Waits log


Waits
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Nej, men jeg har set at de holder noget tamtam. Kunne være meget sjovt, men er desværre super presset for tiden, så har ikke meget andet tid og energi end små hurtige træningspas der enten er hjemme eller i nærheden af biblioteket.

Har du?

Nej desværre ikke. Har aftalt med en der har et Crossfit gym i Irland at besøge ham i 08', kunne passende tage forbi london også. Synes dog at deres website er lidt forvirrende, men det er jo bare at skrive til dem. Jeg har aldrig forstået det der med at have for travlt til at tage en time ud af kalenderen, håber at det er noget spændende du bruger tiden på :smile:

Edited by Haurum
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nej desværre ikke. Har aftalt med en der har et Crossfit gym i Irland at besøge ham i 08', kunne passende tage forbi london også. Synes dog at deres website er lidt forvirrende, men det er jo bare at skrive til dem. Jeg har aldrig forstået det der med at have for travlt til at tage en time ud af kalenderen, håber at det er noget spændende du bruger tiden på :smile:

Det er rigtig spændende og jeg nyder det, men det betyder også at når man har arbejdet intenst i mange timer hver dag, så er energien ikke lige til det store. Derudover så skal det foregå omkring kl 8 om morgenen eller efter 20;30 om aftenen. Endelig så er en time i london sjældent nok da transport alene vil udgøre det.

Link to comment
Share on other sites

Sådan.

Nu er der taget hul på styrketræningen.

Så er det bare med at holde fast :bigsmile: - I am watching U!!!

tja det er sgu ikke meget af en styrke træning, men meget rart at være lidt igang, selvom jeg ligger vandret. Men jeg holder mig i ilden. Svømningen har været ret god for mig

Mega nedtur idag. Havde gjort alt klar, trykker på knappen "buy" på hjemmesiden til en ny computer, ipod og printer, og så vil den fandme ikke godtage kortet.... all dressed up and nowhere to go. Så i morgen dribler jeg ned og køber den i butikken istedet, og håber på det ikke tage for meget tid. Har kæmpe deadline næste uge.

Link to comment
Share on other sites

tja det er sgu ikke meget af en styrke træning, men meget rart at være lidt igang, selvom jeg ligger vandret. Men jeg holder mig i ilden. Svømningen har været ret god for mig

Mega nedtur idag. Havde gjort alt klar, trykker på knappen "buy" på hjemmesiden til en ny computer, ipod og printer, og så vil den fandme ikke godtage kortet.... all dressed up and nowhere to go. Så i morgen dribler jeg ned og køber den i butikken istedet, og håber på det ikke tage for meget tid. Har kæmpe deadline næste uge.

uak, nitten.

Jeg har lige købt en iTouch. I love mac :wub:

Link to comment
Share on other sites

Der var iøvrigt en interessant udsendelse om musik og lyd i viden om på dr2

Ja, den var sq fed. Den er den slags DR skulle satse mere på. Kan forøvrigt varmt anbefale Niels Eje´s "musicure" cd´er, som blev omtalt i programmet. Det virker ganske fortrinligt hvis man har lidt stress stående i kroppen, - og så kan de lånes på biblioteket. :)

Link to comment
Share on other sites

Hurtig morgen træning

3 cirkler a

5/5 snatch@20

10 armbøjninger

10 abwheel

Torben: Ja det var nemlig rigtig spændende, og jeg har altid været interesseret i særlig musik og lys indvirkning på mennesket, både fyiologisk, men også kulturelt, altså hvordan mennesker bruger lys og lyd i forskellige kulturelle sammenhænge. Jeg må se om jeg på et tidspunkt kan få fat på den cd.

Var iøvrigt selv med i et forsøg med lyd til et phd projekt, om hvor "melodien" er i hjernen, hvor jeg blev smidt ind i en scanner og skulle svare ja eller nej til forskellige opgaver. f.eks. en række toner der blev sat sammen og jeg skulle så trykke på en knap om jeg mente at noget var melodisk (f.eks. den klassiske med den sidste tone der mangler i), og også om hvorvidt en lydsammensætning indeholdte de samme toner, men forskelligt sammensat. Den sidste del var jeg god til, mens den første - som jeg sagde til at starte med - vakte lidt større problemer for deres statistiske materiale, fordi jeg havde lyttet til temmelig hektisk jazz i ipoden på vej dertil :laugh: mine sanser var åbne for skæve hektiske toner

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hurtig morgen træning

3 cirkler a

5/5 snatch@20

10 armbøjninger

10 abwheel

Torben: Ja det var nemlig rigtig spændende, og jeg har altid været interesseret i særlig musik og lys indvirkning på mennesket, både fyiologisk, men også kulturelt, altså hvordan mennesker bruger lys og lyd i forskellige kulturelle sammenhænge. Jeg må se om jeg på et tidspunkt kan få fat på den cd.

