ThomasJ's tilpassede Hatfields peaking cycle. 10 uger, 2 dage om u


devito
 Share

Recommended Posts

Fra styrkeløftprogram tråden...

ThomasJ's tilpassede Hatfields peaking cycle. 10 uger, 2 dage om ugen.

Kan de virkelige passe med kun to gange i ugen, synes umiddelbart det lyder af lidt...

Min seneste 1RM var kun 115kg i bænk derfor ser det således ud...

Hatfields Cycle

Wk. Set Reps Kg. Pct

Dyn 5 x 2 x 86,3 75%

1 5 x 2 x 97,8 85%

2 5 x 3 x 97,8 85%

3 5 x 4 x 97,8 85%

4 5 x 5 x 97,8 85%

5 5 x 6 x 97,8 85%

6 3 x 2 x 103,5 90%

7 3 x 3 x 103,5 90%

8 3 x 2 x 109,3 95%

9 3 x 2 x 115,0 100%

10 3 x 2 x 97,8 85%

11 New max

Har overvejet at køre med 2 pause dage imellem, således at jeg er oppe på 3xpå 7 dage...

Link to comment
Share on other sites

Devito, du skal jo tænke på at det er en peakingcycle, hvor man skruer op for intensiteten og ned for volumen. Så vidt jeg husker, så er Hatfield tilhænger af nogle tunge 5*5´ere, som grundtræning.

Hvis du gerne vil have lidt mere træning så er en SmolovJr. jo oplagt, den kan du bare køre hver anden dag, i stedet for 4 dage i ugen. :) Og den kommer tilmed med indbygget garanti på pr i patten.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor lyder det af lidt? En let dag på 5x2x75% og en tung dag hvor du skal op og lave 5x6 med 85% af dit 1RM samt 90% 3x2? :bigsmile:

Ved dog ikke med det, at kører det hele 3 gange om ugen :blush:

Sådan havde jeg slet ikke læst skemaet. Kan se at KlausJ har lavet et mere overskueligt skema på samme program senere i tråden.

jeg tog det dynamiske som uge "0". og så køre jeg de andre af 2gange. LOL noget hjemmebiks. :tongue:

Devito, du skal jo tænke på at det er en peakingcycle, hvor man skruer op for intensiteten og ned for volumen. Så vidt jeg husker, så er Hatfield tilhænger af nogle tunge 5*5´ere, som grundtræning.

Hvis du gerne vil have lidt mere træning så er en SmolovJr. jo oplagt, den kan du bare køre hver anden dag, i stedet for 4 dage i ugen. :) Og den kommer tilmed med indbygget garanti på pr i patten.

efter 11 workouts skal man køre 10x3 med 98% af 1RM? skal der ikke stå weeks istedet for workouts?

Ja jeg tror ik lige jeg er klar over hvordan peakingcycle skal tolkes... men synes nu det er lidt for lidt volumen i... så prøver min egen udgave, jeg var mest også på jagt efter nogle antal sæt, reps og procenter. Hyppigheden er lidt mere en x-faktor... sålænde der er en eller anden form for pause...

Link to comment
Share on other sites

Sådan havde jeg slet ikke læst skemaet. Kan se at KlausJ har lavet et mere overskueligt skema på samme program senere i tråden.

jeg tog det dynamiske som uge "0". og så køre jeg de andre af 2gange. LOL noget hjemmebiks. :tongue:

Hehe, det er vel for at man selv skal tænke lidt? :biggri:

efter 11 workouts skal man køre 10x3 med 98% af 1RM? skal der ikke stå weeks istedet for workouts?

Ja jeg tror ik lige jeg er klar over hvordan peakingcycle skal tolkes... men synes nu det er lidt for lidt volumen i... så prøver min egen udgave, jeg var mest også på jagt efter nogle antal sæt, reps og procenter. Hyppigheden er lidt mere en x-faktor... sålænde der er en eller anden form for pause...

Der skal stå workouts. :smile: Men man kører den "oprindeligt" 4 gange om ugen hvilket giver en 3ugers cyklus, der er dog gså folk som kører den 3 gange uden probs. :smile:

Men tror nu alligevel du sagtens kan hente kg på hatfield cyklussen. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er vel for at man selv skal tænke lidt? :biggri:

Der skal stå workouts. :smile: Men man kører den "oprindeligt" 4 gange om ugen hvilket giver en 3ugers cyklus, der er dog gså folk som kører den 3 gange uden probs. :smile:

Men tror nu alligevel du sagtens kan hente kg på hatfield cyklussen. :4mewantfood:

Jeg har faktisk lavet det om til at køre hver 2. dag.

indtil viderere er det uproblematisk...

