Ondt i røven...


sloek
 Share

Recommended Posts

Selvom det er et lidt sjovt emne (på en akavet bøssoid måde), så er du nok nødt til at beskrive dine smerter lidt grundigere.

Hvor gør det præcist ondt?

Er det konstant smerte, eller hvornår er den der?

Hvilke øvelser kører du, der går i glutes, og hvor længe har du gjort det?

Er din kæreste en fyr? :biggrin:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Ehhh. ja det lydder underligt. Løbe træner du?

Træner du i center? Jeg mener bruger du rigtige bænke osv?

Ellers må det være noget af det som thommas kommer ind på, evt pga squat eller dl, eller måske du skulle afligge din læge et besøg... Hmm ikke det sjoveste at gå til lægen med, men smerte er smerte EHHH

Link to comment
Share on other sites

Det gør ondt lige i "udgangen" og det gør efterhånden ondt hele dagen.. :o

Og NEJ, min kæreste er ikke en fyr, min røv er sgu kun beregnet til envejs trafik...

Ja, jeg træner relativt tungt squat. og jeg træner i et center med rigtige bænke osv...

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg spørger, er fordi det ikke er unormalt at få hæmorrider af tung squat og dødløft træning. Hæmorider er udposninger på venerne i endetarmen, og de kan hvis de bliver afklemt, give smerte. De kommer fordi trukket i venerne under squat og dødløft, bliver meget stort. Man kan også få hæmorider, hvis man lider af hård mave. Her øges trykket i venerne under fækation ligeledes. Men du kan nok ikke gøre andet, end vente og se om det går væk. Gør det det ikke, så må du ned til lægen og lade ham kigge på stjernen :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal love for, at homofobien blomstrer i bedste velgående herinde, hvad? :wink3:

Læger er sq vant til at konstatere hæmorider (omend det sikkert ikke er den side af jobbet de elsker mest!), så overskrid du bare dine grænser og besøg doktormanden. Hvis du er heldig, kan det klares med en stikpille i nogle dage...

Morten

Link to comment
Share on other sites

Sloek>> Jeg kan "berolige" dig med, at det nok bare er en hæmoride...

Prøvede selv det samme for ca.  1½ år siden...

Det gjorde hamrende ondt og blødte ogs. Dog kun i et par dage så mærkede jeg ikke noget til det mere.

Da min onkel for ca. et år siden, døde af kræft (i endetarmen), gik det op for mig at det måske var det samme jeg havde og valgte derfor at gå til læge. Han sagde at det nok bare havde været en hæmoride el. lign. Så bare rolig... Det forsvinder nok af sig selv :wave:

Link to comment
Share on other sites

mavesår er det nok ikke, da afføringen da vil være sort.

Ved hæmorider ses røde blodstrejf på afføringen, altså på overfalden. Evt. kan man se blodsårøjt i toiletkummen.

Hæmorider lyder meget sandsynligt, men det kan da også være en række andre ting.

Hvid du er under 30år og det går væk efter et par dage er det sandsynligvis en hæmoride.

Link to comment
Share on other sites

Puuh ha, jeg tror jeg undgår at skulle den lange vej til doktormanden, smerterne er ved at aftage..  :thefinger_red:  

Men hvis det er kommet af min træning, vil det så sige at jeg ikke må træne så hårdt som jeg har gjort på det sidste...???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share