Træning i værkstedet


Philty
 Share

Recommended Posts

Træning i dag mandag:

Bænkpres med skulderbredt greb 60kg 3*10. Jeg fokuserer på at holde albuerne lige ud til siden for at aktivere triceps mere

Dip 8 8 7 Jeg skal finde på noget variation til denne. Men når jeg ikke kan tage flere med denne udførelse duer det ikke med vægt på, da jeg så vil tage færre repetioner. Og jeg ønsker ikke at benytte en anden udførelse, når der skal vægt på.

Pulldown med ny stang 60kg 3*8 Det går fremad. Der er stadig noget i albuen, men ikke meget.

Maveøvelser

Tricepspres til panden med ezstang 37kg 3*10

Kugletricepsextension 2*15

Triceps får godt med træning.

Jeg lavede noget havearbejde i weekenden. Der var jeg noget træt i skuldrene. Jeg skulle ikke udføre for meget over skuldrene arbejde.

Vægten denne weekend: 85,6kg og 85,0kg. Lørdag skulle jeg bare på lokum vildt meget.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag tirsdag:

Squat 60kg 3*10

Bænkpres 75kg 5 85kg 5 4 4 3 80kg 5 5 5 75kg 7 Det var svagt. Jeg havde forventet noget mere.

Flyers 2*21,5kg 3*10

B.O. Rowing 46kg 5*5

Maveøvelser supersættet uden pause med

Standing calfraises 60kg 3*20

Triceps pulldown 35kg 5*8

Noget demotiverende at presset ikke rigtigt fungerede. Jeg havde fornemmelsen af at det primært var den højre arm, der pressede. Måske på grund af at bænken ikke stod helt i midten af stativet. Eller også glider min venstre hånd mere end den højre på stangen. Det skete i et af sættene.

Ved det sidste sæt kom der skæv vægt på. Det var ved at gå galt, da jeg ville løfte den ud fra stativet.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag torsdag:

Skrå bænkpres med skulderbredt greb 50kg 3*10

Dip 3*8 Ok, men skyldes måske at øvelsen forud var forholdsvis let.

Pulldown med ny stang 55kg 3*8

Stående bb pres bag nakken 26kg 3*10 Den var jeg ved at glemme.

Maveøvelser Måske sjoflet lidt

Tricepspres til panden med ez-stang 42kg 3*6 Tungt, men godt.

Ok træning. Jeg var dog lidt mærket i brystmusklerne fra tirsdagens træning.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Træningen i går fredag

Squat 50kg 3*15

Skrå bænkpres 55kg 10 65kg 10 10 10 8 55kg 10 Jeg var overhovedet ikke fokuseret og tænkte på alt muligt andet under løftene. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg talte repetionerne rigtigt. Stadig godt mærket i brystmusklerne.

Skrå flyers 2*19,5kg 3*10

B.O.Rowing 32kg 3*10

Maveøvelser diverse supersættet uden pause med

Standing calf raises 50kg 3*20

Triceps pulldown 35kg 3*10 Det er en ok øvelse, men den negative del er ikke så meget værd.

Det blev lidt senere, da jeg havde været ude hos min tante. Hun var rimelig frisk og der var en masse, hun ville have ordnet. Og da jeg havde et fast afhentningstidspunkt(Svigerfar skulle køre mig hjem) blev jeg lidt stresset. Normalt hviler jeg mig, når jeg kommer fra arbejde, men jeg satte dårligt nok ned de par timer, jeg var ude hos hende.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag mandag:

Skrå bænkpres med skulderbredt greb 60kg 3*10 Ville egentlig have sat vinklen lidt op, men det glemte jeg.

Dip 8 8 7 Næste gang ænder jeg fremgangsmåde, så jeg ikke synker fat i dette.

Pulldown med ny stang 60kg 3*8

Maveøvelse Ikke særlig meget.

Tricepspres til panden med ez-stang 32,5kg 3*10 (let) supersættet med

EZ BB curl med isopower 32,5kg 6 8 10 (Var lidt pjevset ned det første sæt) Jeg træner ikke så meget bicep nu da ryggen er ved at komme med igen.

Kugletricepsextension 2*15 Denne plejer at være en let øvelse, men i dag følte jeg mig lidt træt.

