mad til damebesøg?! :P


temerario
 Share

Recommended Posts

IMO skal man ikke prøve at imponere, det virker ikke, snarere modsat. Det er så stor en kliché at lave én eller anden "fin" ret på en date. Det bedste er at lave maden sammen med damen/pigen og drikke lidt vin imens, snakken går omkring maden og stemningen blødes op, det hjælper vinen naturligvis også på. Der er da ikke noget værre end bare at tage en koldstart ved et opdækket bord.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er du et han- eller hunkønsvæsen? Det er jo rimelig vigtigt bare lige for at sammenligne. Men okay, man kan vel heller ikke tillade sig at forlange så forfærdelig meget andet end lasagne eller spaghetti når jeg bare bor på et kollegie og ikke har de store rådighedsbeløb til den slags. Så er der jo den klassiske med at lade hende få den sidste kødbolle ;)

Jeg er pige :slut:

Og hvis du gi'r hende den sidste kødbolle, skal du huske at skubbe den over med næsen :wink:

Link to comment
Share on other sites

lakselasagne med spinat er ikke svært at lave og smager super, men ja nok altid en god ide lige at teste retten inden...

Her er en opskrift klippet fra sol.dk (mine kommentarer i kursiv):

Fiskelasagne

600 g fileteret fisk, f.eks. torsk, sej eller ørred

450 g frossen hel spinat (1 kg frisk)

1/2 liter Sauce Naturel (eller med mælk)

1 æg

1/2 tsk revet muskatnød

200 g lasagneplader

salt og peber

50 g revet ost (f.eks. Samsø eller Mozarella)

Tilbehør: Brød

1. Tag spinaten ud af fryseren om morgenen, og lad den tø op i køleskabet, eller tø den op i en gryde. Skær fiskefileten i tynde skiver. (Frisk spinat er bedre, det skal bare lige dampes inden, men på SU budget så er det frosne fint)

2. Pisk ægget sammen med muskatnød ud i den færdige sovs.

3. Læg lasagnen i lag i et firkantet ovnfast fad: Sovs, lasagneplader, fisk, lasagneplader, spinat, sovs, plader, fisk, plader, spinat og sovs. Drys salt og peber på fiskelagene.

4. Drys med revet ost, og sæt fadet i ovnen ved 200° i ca. 45 min. (du kan også lige koge pladerne 2 min. og så nøjes med at smide den i ovnen 30 min. så risikerer du ikke at fisken får for meget)

Du kan også sagtens lave saucen selv eller bruge hytteost, det gør retten lidt sundere. Og rød peber smager også godt i.

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

lakselasagne med spinat er ikke svært at lave og smager super, men ja nok altid en god ide lige at teste retten inden...

Her er en opskrift klippet fra sol.dk (mine kommentarer i kursiv):

Fiskelasagne

600 g fileteret fisk, f.eks. torsk, sej eller ørred

450 g frossen hel spinat (1 kg frisk)

1/2 liter Sauce Naturel (eller med mælk)

1 æg

1/2 tsk revet muskatnød

200 g lasagneplader

salt og peber

50 g revet ost (f.eks. Samsø eller Mozarella)

Tilbehør: Brød

1. Tag spinaten ud af fryseren om morgenen, og lad den tø op i køleskabet, eller tø den op i en gryde. Skær fiskefileten i tynde skiver. (Frisk spinat er bedre, det skal bare lige dampes inden, men på SU budget så er det frosne fint)

2. Pisk ægget sammen med muskatnød ud i den færdige sovs.

3. Læg lasagnen i lag i et firkantet ovnfast fad: Sovs, lasagneplader, fisk, lasagneplader, spinat, sovs, plader, fisk, plader, spinat og sovs. Drys salt og peber på fiskelagene.

4. Drys med revet ost, og sæt fadet i ovnen ved 200° i ca. 45 min. (du kan også lige koge pladerne 2 min. og så nøjes med at smide den i ovnen 30 min. så risikerer du ikke at fisken får for meget)

Du kan også sagtens lave saucen selv eller bruge hytteost, det gør retten lidt sundere. Og rød peber smager også godt i.

Det skal fandeme prøves, mums!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share