SKADER


OBERSTEN
 Share

Recommended Posts

Er det bare mig, eller er vi efterhånden ret mange her på MOL, der kæmper med diverse skader?

Ikke nødvendigvis noget der forhindrer træningen, men bare små irritationsmomenter der gør det lidt mere anstrengende at udføre forskellige øvelser..

Kan starte med mig selv:

- Lige for tiden har jeg probs med lænden, hvilket forhindrer mig i at lave dødløft, goodmorning, tung squat mm. :(

- Her på det sidste (indtil for en uge siden) har mine skuldre været en smule overtrænet hvilket gav lidt problemer i bl.a. incl. bænk og bent laterals, dette er dog forsvundet efter min deload uge!

- Tidligere i "karrieren" har mit venstre knæ brokket sig ved tung squat og mit højre håndled ved tung bænk.. Det er dog gået i orden nu

(knæet af sig selv, håndleddet vha. håndledsstøttere). B)

Hvad med jer? Hvad går i og døjer med? Og gør i noget for at forhindre/ helbrede det?

Link to comment
Share on other sites

Mr. Intensity-> Begge mine albuer gjorde ondt når jeg lavede lying tricep extensions, mest når jeg kørte vægten et stykke ned bag hovedet. Jeg har så skiftet øvelsen ud med triceps pushdown, hvor jeg kun kører til vandret. Det har så gjort at de ikke gør ondt, men jeg prøver nok extensions igen på et senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

År 2002 har været et skidt, skidt år…

Startede marts med at ligge 3 uger i sengen. Var rask i en uge og nappede så lige 2 uger til i sengen.

SÅ skulle der trænes! Det var faktisk cutting, for jeg var blevet temmelig kvabset af et ligge i sengen.

Det varede et par uger, så blev min svigerfar indlagt på et hospital i Varde, og lå i koma efter operationen. Så boede jeg de næste par uger i Jylland uden træning, med junkfood.

SÅ skulle der trænes!

Det gik også meget godt fra ca. maj til starten af juni hvor min lænd sagde stop. Jeg småtrænnede dog måneden ud, i starten af juli måtte jeg holde 14 dages total trænigspause.

Så begyndte jeg på min første HST cyklus! Jaaa… Det var godt selvom jeg cuttede (IGEN!!!) :ugone2far:

Var blevet fed af en Tyrkiets ferie.

5 uger henne i min HST cyklus siger min skulder stop, og det er så der jeg er nu!

BAAAAAD YEAR! Et år i uheldenes, slankekurens og skadernes navn.

Link to comment
Share on other sites

Lige nu går det ganske fint.

Ellers har jeg haft noget ballade med især den venstre hoftebøjer, når jeg squattede. Efter jeg har fjernet et lille vrid jeg havde tendens til at lave, går det bedre.

Ramius> Lying Tri-extensions er en notorisk albue-killer. Enten drop den helt, eller vent med at bruge den som fx sidste øvelse efter triceps allerede er godt varm :)

Link to comment
Share on other sites

Min albue bliver nogen gange helt busted! Jeg tror måske det bunder i en tennisalbue. Mit kommer også primært ved lying tricep extensions og ved cable cross bryst.... Jeg har droppet bryst øvelsen og overvejer kraftigt at droppe triceps extensions.... :angry:

Det er skide irriterende ikke at kunne yde sit bedste..... :jehon:

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk slet ikke noget lige for tiden som gør ondt. Men jeg har et dårligt højre knæ, som blusser op hvis jeg gør et eller andet forkert i squat. Jeg har et venstre lår som smerter hvis jeg træner for meget mave hvor benene er låst fast. Jeg har et par pec-sener som ikke kan tåle særligt meget volumen før de giver lyd fra sig. Så generelt er det kun småting som vender tilbage fra tid til anden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

døjer stadig med gammel Tennis-skade i højre skulder, der gør at jeg skal sænke stangen i bænkpres til præcis det samme sted, for at undgå rimelig belastende smerter..........for det meste nøjes jeg bare med håndvægte ;)

- og så snublede jeg ned af en bakke i sidste uge. Ramte jorden lige på højre knæ så der bliver intet squatteri i et stykke tid for mig :(

Link to comment
Share on other sites

jeg har kæmpet med en albueskade i snart 4 måneder. Den er helt væk i min højre albue, og jeg tror også den er ved at være væk i venstre, men de føles stadig lidt forskellige.

Og så er der jo mit venstre knæ som har værete igennem 2 operationer. Dne første gang var det ren kors¨ånd, og her i anden omgang var det korsbånd + at jeg lige fik fjernet noget af den bagerste menisk, der var bustet til at kunne reddes.

Mit knæ piver lidt nogle gange, men jeg overvejer at købe mig nogle solide knæbind for at se om det kan afhjælpe det. Og selvfølgleig bliver der selvfølgelig også trænet lidt.

Jeg kunne dog godt maxe i dødløft uden at benet brokkede sig, så helt slemt er det sikekrt heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share