Waits log


Waits
 Share

Recommended Posts

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tilbage i London, blev det en tur på den gamle rute (med lidt andet startsted). Luntede stille afsted, og fik også målt den oprindelige rute op, da jeg gik lidt rundt i kvarteret som nedkøling.

10,4km (8,46 i løB)

58:18

469 m stigning

Selvom Gps'en hoppede og dansede rundt i tempo, og jeg er skeptisk overfor højdemåleren, så var det dejligt at være ude igen. Den oprindelige rute, som jeg ofte løb var ca 9,5km (jeg tror jeg gættede på 10-10,5) PR var der 36:32 (20/01/06), hvilket er fint at gå efter i betragtning af at det er bakket crossløb. Det er over et år siden jeg sidst havde løbet ruten og de har ordnet nogle af de steder hvor der kunne være meget mudder. Det var stadig nogle pyter, men ikke det store. Der var tæt støvregn, hvilket også kan have påvirket gps målingen. Fedt at være ude igen. Der er 4 minutters løb hen til en fin let forhindringsbane, hvor jeg kan træne pull ups, armgang, dips, balancebom mv.

Skønt at være tilbage :yo:

Link to comment
Share on other sites

Tilbage i London, blev det en tur på den gamle rute (med lidt andet startsted). Luntede stille afsted, og fik også målt den oprindelige rute op, da jeg gik lidt rundt i kvarteret som nedkøling.

10,4km (8,46 i løB)

58:18

469 m stigning

Selvom Gps'en hoppede og dansede rundt i tempo, og jeg er skeptisk overfor højdemåleren, så var det dejligt at være ude igen. Den oprindelige rute, som jeg ofte løb var ca 9,5km (jeg tror jeg gættede på 10-10,5) PR var der 36:32 (20/01/06), hvilket er fint at gå efter i betragtning af at det er bakket crossløb. Det er over et år siden jeg sidst havde løbet ruten og de har ordnet nogle af de steder hvor der kunne være meget mudder. Det var stadig nogle pyter, men ikke det store. Der var tæt støvregn, hvilket også kan have påvirket gps målingen. Fedt at være ude igen. Der er 4 minutters løb hen til en fin let forhindringsbane, hvor jeg kan træne pull ups, armgang, dips, balancebom mv.

Skønt at være tilbage :yo:

Fedt med terrænforhindringsbane :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fedt med terrænforhindringsbane :devil:

trænings området er desværre ikke i den vilde natur (så vild som den kan blive i london :laugh: ), men i et pænt omhegnet området med en børnehave klatrebane ved siden af (hvilket også kan udnyttes), men det ligger lige op til det skønne område jeg løber i, så man kan tage den på vejen. Men den er desværre ikke så teknisk, så det er mere det at man kan finde et sted og lave nogle dips, pulls ups og armgang.

Link to comment
Share on other sites

Tilbage i London, blev det en tur på den gamle rute (med lidt andet startsted). Luntede stille afsted, og fik også målt den oprindelige rute op, da jeg gik lidt rundt i kvarteret som nedkøling.

Skønt at være tilbage :yo:

Jeg kan også tage mig selv i at sidde og savne udlandet. 260+ solskinsdage i North Carolina. Fantastisk seafood, grill aftener. Eller det bakkede terræn i Heidelberg med de gamle slotte. Et væld af mikrobryggerier med egen restaurant. Det tidligere forår og sene efterår.....

Jeg tror ikke vi har været afsted for sidste gang endnu.

Link to comment
Share on other sites

trænings området er desværre ikke i den vilde natur (så vild som den kan blive i london :laugh: ), men i et pænt omhegnet området med en børnehave klatrebane ved siden af (hvilket også kan udnyttes), men det ligger lige op til det skønne område jeg løber i, så man kan tage den på vejen. Men den er desværre ikke så teknisk, så det er mere det at man kan finde et sted og lave nogle dips, pulls ups og armgang.

Skipper. På med noget sløringscreme, skipper-rock i ørerne, så er du klar til Rambo 666.

