mad til damebesøg?! :P


temerario
 Share

Recommended Posts

Det er sådan at jeg i morgen aften får lidt dame besøg, en satans sød pige iøvrigt :P Jeg har lovet at lave mad til hende, men aner virkelig ikke hvad jeg skal finde på... Sååhe... ville høre om der var nogen herinde der kunne komme med lidt friske idéer?? Det må ikke være for fesen, gerne lidt udover bare frikadeller og kartofler.. noget lækkert.

Temerario

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Noget simpelt, italiensk, spaghetti bolognese fx? (Med ordenlige råvarer! og lavet fra bunden!)

:bigsmile:

Uh den er god! Så skal du give hende den sidste kødbolle! :bigsmile:

Et bud, som er forholdsvis nemt at lave:

2 bøffer

bernaisesauce

kartofelbåde(gerne hjemmelavede - 1 time i ovn på varmluft)

Bønner

Stegte champignoner

Link to comment
Share on other sites

Uh den er god! Så skal du give hende den sidste kødbolle! :bigsmile:

Et bud, som er forholdsvis nemt at lave:

2 bøffer

bernaisesauce

kartofelbåde(gerne hjemmelavede - 1 time i ovn på varmluft)

Bønner

Stegte champignoner

Lyder da ikke tosset.... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvis vejret er godt så en god sommersalat -Forsøg at komme til at sidde udenfor.

Salat (iceberg og rokula), cherry tomater, agurk (der gerne må være skrællet), asparges hvis man kan få dem, friskpillede ærter, kyllingebryst der er stegt på panden, æg, bacon.. kan selv litføje lidt mere hvis du vil.

Dertil en hjemmelavet pesto (Du skal nok lige slå den op, kan ikke huske præcist og er ude at rejse pt.)

Smuttede mandler der lige er vendt på panden hurtigt for at fremhæve smagen der blendes sammen med persille. Dertil hælder du langsomt lidt olivenolie i mens du blender indtil den har en god konsistens.

Og så selvfølgelig en god kold hvidvin. :4mewantfood:

-Smadrer heller ikke din ånde :tongue:

/Olsen

Edited by Olsen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis vejret er godt så en god sommersalat -Forsøg at komme til at sidde udenfor.

Salat (iceberg og rokula), cherry tomater, agurk (der gerne må være skrællet), asparges hvis man kan få dem, friskpillede ærter, kyllingebryst der er stegt på panden, æg, bacon.. kan selv litføje lidt mere hvis du vil.

Dertil en hjemmelavet pesto (Du skal nok lige slå den op, kan ikke huske præcist og er ude at rejse pt.)

Smuttede mandler der lige er vendt på panden hurtigt for at fremhæve smagen der blendes sammen med persille. Dertil hælder du langsomt lidt olivenolie i mens du blender indtil den har en god konsistens.

Og så selvfølgelig en god kold hvidvin. :4mewantfood:

-Smadrer heller ikke din ånde :tongue:

/Olsen

Det sidste forslag med salat klart bedst :4mewantfood: Bøf og bearnasie tvivler jeg på ret mange kvinder finder imponrende eller tiltalende. Mit foreslag vil være noget fisk i ovn. F.eks. noget torsk med lidt spinat, tomat og feta i et stykke sølvpapir. Med noget græsk yougurt til og kartofler..og kold hvidvin

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det sidste forslag med salat klart bedst :4mewantfood: Bøf og bearnasie tvivler jeg på ret mange kvinder finder imponrende eller tiltalende. Mit foreslag vil være noget fisk i ovn. F.eks. noget torsk med lidt spinat, tomat og feta i et stykke sølvpapir. Med noget græsk yougurt til og kartofler..og kold hvidvin

Her opskrift på noget fisk.

600 gram torskefilet

250 gram frisk spinat

2 store tomater

16 tern fetaost

4 stk sølvpapir

olie til pensling.

Læg spinaten i en gryde med låg og damp det i 1-2 min.

Pens 4 stykker sølvpapir med olie.

Fordel halvdelen af spinaten på sølvpapirer.

Skær torskefileten i 4-5 cm brede stykker. Fordel torskefileten på spinaten, og drys lidt salt på fisken . Fordel resten af spinaten og smuldre fetaosten, og skær tomaten i stykker og fordel på fisken. Afslut med salt og peber. luk pakkerne og sæt dem i ovnen ved 220 grader i 20-25 min.

Link to comment
Share on other sites

Det sidste forslag med salat klart bedst :4mewantfood: Bøf og bearnasie tvivler jeg på ret mange kvinder finder imponrende eller tiltalende. Mit foreslag vil være noget fisk i ovn. F.eks. noget torsk med lidt spinat, tomat og feta i et stykke sølvpapir. Med noget græsk yougurt til og kartofler..og kold hvidvin

hvis en pige ikke kan spise en ordentlig mør bøf og spise en god hjemmelavet (fra bunden..det er ikke svært) bernaise..så skal hun alligevel videre!!! :nonono::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Som medlem af det kvindelige køn, må jeg da foreslå noget som evt kunne friste den kvindelige gane... :4thumbup:

Fisk ER ALTID GODT især med kold hvidvin til eller et glas boblende ASTI...Husk groft brød dertil.. SNF's forslag lyder mums...lækkert. :4mewantfood:

Salat til fisken m evt oste tern, tranebær, revet gulerod, forsk. former for salater osv...er også et hit...