Var iøvrigt selv med i et forsøg med lyd til et phd projekt, om hvor "melodien" er i hjernen, hvor jeg blev smidt ind i en scanner og skulle svare ja eller nej til forskellige opgaver. f.eks. en række toner der blev sat sammen og jeg skulle så trykke på en knap om jeg mente at noget var melodisk (f.eks. den klassiske med den sidste tone der mangler i), og også om hvorvidt en lydsammensætning indeholdte de samme toner, men forskelligt sammensat. Den sidste del var jeg god til, mens den første - som jeg sagde til at starte med - vakte lidt større problemer for deres statistiske materiale, fordi jeg havde lyttet til temmelig hektisk jazz i ipoden på vej dertil :laugh: mine sanser var åbne for skæve hektiske toner

Hahahah... fedt med forsøget. :4thumbup:

Jeg har ofte også givet diverse forskere grå hård i hovedet med en muskelfibersammensætning der burde gøre mig istand til marathon, men en evne til at producere mælkesyre udover det normale. 2 ting der ikke burde være højt repræsenteret samtidig...

Som Homer siger: "mysteries of life"

Link to comment
Share on other sites

hahahaha, ja præcis. Det må være forfærdeligt at have en "kritisk" forsøgsperson, som enten stiller de belastende spørgsmål (hvordan er fordeling af forsøgspersoner i forhold til forskellige musikalske tradition med halve og kvarte toner etc.) og så i sammenhæng med din abnorme fysik :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hahahaha, ja præcis. Det må være forfærdeligt at have en "kritisk" forsøgsperson, som enten stiller de belastende spørgsmål (hvordan er fordeling af forsøgspersoner i forhold til forskellige musikalske tradition med halve og kvarte toner etc.) og så i sammenhæng med din abnorme fysik :laugh:

LOL.. spurgte du om det???

Link to comment
Share on other sites

LOL.. spurgte du om det???

naturligvis :laugh: Jeg er overbevist om at den sansning kroppen foretager påvirkes et eller andet omfang i hjernen af den kulturelle erkendelse sansningen har. Derfor er det vel også vigtigt, hvis man vil finde melodien i hjernen, at tage højde for forskellige lydmæssige og tone mæssige sammensætninger og traditioner.

Jeg var tre gange til forsøg, og sidste gang måtte jeg også lige høre om synestetikere reagerede på samme måde, og hvis ikke hvad ville det betyde for deres resultater... :laugh: jeg er jo bare interesseret. Nå, men jeg fik penge for det, så det var jo fint, men man var lidt bombet i hovedet efter at have ligget der i scanneren en time og koncentreret sig om bib, bab bop, båp bep, nu gav mening i forhold til sidste sekvens af lyd

Link to comment
Share on other sites

naturligvis :laugh: Jeg er overbevist om at den sansning kroppen foretager påvirkes et eller andet omfang i hjernen af den kulturelle erkendelse sansningen har. Derfor er det vel også vigtigt, hvis man vil finde melodien i hjernen, at tage højde for forskellige lydmæssige og tone mæssige sammensætninger og traditioner.

Jeg var tre gange til forsøg, og sidste gang måtte jeg også lige høre om synestetikere reagerede på samme måde, og hvis ikke hvad ville det betyde for deres resultater... :laugh: jeg er jo bare interesseret. Nå, men jeg fik penge for det, så det var jo fint, men man var lidt bombet i hovedet efter at have ligget der i scanneren en time og koncentreret sig om bib, bab bop, båp bep, nu gav mening i forhold til sidste sekvens af lyd

hahahhahaha... Waits, enhver teoretikers mareridt :laugh:

Men du har helt ret, der er sku mange ting de ikke tager/kan tage højde for.

Så længe de så også redegører for det under fremlæggelsen af deres resultater...

Link to comment
Share on other sites

lidt morgen træning

3 cirkler a

25 dobbelthand swing@24

5/5 pushpress @20

:w00t: hvor er macbook fed. Larmer slet ikke som powerbooken (hvilket er ret dårligt fra apple's side at den gør), 120gb hardisk, 2gb ram, dejlig bred skærm, og som altid nem at sætte op. tog mig 4-5 timer, så var al musik, dokumenter overført og mail, internet, programmer, indstillinger etc. sat op, easy peasy, alt klar til brug (pånær printeren hvor setup guiden fra cd'en vare nægtede at gå i gang). Så mangler jeg bare at få købt windows og parallels så jeg kan køre windows på samtidig, men det må blive næste måned. Der er ret store studie rabatter for tiden, så det blev inkl. printer, iPod nano, .mac og applecare. men med de rabatter der er gennem universitetet er det ikke den store forskel, omkring 900 kr, iforhold til en komputer alene uden alle rabatterne.

Så den næste uge står den i hardcore læse/skrive-mode

Link to comment
Share on other sites

For fedt. Der er allerede doms i skuldre... Skønt når minimalt træning kan give lidt ømhed. Eller også er der fra at slæbe poser efter at have powershoppet i går :laugh:

Total ynglingsnummer i dag

hmmm, hvorfor kan jeg ikke finde ud af at embedde videoer?

