Waits log


Waits
 Share

Recommended Posts

Så er der igen blevet mulighed for regelmæssig træning det næste års tid. Der har været mere eller mindre stilstand det seneste år, efter et foregående år, hvor formen nåede at blive relativ god. Den står på langdistance løb, kettlebell træning, svømning, og kropsvægtsøvelser. Loggens formål er at hjælpe til at holde mig selv i ørene.

180 cm

70 kilo

30 år

:::::::::::Pejlemærker:::::::::::::

At få trænet bare lidt

:::::::::::::::::::::::::::::

Starter meget langsomt ud.

Formiddagens Cirkel træning a tre sæt:

5 pullups

10 pushups

5 evil wheel

10/10 16 kg snatch

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grrrrrrrreat you are back skipper :bigsmile:

Kunne vel være meget sjovt for dig at maxe ud i forskellige øvelser her og nu, så du har et udgangspunkt at køre fra.

/G

Tak for hilsenerne Jacob og No6bach. Jeg vil imorgen løbe mig en tur om søerne, så kan jeg måle tid, og evt tage 12 minutter med rigtig fart på, for at se hvad der sker. Det er nok næppe imponerende. Dernæst står den på en max test i guldcirkel, og evt 200 snatch på tid, og måske 1000m svømning.

Som skrevet i din log jacob, så er jeg ved at bestille powerrings, men der gik noget galt i overførslen, så hvis du også er klar på at bestille (eller andre) kan vi slå os sammen og så betale mindre i forsendelse

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Løb om søerne

6,17 km

28:51

173 avg puls (max 200)

Tror ikke jeg kunne have løbet meget hurtigere selv hvis jeg ikke havde løbet og snakket, benene ville ikke rigtig bevæge sig. Men så er der jo i den grad plads til forbedringer, og så er det også mere motiverende i begyndelsen når man kan se det går hurtigt fremad.

De næste par dage vil gå på at teste formen lidt, så jeg har noget at gå ud fra.

Tak for hilsenerne Doc & Dan :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens test

Bronzecirkel

9:35 :blush:

Ja, der er så rigtig meget plads til forbedring. Det var klart reaktionsøvelsen der trak ud, sammen med pullups hvor jeg var lidt øm i kroppen. Tænkte et kort sekund på at lave dagens crossfit.... men efter jeg noget stakåndet kom igennem bronzecirklen, virkede det temmelig uoverskueligt at lave 4xtabata med pullups, pushups, situps & squats :surrender::chicken::4goodbye: (måske...måske... i aften)

Link to comment
Share on other sites

August 2007, 70 kg

(lys gør jo også lidt, og så om hvorvidt jeg lige har trænet eller ej, men det giver da et billede af hvor meget det går ned af bakke på et år, med dårlig føde)

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Dagens blandede træning

5 towel pull ups

5/5 @ 12kg bottomup press

5/5 @16 TGU

5 @16 twist n press

15/15 @ 16 between the legs

5 pull ups

2x5/5 coc1

10 @ 20 deep squat

2x5/5 @ 16 military press

2x5/5 @ 24 towel curls

2x5/5@24 bend over row

10 @ 24 goodmorning

5 chinups

35 pushups

1 minut farmerwalk @ 24v/20h

10 @ 24v/20h shoulder shrugs

10 evil wheels

Så er de fleste dele af kroppen blevet rørt lidt.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Dagens blandede træning

5 towel pull ups

5/5 @ 12kg bottomup press

5/5 @16 TGU

5 @16 twist n press

15/15 @ 16 between the legs

5 pull ups

2x5/5 coc1

10 @ 20 deep squat

2x5/5 @ 16 military press

2x5/5 @ 24 towel curls

2x5/5@24 bend over row

10 @ 24 goodmorning

5 chinups

35 pushups

1 minut farmerwalk @ 24v/20h

10 @ 24v/20h shoulder shrugs

10 evil wheels

Så er de fleste dele af kroppen blevet rørt lidt.

Fed workout!!!!

Ser ud til at være DOMS garanti :4thumbup:

Ringene skulle være bestilt skipper :bigsmile:

giver besked når de lander m.m

Link to comment
Share on other sites

Fed workout!!!!

Ser ud til at være DOMS garanti :4thumbup:

Ringene skulle være bestilt skipper :bigsmile:

giver besked når de lander m.m

Det var nu ikke så hårdt igen. Hvis jeg lavede en runde mere, er jeg sikker på at det havde været rigtig ledt. Men updater lige i morgen mht. doms

Perfekt med ringene. Du skriver bare når de lander. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fed workout!!!!

