Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

Hmmmm, selvfølgelig overdrev jeg.

Jeg tror personligt, at samtlige ryttere i top 10 er dopede (eller altså mere korrekt, at de i hvert fald har brugt grimme ting under opbygningen af deres form). Måske med en enkelt eller to som undtagelse.

I top 20 tror jeg flertallet er dopede.

Derefter er det alles gæt, da det er umulgt at forholde sig til om det kun er folk som kører betydeligt stærkere end andre der er formentlig er dopede, eller om masser længere nede også er det (men stadig ikke kan følge med klassementrytterne (naturligvis)).

Det er min mest seriøse udmelding på hvad jeg tror.

Men andre bud er mindst ligeså fair, da vi dybest set ikke kan komme med håndfaste bud på det.

Fin indrømmelse/holdningsændring, og med den er det jo lige før, vi er i nærheden af at være enige, tror jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og forlyder det at det er tourbossen som har presset Rabobank til at trække MR. Altså på en eller anden måde true Rabobank.

Uha, det er ikke godt. Det er så urent trav at det gør helt ondt. Det stinker (hvis det er sandt) af et justitsmord.

Link to comment
Share on other sites

Netop kommet ind.

Ny stor dopingsag truer Touren

27-07-07: 16:53 | opd. 27-07-07: 19:09 | af: Finn T. Jensen

En ny dopingsag er under opsejling ved årets Tour de France. Og denne gang er der ifølge Radio France tale om, at en af de ryttere, som efter 14. etape kun­ne iføre sig en af Tourens markante trøjer, er testet positiv.

Der skulle være tale om en urinprøve taget på Plateau de Beille, efter at Alberto Contador havde besejret Mi­chael Rasmussen i deres direkte duel.

Netop disse to ryttere er i målgruppen i og med at de kørte i henholdsvis hvidt og gult, mens Tom Boonen var i grønt og Maurice Soler i prikket.

Sent fredag eftermiddag steg mistanken mod Soler i og med, at bookmaker-firmaer i såvel England som Italien har lukket for spil på, at Soler indtager Paris i den prikkede trøje.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Sent fredag eftermiddag steg mistanken mod Soler i og med, at bookmaker-firmaer i såvel England som Italien har lukket for spil på, at Soler indtager Paris i den prikkede trøje.

Come on, brug knoppen :smile:

Enkeltstart i morgen - ingen bjergpoint.

To styks kategori 4 á 3 point på turen til Paris.

Soler er 78 point foran Cantador.

You do the math.

Link to comment
Share on other sites

Og forlyder det at det er tourbossen som har presset Rabobank til at trække MR. Altså på en eller anden måde true Rabobank.

Uha, det er ikke godt. Det er så urent trav at det gør helt ondt. Det stinker (hvis det er sandt) af et justitsmord.

Nu skal man passe lidt på med at pleje forudfattede meninger og rode sig ud i en sladderbladsjournalistisk stil med ord som justitsmord. Det har du overhovedet intet at have i. Det handler om, at Michael Rasmussen har løjet overfor sit hold omkring forhold vedrørende dopingkontrollen, og det fik den konsekvens, at han blev fyret. At beskylde Proudhomme for justitsmord er helt grotesk.

Hvis der er nogen, som bestemt ikke har brug for at få en uskyldig rytter smidt ud, så er det da ham. Og specielt når det er den førende rytter i feltet med den enorme negative publicitet, det fører med sig.

Når Proudhomme erklærer, at han, på baggrund af de foreliggende oplysninger, helst ikke havde set Michael Rasmussen som deltager i Tour de France, så er det da fordi han er overbevist om, at der er brudt nogen regler. Om det så er ved dopingmisbrug eller overtrædelse af kontrolbestemmelserne er i den forbindelse ligegyldigt. Det handler om, at han er overbevist om Michael Rasmussens skyld i en forseelse. Ikke om, at han har nogen interesse i at få en uskyldig dømt. Hvad skulle hans formål med det være?

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man passe lidt på med at pleje forudfattede meninger og rode sig ud i en sladderbladsjournalistisk stil med ord som justitsmord. Det har du overhovedet intet at have i.

