Træning af bryst


østergaard22
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg træner 5 gange ugentligt og 3 af gangene træner jeg bryst og triceps.

Når jeg træner bryst, så laver jeg følgende øvelser

- Bænkpress

- Skrå bænkpress

- Cable Standing Fly => Cable Standing Fly-

- Dumbbell Pullover => Pullover

- Lever Seated Fly => Seated Fly

Hvor jeg laver 3 sæt af 15 gentagelser af disse sæt plus maveøvelse og ryg!

Mit bryst har da også vokset og jeg har øget med en del vægt, men det er ligesom om at det inderst af bryst ikke følger med resten af brystet. Er der en øvelse hvor man kan få det inderste af brystet med? Hvis det fortsætter får jeg "tæve-patter"!

Eller er mit program forkert?

Vh

Østergaard

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg træner 5 gange ugentligt og 3 af gangene træner jeg bryst og triceps.

Når jeg træner bryst, så laver jeg følgende øvelser

- Bænkpress

- Skrå bænkpress

- Cable Standing Fly => Cable Standing Fly-

- Dumbbell Pullover => Pullover

- Lever Seated Fly => Seated Fly

Hvor jeg laver 3 sæt af 15 gentagelser af disse sæt plus maveøvelse og ryg!

Mit bryst har da også vokset og jeg har øget med en del vægt, men det er ligesom om at det inderst af bryst ikke følger med resten af brystet. Er der en øvelse hvor man kan få det inderste af brystet med? Hvis det fortsætter får jeg "tæve-patter"!

Eller er mit program forkert?

Vh

Østergaard

Nej ikke rigtigt.. Nogen mener man rammer det inderste af brystet bedre med flyes, og du får ikke tævepatter af at fortsætte!

Link to comment
Share on other sites

Lad være med at fokuser så meget på det skide bryst.

En af mine kammerater har over en lang periode trænet fire forskellige øvelser med det mål at ramme brystet.

Samtidig har en næsten intet træk arbejde lavet til ryggen, specielt øvre ryg, hvilket har medført at hans skuldre er trukket ekstremt meget fremad og at han næsten ingen bevægelighed har i dem. Han er gået fra velfungerende til dysfunktionel. Så gør dig selv den tjeneste at sæt dig ind i tingene og lad være med at fokusere så meget på enkelte disko muskler.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder lidt rigeligt at køre fem øvelser for bryst alene. Du behøver ikke mærke det der onde pump når du har straffet din pectoralis til ukendelighed, før den vokser.

Selv kører jeg kun bænkpres og evt også incline DB press, 2 set til hver, og det giver altså god masseforøgelse, hvis bare du øger vægten gradvist -- og så ellers spiser dine tundåser. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Selv kører jeg kun bænkpres og evt også incline DB press, 2 set til hver, og det giver altså god masseforøgelse, hvis bare du øger vægten gradvist -- og så ellers spiser dine tundåser. :4mewantfood:

Spiser du dåsen? Blæret, jeg troede det var indholdet man skulle have ned. Men der er altså dåsen.

Link to comment
Share on other sites

til anonymiseret-bruger

Nu er det sådan at jeg ikke kun træner bryst. Jeg skrev at jeg trænede 5 gange om ugen, 3 gange bryst, triceps, mave ryg og de 2 andre gange træner jeg biceps, ryg, mave, skulder.

Så prøver at træne samtidige muskler, men ønsker heller ikke at få vildt store muskler, men bare så at de er markeret ville være rart.

Men hvis 5 øvelser for bryst er for meget, hvilken en af øvelserne burde jeg så skrotte?

Link to comment
Share on other sites

til anonymiseret-bruger

Nu er det sådan at jeg ikke kun træner bryst. Jeg skrev at jeg trænede 5 gange om ugen, 3 gange bryst, triceps, mave ryg og de 2 andre gange træner jeg biceps, ryg, mave, skulder.

Så prøver at træne samtidige muskler, men ønsker heller ikke at få vildt store muskler, men bare så at de er markeret ville være rart.

Men hvis 5 øvelser for bryst er for meget, hvilken en af øvelserne burde jeg så skrotte?

Jeg mener helt klart at du skal skrotte Lever Seated Fly hvis du skal skrotte en, og det synes jeg du skal (mindst en). Du nævner du gerne vil have markerede muskler- Hvis det er målet skal du have en lav fedtprocent, så simpelt er det, dvs. øvelsesvalget har intet at gøre med det at blive markeret.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du hører østergaard..

