Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

Du har ikke forstået det indlæg, du svarer på. Prøv at læse det igen :smile:

Nej, tydeligvis ikke. Iøvrigt forsvarer jeg ikke Contador. Jeg forholder mig blot til facts i Operacion Puerto. At dele af pressen efter Contador er kommet til tops i klassementet hiver ting frem fra sagens første dage uden at forholde sig til sagens videre udvikling er ikke ligefrem seriøs journalistik.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uha.

Mere af det grimme.

Ny stor dopingsag truer Touren27-07-07: 16:53 | af: Finn T. Jensen

En ny dopingsag er under opsejling ved årets Tour de France. Og denne gang er der ifølge Radio France tale om, at en af de ryttere, som efter 14. etape kun­ne iføre sig en af Tourens markante trøjer, er testet positiv.

Der skulle være tale om en urinprøve taget på Plateau de Beille, efter at Alberto Contador havde besejret Mi­chael Rasmussen i deres direkte duel.

Netop disse to ryttere er i målgruppen i og med at de kørte i henholdsvis gult og hvidt. mens Tom Boonen var i grønt og Maurice Soler i prikket.

Link to comment
Share on other sites

Og så lidt som der nok skal komme lidt krig ud af det med.

UCI: Cassani kan ikke fælde Rasmussen27-07-07: 16:17 | af: Ritzau

Michael Rasmussen fik onsdag fyresedlen hos Rabobank, efter at den tidligere italienske rytter Davide Cassani udtalte, at han havde mødt Rasmussen midt i juni i Italien på et tidspunkt, hvor danskeren havde oplyst, at han trænede i Mexico.

Rasmussen har hele tiden hævdet, at mødet aldrig fandt sted, alligevel blev han smidt ud af Touren. Hos UCI er Cassanis udsagn ikke nok til at dømme Rasmussen.

"Hvis vi får informationer, der indikerer, at Michael ikke var der, hvor han fortalte os, han ville være, vil vi gå videre med sagen. Men materialet skal indeholde mere end bare et udsagn fra én rytter, der siger, at han så hr. Rasmussen et andet sted", siger UCI's antidopingchef Anne Gripper.

UCI venter fortsat på en redegørelse fra Rabobank om baggrunden for Rasmussens fyring. Holdet er dog ikke forpligtet til at oplyse om grunden til danskerens afsked.

Link to comment
Share on other sites

Det ved, undskyld, formoder Jarvig :innocent:

Hmmmm, selvfølgelig overdrev jeg.

Jeg tror personligt, at samtlige ryttere i top 10 er dopede (eller altså mere korrekt, at de i hvert fald har brugt grimme ting under opbygningen af deres form). Måske med en enkelt eller to som undtagelse.

I top 20 tror jeg flertallet er dopede.

Derefter er det alles gæt, da det er umulgt at forholde sig til om det kun er folk som kører betydeligt stærkere end andre der er formentlig er dopede, eller om masser længere nede også er det (men stadig ikke kan følge med klassementrytterne (naturligvis)).

Det er min mest seriøse udmelding på hvad jeg tror.

Men andre bud er mindst ligeså fair, da vi dybest set ikke kan komme med håndfaste bud på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er da noget underligt noget at komme med. Hvis han er doped, så ja, men ellers hvorfor håbe en måske clean rytter bliver nakket?

Hehe, det var som henvisning til artiklen med en af de "markante" trøjer...

Fordi det ville smadre TdF endnu mere, syntes det er en skandale af MR er blevet hevet ud af løbet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme jeg har det ligesom Henrik.

Hvis Rabobank har mere i godteposen af viden end offentligheden har, så er det selvfølgelig godnat godnat Rasmussen.

Men har Rabobank ikke mere i godteposen end de har fortalt nu, så er det grotekst at de har franarret Rasmussen sin tour-sejr.

Link to comment
Share on other sites

Du misfortolker sætningen om, at doping på daværende tidspunkt ikke var ulovligt i Spanien. Her menes ikke i forhold til de sportslige regler, men i forhold til om det Fuentes lavede var lovligt rent juridsk.

Jeg forstår stadig ikke hvad pointen med sætningen er iforhold Contador..

"Contador er kronvidne i Puerto-sagen

24. jul. 2007 15.18 Tour de France Michael Rasmussens værste rival i Tour de France, spanske Alberto Contador, har en ikke helt uinteressant fortid.

Hans navn er nemlig nævnt i dokumenterne fra den spanske dopingsag Operation Puerto, hvor han under sin tid på Liberty Seguros-mandskabet også var på kundelisten hos lægen Eufemiano Fuentes.

Men det bliver der næppe en stor sag ud af, da Contador ifølge Süddeutschen Zeitung allerede sidste år meldte sig som vidne i sagen. Derfor har det spanske cykelforbund accepteret at trække hans navn ud af sagsakterne.

Den tyske avis har dog stadig 'dokument 31', hvor Contadors navn nævnes. Dokumentet handler om Liberty Seguros 2005-sæson, og heraf fremgår det, at Contador (der benævnes A.C.) skulle have 'ingen eller samme (behandling) som J.J.'

Bag kodeordet J.J. gemmer sig Jörg Jaksche, der allerede har erkendet, at han var indblandet i sagen og benyttet sig af dopinglæge Eufemiano Fuentes tjenester."

Du siger det ikke er noget nyt, men hvis jeg forstår dig ret, så mener du ikke Contador har haft noget med Fuentes at gøre(?).. du har ihvertfald tidligere nævnt at UCI har clearet ham, men selvom det er gammel info, kan du så ikke forklare ovenævnte for en helt nede på jorden gut som mig?

Der hvor jeg vil hen det er bare at folk, inkl. dig, korsfæster Michael ud fra at han har løjet, men Aldrig taget i en doping test.. ikke en gang. Men imo så lugter Contador ud fra ovennævnte og hvad der ellers er skrevet da lige så meget, med tanke på at han heller ikke er taget for doping.

Link to comment
Share on other sites

Sammen med den her:

http://politiken.dk/touren/article349549.ece

understreger det blot at danske medier driver amatør teater når det kommer til journalistik - det er jo det ene tynde grundlag efter det andet, de bygger deres indslag og artikler på. Cassani kan jo inde i sit italienske hoved fint bilde sig ind at han har set Michael Rasmussen i de dage, det ændrer jo ikke ved, at han kan tage fejl uden at vide det.

btw min venstre lilletå siger at Michael Rasmussen taler sandt og er clean, så er der ikke mere at diskutere. :laugh:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share