I weekenden blev det noget hækklipperi. Jeg har købt en elektrisk hækkeklipper. Den virker fint. Det er en 700 watt med 60cm skær. Det er noget andet end håndklipperen, som dog også var i aktion. Men de 4 kilo, den vejer kan altså godt mærkes, når der skal klippes over skulderhøjde.

Min vægt denne weekend: 86,2kg og 85,5kg

Link to comment
Share on other sites

Træning i går tirsdag:

Squat 60kg 3*10

Bænkpres 65kg 8 75kg 8 8 7 6 7 65kg 8 Mine hænder glider på stangen.

B.O Rowing 42kg 3*8

Maveøvelser diverse supersættet uden pause med

Standig calf raises 60kg 3*20

Triceps pulldown 37,5kg 3*8

Lidt forkortet træning.

I går fik jeg så langt om længe svar på CT-scanningen. Svaret var ikke direkte positivt. Der er en plet på højre lunge, som skal undersøges nærmere. Jeg formoder, at jeg skal stikkes med en halvstor nål. Hvornår det bliver, ved jeg ikke, men som forløbet på hospitalet har været hidtil er det bestemt ikke gået tjept. Jeg forstår ikke, at det ikke kan gå hurtigere. Det er nu over 2 måneder siden, jeg henvendte mig, og da jeg er i systemet i forvejen burde der være noget mere agtpågivenhed fra lægernes side.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag torsdag:

Bænkpres med skulderbredt greb 60kg 3*10

Dip 3*8 Jeg glemte, at jeg ville gøre det anderledes

Træk foran med med ny stang 50kg 3*10

Maveøvelse Ikke meget

Stående BB skulderpres bag nakken 26kg 3*10

Tricepspres med tricepsstang 22kg 3*10 Jeg kunne ikke undvære en tricepsøvelse, men den var let.

Noget ubehageligt klamt vejr i dag. På arbejdet var jeg nødt til at gå på toiletet for at tørre mig mellem ballerne.

Min energi var noget flad. Da jeg på arbejdet tjekker min telefonsvarer ligger der en besked fra hospitalet, hvor de spørger til hvorfor jeg ikke er mødt op i dag klokken 8. Det er ved ca. 16 tiden, men jeg ringer alligevel på det opgivne nummer. Damen, der tager opkaldet kan godt se, hvad det er jeg skal(eller rettere skullet), men telefonnummeret er forkert, da det er til en af overlægerne. Hun er ked af, at hun ikke kan hjælpe mig. Nåh, men jeg må ringe igen i morgen. Det er rigtigt fint, at jeg kan komme hurtigt til, men det kræver ligesom, at jeg får besked derom. Brevet jeg fik i tirsdags angav, at jeg ville få tiderne senere. Havde jeg fået tiden at vide med brev i går eftermiddags havde det også været lidt problematisk, da jeg sagde ok til at min kollega tog fri i dag. Men det havde nok kunnet ordne sig.

Men det er fint at træne lidt. Den negativitet, som var ophobet i kroppen forsvinder lige så stille under træningen selvom den bliver noget ukoncentreret.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går fredag:

Squat 50kg 3*15

Skrå bænkpres 70kg 5 80kg 5 5 75kg 5*5 70kg 6 De 80kg føltes rigtig tung. Jeg bør droppe ærgerrigheden og løfte lidt lettere vægte, som jeg bedre kan mærke i musklerne.

B.O.Rowing 46kg 3*5

Diverse maveøvelser supersættet uden pause med

Standing calf raises 50kg 3*20

Triceps pulldown 40kg 3*5 supersættet med

EZ curl med isopower 37kg 3*5 Forholdsvis let.

Som sædvanlig om fredagen lidt senere træning.

Jeg fik ringet til hospitalet. De påstod hårdnakket, at de havde lagt en besked på min telefonsvarer om mødetidspunkt. Det må jo så have været på min arbejdstelefon og ok, der har været problemer med denne. Men jeg har modtaget andre telefonbeskeder. Men damen jeg snakkede mig var absolut ikke så serviceminded som damen i går, der intet havde med sagen at gøre. Hun var uforstående overfor at jeg ikke var mødt op og nu måtte overlægen revurdere sagen. Der er vel ikke så meget at revurdere; jeg skal til en ny undersøgelse. Ja, så var min dag ødelagt.

