mad til damebesøg?! :P


temerario
 Share

Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Tja, jeg har en dæte der kommer i aften og jeg har lovet at lære hende hvordan man laver sushi - så der er ikke så meget tvivl om menuen.

Ellers vil jeg følge de gode råd med en let fiskeret og kølig hvidvin (rosé, hvis det skal være lidt frækt). Grillet fisk er iøvrigt ikke nogen dårlig ting og det er enkelt at lave. Dessert kan være frisk frugt, med enten noget creme af en art eller vanilieis og noget pynt.

Gøf og lasagne er godt, men ikke en varm sommerdag.

my 5c....

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Er Gaspacho ikke oplaget sådan en dag som idag ?

Den bliver ganske vist bedst, hvis den får lov at stå natten over, men alligevel.

Hvad angår drikkevarer, så er der altså rigtigt mange gode sommerøl i omløb lige i øjeblikket. Jeg synes de er værd at overveje som alternativ til hvidvin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så meget for kold tomatsuppe, men bestemt ;-)

Man serverer ikke øl for en dame... (uanset hvor god øllen er. Desuden er der spørgsmålet med ånden...)

/Schroinx

Hmm måske vil jeg give dig ret, hvis det er første date, men hvis du kender hende lidt ville jeg ikke ha problemer med at servere en god øl til en middag.

Link to comment
Share on other sites

Hmm måske vil jeg give dig ret, hvis det er første date, men hvis du kender hende lidt ville jeg ikke ha problemer med at servere en god øl til en middag.

Hvis man ellers kan finde den rigtige øl, vil jeg nu mene at det er temmeligt blæret at gøre det - også på den første date. Men, der skal nok lidt mere til end Carlsberg Hvede.

Link to comment
Share on other sites

Som en lille opfølger på øl diskussionen var jeg forbi nørrebro bryghus igår og observerede et overtal af kvindelige gæster og flere tøsegrupper derinde. Det kunne godt tyde på at den ting med at øl er til mænd ikke rigtigt holder mere.

Link to comment
Share on other sites

hvis en pige ikke kan spise en ordentlig mør bøf og spise en god hjemmelavet (fra bunden..det er ikke svært) bernaise..så skal hun alligevel videre!!! :nonono::tongue:

Helt enig! Har dok heldigvis selv næsten altid blevet inviteret til middag af fyrer som ikke været så glade for fisk, hvorfor det mest blevet til kødretter af forskellige slags. Hvorfor smide et måltid væk på fisk? :4mewantfood:

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvis du er interesseret i at eskalere dit forhold til hende i en mere intim retning så vis hende at du er en mand, der ikke føler behov for at imponere hende med et eller andet fancy for at føle sig værdig til hendes gunst. Server et eller andet hurtigt, lækkert og let som er lavet ud fra dine egne præferencer.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor godt du kender hende tøsen :innocent: .. men hvis det er første gang su skal lave mad til hende synes jeg det er lidt overkill at kaste sig ud i det store og vilde... Forstå mig ret; Jeg elsker god mad - ingen tvivl om det (og mange af retterne der er forslået er super lækre), men jeg tror ikke jeg ville falde for det hvis det virkede som om fyren havde stået i køkkenet hele dagen...

Selvfølgelig skal det være let og lækkert, men så behøver du heller ikke gøre mere ud af det end det... Damer/tøser/piger er ligeså forskellige som mænd, men helt overordnet tror jeg dem som har skrevet at det skal være noget let, har helt ret... Især her i sommervarmen...

En let fiskeret med en lækker salat og nogle nye kartofler eller noget godt brød er lækkert... Man kan faktisk holde det ret simpelt...

en lille sommersalat af spidskål, dild, rejer, friske ærter og så lige en sjat olie og citron, samt lidt krudderri er en super nem, hurtig og dejlig frisk forret...

ellers er iceberg et no-go for de fleste tøser (så helle blandet salat, krølsalat, babyleafs, små friske spinatblade eller rucula (helt lidt blandet))... og hvis du kommer noget god feta (blokfeta) og evt supplerer med ristede mandler eller pinjekerne er det nok heller ikke helt ved siden af (selvfølgelig med andet lækket, måske lidt avocado, forårsløg (de giver altid salaten lidt extra) en sjat soltørrede tomater og lidt asparges (der er det bare ikke lige sæsonen)... Men det jeg prøver at sige er, at en salat ikke behøver at være iceberg, tomat, agurk og majs...

En let fiskeret ku også være at du tager nogle lyse fileter (torsk el. ligende) en pakke serrano/parma skinke og noget persille... Hver filet putter du et stykke af skinken på (så det er ovenpå hinanden. Så kommer du lidt hakket persille i den ene ende og ruller det sammen så persillen er i midten og du får en lille fiskerulle som du fæstner med en cocktailpind/tandstik.... Tager ikke mere en 5 min... og så skal de bare i ovnen i en halv times tid.. Er faktisk rigtig nemt og er super lækkert....

Ellers er lakseportioner altid en lækker løsning... evt lavet med lidt citrus i ovnen og serveret på en bund af rucula og pinjekerner...

Ihhh der er så mange muligeheder... og dette indlæg blev lidt længere end planlagt :4mewantfood: ....

Angående dessert ville jeg også være til is med frisk frugt (bær og sådan) og chokoladestykker... (Rigtig mange piger kan rigtig godt li chokolade)... og så er det noget nemmere end at sku' lave diverse mere eller mindre komplicerede ting... (Ellers kan du supplere med en lille nøddekage som også smager lækkert til - hvis du vil ha' opskrifter skriver du lige det er groft sagt bare et par æg, noget sukker, en masse nødder og noget chokolade som blendes og puttes i ovnen... meget hurtig og de fleste er vild med den)....