4/10 5x2x85

6/10 5x2x85

8/10 5x2x97,5

10/10 5x2x97,5

nu må vi se hvordan det går...

Link to comment
Share on other sites

Min effaring er nok (om end jeg ikke tør sige om det er ligeledes for dig selv - måske har du mere sexede gener :laugh: ) - at det nok kommer meget an på hvilket max du har brugt til beregningerne.

Hvis det er dit 'reelle' max, så er mit gæt ihvertfald at du ikke når at overgå progressions kurven nok til at du får de 100% af 1rm af 2 reps (måske ikke i nogle af sættene - som sådan vil jeg tro din styrke-kurve allerede så småt er nedadgående her) i pas 9 - som sådan tror jeg også du vil akkumulere så meget træthed allerede før det, så du vil få svært ved at hitte repsne, i passene inden. - Om det så bliver et problem; det er svært at sige; mon ikke du kan slippe fint afsted med det, bare du sørger for at deloade ordentligt bagefter?

Altså måske er det bare mig, men da jeg for LÆNGE siden kørte et par hatfields, - der husker jeg stadig at det føltes ret så tungt til sidst i forvejen (med de to pas - 1 dynamiskt og 1 tungt om ugen), og der viede jeg stort set fuldtid til træningen. - to gange om ugen kan også sagtens være alt andet rigeligt, det benytter de fleste systemer der benytter en dynamisk og en så tung dag sig vel som af?(wsb and so on). - Oftest i et to split, med 4 trænings dage om ugen, så det virker skam fint som det er.

Men bliver da spændende at se hvordan det går - hvis det ikke bliver super tungt på den nasty måde for dig - så er mit gæt stadig dit max enten er sat for lavt, eller at du er et totalt animal - men bliver spændende at se hvad du får ud af det...

Held og lykke

M.V.H

Helio

PS; har du helt droppet den dynamiske dag så?

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvorfor skulle det lyde af lidt at bænke 2 gange i ugen? Tungt 1x i ugen er nu engang en typisk frekvens for SLere.

Hvad er din interesse i at køre Hatfields program når du modificerer det så meget - det er jo som det er af en årsag.

Link to comment
Share on other sites

Ja dynamiske dag er helt væk...

Jeg har ikke valgt det for at hellige selve programmet, jeg manglede nogle antal sæt, reps og %erne at gå ud fra...

og ud fra denne test her bliver jeg jo nok en del klogere på min bænk...

de 115 er seneste 1rm max test all time er 125kg fra sidste sommer, men der var absolut ikke mere end de 115 så det er et meget reelt max...

Mit 1RM har altid været elendig i forhold til fx 5RM eller højere...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Der er en grund til at der er så mange dage mellem de tunge dage.

Mange kan ikke gennemføre de sidste 5*5 uger.

Du kan ligeså godt brygge dit eget sammen som at bruge den her skabelon. Den er jo indrettet som den er af en årsag - det betyder ikke den er optimal når du tilpasser den.

Link to comment
Share on other sites

Hatfield er fint som det er, hvis de 115 er dit max, som du skriver det er, brænder du aw i 5x5 og 5x6 ugen, det er hårdt nok som det er i forvejen og jeg har fin erfaring med det.

Til smolov kan jeg kun sige at det er et fint program, men procenterne mv. skal tweakes for ellers er det totalt umuligt. Lavet ud fra et max på 100kg skal man lave 10x3 med sin tidligere 1RM efter tre uger på programmet, det kan man jo ikke uanset hvor tough og lee' man er.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Hatfield er fint som det er, hvis de 115 er dit max, som du skriver det er, brænder du aw i 5x5 og 5x6 ugen, det er hårdt nok som det er i forvejen og jeg har fin erfaring med det.

Til smolov kan jeg kun sige at det er et fint program, men procenterne mv. skal tweakes for ellers er det totalt umuligt. Lavet ud fra et max på 100kg skal man lave 10x3 med sin tidligere 1RM efter tre uger på programmet, det kan man jo ikke uanset hvor tough og lee' man er.

Nej det passer ikke Søren i så fald har du fundet en forkert udgave af programmet... sidste dag i programmet skal du lave 10sætx3reps@92,5%1rm

Link to comment
Share on other sites

Nej det passer ikke Søren i så fald har du fundet en forkert udgave af programmet... sidste dag i programmet skal du lave 10sætx3reps@92,5%1rm

Jeg havde tilsvarende problematik da jeg skulle hitte ud af Smolov her for nylig.

