Løbebånd


Brickie
 Share

Recommended Posts

Hvis man bare går efter, at løbe med en bestemt intensitet er det da fuldstændig ligemeget hvilken hastighed det foregår med.

Enig!

Hvis man går efter, at træne musklerne i benene tror jeg der er en forskel fordi det ikke er helt det samme som at løbe i det fri.

Jeg mener nu at det er det samme at løbe på bånd og i det fri (afhængigt af terræn).

Men så længe det kun er om vinteren tror jeg det er et udemærket alternativ til løb i det fri.

Hvis der, som før antaget, er en forskel vil resultatet jo netop kunne blive flere skader

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har selv med succes (flere gange desværre :wink:) brugt løbebånd til genoptræning. Det er mildere for benene end rigtigt løb, så det er et godt trin på vejen med rigtigt løb. Man skal så bare ikke forvente at man kan gå ud og løbe samme distance på en bakket, ujævn rute men forsætte forsigtig udenfor.

Den største fordel ved løbebåndet i et træningscenter er dog at man kan nøjes med at løbe 3-4 km. Hvilket er fint til tidlig genoptræning af løb. Og det kan man så kombinere med lidt spinning, lidt romaskine og en del genoptræningsøvelser og få et helt træningspas ud af.

Jeg har derimod altid haft uendelig svært ved at tage mig sammen til at klæde om derhjemme for at løbe 3 km udenfor (da jeg ikke har romaskine og spinner-cykel derhjemme). Det er ganske enkelt for kort til at det virker som noget der er i nærheden af en gang træning.

Så fordelene ved løbebåndet til genoptræning (for mig) er mest alle de andre ting, der typisk står i nærheden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener nu at det er det samme at løbe på bånd og i det fri (afhængigt af terræn).

Her tænker jeg på træningsspecifitet, omend forskellen er lille er der en forskel. Ligesom hvis ens mål er, at løbe på bane, så er der ingen grund til at træne i en skov.

Hvis der, som før antaget, er en forskel vil resultatet jo netop kunne blive flere skader

Det kan jeg ikke lige se.

Link to comment
Share on other sites

Orkede ikke at læse hele tråden igennem så ved ikke om jeg gentager noget som allerede er blevet skrevet..

Hvis du løber på et solidt underlag vil det være være dine glutes der trækker benet tilbage, løber du deriomod på et løbebånd vil underlaget flytte dine ben tilabe automatisk og dine glutes vil ikke trække nær så meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share