Rock on!

Link to comment
Share on other sites

morgentræning

5min opvarmingsløb

3x5 pull ups

25 mavebøjninger

3x10 dips

3xarmgang (8 tag)

3xbalance bom (3bjælker)

3x5/5 polepistols

5 sidehop over bjælke (med hånden på bjælken)

3x5 chinups

4xca. 150m sprint

5 min nedjogning

Er blevet svag i pull ups. Kunne mærke at efter 5 blev jeg træt og kan max tage 3 mere. Grebet er stærkt nok, er bare svag i musklerne. Chins var en anden sag, hvor maxet ligger en del højere. De skal i alle fald trænes op. Glæder mig allerede til mine power-rings kommer om et par uger :4thumbup:

Det er også blevet tid til ny komputer, men desværre vil apple ikke ud med hvornår i måneden leopard kommer og vil jo ikke ende med at skulle købe det, når man kan få det gratis med hvis man venter en uge eller to mere. Det ser satme fedt ud :w00t: Det bliver den lille macbook denne gang, men med 120gb hardisk og 2gb ram, belært af Guarden. Den larmer forhåbentlig ikke lige så meget som min nuværende powerbook. Det er lidt pinligt at sidde på biblioteket og være det sorte får med en larmende maskine. Vildt så hurtigt udviklingen går. Jeg har 60gb på powerbooken og den er to år gammel. det troede jeg var nok. Men så tog jeg 9000 billeder med spejlreflex digital, og så er der ikke nok plads til musikken også :laugh:

Diddley: Nu er det desværre ikke solskinstimerne England er kendt for :laugh: men det er helt sikkert at jeg har det godt med at være ude for andedammen, og se nogle andre andedamme (london er så en temmelig stor en af slagsen). Men det tærre også lidt på familielivet ikke at bo sammen, og den danske sprog bliver også svære og svære at mestre, trods de 35.000 (?) danskere i england, så mon ikke der lige kommer lidt tid i DK om et års tid.

Mr. G: Sløringscreme: nej tak. Skipperrock: ay ay captain. :laugh:

Men jeg må desværre skuffe lidt med at seneste skive er temmelig langt fra skipperrock (omend jeg da også har forvildet mig til at købe "Skull and crossbone" fra Pirates of the caribean og det er satme skipperrock :laugh: . Anouar Brahem Trio med skiven "Astrakan Cafe" er i ørene nu, dejligt afslappende og meditativt. Der var iøvrigt en interessant udsendelse om musik og lyd i viden om på dr2

Link to comment
Share on other sites

Morgen svømning

1000m i 33m bassin a:

10 baner crawl 0:35 pr bane

10 baner bryst 0:42 pr bane

5 baner 8-tals dykning (halv bane under, halvbane over)

5 baner crawl 0:35 pr bane

Fedt at svømme igen. Starter lidt langsomt ud, for kroppen er godt øm, selv efter en lille omgang træning som i går. Har fået mig et månedskort til svømmehallen, så jeg tror at jeg vil udnytte at de også har et træningscenter til at få lavet noget dødløft og bænkpres. Det var MEGET langt tid siden jeg har svømmet sidst, og var ikke i rytme til blot at høvle baner af. Er nok lidt for ivrig med benene, men med lidt langsom genoptræning, så tror jeg at teknikken igen kan blive tilfredsstillende. Og så er det super caardio-træning. Det er så fedt at svømme. Når jeg har svømmet en tur, er jeg mega tørstig, sulten, og træt. Kunne godt bruge en lur nu.... Så er det jo godt at biblioteket kalder :smile:

Forhåbentlig kommer mine kettlebell herover næste uge, så de også kan få en swing-om

Link to comment
Share on other sites

Dagens Løb

Tog en tur rundt for at finde en standard rute hvor der er mulighed for at lave ekstra-loops, hvis jeg vil løbe længere, eller lave nogle intervaller. Den er rimelig bakket (480m stigning), med omkring 2,5 km på asfalt, resten er stier eller grus. Der er stortset intet mudder. Problemet er dog at store dele af den er under tætte trætoppe, og min GPS viser mere eller mindre konsekvent at jeg løber tre kilometer i timen langsommere når jeg er under træer. Det er som sådan ikke et problem, men er i tvivl om det betyder at den ikke måler afstanden korrekt i sidste ende. Nogle bud?

