Waits log


Waits
 Share

Recommended Posts

På det niveau er det vist omsonst at starte på stående et-bens-variationer. Den du linker til, Jules, træner primært balancen og ikke smidigheden som vist er begrænsningen her.

Helt simpelt kan du starte med stående eller siddende foroverbøjning. Fokus skal være på at bøje fra hoften og gøre torso lang, ikke blot krumme ryg.

Stående er faktisk bedst fordi tyngdekraften hjælper dig, man skal så bare lige vende sig til at have hovedet lidt nedaf.

Lidt basal bevarelse (eller forøgelse i dit tilfælde) af smidigheden behøver jo heller ikke hedde astanga og tage 1½ time pr gang.

Tjah well okay Waits skal jo starte med noget mere simpelt, men den jeg satte et billede i af, var nu den, vi fik anbefalet at starte med, hvis vi ikke kunne strække benet ud, som jeg fx kan nu (wauw Julie)....

Nu er jeg så også noget mere newbie end onkel Maxie, så vi lytter til ham.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stående med strakt ryg og ben, kan jeg nå knæene med fingerspidserne. Med krum ryg kan jeg nå cirka midten af skinnebennet. DEn julie henviser til er absolut intet problem.

Nej den er skam heller ikke svær. Men det ER altså stadig den lette variation af den anden, selvom den IKKE strækker tilnærmelsesvis som den anden. Nu henviste jeg også bare til den anden, fordi det var den, du 'talte' om i Maxies log.. =)

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Den variation du viser, Julie, er også helt normal at bruge - når man kører serien og skal til et-bens-stillingerne. Netop fordi man jo også laver alle de andre stillinger der tager sig af hasestræk på 1000 måder.

I foroverbøjningerne er det ikke fordi man ikke krumme ryg. Det skal bare være den sidste ting man gør efter forlængning og hoftebøjning.

Waits -> kan du egentlig lave pistols med den smidighed, eller mangel på samme?

Jeg har i øvrigt set tilsvarende startniveauer på yogatimer, så det er ikke fordi du behøver at frygte du er verdens mest usmidige mand. :laugh:

PS: Jeg er ikke onkel endnu og det ville være meget overraskende hvis jeg blev det indenfor de næste par år. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

post-6917-1187858397_thumb.jpg

Feels so gooooood... :smile:

and that ain't gonna happen :laugh:

Ej, seriøst, selv om jeg tror det vil være sundt for mig, så er det totalt urealistisk at kunne stå sådan. Jeg vil se om jeg kan blive smidig nok til at kunne nå gulvet.

Jeps, det er nu fastsat: Denne log's første mål inden 1. oktober 2008:

At kunne nå gulvet med håndfladen og strakte ben

Link to comment
Share on other sites

Waits -> kan du egentlig lave pistols med den smidighed, eller mangel på samme?

Sidste år kunne jeg, men der var jeg også lidt mere smidig. Jeg blev dog nødt til ikke at have benet strakt lige ud, da det var umuligt. Nu kan jeg ikke. Dels balance, dels styrke, men mestendels, fordi jeg ikke er smidig nok.

Link to comment
Share on other sites

and that ain't gonna happen :laugh:

Ej, seriøst, selv om jeg tror det vil være sundt for mig, så er det totalt urealistisk at kunne stå sådan. Jeg vil se om jeg kan blive smidig nok til at kunne nå gulvet.

Jeps, det er nu fastsat: Denne log's første mål inden 1. oktober 2008:

At kunne nå gulvet med håndfladen og strakte ben

Yesyes.. Hvis du kan nå gulvet med HÅNDFLADEN på strakte ben, så vil du også kunne lave den der..... :bigsmile:

Burde være realistisk at udføre om 1 år og 1 måned.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

and that ain't gonna happen :laugh:

Ej, seriøst, selv om jeg tror det vil være sundt for mig, så er det totalt urealistisk at kunne stå sådan. Jeg vil se om jeg kan blive smidig nok til at kunne nå gulvet.

Jeps, det er nu fastsat: Denne log's første mål inden 1. oktober 2008:

At kunne nå gulvet med håndfladen og strakte ben

Hvad bliver det næste???? :nonono:

At du begynder at bruge solcreme?

Varmer op inden du skal træne?

Holder op med at drikke?

:cry:

Waits, come back to the Dark Side :devil:

Altid noget at du sætter det i perspektiv med Pistols :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad bliver det næste???? :nonono:

At du begynder at bruge solcreme?

Varmer op inden du skal træne?

Holder op med at drikke?