Desværre er der ikke en ordentlig video, men dejligt nummer i den stille afdeling

Og så dagens indslag: Sympathetic magic hmmm, kan man komme på et eksempel i Danmark hvor det stadig sker?

I morgen tidlig står den på svømning :bubblebath:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Træning

5 min lunten

15 chins (max)

2x5 pullups

2x25 mavebøjninger

2x10 dips

5 dips

3 km cross country (mild rute), fuld smæk: 12:50

5 min lunten

___________

Musikken vagte minder frem:

Millencollin

Bad Religion

NoFX

No fun at All

Og endelig: Prodigy, music for the jilted generation :strat:

Så dagens video må blive:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

lidt løb

35:17

7,2 km

puls 85%

Ikke meget energi idag. Havde glemt at cafeteriet på biblioteket har lukket idag så fik ikke noget frokost. :cry3:

Har de fedeste høretelefoner til musikken... Et par der stikker helt ind i øret, så man rigtig mærker bass'en. Super fedt når man hverken kan høre vejrtrækning eller stødende fra skoene i jorden og bare kan gå i trance, vel og mærke uden at blæse hvad hjerne man har tilbage helt ud.

___________

Det kommer nok sjældent til udtryk men jeg er kæmpe bluesfan. Har siden jeg var 15 været helt optaget af blues, med visse sidespring. Så idag må det blive til lidt blues til de ungersvende der følger med i loggen, og tror at blues kun er John Lee hooker og Gary Moore

To af mine favoritter er:

Enjoy

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hej Michael

Jeg er også helt vil med Stevie Ray Vaughan, for filan han kunne spille :4thumbup: popa chubby, og mange af de andre gutter er også meget fede. Walter Trout er jo en klassiker i danmark hvis man er til den slags "rive-spade" musik. Jeg kan godt lide det, men det kommer an på humør. I går var jeg i low-down dirty blues humør. Jeg kan iøvrigt anbefale en fyr med det tåbelige navn David GoGo, hvis man kan lide guitar blues. En af de største koncert oplevelser var dog Buddy Guy i cirkus bygningen, hot damn en entertainer.

Der blev ikke noget træning idag da morgenmailen meldte at en god kollega og gammel ven/bekendt var død. Ph.d. fra Harvard, udnævnt eliteforsker, og nyligt kommet tilbage til DK som adjunkt på Københavns universitet, og nygift stod verden åben for hende, men sådan skulle det ikke gå. Det er ikke mange uger siden vi stod og pjattede sammen. Der kan man bare se hvor meget man skal få ud af livet mens man har det. Bliver jo lidt mut i sulet når man selv bor i et andet land end ens hustru, og for et øjeblik tænker på hvad det vil sige at miste en man har kært; og så på den måde. :cry: Må hun hvile i fred.

Og så kan hun få en populær sang fra tidernes morgen med på vejen

Amr Diab

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

En hurtig aftentræning.

1x5/5 pushpress 24

4x5/5 pushpress 20

2x5/5 military press 20

2x10 ab-wheel

Er helt drænet for energi idag. har haft stor deadline, så i morgen burde der igen være frit til at træne lidt mere.

Gårsdagens triste nyhed nåede at komme i EB og lokal nyhederne. Et stort tab for mange.

Nå, men fejrede deadlinen med at se en biograffilm, og den eneste der kørte på det tidspunkt var "Control" den "bedste britiske film i 2007". Aldrig har jeg været så skuffet. Troede der ville være spænding og action, men så viser det sig at være en sort hvid film ala den om kashmir, om joy division og forsangeren. :laugh: Var så tæt på at udvandre.

I Waits' eklektiske musikalske muqaddimah fortsætter vi med bluesen, men denne gang "duetter" i den lidt sære genre

Big Mama Thornton ft. Buddy Guy - Hound Dog

Og så en gammel svend med Muddy Waters

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Jeg er nede på 69 kilo of pure power :tongue: ej, seriøst, så er der røget lidt spæk af kroppen, men styrken vender kun langsomt tilbage. Det var skønt at rive lidt igennem, og nok mere end mental overvindelse end fysisk at få smækket nogle snatch af med 24 kilo

Dagens musikalske indslag bliver fed Etiopisk jazz fra slut 60'erne start 70'erne. Endda med crazy japansk underholdning til, særligt omkring 3 minutter :crazy: WTF?!?

Mulatu Astatqe

(hahaha, jeg nægter at have en eneste ordentlig video i denne musik log :laugh: )

HVis man kan lide den slags musik kan jeg klart anbefale hele Éthiopiques, Vol. 4: Ethio Jazz & Musique Instrumentale (1969-1974)

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Kettlebell træning

Endelig en dag med bare lidt energi når jeg er kommet hjem

Snatch 10/10,9/9,8/8,7/7,6/6,5/5 @ 24 PR

Det havde kroppen og sjælen brug for. Nu: MAD!

Derefter må vi se hvad musikbiksen byder. :smile:

Sejt nok mester :devil:

Ked af at høre det med din veninde :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share