Men så galt gik det nu ikke: Om eftermiddagen var jeg til en afskedsreception for en kollega på mit gamle arbejde. Her mødte jeg gamle venner og det hjalp på humøret. Selvom jeg er lidt i syv sind, hvad jeg skal svare, når de spørger om, hvordan jeg har det. Jeg svarer, at jeg har det fint. Og det er heller ikke forkert. Jeg føler mig okay. Der er vel heller ingen grund til at forurolige andre med den uvished, jeg pt er i.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag mandag:

Skrå bænkpres med skulderbredt greb 50kg 4*10 Det blev ikke til noget opvarmningssæt, da vægten ikke blev højere. Derfor 4 sæt. Bænken var sat et hak op. Det gør snyd med hævet bagdel mindre.

Dip 10 4 3 3 Ideen her er at jeg skal have minimum 20 repetioner ialt. Hvert sæt skal tages til udmattelse og der må maks være 30 sekunders pause.(Dvs stopuret skal kun vise 20 sekunder, da det tager lidt tid til at komme i stilling).

Pulldown med ny stang 55kg 3*10

Maveøvelse. Ikke meget. Også lidt for nedre ryg.

Tricepspres til panden med ez-stang 32kg 3*10 supersættet med

Ez biceps curl med isopower 32kg 3*8 Vægten på de to øvelser kan godt hæves lidt.

Kugletricpesextension 2*15

Ok træning. Det varme og lidt tunge vejr gør mig lidt sløv, inden jeg går ud og træner, men jeg bliver godt frisk af det.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag tirsdag:

Squat 60kg 3*10

Bænkpres 60kg 10 70kg 10 10 9 8 8 60kg 10 Jeg kigger for meget på, hvad jeg klarede sidst med denne vægt og går mentalt død, når det er nået.

B.O.Rowing 38kg 3*10

Maveøvelser diverse supersættet uden pause med

Standing calf raises 60kg 3*20

Triceps pulldown 35kg 3*10

Shrugs 2*19,5kg 2*10 Måske kan den løsne lidt op i nakken.

Egentlig ok træning, men jeg led meget under varmen. Jeg syntes luften var meget tung og var godt træt bagefter og kunne næsten ikke få aftensmaden ned. Måske er hakkebøf med sovs og kartofler ikke det rette en varm sommerdag.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag torsdag:

Pulldown med ny stang 50kg 5*10 Startede med denne pga. problemer med ryggen.

Bænkpres med skulderbredt greb 60kg 3*10

Dip 10 5 4 4 Som sidst, men jeg var for fraværende ved pausen mellem 1 og 2 og den blev derfor for lang

Maveøvelse ikke meget

Tricepspres til panden med ezstang 37kg 3*8

Curl blev opgivet pga. smerter i ryggen.

Da jeg gik op ad trappen fra kantinen på arbejdet kunne jeg pludselig mærke et ryk i ryggen. Jeg gik stille og roligt og var ikke distraheret af yngre kvinder.

I går ringede en læge fra hospitalet: Han kunne ikke rigtigt forstå, hvorfor jeg ikke var mødt op i torsdags. Hospitalet laver åbenbart ikke fejl. Jeg skulle være lidt mere op på mærkerne. Hvordan jeg skulle vide, at jeg skulle møde torsdag efter jeg fik brev tirsdag om der vil komme en tid senere, ved jeg ikke.

Men på spørgsmålet om, jeg skulle ringe derind hver dag indtil jeg fik en tid svarede han, at det skulle jeg ikke. Jeg ringede alligevel derind i dag og der var kommet en tid. På tirsdag. Lægen sagde iøvrigt at han ringede i sin ferie. I min logik betyder det at fordi sygeplejersken i torsdags/fredag ikke kunne tage stilling til om jeg skulle have en ny tid, skulle lægen dels benytte sin ferie på at behandle det en gang til dels en yderligere forsinkelse (formentlig forøget på grund af ferien).

Jeg kan ikke lide at belaste systemet unødigt, da resourcerne bør benyttes til at behandle patienterne, men læren er åbenbart at man skal ringe ind dagligt - ikke for at komme hurtigere til, men for at forhindre at der sker fejl, som forsinker en mulig behandling (En fejl, som man uforskyldt får skylden får bagefter) .