Standard rute

post-6922-1191672516_thumb.png

9,00 km

47:14 :blink:

Det er naturligvis misvisende tid iforhold til en lige asfaltvej, men jeg følte ellers jeg havde et nogenlunde tempo. Men nu har jeg da noget at gå ud fra, og så må vi se om andre gps målinger giver samme distance. Næste gang bliver nok en med fuld speed på, hvor jeg tager en lunte tur midtvejs for at måle et af de ekstra loops op.

Et nyt mål er iøvrigt at komme under 18:00 minutter på 1000m crawl. Det bliver nok hårdt, særligt på en 33m bane, men så er et lidt højt mål sat (og under 20:00 er jeg også tilfreds med). Træning til det mål kan også være godt i forhold til marathon målet, hvor problemet nok mest er kondien, og så om mine ben ville kunne holde til den mængde træning. Så nu bliver der nok løbet færre gange, med en lang tur, og ellers mere fokuseret på cardio de andre gange samt i svømningen.

En anden måde at få bedre resultater er ved at skære lidt ned for alkoholen. Fandt ud af at en pint Stella Artois er 3 (!!) genstande. Og det er ofte at man lige tager en enkelt efter et seminar om aftenen (der er potentielt seminar hver aften). I denne uge har jeg således fået 10 genstande. Det betyder nok ikke alverden for kondien, men det hjælper i hvert fald heller ikke. Særligt ikke i betragtning af at jeg ikke selv føler at dette har været en alkohol-spækket uge. Lad os se hvad der sker. Jeg vil have lov at nyde en øl eller to, men kan se om man evt. skulle tage et glas vin at sippe til i stedet.

Er godt brugt i hele kroppen særligt øvre ryg efter svømningen i går. skønt :4thumbup:

Morgen vægten uden morgenmad, eller ordentlig aftensmad ( :dry: ), efter løb siger 70 kilo

Link to comment
Share on other sites

Lidt kropshævningstræning

5min lunten

3x5 pullups

2x5 chinups

5x balancebom

5x armgang

5 min lunten

Skal virkelig have trænet de kropshævninger. Er lidt i tvivl om jeg skal køre denne 5x5 stil, eller om det er bedre at køre mig -1 helt ud, eller måske nogle ladders. Faktum er i hvert fald at pull ups formen er utilfredsstillende. Chinups går bedre. og så er det altid godt med lidt armgang. Nok mere teknik og grebstræning, men meget fedt når man føler man bare suser igennem.

Endnu et mål er sat: 20 kropshævninger. Et meget realistisk mål, som jeg ikke forventer bliver det store problem at nå.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Dagens Løb

Tog en tur rundt for at finde en standard rute hvor der er mulighed for at lave ekstra-loops, hvis jeg vil løbe længere, eller lave nogle intervaller. Den er rimelig bakket (480m stigning), med omkring 2,5 km på asfalt, resten er stier eller grus. Der er stortset intet mudder. Problemet er dog at store dele af den er under tætte trætoppe, og min GPS viser mere eller mindre konsekvent at jeg løber tre kilometer i timen langsommere når jeg er under træer. Det er som sådan ikke et problem, men er i tvivl om det betyder at den ikke måler afstanden korrekt i sidste ende. Nogle bud?

Standard rute

post-6922-1191672516_thumb.png

9,00 km

47:14 :blink:

Det er naturligvis misvisende tid iforhold til en lige asfaltvej, men jeg følte ellers jeg havde et nogenlunde tempo. Men nu har jeg da noget at gå ud fra, og så må vi se om andre gps målinger giver samme distance. Næste gang bliver nok en med fuld speed på, hvor jeg tager en lunte tur midtvejs for at måle et af de ekstra loops op.

