Waits log


Waits
 Share

Recommended Posts

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hahahahahaha... Jeg kunne ikke være mere enig. Føler mig total off-mode når jeg ser på mange andre fyre i Danmark. Det ligner regulært noget der er løgn med de gulerodsbukser. Damn. Jeg bliver nærmest småirriteret når jeg ser dem gå rundt og se halvsøvnige ud med gulerodsbukser, en cigaret i hånden og et halvfjoget smil :crazy:

NB: Din uddybning mht. til ting som mænd ikke bør gøre er IKKE godtaget :wink::laugh:

Vi er flere, der synes, at gulerodsbukser med hængerøv må være en fejl. Altså gulerodsbukser har ligesom altid været grimme, men når de tager hængerøvsformen, går det da helt galt. Jeg håber det snart går over, så vi slipper for at se på det :dry:

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning igen

3x10/10 snatch @16

2x5/5 jysk donkraft

1x5/5 guard press

3x5 pull ups

Vægt (før mad) 72,4kg

Nu flytter jeg igen til England, så de næste par uger er der nok ikke meget træning. Det sidste stykke tid har været travlt, men forhåbentligt kommer jeg snart lidt op i omdrejninger.

Nyeste skive er Peder "and he just pointed to the sky..." fremragende musik, meget trist, men melodiøst. Kan klart anbefales

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøgte i øvrigt at teste min smidighed idag.....

Jeg ramte gulvet med fingerspidserne, men blev nødt til at "hugge" lidt. Kunne ellers røre anklerne med krum ryg :4thumbup: Det går fremad. Træningsfilosofien har dels være at strække lidt ud efter løb, men også en mere snedig tilgang til kroppen, nemlig brugen af øl. Sagen er at der har været en del arrangementer for tiden, og efter et par øl er man som regel lidt mere afslappet, så det udnyttede jeg til at strække lidt ud inden jeg hoppede i seng :laugh: (på negativ siden har jeg så taget på, nok mere fedt end muskler, selvom kroppen er blevet re-modeleret lidt på det sidste)

W

PhD stud. i træning med hovede under armen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøgte i øvrigt at teste min smidighed idag.....

Jeg ramte gulvet med fingerspidserne, men blev nødt til at "hugge" lidt. Kunne ellers røre anklerne med krum ryg :4thumbup: Det går fremad. ...

Med den rette teknik og ikke mindst åndedræt kan du komme længere og bedre ind i strækkene end med hugge-stilen.

"røre anklerne med krum ryg" - det er vel med fingerene går jeg ud fra, og strakte ben naturligvis?

Link to comment
Share on other sites

Med den rette teknik og ikke mindst åndedræt kan du komme længere og bedre ind i strækkene end med hugge-stilen.

"røre anklerne med krum ryg" - det er vel med fingerene går jeg ud fra, og strakte ben naturligvis?

Jeg gør en del ud af åndedrættet, og ved godt at hugge stilen ikke er god. men jeg var så tæt på at tænkte.... hvorfor ikke give det et forsøg?

Naturligvis med strakte ben, med ryggen krum, og fingrespidserne der rører anklerne. :smile: Med ret ryg, er det stadig ikke helt fint

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør en del ud af åndedrættet, og ved godt at hugge stilen ikke er god. men jeg var så tæt på at tænkte.... hvorfor ikke give det et forsøg?

Naturligvis med strakte ben, med ryggen krum, og fingrespidserne der rører anklerne. :smile: Med ret ryg, er det stadig ikke helt fint

Udbyttet fra huggestilen er nok bare minimalt, men jeg forstår udmærket fristelsen. Jeg forfaldt stort set også til samme metoder, da jeg for noget tid siden skulle se om jeg kunne nå tåspidsen med albuen. :laugh: Det lykkedes kun med nød og næppe.