Fandt frem til at procenter jo er standard, 70, 75, 80, 85 i de tre "trapper", og det antal kg der smides ekstra på i runde to og tre er:

Max <=140kg: +5kg i runde 2, +7½kg i runde 3

Max >140kg: +10kg i runde 2, +15kg i runde 3

Sådan cirkus i hvert fald.

Jeg måtte selv nedjustere hele turen 5kg for at overleve min frontsquat ud fra et konservativt max på 112½ (havde løftet 115).

Link to comment
Share on other sites

Hatfield er fint som det er, hvis de 115 er dit max, som du skriver det er, brænder du aw i 5x5 og 5x6 ugen, det er hårdt nok som det er i forvejen og jeg har fin erfaring med det.

Min bedste 1RM er 125, men de 115 var absolut max på mit nuværende niveau.

1RM; 125kg

2RM; 117,5kg (29.05.06)

3RM; 115kg

4RM; 115kg (06.12.06)

5RM;

6RM; 110kg - (12.06.06)

jeg mener at have taget 12x100 så mon ikke det kan lade sig gøre med 5x6x97,5...

uanset hvad så har det kørt godt indtil nu, imorgen kører jeg for 2. gang 5x4x97,5kg...

jeg har jo nok genvundet lidt i forhold til min 1RM på 125 men procenter passerne meget godt indtil videre ud fra de 115...

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har siger 10x3x85%+15kg på sidste dag, det er 100kg hvis ens max er 100kg, det er lee' at tage 10x3 reps med.

Du skal have fat i det her fra Incognito... det andet du har giver jo ingen mening... ingen kan reppe med sit max i 10 sæt efter 3-4 uger al efter hvor mange trænings-sessioner man har om ugen... det er jo galskab :w00t:

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Du skal have fat i det her fra Incognito... det andet du har giver jo ingen mening... ingen kan reppe med sit max i 10 sæt efter 3-4 uger al efter hvor mange trænings-sessioner man har om ugen... det er jo galskab :w00t:

Det er jo det jeg siger og det er den ægte smolov jr., det skal moddes før det kan bruges til noget.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det jeg siger og det er den ægte smolov jr., det skal moddes før det kan bruges til noget.

argh - så læs dog hvad jeg skriver og kom videre. :laugh:

Jeg skrev der blev skelnet ved 140kg 1RM og i incog's regneark er det 150kg. Om et af de to er mest rigtigt skal jeg ikke sige (mener bestemt jeg læste de 140 i et indlæg af incognito), men pointen er at der bliver gjort forskel på hvor meget der absolut skal lægges oveni procenterne.

Link to comment
Share on other sites

argh - så læs dog hvad jeg skriver og kom videre. :laugh:

Jeg skrev der blev skelnet ved 140kg 1RM og i incog's regneark er det 150kg. Om et af de to er mest rigtigt skal jeg ikke sige (mener bestemt jeg læste de 140 i et indlæg af incognito), men pointen er at der bliver gjort forskel på hvor meget der absolut skal lægges oveni procenterne.

Jeg synes stadig det er for tåbeligt, ved et max på 150 skal man lave ti stk 3'ere med 142,5, det kan man jo ikke. Når man har justeret programmet er det dog fint nok, det stinker bare man skal det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes stadig det er for tåbeligt, ved et max på 150 skal man lave ti stk 3'ere med 142,5, det kan man jo ikke. Når man har justeret programmet er det dog fint nok, det stinker bare man skal det.

Hehe, enig. Jeg var jo som sagt selv nødt til at hive 5kg af dvs ~5% lavere vægte.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, enig. Jeg var jo som sagt selv nødt til at hive 5kg af dvs ~5% lavere vægte.

Jeg synes det er lidt plat, når man skal trække fra sit max og modificere procenterne osv. for at et program kan bruges til noget. Idéen i smolov jr er fin, men det virker som om der er blevet slået alt for stort brød op for programmet kan virke så nasty og lee' som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er lidt plat, når man skal trække fra sit max og modificere procenterne osv. for at et program kan bruges til noget. Idéen i smolov jr er fin, men det virker som om der er blevet slået alt for stort brød op for programmet kan virke så nasty og lee' som muligt.

Det er vel dybest set meningen at smoloven skal suppleres med krudt..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share