Ser ud til at være DOMS garanti :4thumbup:

Ringene skulle være bestilt skipper :bigsmile:

giver besked når de lander m.m

Negativ. Det var mig, der skulle stå for det, men siden vil åbenbart ikke acceptere mit visa!? Har oplevet det på US sider før. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Negativ. Det var mig, der skulle stå for det, men siden vil åbenbart ikke acceptere mit visa!? Har oplevet det på US sider før. :blink:

Sært- Jeg havde samme problem, men han svarede at det var noget med billing address. Han henviste mig til denne side FAQ hvor der var andre muligheder, og som jeg grundet min "landflygtighed" ikke kunne overskue.

Link to comment
Share on other sites

En aften-cooper

6 min Opvarming

cooper: 2980

avg puls 188, max 201

6 min nedkøling

En særdeles ubehagelig oplevelse. Der var kraftigt brug for et toilet på vejen :chicken:

Ikke helt dårligt, men stadig er der rigelig plads til forbedringer.

Nu står den på pizza :4pizza:

Link to comment
Share on other sites

Morgenens træning

50/50 swing @ 24

50/50 swing @ 20

tid: 05:53

Udført kontinuerligt. Det minder virkelig en om sine svagheder og dødelighed. Vabler, rystende ben, og pulsen helt oppe. Skønt. Nu vil jeg - hold nu fast - strække lidt ud :freaked:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Faldt over denne test og med point beregning her. Så det skulle jo lige prøves af for en gammel kriger som mig, der er ude af form.

Perfect form is the keyword!

Pushups: 70

Situps: 79

2-mile (3218m): 12:52 (udfra hastigheden igår)

Score: 290 ud af 300

Hurra, jeg ville have fået en medalje, hvilket nok siger mere om systemet end om formen.

Gik helt kold på pushups. Der burde på et tidspunkt være plads til en hel del mere. De første 35 tog ca. 28 sekunder.

Og så har jeg fundet ud af at Rammstein: Mann gegen Mann passer perfekt til mit løbe tempo (mht. videoen er der kun en kommentar: WTF?!?)

Link to comment
Share on other sites

WOW :blink::w00t: Der vågnede jeg da lige...

Ja det kan jeg forestille mig :wub::devil:

Jeg tvivler på yoga'en, men jeg ved jeg burde. ER ganske enkelt så usmidig at det sikkert giver problemer når jeg bliver ældre. Men det billede i Max's log gav bare kuldgysninger på mig, for det er helt surrealistisk at stå oprejst, med et ben strakt ud lige ud og armen der holder fast i foden....

Link to comment
Share on other sites

Ja det kan jeg forestille mig :wub::devil:

Jeg tvivler på yoga'en, men jeg ved jeg burde. ER ganske enkelt så usmidig at det sikkert giver problemer når jeg bliver ældre. Men det billede i Max's log gav bare kuldgysninger på mig, for det er helt surrealistisk at stå oprejst, med et ben strakt ud lige ud og armen der holder fast i foden....

Søde, der findes modifikationer...

Du kan også tage fat i det ene knæ som vist nedenfor.

post-6917-1187856909_thumb.jpg

Den kan man altid starte med... :smile:

Link to comment
Share on other sites

På det niveau er det vist omsonst at starte på stående et-bens-variationer. Den du linker til, Jules, træner primært balancen og ikke smidigheden som vist er begrænsningen her.

Helt simpelt kan du starte med stående eller siddende foroverbøjning. Fokus skal være på at bøje fra hoften og gøre torso lang, ikke blot krumme ryg.

Stående er faktisk bedst fordi tyngdekraften hjælper dig, man skal så bare lige vende sig til at have hovedet lidt nedaf.

Lidt basal bevarelse (eller forøgelse i dit tilfælde) af smidigheden behøver jo heller ikke hedde astanga og tage 1½ time pr gang.

Link to comment
Share on other sites

Stående med strakt ryg og ben, kan jeg nå knæene med fingerspidserne. Med krum ryg kan jeg nå cirka midten af skinnebennet. DEn julie henviser til er absolut intet problem.

Den jeg er startet på er souped up toe touch, fra pavel's "relax into strech". Jeg tror ikke det er fysisk umuligt. Problemet er nok mere viljen til at tage mig tiden til det, men med 5 minutter om dagen kan det være at jeg langsomt også har lyst til at strække ud og ikke blot tvinger mig selv til det. Men jeg må jo på et tidspunkt indse at det ikke er holdbart at jeg er så usmidig i haserne og hoften. Mest af alt fordi det begrænser mig i at udføre Pistols :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share