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Træningen i forgårs fredags:

Squat 50kg 3*15

Skrå bænkpres 60kg 8 70kg 8 8 8 6 60kg 8 8 8

Træk foran med ny stang 50kg 5*8

Maveøvelse diverse supersættet uden pause med

Standing calf raises 50kg 3*20

Triceps pulldown 37,5kg 3*8

Shrugs 2*19,5kg 3*10

Ok træning, som dog starter med noget utilpashed pga. varmen. Det blev til nærmest normal tid, da besøget hos min tante blev forkortet en del.

Min ryg har det bedre, men b.o. rowing blev dog udskiftet.

I går var vi til Landskuet i Herning. Det var varmt og jeg fik hovedpine med mere selvom jeg drak over 2 liter0 vædske. Varmen og ubehaget indvirkede også senere på fødeindtaget. Fruen orkede heller ikke at lave med, så det blev lidt tyndt.

Min vægt sidste weekend; 85,4kg og 85,9kg(Tror jeg nok. Min hukommelse begynder at glippe, når der begynder at komme nye tal ind). Denne weekend 85,9kg og 85,5kg.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag mandag:

Bænkpres 70kg 5 80kg 5*5 75kg 3*5 70kg 8 Vægten sat lidt ned og det føltes bedre i musklerne, men jeg er gået lidt tilbage. Men i dette varme og tunge vejr er jeg ikke på toppen.

Dip 10 4 4 4 så mange som muligt 30 sek pause Dejligt med en øvelse, der er hurtigt overstået.

Pulldown med ny stang 65kg 3*5 Burde nok tage nogle flere sæt, men det holder albuen vist ikke rigtigt til.

Maveøvelser diverse supersættet uden pause med

Standing calf raises 50kg 3*20

Tricepspres til panden med ez-stang 42kg 3*5 supersættet med

ez-curl med isopower 42kg 3*5

Triceps pulldown 40kg 5 42,5kg 2*5 40kg 5 42,5kg alt for tung, men de 40kg føltes let.

Ok træning, som var lidt blandet, idet jeg ikke får trænet i morgen, da jeg skal på hospitalet.

Træningstiderne er nu afhængige af, hvornår dagens etape i tour de france er overstået.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Træningen i går fredag:

Pulldown med ny stang 55kg 5*10

Bænkpres med skulderbredt greb 60kg 5*10

Dip 7 6 6 Det var noget svagt, men den foregående øvelse sad i armene

Maveøvelse Ikke meget

Tricepspres til panden med ez-stang 32kg 3*10 supersættet med

ezcurl 32kg 8 8 10

Ok træning.

Jeg fik taget en lungebiopsi i tirsdags. Jeg troede, det skule være med grovnål, men det var med finnål. Forskellen smertemæssigt er at finnålen tages uden bedøvelse, idet bedøvelsesnålen til grovnålen er lige så stor som finnålen(Læst på internettet). Nåh men lægen sagde at det var som at få taget en blodprøve. Jeg syntes, det var som at få slået et søm i ryggen. Men det var hurtigt overstået. Jeg skulle dog opholde mig på afdelingen resten af dagen. Allerede om onsdagen bliver jeg ringet op af en læge. Jeg havde jo bemærket, at jeg havde en hævelse på halsen. Det vil de gerne se på om torsdagen. Der får jeg så også svar på prøven om tirsdagen. Den viser intet ondartet, men de bliver nødt til at tage en prøve til. Samtidig tager de en prøve af den forstørrede lymfekirtel på halsen. Overlægen virker noget forsigtig af sig, men jeg må sige, at der sker noget. Jeg får en tid til svar næste torsdag med det samme og senere samme dag får jeg en ny lungebiopsitid. Det bliver tirsdag.

Om torsdagen får jeg med brev en tid den 28. juli for at få svar fra den prøve, som jeg har fået svar på. Det er selvfølgelig fint nok, at der kommer en tid til det - på afsendelsetidspunktet var den nye plan vel ikke kendt-, men når der allerede var svar 2 dage efter burde man ikke vente 3 uger på svar, når der er sandsynlighed for, at der skal laves en ny prøve.(På internettet står der, at det er almindeligt) Der kan hurtigt gå en masse tid, som kan få konsekvenser.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag mandag:

Bænkpres 65kg 8 75kg 8 8 6 5 5 70kg 8 7 8 65 kg 8 8 7 Noget ukoncentreret, men jeg burde have gjort som sidste mandag, hvor jeg satte vægten ned. Jeg får tilsyneladende let gummiarm. Det allersidste sæt endte på gulvet.