:cry:

Waits, come back to the Dark Side :devil:

Altid noget at du sætter det i perspektiv med Pistols :tongue:

:laugh: Lad mig sige det sådan at der er et godt perspektiv på det mest af hvad "rigtige mænd ikke gør og gør"

rigtige mænd strækker ikke ud: Ok, lad gå, for bedre at kunne lave pistols

rigtige mænd drikker alkohol: yes sir, det er bevist at det forøger testestoron niveauet næste morgen, og jeg træner oftest om morgenen. Desuden så kører folk jo heller ikke 50 hvor de må kører 110. Ligeså med alkohol. Man skal ligge omkring 21 om ugen

rigtige mænd spiser ikke grønt: Nemlig, Mennesket er skabt til at spise kød (ok, noget frugt kan gå). EOD. Desuden prioriterer jeg sex om dagen fremfor seks om dagen.

rigtige mænd varme ikke op: Hell yeah, Når civilizationen bryder sammen er der ikke tid til opvarmning. Har du set et SWAT team stå og strække ud, stille sig i ashtananga suami yakanananda stilling, og så små lunte lidt før de bryder et hus ned og neutralisere bad-guys? I think not.

rigtige mænd bruger ikke solcreme: Come on, det er fint nok hvis man er på en uges ferie på canarieøerne, men som rigtig kriger har vi brug for al den D-vitamin vi kan få, og at stå og smøre sig ind hver dag er gay. Desuden fylder det i tasken når man løber afsted om morgenen for at samle føde hele dagen.

rigtige mænd laver ikke computerback up: skidt med det, det er trods alt for dumt ikke at gøre

Lessons to live by :smile:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

:laugh: Lad mig sige det sådan at der er et godt perspektiv på det mest af hvad "rigtige mænd ikke gør og gør"

rigtige mænd strækker ikke ud: Ok, lad gå, for bedre at kunne lave pistols

rigtige mænd drikker alkohol: yes sir, det er bevist at det forøger testestoron niveauet næste morgen, og jeg træner oftest om morgenen. Desuden så kører folk jo heller ikke 50 hvor de må kører 110. Ligeså med alkohol. Man skal ligge omkring 21 om ugen

rigtige mænd spiser ikke grønt: Nemlig, Mennesket er skabt til at spise kød (ok, noget frugt kan gå). EOD. Desuden prioriterer jeg sex om dagen fremfor seks om dagen.

rigtige mænd varme ikke op: Hell yeah, Når civilizationen bryder sammen er der ikke tid til opvarmning. Har du set et SWAT team stå og strække ud, stille sig i ashtananga suami yakanananda stilling, og så små lunte lidt før de bryder et hus ned og neutralisere bad-guys? I think not.

rigtige mænd bruger ikke solcreme: Come on, det er fint nok hvis man er på en uges ferie på canarieøerne, men som rigtig kriger har vi brug for al den D-vitamin vi kan få, og at stå og smøre sig ind hver dag er gay. Desuden fylder det i tasken når man løber afsted om morgenen for at samle føde hele dagen.

rigtige mænd laver ikke computerback up: skidt med det, det er trods alt for dumt ikke at gøre

Lessons to live by :smile:

:rofl2: Fedest! Som kvinde bliver man jo helt glad for, at de rigtige mænd, der skal redde os når civilisationen bryder sammen, ikke står og laver strækøvelser eller varmer op og lader os andre i stikken. Jeg håber selvfølgelig ikke, de rigtige mænd får en kollektiv fibersprængning den dag civilisationen bryder sammen... :tongue:

Jeg har faktisk også observeret at rigtige mænd ikke bruger solcreme. Jeg har også observeret at rigtige mænd bliver solskoldet på skuldrene... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

det blev til lidt disco pump også

3x5 chin ups

2x10 towel biceps curls @ 24

Jeg tror keyword i starten her er at få kroppen vænnet sig stille og roligt til at komme igang. Også selvom hovedet siger "fuld knald". Kan godt mærke i kroppen at jeg er startet forfra, og det er ikke altid lige rart :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Aften langsom distance løb

1:00:00 :blink:

12,74 km

avg 175, max 193

Tiden passede ligepræcis med østeranlæg, kastellet to gange, og søerne. En stille og rolig tur, hvor jeg bare løb og lyttede til musik. Kunne sådan set fortsætte det tempo i længere tid, men vil hellere ligge lidt stille ud.

Og så en kommentar til moden. Hvem er den forvirrede mandsperson der har fundet ud af buksemoden for tiden. Jeg har været væk et år og straks så skal man have den vilde narkoman hængerøv (og altså ikke bare hiphop hængerøv) og ultra smalle ben :blink:

Bevares, jeg er klar over at mode er defineret ved at være foranderlig, og det trøster mig at jeg muligvis ikke er med på moden men har en stil, men den type bukser er ganske enkelt for grimme. EOD

Link to comment
Share on other sites

Aften langsom distance løb

1:00:00 :blink:

12,74 km

avg 175, max 193

Tiden passede ligepræcis med østeranlæg, kastellet to gange, og søerne. En stille og rolig tur, hvor jeg bare løb og lyttede til musik. Kunne sådan set fortsætte det tempo i længere tid, men vil hellere ligge lidt stille ud.