Der er meget meget stor forskel på en foroverbøjning med ret eller krum ryg. Selv med krum ryg er det primære formål som oftest stadig at strække hoften. Det man skal være opmærksom på er at strækket starter fra hoften og du kan tænke på at det er brystbenet du skal flytte så langt ned imod tæerne som muligt, ikke næsen. Ryggens krumning er derefter bare hvad tyngdekraften kan give, uanset om man laver den stående eller siddende. Disse ting gælder naturligvis ikke hvis ryggen er primære fokusområde, men rygsøjlens fleksion er vist heller ikke så tit noget problem, da de fleste er krumryggde nok i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dagens træning

300 @16kg kettlebell

25/25 swing

25/25 bend-over row

25/25 Clean 'n' pushpress

50 squat, by the horns

25/25 Guard press

25/25 snatch

ca 22 minutter

Det skal trænes lidt mere før jeg kan stige i vægt. clean 'n' pushpress var hård for styrken, resten blot for kondien. Meget sjovt med lidt cirkeltræning igen. Har ikke rigtig kunne komme til at træne på det seneste, men fremover ser det bedre ud. Kommer måske til at være lidt mere skemalagt end tidligere.

God lørdag

Link to comment
Share on other sites

Hej Waits

Er dine evil-wheels stående - og hvis.. har du nogle gode idder til progression fra knæ.?

//Hebnes

Nej det er de ikke. Dengang jeg kunne stående startede jeg med ikke at gå helt ned, men blot stoppe halvvejs, men jeg er ikke sikker på det er den bedste løsning. Tilsidst kunne jeg stående også. Jeg har set et sted at der er en der anbefaler at man kører op af et brædt på skrå, og så sænker hældningen stille og roligt, men har ikke prøvet det

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning

3x5/5 snatch 24 kg

10/10 snatch 24 kg, med handsker

2x5/5 floorpress 24kg

2x5 squat by the horns, røven-i-gulvet, 24kg

2x10 ab-wheel

Var øm i kroppen en del dage efter 300'eren, og haft travlt, så rart at komme lidt igang igen. Det er klart den tynde hud på hænderne der bremser i snatch med 24kg.

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning

3x5/5 snatch 24 kg

10/10 snatch 24 kg, med handsker

2x5/5 floorpress 24kg

2x5 squat by the horns, røven-i-gulvet, 24kg

2x10 ab-wheel

Var øm i kroppen en del dage efter 300'eren, og haft travlt, så rart at komme lidt igang igen. Det er klart den tynde hud på hænderne der bremser i snatch med 24kg.

God weekend

Hej Waits.

Godt at se at du er komme op i gear igen.

Jeg har det lidt på samme måde; en halvgammel mand i halvdårlig (halvgod om man vil) form med erindring om fortidens storhed.

Jeg har ikke lavet en træningslog men sat mig et par seriøse mål som kan ses under min brugerprofil.

Jeg tager afsted på min sidste sejltur (29.sept - 19. dec), for det næste lange stykke tid, i morgen. Hvorfor jeg forventer at få mere tid til en mere struktureret træning i år 2008.

Et par sidste spørgsmål: Hvordan med PHD og har i fået jeres ringe??

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

300 @16kg kettlebell

25/25 swing

25/25 bend-over row

25/25 Clean 'n' pushpress

50 squat, by the horns

25/25 Guard press

25/25 snatch

ca 22 minutter

Det skal trænes lidt mere før jeg kan stige i vægt. clean 'n' pushpress var hård for styrken, resten blot for kondien. Meget sjovt med lidt cirkeltræning igen. Har ikke rigtig kunne komme til at træne på det seneste, men fremover ser det bedre ud. Kommer måske til at være lidt mere skemalagt end tidligere.

God lørdag

Hov, jeg kan se du også har leget lidt med KB 300 konceptet. :devil:

Hvordan virkede dit øvelsesvalg og rækkefølge? Sjovt du skriver CnP var hård, den synes jeg var noget af det letteste, men jeg tog så heller ikke 25 i streg med hver side, men skifte for hver 10/10/5. Er bend over rows bare kørt foroverbøjet med en side af gangen uden støtte i øvrigt?