Pulldown med ny stang 60kg 3*8

Maveøvelser diverse supersættet uden pause med

Standing calf raises 50kg 3*20

Tricepspres til panden med ez-stang 37kg 3*8 supersættet uden pause med

Ezcurl med isopower 37kg 3*6

Triceps pulldown 37,5kg 3*8

Kugletricepsextension 2*15

Jeg glemte dipøvelsen, men triceps har vist fået nok i dag.

I morgen skal jeg så på hospitalet igen. Næste træning forventer jeg bliver på fredag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg fik taget en ny prøve tirsdag i sidste uge og fik svaret torsdag. Det var ikke positivt. Jeg har kræft i højre lunge og der er også kræft i en lymfekirtel på halsen. Den skal jeg have fjernet nu på fredag. Herefter vil lægerne tage stilling til den videre behandling. Jeg har været noget nede siden da og har naturligvis sygemeldt mig. Der er ikke andet for end at tænke positivt og vurdere og tage de muligheder, der må komme.

Jeg har fået trænet lidt siden:

Fredag 17. juli:

Pulldown med ny stang 55kg 5*10

Bænkpres med skulderbredt greb 60kg 5*10

Dip 9 3 3 (for stor pause) 4 2 2 2 Da jeg tog en for lang pause mellen 3. og 4. omgang besluttede jeg mig først at stoppe ved 25 rep.

Maveøvelse

Ez-tricepspres til panden 32kg 3*10 supersæt med

EZ-curl med isopower 32kg 8 8 10

Tricepspulldown30 3*10

Shrugs 2*19,5kg 3*10

Mandag 20. juli:

Bænkpres 55kg 10 65kg 5*10 60kg 10 55kg 10 Jeg besluttede at sætte vægten lidt ned og det gav en god gang træning

Pulldown med ny stang 55kg 3*10

Dip 10 4 3 3 (20 reps-modellen)Jeg har det lidt med at pusten går af mig, når jeg når det, jeg plejer at kunne, selvom jeg føler et godt overskud i løbet af sættet.

Maveøvelser supersættet uden pause med

standing calf raises 50kg 3*20

Triceps pulldown 30kg 3*10

Kugletricepsextension 2*15 (Egentlig 3 sæt, men i det første sæt tog jeg vistnok kun 10 rep. med højre arm)

I dag onsdag 22. juli:

Pulldown med ny stang 50kg 5*10

Bærnkpres med skulderbredt greb 60kg 5*10 Det sidste sæt bider noget

Dip 8 7 6 (De sædvanlige 3 sæt)

Maveøvelse

Selvom dette måske er det sidste træningspas i lang tid ønskede jeg ikke at fortsætte med de sædvanlige triceps- og bicepsøvelser. Jeg var frisk nok.

Min vægt forrige weekend 84,9kg og 84,9kg. Sidste weekend 84,9kg og 84,5kg. I dag vejede jeg 85,4kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det er et stykke tid siden, jeg har fået opdateret min træningslog.

Virkeligheden er at jeg ikke har trænet særligt meget. Dels har jeg været gennem en mindre operation, dels insisterede lægerne på flere prøver af lungen, som har krævet træningspause. Og endelig har min motivation været væk. På grund af de flere prøver er behandlingen trukket ud og først den 28 august kunne jeg starte i en egentlig behandling. Kemokur. Kræften kan ikke helbredes, men der er gode muligheder for at holde den nede. Det afhænger blandt andet af, hvordan jeg reagerer på kemoen. Jeg skal scannes på onsdag og får svar sidst på måneden.

Jeg fortsatte med at arbejde hjemmefra, selvom jeg var sygemeldt. Det jeg nu kunne orke, men pludselig gik jeg helt ned. Jeg aner ikke, hvad der skete, men pludselig kunne jeg ikke overskue noget som helst. Kvalme og generel utilpashed krydret med søvnløshed og uro i kroppen. Da jeg var inde til kontrol sagde lægen, at det lød som en depression. Jeg får nu nogle lykkepiller og det har virkeligt hjulpet. Men det tager nok noget tid, før jeg kan arbejde igen.