Drop bearnaise saucen og kartoffelbådene...Piger vil IKKE have Jensens bøfhus indenfor det private hjem... :tongue:

Husk også lidt peanuts til senere på aften...

Skal der være dessert er Tiramisu da et godt bud på en kvinde dessert.....

Good luck

Julie

Link to comment
Share on other sites

Hopper altså også i fiskebåden og en god salat til - der er mange gode råvarer på denne årstid, kan evt. også være med nye kartofler i eller som tilbørhør

Og mht dessert vil jeg foreslå, noget god (vanilie)is, frisk frugt og evt. lidt chokoladestykker over :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvis vejret er godt, kunne nyfangne rejer være en ide. Kræver at man selv vil pille dem ved bordet. En mulighed kunne være at servere en sauce lavet af æggeblomme og fløde tilsat lidt salt og sukker. Lidt tilbehør i form af skrællede agurker skåret i tynde aflange skiver med lidt alternativt krydderi. :smile:

Før i går løs på rejerne kunne en sommersalat eventuelt suppleret med en frisk svampeblanding fra ISO måske være sagen :4mewantfood: (eller hvad det nu har skiftet navn til?!)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville også springe bøf bearnaise og andre tunge retter over!

Her er ingredienserne til en salat jeg har haft held med mange gange :innocent:

Rucola

Babysalatblade

Cherrytomater

Feta (en god fed en, ikke karoline)

Avocadobåde

Grillede marinerede artiskokhjerter (helst ikke svansø)

Med så meget guf i salaten behøver man ikke andre carbs end lidt godt italiensk brød, hvilket bevirker at man ikke bliver for tung i maven bagefter.

Hertil kan man så stege en laksesteak, eller ekstra fancy, køb nogen søtungefiletter og rul dem sammen og damp dem i en sjat hvidvin (allerbedst med begge ting) :4mewantfood:

Det er vanvittigt nemt at lave, og smager fantastisk med en god kølig flaske Chardonnay til

edit Husk at det skal se indbydende ud! Arranger salaten pænt i en skål og læg fisken op på jeres tallerkener ude i køkkenet, så kan man lige tørre tallerkenen af hvis den blir fedtet, og så undgår du at fisken går i stykker når hun skal tage den inde ved bordet!

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Drop bearnaise saucen og kartoffelbådene...Piger vil IKKE have Jensens bøfhus indenfor det private hjem... :tongue:

det er bare fordi folk ikke kan finde ud af at lave det rigtigt ;)

Et rigtigt godt stykke kød, lidt (ikke for meget) hjemmelavet Bernaise sovs..fra bunden, ovnbagte rødløg med hvidløg og olivenolie, friske letkogte bønner og et par nye kartofler med groft salt.

ellers, hvis man kan få fat i det er der intet der slår en portion jonfruhummere kogt ganske kort tid (man må aldrig overkoge jomfruhummere..)i en stor gryde vand med masser af dild og lidt eddike i. serveret med groft franskbrød, citron og smør

Link to comment
Share on other sites

det er bare fordi folk ikke kan finde ud af at lave det rigtigt ;)

Et rigtigt godt stykke kød, lidt (ikke for meget) hjemmelavet Bernaise sovs..fra bunden, ovnbagte rødløg med hvidløg og olivenolie, friske letkogte bønner og et par nye kartofler med groft salt.

ellers, hvis man kan få fat i det er der intet der slår en portion jonfruhummere kogt ganske kort tid (man må aldrig overkoge jomfruhummere..)i en stor gryde vand med masser af dild og lidt eddike i. serveret med groft franskbrød, citron og smør

Ej nu bliver jeg sgu sulten :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

det er bare fordi folk ikke kan finde ud af at lave det rigtigt ;)

Et rigtigt godt stykke kød, lidt (ikke for meget) hjemmelavet Bernaise sovs..fra bunden, ovnbagte rødløg med hvidløg og olivenolie, friske letkogte bønner og et par nye kartofler med groft salt.

ellers, hvis man kan få fat i det er der intet der slår en portion jonfruhummere kogt ganske kort tid (man må aldrig overkoge jomfruhummere..)i en stor gryde vand med masser af dild og lidt eddike i. serveret med groft franskbrød, citron og smør

Pigerne kan godt rynke lidt på næsen af en bøf, men hvis det er en rigtig bøf nede fra slagteren der er tilberedt ordenligt kan dog godt få dem til at ændre mening :innocent:

Fisk og jomfruhummere er også et godt forslag. Evt en gang jomfruhummerhaler fra metro eller lignende der vendes på en pande med noget hvilløg og chilli og lidt olie og evt. lidt andet guf.. med noget salat, godt brød (hjemmebagt? :bigsmile: ) og så den obligatoriske kolde hvidvin.. :4mewantfood:

Hvis ikke hun er med på tun fra dåsen og beskidt shake til at skylle efter med, er hun ikke en pige for dig.

