Eksplosive markede muskler - hvordan?


mikaelnielsen
 Share

Recommended Posts

hey.

jeg er blevet skadet og er ude fra min sport(basket) i noget tid. Jeg har styrketrænet i en del år nu og nu er jeg ved at få rimeligt med muskelmasse på kroppen. men nu når jeg er skadet og ikke bevæger mig, er jeg bange for at jeg går rundt og bliver tung og langsom.

mit spørgsmål er derfor: jeg har hører hele tiden forskellige ting over det hele så jeg vil se om noget kan gøre det klart for mig. hvordan får man markede og eksplosive muskler og undgår de store "klump" muskler? nogen siger at man skal træne med lav vægt og lave mange gentagelser, andre siger at man skal træne eksplosivt med tung vægt og få reps.

så hva siger i, kan nogle hjælpe med at klargøre dette?

- tak

Link to comment
Share on other sites

hey.

jeg er blevet skadet og er ude fra min sport(basket) i noget tid. Jeg har styrketrænet i en del år nu og nu er jeg ved at få rimeligt med muskelmasse på kroppen. men nu når jeg er skadet og ikke bevæger mig, er jeg bange for at jeg går rundt og bliver tung og langsom.

mit spørgsmål er derfor: jeg har hører hele tiden forskellige ting over det hele så jeg vil se om noget kan gøre det klart for mig. hvordan får man markede og eksplosive muskler og undgår de store "klump" muskler? nogen siger at man skal træne med lav vægt og lave mange gentagelser, andre siger at man skal træne eksplosivt med tung vægt og få reps.

så hva siger i, kan nogle hjælpe med at klargøre dette?

- tak

Markerede muskler, det for du jo ved at have en lav fedt% - har du det, vil dine muskler helt naturligt blive mere markerede - hvad du så mener med eksplosive muskler i den sammenhæng, det ved jeg ik li??

De store "klump-muskler" som du kalder dem, sådan vil musklerne ofte se ud, netop når man ikke er så langt nede i fedt%, vil mene at det handler om en blive hakket, komme godt ned i fedt%

Du vokser jo af at træne med en rep-range fra omkring 6-12 stykker - de der 15-20 reps sæt, giver ik det vilde masse...

Link to comment
Share on other sites

Alle ved at mange reps, og dermed pump, giver lækre muskler. Pumpet fylder musklerne med blod og næringsstoffer, bl.a. mangan og timian, der er essentielle for vækst. Når blodet løber hen over muskelfibrenes overflade aflejres stofferne og omdannes til muskler, det er selve dette flow, der former musklen, og som man nok kan forestille sig ved at sammenligne med sand i vand, vil et højt flow gøre aflejringerne lange og smidige. Tunge løft gør at musklen begynder at nedbryde sig selv, så faktisk får man tit mindre muskler af at løfte tungt, hvis man ikke får pumpet med, og det gør man som regel først ved 12-15 reps, det kompenserer musklerne for ved at fylde sig med vand, og det er det, der gør dem bøffelagtige at se på. Jeg håber min forklaring har hjulpet med at få ryddet lidt op i træningsmyterne.

Link to comment
Share on other sites

Say what!!! :blink: til alle jer der siger at musklerne kommer til at se anderledes ud ved brug maskiner, kabler, frie vægte, tung træning og high reps.

Undskyld, men for mig, så giver det ingen mening at man kan "forme" musklerne på forskellige måder alt efter man bruger maskiner, kabler eller frie vægte. hvordan det? uddyb meget gerne

+

det der med high rep vs. low rep, så er jeg ikke helt med. forstår godt at at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og enzymerne mangan og timian, efter hvad jeg har forstået, ligesom stofskiftetræning inden for cadio.

Hvorfor skulle der være forskel på hvordan musklen ser ud når man endten laver high, low eller mid reps? det giver ingen mening for mig, da en muskel er en muskel, og den burde ikke vokse anderledes alt efter hvor mange reps man kører. kan godt være den bliver brugt anderledes, men det burde ikke "forme" musklen anderledes. jeg forstår ikke. forklar. kan godt forstå at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og andre ting, efter hvad jeg har forstået

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

Say what!!! :blink: til alle jer der siger at musklerne kommer til at se anderledes ud ved brug maskiner, kabler, frie vægte, tung træning og high reps.

Undskyld, men for mig, så giver det ingen mening at man kan "forme" musklerne på forskellige måder alt efter man bruger maskiner, kabler eller frie vægte. hvordan det? uddyb meget gerne

+

det der med high rep vs. low rep, så er jeg ikke helt med. forstår godt at at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og andre ting, efter hvad jeg har forstået, ligesom stofskiftetræning inden for cadio.

Hvorfor skulle der være forskel på hvordan musklen ser ud når man endten laver high, low eller mid reps? det giver ingen mening for mig, da en muskel er en muskel, og den burde ikke vokse anderledes alt efter hvor mange reps man kører. kan godt være den bliver brugt anderledes, men det burde ikke "forme" musklen anderledes. jeg forstår ikke. forklar. kan godt forstå at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og andre ting, efter hvad jeg har forstået

Her er forklaringen på det komplekse problem.

Link to comment
Share on other sites

Say what!!! :blink: til alle jer der siger at musklerne kommer til at se anderledes ud ved brug maskiner, kabler, frie vægte, tung træning og high reps.

Undskyld, men for mig, så giver det ingen mening at man kan "forme" musklerne på forskellige måder alt efter man bruger maskiner, kabler eller frie vægte. hvordan det? uddyb meget gerne

+

det der med high rep vs. low rep, så er jeg ikke helt med. forstår godt at at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og andre ting, efter hvad jeg har forstået, ligesom stofskiftetræning inden for cadio.

Hvorfor skulle der være forskel på hvordan musklen ser ud når man endten laver high, low eller mid reps? det giver ingen mening for mig, da en muskel er en muskel, og den burde ikke vokse anderledes alt efter hvor mange reps man kører. kan godt være den bliver brugt anderledes, men det burde ikke "forme" musklen anderledes. jeg forstår ikke. forklar. kan godt forstå at high rep folk for et "pump" som i kalder det, men det har jo noget med, at der bliver dannet flere blodåre og andre ting, efter hvad jeg har forstået

Som SørenW er inde på er de 2 key-elementer enzymerne mangan og timian, resten er bare fyld

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Som SørenW er inde på er de 2 key-elementer enzymerne mangan og timian, resten er bare fyld

jaja, men det giver jo ikke nogen mening at disse 2 enzymer plus nogle andre kan gøre så stor forskel på hvordan en muskel ser ud. det giver slet ingen mening.

EDIT "med andre ting" mente jeg også "enzymerne mangan og timian" kunne bare ikke lige huske hvad de hed

EDIT2 havde ikke lige set tunens indlæg... Så tror man det er noget seriøst, og så finder man ud af at det bare engang mundlort. håber i har det sjovt. kan godt se det sjove i det NU,

Edited by BlaziN
Link to comment
Share on other sites

jaja, men det giver jo ikke nogen mening at disse 2 enzymer plus nogle andre kan gøre så stor forskel på hvordan en muskel ser ud. det giver slet ingen mening.

EDIT "med andre ting" mente jeg også "enzymerne mangan og timian" kunne bare ikke lige huske hvad de hed

Hvis man har bare en smule styr på sin homøopati ved man hvor stor effekt disse 2 enszymer er, specielt hvis de bliver blandet med E 951.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share