Jeg får nu også trænet lidt:

(Sporadisk de sidste knap 2 måneder, men jeg håber at det fremadrettet bliver mere fast)

Opvarmning

Pulldown 50-55kg 3*10 supersættet med

Bænkpres 60kg 3*10

Squat 50kg 3*10

Dips 2 sæt hvad jeg nu kan og det er ikke meget; 3-5 stykker

Maveøvelse

Det er ikke meget i forhold til tidligere. Men det er hvad jeg orker pt. Jeg træner med vægtene hver 3. dag. Hertil træner jeg lidt tilfældigt indimellen lidt armøvelser. Desuden lidt armbøjninger med mere på stuegulv. Endelig er jeg begyndt på motionscyklen(indtil videre en gang). Lægerne sagde, at det var godt med motion og jeg må godt blive forpustet. Konens motionscykel står alligevel og samler støv, så jeg har sat en anden sadel på. Nu håber jeg at holde motivationen oppe. Min kondition trænger virkelig.

Min vægt sidste weekend 84,7kg og 84,0kg. Jeg har været lidt længere nede på knap 83kg, men jeg har fået appetiten tilbage.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den seneste træning:

Onsdag 14.oktober:

Motionscykel 27 min. Lidt hårdere end sidst. Den sad lidt i benene. Først gang kørte jeg 15,2 km. Denne gang 14.6 km

Plus lidt mavetræning. Jeg har fået en roman chair.

Min chef var på besøg. Han kørte mig hjem fra scanning. Vi havde en god snak, som ikke handlede ret meget om arbejde. Og han blev vist rundt på ejendommen.

Torsdag 15. oktober:

Pulldown 55kg 3*10 supersættet med

Bænkpres 65kg 3*8

Squat 50kg 3*10 (Måske var det 4 sæt. Gik og tænkte på noget andet)

Dip 5 3

Fredag 16. oktober

Lidt let armtræning.

Lørdag 17.oktober

Motionscykel 30 minutter. Et hårdere program. Omkring 15,1km. Nu kan jeg ikke huske det.

Mavetræning

Søndag 18. oktober

Sprang over, da vi havde konens famile til at hjælpe med at fjerne olietank med mere. Bag ved olietanken stod en gravsten fra beyndelsen af 40-erne over nogle børn. Den har konen afleveret oppe på kirkegården, hvor de vil undersøge det nærmere. Jeg har det ikke godt med at finde sådan noget. Jeg kan ikke forstå, at de tidligere ejere ikke har fjernet den, da de satte olietanken op.

Mandag 19. oktober

Pulldown 55kg 3*10 supersættet med

Bænkpres 60kg 3*10

Squat 50kg 3*10 (Måske var det 4 sæt. Gik og tænkte på noget andet)

Jeg har anskaffet mig en chinups bar. Men jeg er elendig. Fortids storhed på denne øvelse er helt væk. Men det kommer nu ikke helt bag på mig.

Mavetræning

Min opvarmning indeholder et par 100meters jog.

Tirsdag 20. oktober

Lidt armtræning.

For første gang i lang tid tog jeg pres til panden. Det har kunnet mærkes i armene efterfølgende.

Onsdag 21. oktober

Motionscykel 38 minuter. Lidt overmodig valgte jeg et lidt længere program med intervaltræning. Allerede på det første interval gik jeg kold, og der var 8 ialt. Kadencen gik helt i bund(halveret) og kom ikke op på de lettere stykker indimellem. Men i stedet for at opgive valgte jeg at køre igennem med det, jeg nu kunne. 12,2km tror jeg det blev til. Og ømhed i bagdelen. Ingen mavetræning.

Min vægt i weekenden: 84,8kg og 84,5kg.

Link to comment
Share on other sites

Til Clark Kent: Tak skal du have. Og velkommen i min logbog.

Retfærdighedsvis må jeg sige, at det ikke er den hårdeste kemokur, jeg er på, men den tapper da kræfter, og jeg har også skruet væsentligt ned på mængden. Lægerne anbefaler iøvrigt motion, og jeg har fået grønt lys til at lave alt det, jeg orker.

Torsdag den 22. oktober:

Pulldown 55kg 3*10 suppersættet med

Bænkpres 65kg 3*8

Squat 50kg 3*8

Dip 7 4(eller var det 5?) Jeg går nu ikke helt ned i bund. Det har kun gjort mig ringere til denne øvelse.

forsøg med nogle chinsuo med videre

Mavetræning

Fredag den 23 oktober:

Lidt armtræning

Sjov i chinsup. Med det lidt jeg kan i disse øvelser bliver jeg nødt til at tage det fra den positive side.