Du kan ikke træne den inderste del af brystet for sig selv da brystmusklerne ikke er lodrette men vandrette, du kan derfor træne den øverste og nederste del af brystet, hvordan du er opbygget afhænger af dine gener.. Synes til gengæld også du har for mange øvelser, og 5 gange om ugen? Synes det er meget, men må du jo om, synes du skal nøjes med BB Bænkpres, DB Incline Bænkpres på en skrå bænk, og så dips.. prøv istedet i begge bænkøvelser at kører 5x5 med tung vægt og eventuelt 3x12 dips hvis du kan, afhænger af hvor mange du kan tage self.. En anden rigtig god ting er at træne lårmusklerne INDEN du træner biceps og bryst da det øger din testosteron og faktisk gør at du vokser endnu mere på den måde.. Husk at få noget protein indenbords efter træning!

Pas på du ikke overtræner dine muskler med for mange øvelser da det bare giver negative resultater !

Håber du kan bruge det til noget ! ;)

Edited by Jamesgoingstrong
Link to comment
Share on other sites

En anden rigtig god ting er at træne lårmusklerne INDEN du træner biceps og bryst da det øger din testosteron og faktisk gør at du vokser endnu mere på den måde..

De stigninger i hormonniveauerne som forekommer efter tung træning af de store muskler er så minimale og så kortvarrige, at du næppe bør sammensætte dit øvrige program efter det...

Link to comment
Share on other sites

De stigninger i hormonniveauerne som forekommer efter tung træning af de store muskler er så minimale og så kortvarrige, at du næppe bør sammensætte dit øvrige program efter det...

Jeg troede at det var derfor Squat var rygraden i ethvert program! og at squat/død m.m. derfor også kunne medvirke til fx større arme...

Link to comment
Share on other sites

Nu er det sådan at jeg ikke kun træner bryst. Jeg skrev at jeg trænede 5 gange om ugen, 3 gange bryst, triceps, mave ryg og de 2 andre gange træner jeg biceps, ryg, mave, skulder.

Så prøver at træne samtidige muskler

Det vil hjælpe på dine prøvelser at inddrage bentræning.

Link to comment
Share on other sites

De stigninger i hormonniveauerne som forekommer efter tung træning af de store muskler er så minimale og så kortvarrige, at du næppe bør sammensætte dit øvrige program efter det...

Passer ikke helt, er bevist at tager du en person der kører 3 sæt biceps og en anden person der tager 2 sæt biceps og 1 sæt lår, så vil person nr 2's arme vokse betragteligt mere.. Været med i et forskningsprogram hvor de beviste det på flere personer..

Link to comment
Share on other sites

Passer ikke helt, er bevist at tager du en person der kører 3 sæt biceps og en anden person der tager 2 sæt biceps og 1 sæt lår, så vil person nr 2's arme vokse betragteligt mere.. Været med i et forskningsprogram hvor de beviste det på flere personer..

Nu mener jeg godt nok, at det var styrken der steg i gruppen der trænede ben. Men skyldes forskelen den øgede hormonrespons eller blot at der blev trænet en af kroppens store muskelgrupper ud over biceps?

Link to comment
Share on other sites

Nu mener jeg godt nok, at det var styrken der steg i gruppen der trænede ben. Men skyldes forskelen den øgede hormonrespons eller blot at der blev trænet en af kroppens store muskelgrupper ud over biceps?

Hormonresponsen (testosteronen) der sætter mere gang i det anabolske stof vi har i kroppen så vidt jeg ved ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikke gætteri nej, eftersom det er bevist af en masse forskere..

De har bevist, at træning er mere effektiv når man også træner de store muskelgrupper. Det er ikke ligefrem rocket science, da den teori går helt tilbage til BBere som John Grimek i 40erne. De har mig bekendt ikke det mindste grundlag for at konkluderer, at forskelen skyldes hormonrepsonsen.

Link to comment
Share on other sites

Passer ikke helt, er bevist at tager du en person der kører 3 sæt biceps og en anden person der tager 2 sæt biceps og 1 sæt lår, så vil person nr 2's arme vokse betragteligt mere.. Været med i et forskningsprogram hvor de beviste det på flere personer..

kan du ikke finde et navn på en af de forsøgsansvarlige? så burde vi nok kunne finde en artikel der beskriver forsøg osv

Link to comment
Share on other sites

De har bevist, at træning er mere effektiv når man også træner de store muskelgrupper. Det er ikke ligefrem rocket science, da den teori går helt tilbage til BBere som John Grimek i 40erne. De har mig bekendt ikke det mindste grundlag for at konkluderer, at forskelen skyldes hormonrepsonsen.

men hvad skulle det ellers skyldes?

Link to comment
Share on other sites

men hvad skulle det ellers skyldes?

De gamles teori går på, at de mindre muskelgrupper vokser bedst når de store muskelgrupper (ben og ryg) også trænes, og helst med store flerledsøvelser. Bill Starr har udtrykt det godt med, at grenene på træet vokser først, når stammen er stor nok.

Har du måske set en (clean) atlet med virkligt store arme som ikke trænede ryg og ben?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share