Et nyt mål er iøvrigt at komme under 18:00 minutter på 1000m crawl. Det bliver nok hårdt, særligt på en 33m bane, men så er et lidt højt mål sat (og under 20:00 er jeg også tilfreds med). Træning til det mål kan også være godt i forhold til marathon målet, hvor problemet nok mest er kondien, og så om mine ben ville kunne holde til den mængde træning. Så nu bliver der nok løbet færre gange, med en lang tur, og ellers mere fokuseret på cardio de andre gange samt i svømningen.

En anden måde at få bedre resultater er ved at skære lidt ned for alkoholen. Fandt ud af at en pint Stella Artois er 3 (!!) genstande. Og det er ofte at man lige tager en enkelt efter et seminar om aftenen (der er potentielt seminar hver aften). I denne uge har jeg således fået 10 genstande. Det betyder nok ikke alverden for kondien, men det hjælper i hvert fald heller ikke. Særligt ikke i betragtning af at jeg ikke selv føler at dette har været en alkohol-spækket uge. Lad os se hvad der sker. Jeg vil have lov at nyde en øl eller to, men kan se om man evt. skulle tage et glas vin at sippe til i stedet.

Er godt brugt i hele kroppen særligt øvre ryg efter svømningen i går. skønt :4thumbup:

Morgen vægten uden morgenmad, eller ordentlig aftensmad ( :dry: ), efter løb siger 70 kilo

Nu ved jeg ikke hvordan du har sat dit ur op i forbindelse med den løbende datavisning, men hvis den måler korrekt, og der er tidspunkter, hvor den viser meget langsomme tider, bør du på et senere tidspunkt kunne se at den samler op - dvs at din hastighed pludselig stiger. Jeg synes jeg oplevede ekstremt svingende løbende angivelser, da jeg løb med gps - jeg kunne også se af registreringerne, at den fx havde registreret alt fra 2.30 min/km til 7 min/km på samme tur, og selvom man svinger lidt i hastighed såååå... :tongue:

Ideelt set bør den samle op, når satelitten finder dig igen - den kan godt have problemer med at finde dig, hvis der træer eller høje bygninger i nærheden.

Link to comment
Share on other sites

hurtig omgang svømning

300 m tid 06:10

133 m tid 02:40

66 m 8-talssvømning

Hurtig omgang, med for mange mennesker i vandet. Med lidt mere øvelse så jeg ikke går helt kold på kondien, så er svømmemålet ikke så langt væk som det burde være. Hmmm, og det er anden gang jeg svømmer. Målet var nok for lavt.... :raisebrow:

Der er intet som regnvejr og skybrud i England :w00t: det er helt sindsygt så meget vand der pludselig kan falde

Link to comment
Share on other sites

En hurtig tur på standard ruten

44:35

9,13km

Jeg vidste at den havde målt helt forkert den anden dag :tongue:

Hurtigere bliver det ikke idag. Havde ikke puls måler på men den var højt oppe.

Det gode ved skybrud og regnvejr er at det efterlader jorden totalt mudret og smattet dagen efter :wub:

Ruten er sådan set meget fed, godt afvekslende, med kun 2,5 km asfalt, godt med bakker i det grønne. Problemet er bare at man aldrig kommer ind i et tempo fordi det hele tiden går op og ned. På den anden side kommer det til at virke som intervalløb for pulsen

Link to comment
Share on other sites

En hurtig tur på standard ruten

44:35

9,13km

Jeg vidste at den havde målt helt forkert den anden dag :tongue:

Hurtigere bliver det ikke idag. Havde ikke puls måler på men den var højt oppe.