Og så en kommentar til moden. Hvem er den forvirrede mandsperson der har fundet ud af buksemoden for tiden. Jeg har været væk et år og straks så skal man have den vilde narkoman hængerøv (og altså ikke bare hiphop hængerøv) og ultra smalle ben :blink:

Bevares, jeg er klar over at mode er defineret ved at være foranderlig, og det trøster mig at jeg muligvis ikke er med på moden men har en stil, men den type bukser er ganske enkelt for grimme. EOD

Hahahahahaha... Jeg kunne ikke være mere enig. Føler mig total off-mode når jeg ser på mange andre fyre i Danmark. Det ligner regulært noget der er løgn med de gulerodsbukser. Damn. Jeg bliver nærmest småirriteret når jeg ser dem gå rundt og se halvsøvnige ud med gulerodsbukser, en cigaret i hånden og et halvfjoget smil :crazy:

NB: Din uddybning mht. til ting som mænd ikke bør gøre er IKKE godtaget :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

lidt morgen træning

5x10/10 snatch @16kg

Og så kom der et til mål: 180 snatch med 24kg på 10 minutter. Det burde være muligt at nå, selvom status nu er at begrænsningnen er vabler i hænderne, kondien, og benene der syre til. kort fortalt alt.

Forsøger at bygge det langsomt op.

Guarden: det kan ikke uddybbes mere da det basalt set er hovedløst :laugh: ligesom min træning.

Link to comment
Share on other sites

Det burde være muligt at nå, selvom status nu er at begrænsningnen er vabler i hænderne, kondien, og benene der syre til. kort fortalt alt.

:laugh:

Fedt mål Master.

Det kan du sku sagtens.

Guarden: det kan ikke uddybbes mere da det basalt set er hovedløst :laugh: ligesom min træning.

:lolabove: :pimp:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Fedt mål Master.

Det kan du sku sagtens.

:lolabove: :pimp:

Ja jeg bliver nødt til at sætte mig nogle nogenlunde realistiske mål i denne log, da det næste års tid bliver lidt for hektisk til at kunne gøre det vilde. Mon ikke at der kommer to mål mere, så det ikke altsammen går op i snatch og udstrækning.

Og så lidt skipper rock

Og så to stk. skipperrock O.G. style, af tom waits, desværre er der ikke nogen original video. De havde formentlig også være pænt sære :laugh: men lyt til originalversionerne... Det er høj klasse af skipper rock

starving in the belly of a whale

Hoist that rag efterfulgt af make it rain

(og hvis det er for meget for de uvante øre er her ukulele versionen :laugh: )

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Ja jeg bliver nødt til at sætte mig nogle nogenlunde realistiske mål i denne log, da det næste års tid bliver lidt for hektisk til at kunne gøre det vilde. Mon ikke at der kommer to mål mere, så det ikke altsammen går op i snatch og udstrækning.

Og så lidt skipper rock

Damn det er fed Skipper-Rock :4band:

Link to comment
Share on other sites

God smag :wink:

Og ja, skipperrocken der var også fed :devil:

Har du forøvrigt set "Smoke" af Paul Auster (staveplade)? Fin lille film med 2 x Tom W. (downtown train og innocent when you dream, hvor sidstenævnte er i fuld længde som lyd til handlingen i Auggie Wrens christmas story) :smile:

Og held og lykke med at nå målene - det skal skam nok lykkes.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

God smag :wink:

Og ja, skipperrocken der var også fed :devil:

Har du forøvrigt set "Smoke" af Paul Auster (staveplade)? Fin lille film med 2 x Tom W. (downtown train og innocent when you dream, hvor sidstenævnte er i fuld længde som lyd til handlingen i Auggie Wrens christmas story) :smile:

Og held og lykke med at nå målene - det skal skam nok lykkes.

Kender den godt, men har set ikke hele filmen.

Tom waits har andre gode musik optrædener i film f.eks. "Little drop of poison" i shrek (inde på den skumle kro)

Og ikke mindst "Soldier's things" i slutningen af Jarhead. Fantastisk nummer

mindende mig lige om den ultimative nedturssang

Jeg tror det nok skal lykkes at nå målene, selvom de 180 @24 snatch bliver tungt for en let mand som mig. :crazy:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Dagens morgenløb

intervaller i fælledparken

1. del: 350m, 03:08/km :blink: , puls 175

2. del: 632 m 03:40/km, 185

3. del: 314 m 03:50/km, 170

3x5 pullups

20 squat

intervaller

1. del: 422m, 03:43/km, 173

2. del: 562 m 03:48/km, 179

3. del: 313 m 03:46/km, 175

3x5 pullups

20 squat

Jeg var lidt kvajet til at starte og slukke GPS'en rigtigt i starten, og jeg tror der er lidt usikkerhed i målingerne. Tydeligt at kondien mangler. Der skal noget mere interval løb til, så dette var en perfekt måde at komme igang.

Et nyt mål:

- Marathon mellem 2:50 og 3:10 :4thumbup:

Og nu står den så på en weekend i det jyske med oplæg, intelektuelt stimulering, svigerfamilien, og en seriøs bytur i aften, så alt den træning kan drikkes væk :laugh:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share