Korrekt. Også derfor jeg skriver "stinker"....dvs, at potentielt så lugter det af urent trav.

Problemet er, at når man hører at

- tourledelsen er indblandet

- franskmænd er aktion

- tourledelsen har hevet i strængene bag scenen

så bliver man altid mistænksom.

Tourledelsen har jo hele tiden ville have MR ud (siden det med advarslerne blev kendt). Eftersom der ikke har ligget klare beviser, så har tourledelsen egentlig ikke kunnet smide ham ud. Og nu hører man, at tourledelsen har lagt pres på Rabobank. Æhhh, det lyder ikke særligt godt. Hvad har tourledelsen at komme med? Enten har de beviser, så de kan smide ham ud af dem selv, eller også har de ingenting og bør derfor ikke lægge pres på Rabobank.

Som sagt, så er det under forudsætning at rygtet taler sandt, og at det vitterlig forholder sig som det umddelbart lyder. Men det er klart, at masser af andre muligheder foreligger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

kan den rytter som er blevet testet positiv nu her, men endnu ikke offentliggjort. Kan det ikke være Michael Rasmussen? det behøver vil ikke være en som stadig er i touren??

Link to comment
Share on other sites

kan den rytter som er blevet testet positiv nu her, men endnu ikke offentliggjort. Kan det ikke være Michael Rasmussen? det behøver vil ikke være en som stadig er i touren??

Could be, men rimeligt usandsynligt. Det ville dog næsten være det bedste udfald, for så ville det kun være ryttere fra den "gamle" generation, der ville være blevet snuppet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hört en lille fugl synge at Hemopure (det berömte hunde-medicin fra cykelsko-äsken) faktisk ikke var på dopinglisten i 2002 og faktisk först kom det i 2005. Nogen der ved om der er hold i det?

Om det var eller ikke var er fløjtende. Zabel indrømmede inden touren at han havd taget doping i samme periode uden konsekvenser. Det ville også være latterligt at idmme straf på baggrund af fem år gamle sager.

Link to comment
Share on other sites

Om det var eller ikke var er fløjtende. Zabel indrømmede inden touren at han havd taget doping i samme periode uden konsekvenser. Det ville også være latterligt at idmme straf på baggrund af fem år gamle sager.

jeg troede faktisk at Zabels indrømmelser lå helt tilbage i 96... Er du sikker?

Link to comment
Share on other sites

Hvis ovenstående dopingrygter, baseret på en mand med trøje, ikke kørte, havde jeg hurtigt spillet 1000 kr. på Soler som vinder af bjergtrøjen.. lad os håbe det meget snart bliver offentliggjort - hvis det ikke er ham, taber han den kun, hvis han udgår..

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår stadig ikke hvad pointen med sætningen er iforhold Contador..

"Contador er kronvidne i Puerto-sagen

24. jul. 2007 15.18 Tour de France Michael Rasmussens værste rival i Tour de France, spanske Alberto Contador, har en ikke helt uinteressant fortid.

Hans navn er nemlig nævnt i dokumenterne fra den spanske dopingsag Operation Puerto, hvor han under sin tid på Liberty Seguros-mandskabet også var på kundelisten hos lægen Eufemiano Fuentes.

Men det bliver der næppe en stor sag ud af, da Contador ifølge Süddeutschen Zeitung allerede sidste år meldte sig som vidne i sagen. Derfor har det spanske cykelforbund accepteret at trække hans navn ud af sagsakterne.

Den tyske avis har dog stadig 'dokument 31', hvor Contadors navn nævnes. Dokumentet handler om Liberty Seguros 2005-sæson, og heraf fremgår det, at Contador (der benævnes A.C.) skulle have 'ingen eller samme (behandling) som J.J.'

Bag kodeordet J.J. gemmer sig Jörg Jaksche, der allerede har erkendet, at han var indblandet i sagen og benyttet sig af dopinglæge Eufemiano Fuentes tjenester."