Mavetræning

Lørdag den 24 oktober:

Motionscykling 27 min. 14,9km. Nu er strækningen jo ikke rigtigt noget man kan bruge til noget i den virkelige verden, men jeg kan sammenligne fra gang til gang og er med til at sikre, at jeg ikke slapper for meget af.

Mavetræning

Søndag den 25 oktober:

Pulldown 60kg 3*8 supersættet med

Bænkpres 70kg 3*6

Squat 60kg 8 8 10

Dip 8 6

Leg med chinsuppstativet

Mavetræning

I min opvarmning lykkedes det mig at løbe hele vejen op af grusvejen og tilbage ca. 1,5km. Det bliver nu tidligt mørkt og det var måske derfor, jeg orkede det, da jeg ikke kunne se, hvor langt der var igen.

Mandag den 26. oktober:

Lidt armtræning og lidt sjov med chinsuppsen.

Mavetræning blev glemt.

Jeg var på hospitalet i går til behandling og for at få svar på scanningen. Svulsterne er blevet lidt mindre, så det var positivt. Desværre tyder noget på, at jeg kan udvikle blodpropper i lungerne. Jeg skal derfor hver dag have en indsprøjtning med blodfortyndende middel. Det er meningen, at jeg skal lære selv at stikke mig, men indtil videre kommer der en hjemmesygeplejerske. Det er træls.

For at følge op på historien om gravstenen. Det viser sig - der er (næsten) altid en logisk forklaring - at nogle tidligere ejere simpelthen havde glemt den. Stenen var over konens søskende, og det forklarer, hvorfor jeg ikke kunne få efternavnene og tidspunkterne til at stemme. Der var i fordums tid en famille på stedet med det pågældende efternavn, men det passede ikke helt med tidspunktet. Og passede slet ikke med, at stenen stod bag ved olietanken, som var blevet installeret langt senere. Endvidere var de ikke noteret i den lokale kirkebog, men det skyldes altså, at de hørte til et andet nærliggende sogn. Da gravstedet blev nedlagt, fik konen stenen udleveret og har siden - måske på grund af placeringen bag olietanken - glemt alt om den. Den lokale kirkeværge ringede til hende og har fået tilladelse til at knuse den. Hvorfor stenen var placeret bag olietanken, har jeg ikke fået forklaret.

Jeg har fået mod på et lille projekt. Jeg har en del tidligere juletræer, nu halv(kvart?)store grantræer, som jeg i foråret har klippet grenene af på. Stammerne har jeg ikke fået fældet, og de fortsætter derfor med at vokse. Men det vil jeg råde bod på nu. Når vejret er forholdsvis tørt vil jeg de pågædende dage fælde nogle stykker. Det kommer til at foregå med håndsaven. Jeg har nogle problemer med motorsaven og desuden er pointen med projektet, at jeg skal have noget motion. Når træerne er fældet, bliver de samlet i en bunke, så min svigerfar kan få dem til brænde.

Link to comment
Share on other sites

Den seneste træning:

Torsdag 29. oktober

Motionscykel 27minutter 15,1km.

Lidt maveøvelse

Fredag 30. oktober

Pulldown 55kg 3*10 supersættet med

Bænkpres 60kg 3*10

Squat 60kg 3*10

Dip 8 6

Lidt i chinsupstangen

Maveøvelse

Lørdag 31. oktober

Armtræning

Søndag 1. november

Motionscyklen 27min 15,9km (1 sekund fra 16,0km)

Lidt maveøvelse

mandag 2. november

Pulldown 60kg 3*8 supersættet med

Bænkpres 65kg 3*8

Squat 60kg 3*10

Dip 8 6

Lidt i chinsupstangen

Lidt maveøvelse

tirsdag 3. november

Lidt armtræning

Pres til panden 29,5kg 3*10

DB-curl 2*9kg 3*10

Lidt mavetræning i chinsup stangen

Jeg har fået noget ondt i ryggen. Det er kommet efter jeg er begyndt at træne i chinsupstangen. Det var jo ikke meningen. Det burde have lettet ryggen. Til gængæld mærker jeg ikke noget videre til mine problemer med albuerne. Det gjorde ondt i dem den første gang i chinsupstangen, men siden har jeg ikke rigtigt mærket noget.