Nu tror jeg så at jeg vil slutte....

/Cat - som faktisk er ret sulten efterhånden....

hey hey hey det kan han sgu da ikke finde ud af.. jeg vil helt bare servere rugbrød med makrelguf, den virker HVER gang

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ingen regler der gælder 100%. Selvfølgeligt kan man servere øl for en dame på første dæte, men chancen for at ramme rigtigt med hvidvin er nok større, hvis man ikke kender hendes smag.

På den anden side, vil jeg sige at man skal være som man er og lave noget mad man selv har det godt med. Mad siger en hel del om personen der serverer den ;-)

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo ingen regler der gælder 100%. Selvfølgeligt kan man servere øl for en dame på første dæte, men chancen for at ramme rigtigt med hvidvin er nok større, hvis man ikke kender hendes smag.

På den anden side, vil jeg sige at man skal være som man er og lave noget mad man selv har det godt med. Mad siger en hel del om personen der serverer den ;-)

/Schroinx

Enig, ville heller ikke bikse en fiskeret sammen, hvis jeg ikke brød mig om fisk... Og selvom man laver mad til en date, skal det selvfølgelig indeholde en fornuftig proteinkilde (læs: kød) :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad laver man til én, hvis svar på "hvad er din livret?" er "hmm, det' ikke noget bestemt - bare mad" og som ikke kan fordrage hvidløg? :4mewantfood:

Taler vi stadig en kvinde?

De fleste kan vel lide lasagne evt. fiskelasagne :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Taler vi stadig en kvinde?

De fleste kan vel lide lasagne evt. fiskelasagne :4mewantfood:

Spaghetti med kødsovs (uden hvidløg i) :4mewantfood:

Lasagne og spaghetti. Er det ikke lidt for let og brugt? Altså jeg plejer altid bare at lave lasagne eller kæmpe, flotte bøffer (MED HVIDLØGSFLUTES TIL!!!) når mine venner kommer på besøg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lasagne og spaghetti. Er det ikke lidt for let og brugt? Altså jeg plejer altid bare at lave lasagne eller kæmpe, flotte bøffer (MED HVIDLØGSFLUTES TIL!!!) når mine venner kommer på besøg.

altså f.eks. lakselasagne eller fiskelasagne med flere forskellige slags salater.

Andet foreslag kan være stegt tun (altså den røde), med forskellige salater og rodfrugter.

Link to comment
Share on other sites

Lasagne og spaghetti. Er det ikke lidt for let og brugt? Altså jeg plejer altid bare at lave lasagne eller kæmpe, flotte bøffer (MED HVIDLØGSFLUTES TIL!!!) når mine venner kommer på besøg.

Lasagne og spaghetti siger jeg næsten aldrig nej til, i hvert fald. Og eftersom det var én som sagde hun ikke rigtigt havde nogen yndlingsret, men bare kunne lide mad i hele taget, går jeg lidt ud fra at det ikke er en gourmand du får på besøg, som kræver noget avanceret.

Bøffer er også klart godkendt, synes jeg. Men så må du bare lave flutes uden smag til :smile:

Link to comment
Share on other sites

altså f.eks. lakselasagne eller fiskelasagne med flere forskellige slags salater.

Andet foreslag kan være stegt tun (altså den røde), med forskellige salater og rodfrugter.

Jeg tør slet ikke rode mig ud i lakselasagne, men det lyder rigtig lækkert :) Det må piger være helt vilde med, så det kunne være jeg lige skulle øve mig på den et par gange først så :)

Lasagne med spinat og ricotta - det spiller max!

Ved ikke engang, hvad ricotta er! Kunne være fedt at præsentere det :) "Her har vi så lasagne med ricotta og "et fint ord for spinat"", så er den hjemme :)

Lasagne og spaghetti siger jeg næsten aldrig nej til, i hvert fald. Og eftersom det var én som sagde hun ikke rigtigt havde nogen yndlingsret, men bare kunne lide mad i hele taget, går jeg lidt ud fra at det ikke er en gourmand du får på besøg, som kræver noget avanceret.

Bøffer er også klart godkendt, synes jeg. Men så må du bare lave flutes uden smag til :smile:

Er du et han- eller hunkønsvæsen? Det er jo rimelig vigtigt bare lige for at sammenligne. Men okay, man kan vel heller ikke tillade sig at forlange så forfærdelig meget andet end lasagne eller spaghetti når jeg bare bor på et kollegie og ikke har de store rådighedsbeløb til den slags. Så er der jo den klassiske med at lade hende få den sidste kødbolle ;)

Link to comment
Share on other sites

Ricotta er en italiensk friskost - burde kunne købes i de fleste supermarkeder med større udvalg end Netto og Fakta.

Ellers kan du lave det selv med 2L sødmælk, en sjat ymer (eller hvilket som helst surmælkprodukt) og et rent viskestykke. Tager naturligvis længere tid, men jeg synes tilgengæld også at resultater bliver bedre.

Link to comment
Share on other sites

Retten kan godt gå hen og minde lidt om "Brændene Kærlighed" (Kartoffelmos med bacon og kocktail pølser) Men det kan godt gå hen og blive for kedeligt.

Prøv evt og lav den ret jeg foreslog før. Den kan jeg kun anbefale. Ellers skulle du måske prøve at kigge på hjemmesider ved fine resturanter og se på den mad de servere. Kunne være du kunne få lidt ideer der fra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share