Det gode ved skybrud og regnvejr er at det efterlader jorden totalt mudret og smattet dagen efter :wub:

Ruten er sådan set meget fed, godt afvekslende, med kun 2,5 km asfalt, godt med bakker i det grønne. Problemet er bare at man aldrig kommer ind i et tempo fordi det hele tiden går op og ned. På den anden side kommer det til at virke som intervalløb for pulsen

Sejt, gad godt at have noget mudret terræn i nærheden jeg kunne pløje igennem :devil:

Link to comment
Share on other sites

Du må endelig sige til når du har fået din nye Macbook, jeg vil enormt gerne høre lidt mere om de praktiske erfaringer med Leopard. Det ser jo fantastisk ud, men én ting er alt marketing-gøglet, noget andet når man sidder med det.

jeg har lige set rygter om at der kommer nye macbook til november, men jeg gider ikke vente længere og desuden kører der nogle gode tilbud for tiden, med en "gratis" ipod (man skal kun betale momsen) 30% på printer og ca halv pris på .mac. Så kæber den inden. Der er 2 ugers retur ret, og det menes at leopard kommer den 26. så det vil sige i næste uge engang køber jeg en og så får leopard gratis når den kommer. Men helt rigtig, særlig med apple skal man være opmærksom på alt hysteriet som i mine øjne helt uretmæssigt er der. Ja de er foran, men så er det heller ikke værre.

Link to comment
Share on other sites

interval svoemning

10x2baner (66meter) crawl sprint (startede paa 0:30 pr bane, endte paa 0:40 :blush: )

5x2baner 8-taller (foerste 33 i et hug under vand)

Og saa noget at spise.

Har monster travlt for tiden, saa haaber at disse hurtige traeninger alligevel giver noget. Kan i hvert fald rent fysisk se en kaempe forandring :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Langsomt løb for at opmåle loops

Standard rute med

1x loop 1 (2,0 km)

1x loop 2 (1,33 km)

ialt 12,1 km

gnm puls: 178

641 m stigning

1:03:35

Havde for meget tøj på, var lidt for varmt. Løb med et lille løbebælte med vand, hvilket var meget rart, og chillout musik i ørene :hippy: :music:

læste the Xenophobe's guide to the Danes :laugh: den var nu meget sjov, omend visse ting bare ikke holder, så er det altid sjovt at se hvordan andre opfatter den sære måde vi er på.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået dine ringe??? :smile:

Ikke endnu, men regner med inden for den kommende eller start efterfølgende uge at de er her.

Så du har jeg satte et link ind i Guardens log hvor man kan købe dem i england, hvilket kan spare lidt i fragt og tid?

klikkelikkelik for powertraining rings fra england

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Ikke endnu, men regner med inden for den kommende eller start efterfølgende uge at de er her.

Så du har jeg satte et link ind i Guardens log hvor man kan købe dem i england, hvilket kan spare lidt i fragt og tid?

klikkelikkelik for powertraining rings fra england

Ja, tror også jeg vil prøve at bestille et par derfra! Men der er da åbenbart også ret lang leveringstid på dem - hvis du ikke har fået dem endnu. Er du ikke i UK?

Link to comment
Share on other sites

Ja, tror også jeg vil prøve at bestille et par derfra! Men der er da åbenbart også ret lang leveringstid på dem - hvis du ikke har fået dem endnu. Er du ikke i UK?

Jeg bestilte mine fra USA, det var før jeg faldt over den side. Men jeg er bor UK nu. Der er 2-3 ugers ventetid fra USA. :unhappy: de siger 2-3 dage i england, dvs. ca. en uge til DK, og det er præcis de samme.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg bestilte mine fra USA, det var før jeg faldt over den side. Men jeg er bor UK nu. Der er 2-3 ugers ventetid fra USA. :unhappy: de siger 2-3 dage i england, dvs. ca. en uge til DK, og det er præcis de samme.

Har du været henne og træne med Crossfit London? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Har du været henne og træne med Crossfit London? :cool:

Nej, men jeg har set at de holder noget tamtam. Kunne være meget sjovt, men er desværre super presset for tiden, så har ikke meget andet tid og energi end små hurtige træningspas der enten er hjemme eller i nærheden af biblioteket.

Har du?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share