Ellers kan du bare købe takeout og lave rod i køkkenet. Uhæderligt, men hvad faen :wink:

Ved ikke hvor mange du plejer at score, men er bange for at tundåsen og shaken ikke er vejen frem :sneaky2:

Hvis du laver takeout så sørg lige for at smide poser og æsker ordenligt ud.. en ting at det er lidt uhæderligt, men bliver først rigtig slemt hun tager dig i det :tongue:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke hvor godt du kender hende tøsen :innocent: .. men hvis det er første gang su skal lave mad til hende synes jeg det er lidt overkill at kaste sig ud i det store og vilde... Forstå mig ret; Jeg elsker god mad - ingen tvivl om det (og mange af retterne der er forslået er super lækre), men jeg tror ikke jeg ville falde for det hvis det virkede som om fyren havde stået i køkkenet hele dagen...

Selvfølgelig skal det være let og lækkert, men så behøver du heller ikke gøre mere ud af det end det... Damer/tøser/piger er ligeså forskellige som mænd, men helt overordnet tror jeg dem som har skrevet at det skal være noget let, har helt ret... Især her i sommervarmen...

En let fiskeret med en lækker salat og nogle nye kartofler eller noget godt brød er lækkert... Man kan faktisk holde det ret simpelt...

en lille sommersalat af spidskål, dild, rejer, friske ærter og så lige en sjat olie og citron, samt lidt krudderri er en super nem, hurtig og dejlig frisk forret...

ellers er iceberg et no-go for de fleste tøser (så helle blandet salat, krølsalat, babyleafs, små friske spinatblade eller rucula (helt lidt blandet))... og hvis du kommer noget god feta (blokfeta) og evt supplerer med ristede mandler eller pinjekerne er det nok heller ikke helt ved siden af (selvfølgelig med andet lækket, måske lidt avocado, forårsløg (de giver altid salaten lidt extra) en sjat soltørrede tomater og lidt asparges (der er det bare ikke lige sæsonen)... Men det jeg prøver at sige er, at en salat ikke behøver at være iceberg, tomat, agurk og majs...

En let fiskeret ku også være at du tager nogle lyse fileter (torsk el. ligende) en pakke serrano/parma skinke og noget persille... Hver filet putter du et stykke af skinken på (så det er ovenpå hinanden. Så kommer du lidt hakket persille i den ene ende og ruller det sammen så persillen er i midten og du får en lille fiskerulle som du fæstner med en cocktailpind/tandstik.... Tager ikke mere en 5 min... og så skal de bare i ovnen i en halv times tid.. Er faktisk rigtig nemt og er super lækkert....

Ellers er lakseportioner altid en lækker løsning... evt lavet med lidt citrus i ovnen og serveret på en bund af rucula og pinjekerner...

Ihhh der er så mange muligeheder... og dette indlæg blev lidt længere end planlagt :4mewantfood: ....

Angående dessert ville jeg også være til is med frisk frugt (bær og sådan) og chokoladestykker... (Rigtig mange piger kan rigtig godt li chokolade)... og så er det noget nemmere end at sku' lave diverse mere eller mindre komplicerede ting... (Ellers kan du supplere med en lille nøddekage som også smager lækkert til - hvis du vil ha' opskrifter skriver du lige det er groft sagt bare et par æg, noget sukker, en masse nødder og noget chokolade som blendes og puttes i ovnen... meget hurtig og de fleste er vild med den)....

Nu tror jeg så at jeg vil slutte....

/Cat - som faktisk er ret sulten efterhånden....

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

ellers er der en nem en her der ligner en million men er nem at lave

Køb et par gode koteletter..store og tykke, gerne fra en slagter. Man kan kave det med lam, men det er min erfaring at det bliver bedst med svinekød

Tag et par plader butterdej og tø det op ved stuetemperatur.

Brun koteletterne på en varm pande med godt med friskkværnet pepper og salt.

Lad dem køle ned

Rul butterdejen ud i tynde pandekager

Læg en kotelet på hver pandekage, og tag så en stor klat pikant /eller cheasy pikant ost og placer ovenpå.

Fold pandekagerne sammen til en lille pakke, så kotelet og ost er helt pakket ind

Pensel dem med et æg, drys lidt groft salt og lidt paprika ovenpå

Put dem i ovnen i ca 25 minutter ved 200 grader til butterdejen er gylden og sprød.

server med en lækker frisk salat, grove flutes og en god rødvin, og eventuelt smørstegte champignongs :smile::smile:

Retten er perfekt da man kan time det så man kan have ryddet op og dækket bord mens sagerne er i ovnen

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Endnu et hunkøn på banen her, og jeg vil give Cat helt ret. De forslag er virkelig lækre! Evt. kunne en forret være stenbidderrogn med "mager" creme fraiche, finthakkede rødløg og evt. lidt citronsaft og salt og peber henover.

Man kunne også lave den lidt mere alternative udgave i stedet for den klassiske:

Her

Lasagne er også et sikkert hit, som andre har nævnt.

Pøj pøj med det.

Edited by Medicineren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share