DM i Bænkpres


FastRunner
 Share

Recommended Posts

Der er DM i bænkpres den 8. juni. Du skal have licens fra DSF (Dansk Styrkeløft Forbund) for at kunne stille op til stævnet. Du kan finde mere info på DSF´s hjemmeside: www.styrke.dk

Hvad vægtklasse vil du stille op i, og hvor gammel er du?

(Redigeret af Thomas ved 10:08 am på Nov. 14, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Du skal være medlem af en klub, som er medlem af DSF (Dansk Styrkeløfts Forbund). Du kan se på DSF´s hjemmeside, hvor der ligger en tæt på dig.

http://www.styrke.dk

Samtidig skal du selv have licens ved DSF. Det får du ved senest 3 mdr. før et givent stævne, at indsende en licenserklæring, hvor du blandt andet skriver under på nogle dopingregler.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er mig og en kammerat der godt kunne tænke os at stille op i det, vi bor i Esbjerg. Vi har ikke tænk os at begynde til styrkeløft, da vi er hhv. mellem distance løber og elite svømmer. Det er jo bare som suplerende træning vi bruger det. Jeg er 15 år og vejer 58,5 kg, hvilket må betyde at jeg skal stille op i 60 kg-klassen. Min kammerat er også 15 og vejer 72 kg, så han skal stille op i 75 kg- klassen.

Dvs. at jeg skal til at melde mig ind i en styrkeløfter klub, men hvor mange penge koster det??

Jeg bor i Esbjerg, og der er ikke nogen styrkeløfter klub, så hvor ligger den nærmeste klub???

På forhånd tak for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hmm du har ikke tænkt dig at træne styrketræning med du vil gerne stille op til DM i Bænkpres. Det lydder pudsigt.

er der nogen af jer der ved hvad alders grænsen er for junior løft? og hvor meget vægt skal man op og løfte for at være konkurence dygtig for jeg kunne selv godt tænke mig at deltage og har overvejet det. Du skal regne med omkring et sted mellem 2000 og 3500kr om året. Det koster det de fleste steder. Nogle steder billigere og ande dyere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke skrevet at jeg ikke træner styrke træning, for det gør jeg. Så er det sat på plads.

Hvis det koster så meget , tror jeg bare jeg dropper det, for så vigtigt er det heller ikke!

Kan man ikke deltage uden for konkurence?+

P.s: Aner ikke om der nogle krav for om man kan stille op eller ej. Min max er 70 kg, og min kammerat's 97,5 Kg.

Link to comment
Share on other sites

Fast>Det koster 1200 i året at træne der hvor jeg træner, så det behøver ikke være så dyrt som Blackice gør det til.

Det kan godt være i skal kvalificere jer til DM i bænk. Sådan er det ihvertilfælde til DM-A i 3-kamp. Der skal man have lavet en gulddiplom total for at stille op. Men så er der JM i bænkpres i kunne tage til.

Black> du er junior til og med 23 år hvis jeg husker ret. Det vil sige at du overgår til at være senior det år du fylder 24 år. Men for at være sikker, så check selv DSF´s hjemmeside. Her kan du også se hvordan du ligger styrkemæssigt.

http://www.styrke.dk

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du kan få listen med byer i Jylland, hvor du kan finde en styrkeløftsklub, så kan du selv finde den som ligger nærmest.

Ålborg, Århus, Randers, Vejle, Fredericia, Horsens, Frederikshavn, Grenå, Bjerringbro, Nordborg, Hjørring, Silkeborg, Thisted.

Jeg er klar over at mange af byerne ligger langt fra dig, men nu har du den fulde liste af byer i Jylland, som huser en styrkeløftsklub (hvis den er 100 % up to date).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du siger at din kammerat på 15 år kan bænke me 97kg?

Det kunne jeg virkelig godt tænke mig at se. Det lydder som i forsøger at få smadret jeres knogle vækst før den egentlig er begyndt.

og sammen med denne her kommentar synes jeg det lydder meget underligt:

Vi har ikke tænk os at begynde til styrkeløft, da vi er hhv. mellem distance løber og elite svømmer. Det er jo bare som suplerende træning vi bruger det.

Men ok måske er det bare jer som er født kæmper.

jeg synes det er vildt at der kun er to klasser. For det er da lidt unfair at en på 22 skal op med en gut på 15.