Hvis bend over rows fungerer godt i det setup, så tror jeg det eneste jeg ville ændre var at tage windmill i stedet for swings. Hvis swings skal med tror jeg det er en god idé at starte med den frem for at slutte.

Guard press, er det liggende pres hvor overkroppen løftes let fra gulvet, nærmest som at smide en crunch ind i toppen?

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg kan se du også har leget lidt med KB 300 konceptet. :devil:

Hvordan virkede dit øvelsesvalg og rækkefølge? Sjovt du skriver CnP var hård, den synes jeg var noget af det letteste, men jeg tog så heller ikke 25 i streg med hver side, men skifte for hver 10/10/5. Er bend over rows bare kørt foroverbøjet med en side af gangen uden støtte i øvrigt?

Hvis bend over rows fungerer godt i det setup, så tror jeg det eneste jeg ville ændre var at tage windmill i stedet for swings. Hvis swings skal med tror jeg det er en god idé at starte med den frem for at slutte.

Guard press, er det liggende pres hvor overkroppen løftes let fra gulvet, nærmest som at smide en crunch ind i toppen?

ja det skulle lige prøves, jeg leder efter et koncept der får mig til at træne hårdest muligt på kortest tid, og det virkede som om 300 (sært tal iøvrigt) var fint. Jeg startede med 16 kg, for at prøve det af, men kan nok godt sætte den op til 20 kg næste gang.

Rækkefølgen var fin, med swing i start til at komme igang, og snatch til at hive det sidste ud. Guardpress er måske lidt kedelig, og isolationsagtig i forhold til de andre øvelser, men på den anden side tager jysk donkraft (aka turkish getup) for lang tid. Guardpress er rigtig nok den var man floorpresser og så lige løfter til sidst. Jeg har ikke meget presse styrke og derfor var C'n'PP også hård selv om det kun var 16 kilo, særligt venstre side. B'o'R var med et knæ på et sofabord. Men måske skulle jeg hellere tage figure-8-to-a-hold-lunge-variation istedet for guardpress, for at holde en eller anden form for intensitet

Link to comment
Share on other sites

Hej Waits.

Godt at se at du er komme op i gear igen.

Jeg har det lidt på samme måde; en halvgammel mand i halvdårlig (halvgod om man vil) form med erindring om fortidens storhed.

Jeg har ikke lavet en træningslog men sat mig et par seriøse mål som kan ses under min brugerprofil.

Jeg tager afsted på min sidste sejltur (29.sept - 19. dec), for det næste lange stykke tid, i morgen. Hvorfor jeg forventer at få mere tid til en mere struktureret træning i år 2008.

Et par sidste spørgsmål: Hvordan med PHD og har i fået jeres ringe??

Bruun

Hej Bruun

godt at høre fra dig igen. Ja, præcis, fortidens storhed, er ganske enkelt rustet til, og ligemeget hvor meget jeg nægter at erkende dette før jeg starter et træningspas, så rammer der hårdt, hver gang. Og tiden er desværre ikke til rigtig at gøre noget ved det. Det har de sidste to log (hvor den ældste er slettet) taget udgangspunkt i, altså at storheden var bag mig, men man kan forsøge at jagte den. Samtidig bliver det jo også en hovedpude at ligemeget hvor ringe form man føler man er i så kan man altid gå ud og banke en cooper på omkring 3000m af, og være under 10 minutter på en bronze. Men det er bare ikke godt nok til mig (i hvert fald i hovedet), så det næste år står den på seriøs træning, for ikke at brænde helt sammen på sidste år af phd'en, der bliver hård.

Vi har desværre ikke fået ringene (eller bestilt dem) da ingen af vores visa kort blev accpeteret og skulle bruge paypal. Men regner med at bestille til mig selv når jeg kommer på plads i england (er lige hjemme i dk over weekenden).

