Sportsdrikserstatning?


Crawdaddy
 Share

Recommended Posts

Jeps det lyder måske ret åndsvagt <_<

Men jeg kom til at tænke på at hvis man skal indtage komplekse kulhydrater lige før man træner, hvorfor så bruge maltodextrin?

Mel eller majsmel må vel være lige så godt? Det smager nok ikke særlig lækkert, men hvis man bare skal have lidt hurtigt flydende komplekst kulhydrat så må det lige være sagen?

Kiloprisen er hvertfald svær at slå.

Nogen kommentarer til om det er en god ide eller bare en dødfødt tanke?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil sidde og træne biceps ude på lokummet tror jeg måske tanken er ok :evillaughter:

Tror du vil få store problemer med at få det ned hvis jeg skal være ærlig, og med maltodextrin sammen med elektorlytter og en masse andre ting nemt fås til 70kr/kg kan det da ikke helt ødelægge økonomien, men sig endelig til hvis du finder en super opskrift på mel-drik!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne vil sidde og træne biceps ude på lokummet tror jeg måske tanken er ok
Mel burde vel ikke give dårlig mave?
Tror du vil få store problemer med at få det ned hvis jeg skal være ærlig

En tur i blenderen, hvad er problemet?

Foreløbigt er det eneste minus, at det muligvis kan give dårlig mave.

Andre Cons?

Link to comment
Share on other sites

Kartoffelmelseksperimentet entry 1:

Jeg har lige netop indtaget min kreatindrik, der består af 5gr kreatin, 25gr kartoffelmel og Fun light ananas for at give lidt smag.

Den smagte egentlig ganske udemærket.....nu må tiden vise om den vil give maveproblemer :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Kartoffelmelseksperimentet entry 2:

Dagen derpå. Ingen problemer med dårlig mave etc. Hvis det fortsætter på denne måde vil jeg overgå til permanent brug af kartoffelmel.

Prisforskel:

Maltodextrin: 70kr+/kg

Kartoffelmel: 7.90kr/kg

:evillaughter: :evillaughter: :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Plejer man ikke at skulle indtage kulhydrater med lavt GI inden træning, og dem med højt GI lige efter træning?

Hvornår havde du tænkt dig at tage din melshake?

En anden ting, maltodextrin har et meget højt GI (105), og et så højt GI får du ikke ved kartoffelmel, det nærmeste må være druesukker (100).

Læs mere på: http://www.sportspoint.dk/artikler/detglyk...iskeindeks5.htm

Link to comment
Share on other sites

Fordelen ved den der melshake er, at hvis man brækker sig på gulvtæppet, er kartoffelmelet lige i nærheden til pletten... Måske et eksperiment værd at undersøge om det gør noget at det er opløst....  

LOL :D :D :D

Currant> det er mest for at få noget vedvarende energi under træningen. Brød kunne sådan set godt bruges, men det har en høj GI og er sværere at fordøje, så kan mærkes under træningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share