Du siger det ikke er noget nyt, men hvis jeg forstår dig ret, så mener du ikke Contador har haft noget med Fuentes at gøre(?).. du har ihvertfald tidligere nævnt at UCI har clearet ham, men selvom det er gammel info, kan du så ikke forklare ovenævnte for en helt nede på jorden gut som mig?

Der hvor jeg vil hen det er bare at folk, inkl. dig, korsfæster Michael ud fra at han har løjet, men Aldrig taget i en doping test.. ikke en gang. Men imo så lugter Contador ud fra ovennævnte og hvad der ellers er skrevet da lige så meget, med tanke på at han heller ikke er taget for doping.

Fordi der ikke er hold i historien fra Süddeutschen Zeitung. UCI siger Contador ikke er nævnt i Operacion Puerto. Og de er ellers ikke bange for at nævne, hvem der er indblandede i hvilke undersøgeleser.

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du imod Rasmussen?

Han er ikke dømt for noget, ergo skal han have lov at stille op.

Jeg har ikke noget videre imod Rasmussen. Omvendt har han aldrig haft den store stjerne hos mig. Men som Rasmussen har svindlet med sine oplysninger til anti-doping myndighederne burde Rabobank aldrig have stillet til start med danskeren. Om han så har været i Italien eller Mexico er for mig bedøvende ligemeget. UCI, WADA og ADD har ikke kunnet træffe Rasmussen, da han ikke har holdt sine oplysninger til disse agenturer up-to-date.

Fandt iøvrigt dette interview med den tidligere toprytter Peter Luttenberger på feltet.dk:

Rabobank skulle ikke have taget ham med

Peter Luttenberger bliver i et interview med Sport1.at spurgt til Rabobanks beslutning om at udelukke Michael Rasmussen. Han vurderer, at det hollandske hold valgte at trække i nødbremsen og ofre den gule trøje i et forsøg på halvvejs at redde sig selv.

”Rabobank-holdet vejrede den store Tour-sejr og reagerede først, da de ikke havde anden udvej. Hvis de havde kunne føre Rasmussen ubeskadiget til Paris uden de opståede spekulationer, ville de samme folk, der nu lod ham falde, have hyldet ham,” lyder det fra den tidligere rytter, som tilføjer, at det er det sædvanlige mønster fra sponsorerne. “Rabobank står igen som den gode og seriøse bank.”

Han mener, at man simpelthen ikke skulle have taget Michael Rasmussen med på Tour-holdet i første omgang. ”Det var en kæmpe fejl fra starten at tage en rytter som Rasmussen med alle hans problemer og beskyldningerne med til Touren. Alle har bare ventet på at bomben skulle springe. Rabobank skulle slet ikke have taget den risiko, men Rasmussen tjener alt for mange penge til ikke at komme med,” lyder det.

Ifølge den tidligere rytter er cykelsporten stadig en af de mest attraktive for sponsorer, så han mener ikke, at skandalerne i årets udgave af Tour de France burde få konsekvenser. ”Der gives utrolig meget medietid for få penge,” erklærer han og tilføjer, at det samme beløb, som et tophold koster i cykelsporten, ikke rækker ret langt, hvis det bruges på eksempelvis Formel 1.

På spørgsmålet, om top-10 i årets Tour består af rene ryttere, svarer han: ”Det er kun rytterne, der kan svare på det. Det er kun min tidligere kollega, Carlos Sastre, som jeg kender virkelig godt. Han er en stærk og talentfuld rytter, som ikke har noget skidt klæbende til sig. Carlos ville jeg allermest ønske den samlede sejr for, for ham ville jeg endda bukke.”

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noget videre imod Rasmussen. Omvendt har han aldrig haft den store stjerne hos mig. Men som Rasmussen har svindlet med sine oplysninger til anti-doping myndighederne burde Rabobank aldrig have stillet til start med danskeren. Om han så har været i Italien eller Mexico er for mig bedøvende ligemeget. UCI, WADA og ADD har ikke kunnet træffe Rasmussen, da han ikke har holdt sine oplysninger til disse agenturer up-to-date.

Fandt iøvrigt dette interview med den tidligere toprytter Peter Luttenberger på feltet.dk:

Sastre er the man!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share