Hav en rigtig god sejltur. Med sidste mener du så definitivt sidste i jobsammenhæng? :cry3:

Link to comment
Share on other sites

Hej Bruun

godt at høre fra dig igen. Ja, præcis, fortidens storhed, er ganske enkelt rustet til, og ligemeget hvor meget jeg nægter at erkende dette før jeg starter et træningspas, så rammer der hårdt, hver gang. Og tiden er desværre ikke til rigtig at gøre noget ved det. Det har de sidste to log (hvor den ældste er slettet) taget udgangspunkt i, altså at storheden var bag mig, men man kan forsøge at jagte den. Samtidig bliver det jo også en hovedpude at ligemeget hvor ringe form man føler man er i så kan man altid gå ud og banke en cooper på omkring 3000m af, og være under 10 minutter på en bronze. Men det er bare ikke godt nok til mig (i hvert fald i hovedet), så det næste år står den på seriøs træning, for ikke at brænde helt sammen på sidste år af phd'en, der bliver hård.

Vi har desværre ikke fået ringene (eller bestilt dem) da ingen af vores visa kort blev accpeteret og skulle bruge paypal. Men regner med at bestille til mig selv når jeg kommer på plads i england (er lige hjemme i dk over weekenden).

Hav en rigtig god sejltur. Med sidste mener du så definitivt sidste i jobsammenhæng? :cry3:

Ja - i denne omgang.

Jeg forbliver i firmaet, men 150-200 sejl-/rejsedage om året harmonerer dårligt med kone og to små børn. Så fra næste år er det på kontor et stykke tid. Jeg skal sidde i en analyse- og udviklings afdeling for missiler. En form for forsker stilling (men nok ikke på UNI-niveau). ("sagsbehandler missil" - flot titel ik' :blush: )

Søger måske til Kongsøre igen (dog ikke som elev denne gang :nonono: )

Har sendt dig en PM.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

godt at høre fra dig igen. Ja, præcis, fortidens storhed, er ganske enkelt rustet til, og ligemeget hvor meget jeg nægter at erkende dette før jeg starter et træningspas, så rammer der hårdt, hver gang. Og tiden er desværre ikke til rigtig at gøre noget ved det. Det har de sidste to log (hvor den ældste er slettet) taget udgangspunkt i, altså at storheden var bag mig, men man kan forsøge at jagte den. Samtidig bliver det jo også en hovedpude at ligemeget hvor ringe form man føler man er i så kan man altid gå ud og banke en cooper på omkring 3000m af, og være under 10 minutter på en bronze. Men det er bare ikke godt nok til mig (i hvert fald i hovedet), så det næste år står den på seriøs træning, for ikke at brænde helt sammen på sidste år af phd'en, der bliver hård.

Altså, min kærestes lillesøster løber knap 2800 meter på en cooper, så jeg ved virkelig ikke om 3000 bør være en sovepude for en mand i sin bedste alder :tongue:

Og så lad være med at fokusere på, hvad du tidligere har formået, men i stedet på, hvad du er i stand til nu, og hvordan du kommer videre derfra. Derudover kunne du alternativt fokusere endnu mere på styrkemæssige mål (med mindre du også var Paul Anderson i et tidligere liv) - og så i øvrigt lade være med at bruge din tid på at spam'e i DBM's log :tongue:

God fredag. Jeg vil drikke mig i hegnet nu - og burde du egentlig ikke være ude og gøre det samme? :wink::smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Lidt Post-druk skulder træning

8-7-6-5-4-3-2-1 h/v military pres@16kg

3x1minut handstand op ad væg

God fredag. Jeg vil drikke mig i hegnet nu - og burde du egentlig ikke være ude og gøre det samme?

Det kom jeg godt nok også. Havde en lille pause efter 4 timer, og tænkte at de bedst blev brugt på at logspamme DBM, fordi du ikke fik set hans fede billeder :tongue:

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Lidt Post-druk skulder træning

8-7-6-5-4-3-2-1 h/v military pres@16kg

3x1minut handstand op ad væg

Det kom jeg godt nok også. Havde en lille pause efter 4 timer, og tænkte at de bedst blev brugt på at logspamme DBM, fordi du ikke fik set hans fede billeder :tongue:

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share