styrke igen. Pis :nonono:

Nå, men ihvertfald ganske underholdende tråd. BrianB har øjensynligt misforstået mangt og meget. Men lad os se om han ikke bliver klogere med tiden.

Vægtløftning er da uden tvivl en super fed sport og har stor respekt for dem som kan smide en hulens masse kg over hovedet. Men som allerede nævn, så er det hul i hovedet at fremme sin sport ved at sige, se her er en fed sport så drop jeres lorte sportsgrene og begyndt vægtløftning som er det eneste rigtige :laugh:

Styrkeløftere, Vægtløftere og BB'ere kan alle lærer af hinanden på forskellige områder.

Styrkeløftere er eksperter på de 3 store, Vægtløfterne er eksperter i Træk og stød og BB'erne har nogle kompentencer inden for rigtig ernæring samt kunne ramme specifikke muskelgrupper.

Lad os lærer af hinanden. Jeg er styrkeløfter men træner da både BB øvelser samt vægtløfter øvelser som råtræk og frivend. Ingen grund til at gøre det så sort og hvidt :smile:

I OBBC var det ganske godt i forhold til at BB'ere og Styrkeløftere lærte fra hinanden og respekterede hinanden.

Alle forskellige former for styrkesport er i min bog cool. De supplerer hinanden godt.

Der er endda atleter, der har krydset over til andre sportsgrene med succes.

Styrkesport er cool og det er nedtur at disse andre sportsgrene.

Link to comment
Share on other sites

Denne tråd er totalt humor.

Jeg vil dog lige give et par indspark.

Jeg er enig med dig i at styrkeløft er blevet for nemt og at næsten alle kan

blive styrkeløftere. Det skyldes bl.a. et mere omfangsrigt brug af udstyr,

så en løfter i dag ikke nødvendigvis behøver at være stærk for kunne

løfte forholdsvis tunge kg.

Jeg vil faktisk mene at hvis man fjernede udstyret ville styrkeløft være meget nemmere teknisk end det er med udstyr. Derfor mener jeg faktisk ikke at styrkeløft er så nemt at gå til, da det kræver en del træning at bruge udstyret. At man så kan løfte flere kilo med udstyret er jo rigtig nok, men for at få så mange kilo som muligt ud af udstyret kræver det virkelig finpudsning af teknik i udstyr.

@BrianBoese

Jeg fatter ikke at Vægtløftning og Styrkeløft ikke kan prøve at lære af hinanden i stedet for at kaste med mudder. Jeg mener at danske vægtløftere kan lære meget af styrkeløftere og omvendt, men det er folk som dig der umuligør dette. Så i stedet for at lukke lort ud som "min sport er bedre end din" så prøv istedet at tænke på hvad vi kan lære hinanden for at i bliver bedre.

Det er helt uforståeligt, jeg kan virkelig ikke se hvad I gamle vægtløftere får ud af at nedgøre andre sportsgrene som fx styrkeløft.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Man kan vel egentlig også sige at styrkeløft, og i det hele taget alle andre sportsgrene hvor styrketræning indgår, har lært utrolig meget fra VL i kraft af alt den viden, som blev offentliggjort efter jerntæppets fald. Viden, som kommer fra tonsvis af undersøgelser i VL, men åbenbart har vist sig at virke særdeles godt i andre henseende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share