Men det lydder ellers interesant.

Link to comment
Share on other sites

hmm jeg skal bare bænke med omkring 100kg mere så er jeg klar... fedt nok.

By the way så stinker www.styrke.dk den er virkelig skidt lavet. og der mangler en masse god info.

Tsk tsk. Trist.

Hvorfor er der ingen styrkeløft klubber på sjælland. SKOD SKOD SKOD. Kun nogle få stykker.. baa

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes egentlig www.styrke.dk er ok, men jeg er heller ikke fagmand :)

Med hensyn til aldersklasser, så er der mange forskellige:

Ungdom

Junior

Senior

Master 1

Master 2

Master 3

Her er et lille udklip af noget af al den info der gemmer sig på www.styrke.dk

C. Alderskategorier

Foruden IPF's aldersklassekategorier har vi i Danmark kategorien 'ungdom', som går fra 14 år til og med 19 år. Man er ungdomsløfter hele det kalenderår, man fylder 19 år. Yderligere findes kategorien master 3 fra 60 år og opefter.

Jf citatet, skal en løfter på 15 altså kke konkurrer mod en på 21, men kan godt komme til at møde en der lige er blevet 19.

Mere info kan findes på www.styrke.dk under "info om DSF"

(Redigeret af Thomas ved 4:25 pm på Nov. 15, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel heller ikke rigtig fagmand, meeen har dog lavet en del på området.

Ok men jeg ledte efter et sted hvor man kunne læse om alders grænser for alle de forskellige klasser, og om vægt opdeling osv.

Jeg synes ikke det var særlig overskueligt, jeg var også inde og læse under info om DSF.

Link to comment
Share on other sites

Blackie> Jeg tvivler på at man som 15 årig smadre sin knoglevækst, fordi man kører styrkeløft. Og hvad angår 97 kg i bænkpres, så er det bestemt en flot vægt. Det er dog ikke umuligt for en 15 årig at bænke 100 kg, så der er ingen grund til at betvivle det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Læs eventuelt 14 og og styrketræning kan det skade.

For hvis musklerne er stærkere end knoglerne, er det nok ikke alt for smart.

Men den kommentar:

Jeg mener ikke at man smadre sin knoglevækst ved at træne bænk 2 gange i ugen.

Rimelig godt begrundet. Det kan jeg godt lide.

To gange om ugen er ikke meget, men heller ikke lidt. Det er normalt, det er ikke dit antal af trænings dage som betyder noget, men vægten.

Uden tvivl en meget flot vægt.

Men ikke desto mindre virker det underligt.

Er det ham som er svømmer, eller er det dig?

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg tager det fra en ende.

Jeg er 15 år 59 kg (ca.) og det er mig som er mellem distance løber. Jeg træner bænk 2 gange i ugen 5*5 med 70%, så den næste uge 5*4 med 75% og så den trejde uge med 5*3 med 80%. Og sådan gentager det sig, indtil min næste max (Ugen før jul). Så efter jul, Starter jeg med samme reps + sæt, bare med 80, 85 og 90%, da jeg skal "optimere" min styrke op mod DM indendørs.

Jeg træner i alt vægttræning 3 gange i ugen, med de samme procenter som i bænk. Jeg skal jo ikke være stor men bare være stærk.

Her er mit træningsprogram:

Dag 1. Bænk 5*5 (Så 5*4 og derefter 5*3, det samme gælder de andre øvelser)

Opstigninger (På en Plint) 5*5 (Lav belastning, eksplosiv udførelse)

Leg-curl (20, 25 og 30 kg, har ikke en max i denne øvelse!)5*5

Frivend 5*5

Dag 2: Træk 5*5

Kropshævninger med bred fat (Kører 5*5 hele tiden)

En øvelse hvor står med en stang og trækker op til lige under hagen, ved ikke hvad den hedder. 5*5

"Tå-vip", læg-øvelse 5*5

Dag 3: "Halve Ben", squat hvor man kører til parallel (Indtil man rammer plinten) 5*5

Leg-curl 5*5

Opstigninger

Bænk 5*5

Det dækker det meste, det er jo ikke meningen at jeg skal være et perfekt anatomi atlas!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share