Mavemuskler


Ethan Hunt
 Share

Recommended Posts

HEj Jøgge!

Hvad de skal bruges til... Tjah.... Være store vil da være mit gæt :D

MEn hvad havde du da i tankerne?? :huh:

2 gange om dagen! Danm... fik du ikke muskel brok eller et eller andet?? Hvis du trænede så ofte... må du have trænet den samme muskelgruppe kun med en dags mellemrum... gav det nogle :thumb_down: effekter??

Mvh Ethan Hunt

Link to comment
Share on other sites

Mavemuskler er jo som alle andre muskler. Ved muskelnedbrydende intensiteter - typisk mere end 60 % af ens 1rm - kræver de betydelig restitution (ca. 36 timer).

Hvis I derimod træner efter devisen "mange mavebøjninger", ja så træner I ikke muskelstyrke/-hypertrofi men derimod alene muskeludholdendhed. Og her er restitutionskravet langt mindre. Således er det meget muligt, at det kan være ok/fint at træne mavemuskler hver dag, hvis man alene går efter udholdenhed.

:)

Link to comment
Share on other sites

HEj alle!

Jeg har fået den opfattelse at det er skidt at træne mave hver dag...

Men hvorfor egentligt? Hvad kan der ske ved det? Hvad er konsikvenserne egentligt?? Vokser ens mavemuskler så ikke hvis man træner dem hver dag??

Mvh Ethan HUnt

Jeg ville vende spørgsmålet om:

Hvorfor træne mave hver dag? B)

Pre-HST trænede jeg aldrig mave mere end én gang om ugen, og det virkede glimrende. Din Rectus Abdominis og Obliques bliver brugt som et "støttekorset" i mange øvelser og for en god del træning der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det hele kommer an på hvad du vil opnå med din træning...

hvis du vil havde store mavemuskler, så hedder det meget belastning og få gentagelser.

markeret så træner du bare løs.

og så er der dem der tror de får 6 pack efter 1 måned. de fatter ikke at det er fedtprocenten der spiller ind der. hvis du har store knogler. altså født fed og derefter har tabt dig utroligt meget ( mig selv incl ) så har man svært ved at blive markeret ii den nedre region af maven ( havde jeg ) og blev derfor nød til at direkte træne tungt på maven for at gøre mavemusklerne større. det hjalp ikke bare at tage mange gentagelser, men meget vægt.

(taget fra egen erfaring)

Link to comment
Share on other sites

Neubi du bliver ikke markeret af at lave mange reps. Det er din fedt procent der gør at du bliver markeret.

Men det nævner du jo også selv. Vil blot tilføje at du hverken bliver mere eller mindre markeret af mange gentagelser.

Mht at være født med store knogler, så er det et fænnomen som ikke rigtig findes. Størelsen af et menneskes skellet kan varriere lidt , men faktisk kun med 2-3 kg så vidt jeg ved. At man måske har en genetisk arv der gør at man tager nemt på er så noget andet. Men så er det igen et spørgsmål om at få sin fedt procent langt nok ned.

Og her har størelsen af dine mave muskler selvfølgelig også noget at sige.

Link to comment
Share on other sites

ok

jeg har bare altid fået a vide af de satan læger at jeg ikke kunne til at få en "normal" krop ligesom alle andre, og blev drillet gennem hele skolen, men nu sparker den røv. de sagde at jeg havde store knogler som stikker ud.

har billeder fra nogle år siden hvor jeg lignede et anoriksi tilfælde på trods af at jeg var overvægtig. lyder ånsvagt men er sandt.

Link to comment
Share on other sites

ok kan selvfølgelig være at det er et særligt tilfælde. Så beklager jeg selvfølgelig.

Men jeg mener bare at normalt svinger vægten af ens skellet med få kg. Men hvis den styrer må du jo bare få oprettet en log, og indsat nogle pics, så vi kan lure din trænings teknik af.

Link to comment
Share on other sites

uha ja måske.

så kommer der til at gå nogen tid for jeg skal igang med kur inden så længe og så spiller det ikk så godt :)

men en krop er heller ikke ens, men tror ikke jeg er den eneste der har/ havde dette problem...

santa has left the building

:partycrowd: :band: :jester:

:2000-pontiac-red:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share