Michael Rasmussen trukket fra Touren!


Biiver
 Share

Recommended Posts

  • Replies 503
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Slettet bruger
Så kom spørgsmålet - og det bedst mulige svar overhovedet fra MR. Og vi er ikke blevet en skid klogere af den grund.

Men han er da rimelig velargumenterende og velbegavet. Jeg ville ryste lidt i bukserne hvis jeg var Rabobank

Link to comment
Share on other sites

Det går nok ikke over i historien som det mest kritiske interview i dansk pressehistorie :laugh:

Tænkte jeg nemlig også på.. Virker som om intervieweren har en smule ondt af MR. Kom nu mand, vær lidt kritisk!

Spørgsmålet om doping, så synes jeg man fik det svar som man ku forvente.. Men det er lidt som om at et NEJ fra en professionel, ikke har den store troværdighedsværdi. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu han virkede meget overbevisende. Dette fordi: Han var fattet. Han "søgte" ikke efter svarene. Han uddybede mange svar, hvor man sagtens kunne nøjes med at svare kort. Hans forklaringer lød sammenhængende.

Ovenstående er naturligvis ikke en forholden til om indholdet var sandt eller falskt. Blot at hans fremstilling var god og man er villig til at tro på ham. Jeg sad i hvert fald ikke bag efter med en følelse af at han talte med uld i mund, snakkede udenom, var usammenhængende, hans kropssprog eller øjne udtrykkende usikkerhed. Som sagt, umuligt at sige om han talte sandt eller falsk, men det virkede (på mig) ret overbevisende.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hvad var det lige i mener journalisten skulle gøre anderledes, have stillet 30 spørgsmål vedr. datoer, doping, mexico/italien eller hvad??

Personligt vil jeg mene det så havde været et elendigt interview da jeg kender svaret på alle de spørgsmål i den retning.

Fordi han lader MR konstruere virkeligheden. Når han f.eks. siger noget omtrendt: "Hvad føler du omkring Rabobank, når du kun har en reel advarsel og de så alligevel smider dig ud?", så er det altså ikke godt.

Jeg siger ikke nødvendigvis at han skulle have været gået hårdt til MR. Det er ikke nødvendigvis det, som seerne gerne vil se nu. Jeg tror hellere at folk (i hvert fald mig selv) vil se at MR ikke er gået helt i sort og på selvmordets rand og at han er villig og parat til at kæmpe for sin sag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger ikke nødvendigvis at han skulle have været gået hårdt til MR. Det er ikke nødvendigvis det, som seerne gerne vil se nu. Jeg tror hellere at folk (i hvert fald mig selv) vil se at MR ikke er gået helt i sort og på selvmordets rand og at han er villig og parat til at kæmpe for sin sag.

Det var da det indtryk jeg fik af interviewet.

Link to comment
Share on other sites

Den journalistiske ide "at gå hårdt til folk" medfører som oftest kun at folk forsvarer sig i og seeren dermed bliver vidne til journalistens konstruktion af virkeligheden. Ofte er denne konstruktion kedelig og ikke særlig oplysende. Er det journalisten eller den interviewede der den interessante ? Så er det mere interessant lidt ukritisk at høre MR's reaktion. Det jo den vi har ventet på de sidste par dage. Jeg synes faktisk også at interviewet er "timet" godt fra MR's side. At MR's perspektiv på sagen netop kommer frem under sidste etape er sgu godt timet. Så har MR ligesom sat dagsordenen for hvad der bliver snakket om til festerne i aften.

Ellers synes jeg også MR virkede velargumenteret og afklaret. Jeg håber sgu han først vinder en retssag og dernæst får mulighed for at stille til start til næste år.

Link to comment
Share on other sites

Ellers synes jeg også MR virkede velargumenteret og afklaret. Jeg håber sgu han først vinder en retssag og dernæst får mulighed for at stille til start til næste år.

Nu har jeg ikke set interviewet endnu. Men gør ASO alvor af at splitte med UCI har Rasmussen ikke en jordisk chance for at komme med i Touren igen. Uanset udfaldet af en eventuel retssag...

Link to comment
Share on other sites

Fra DCU´s hjemmeside, cyclingworld.dk:

Analyseinstitut: DCU har handlet straight

Idrættens Analyseinstitut (Idan), der er en uafhængig og selvejende institution under Kulturministeriet, skriver i en kommentar på hele Michael Rasmussen-sagen bl.a. "Tilbage i ’karakterbogen’ står så en instans, som i det store hele har handlet straight og tro mod egne retningslinjer i hele affæren, nemlig Danmarks Cykle Union (DCU). DCU udelukkede Michael Rasmussen fra landsholdet allerede inden Tour’en helt i overensstemmelse med de klare aftaler med rytteren selv og unionens etiske regelsæt".

Senere i kommentaren fortsættes: "Lad os antage, at DCU havde forholdt sig passivt. Så ville forargelsen ingen ende have taget, når det efter Tour’en og Rasmussens triumfer kom frem, at man havde tolereret Rasmussens brud på DCU’s etiske retningslinjer og mod bedre vidende forholdt sig tavs over for Tour-stjernens åbenlyse søforklaringer. Sagen ville jo senest være kommet til offentlighedens kendskab, når landsholdet til VM i Stuttgart, hvis det ellers bliver kørt, skulle offentliggøres og udelukkelsen af Michael Rasmussen begrundes. Derfor havde DCU intet valg."

Den plettede trøje, Kommentar af direktør Henrik H. Brandt, Idrættens Analyseinstitut

Link to comment
Share on other sites

Fra DCU´s hjemmeside, cyclingworld.dk:

Den plettede trøje, Kommentar af direktør Henrik H. Brandt, Idrættens Analyseinstitut

Det er godt nok en kommentar man ikke kan bruge til noget. Følgende viser at hans udtalelse hviler på antagelser han overhovedet ikke kan have viden om:

Det såkaldte whereabout-system, som i sidste ende og fuldstændig selvforskyldt fældede Michael Rasmussen, fordi han rodede sig ud i et farceagtigt spind af løgne om de manglende informationer om hans opholdssted i den helt vitale og (potentielt yderst effektive periode i forhold til blodmanipulation), er således en konsekvens af det udtalte ønske om en bedre dopingkontrol, der kom ud af blandt andet Tour-skandalen i 1998.
Link to comment
Share on other sites

Der er vist ingen tvivl om, at Rasmussen IKKE har opholdt sig hvor han skulle ifølge sine whereabouts.

Næ. Men det er jo ikke det han skriver. Hvad vi ved er at han ikke har sendt sine oplysninger afsted i god nok tid til at de blev modtaget af de rette myndigheder. Når det bliver til

et farceagtigt spind af løgne om de manglende informationer om hans opholdssted

så behøver man ikke at tage resten af hvad han siger særligt alvorligt, da de bygger på en tolkning, der ikke har ret meget de kendte fakta at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share