Min vægt denne weekend 84,9kg og 85,1kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har kommenteret noget her i logbogen, og jeg må også tilslutte mig Clark Kents store beundring af din træningsindsats. At du høvler videre på kroppen selvom du er i gang med en behandling er sgu flot. Stor respekt herfra.

Håber i øvrigt at alt går godt!

Link to comment
Share on other sites

Til KongKent: Tak skal du have. Motivationen er ikke lige høj hver gang. Men fysisk træning er vigtig for mig. Ellers bliver jeg ikke ordenligt træt til at sove igennem om natten.

Den seneste træning:

Onsdag den 4. november

Motionscyklen 30min. 16,1km.

Torsdag 5. november

Puldown 65kg 4*6 Supersættet med

Bænkpres 70kg 4*6

Squat 60kg 3*10

Dip 8 7

Chinsup stang. Jeg kan nu tage 2-3 chinsup og 1-2 pullups

Mavetræning

Fredag 6. november

Pres til panden 29,5kg 3*10

DB-curl 2*9kg 3*10

Lidt mavetræning i chinsup stangen

Lørdag 7. november

Motionscykel 36min. 12,5km. Her gik jeg kold. Modstanden var lige lidt for hård.

Søndag 8. november

Pulldown 40kg 3*15 med den lige stang. På grund af albueproblemer har jeg i den seneste tid brugt en stang med parallelt greb (Også benævnt nye stang). Supersættet med

Bænkpres 50kg 3*15

Dip 3*6

Chinsup 2* 2-3stykker

Maveøvelse

Squaten blev spruget over pga. rygproblemer. Jeg har tilføjet nogle supplerende rygøvelser.

Mandag 9. november

Pres til panden 29,5kg 3*10

DB-curl 2*10kg 3*10

Maveøvelse i chinsupstangen

Denne træning giver mig ikke sved på panden. Jeg varmer heller ikke op til den og er heller ikke omklædt.

Jeg har ikke været så flink til at tage armbøjninger på det seneste.

Link to comment
Share on other sites

Den seneste træning:

Tirsdag 10 november

Motionscyklen 30 min 16,9km!

Armbøjninger. 20 stks let. Så fik jeg taget lidt af dem.

Da jeg var nede på gulvet tog jeg også lidt taljeøvelser.

Onsdag 11. november

Pulldown 50kg 4*10 supersættet med

Bænkpres 60kg 10 10 10 9 Gummiarm

Pullupps 2*2(ca.) Det går fremad. Da jeg startede kunne jeg ikke tage 1

Dips 3*6

Chinsupps 2*3(ca.)

Maveøvelse

Albuen brokker sig ikke med den almindelige stang i pulldown, så jeg vil gradvis forsøge med mere vægt.

Min ryg har det klart bedre, men der går nok lige et par træningsgange før squaten er tilbage.

Torsdag 12. november

Pres til panden 31,5kg 3*10

DB-curl 2*10kg 3*10

Lidt mavetræning i chinsup stangen

Træls vejr. Hvis vejret bare er nogenlunde er jeg ude og fælder eventuelt nogle træer. Det kvikker mig op. Dette forværrer mit humør og jeg ligger blot på sofaen og glor.

Min vægt sidste weekend 86,0kg og 86,4kg.

Link to comment
Share on other sites

Træningen siden sidst:

Fredag 13. november

Motionscyklen 36 min. (Der er to 36min. prog. Dette bliver så fremover benævnt nr. 2) 10,8km. Jeg gik igen kold. Modstanden er lige lidt for hård og jeg kan ikke rigtigt få gang i benene i de lettere perioder før til sidst.

30 armbøjninger

Maveøvelse

Lørdag 14. november

Pulldown 65kg 5*5 supersættet med

Bænkpres 70kg 5*5

Pullups 2* 2-3 stk.

Dip 8 8 7(tror jeg nok)

Chinsup 2*2-3stk

Maveøvelse

Søndag 15. november

Pres til panden 31,5kg 3*10

DB-curl 2*11kg 3*10

Lidt mavetræning i chinsup stangen

Mandag 16. november

Motionscyklen 30 min. 17,4km! Jeg er ved at have pænt styr på de lettere programmer.

30 armbøjninger.

Lidt mavetræning.

I morgen skal jeg ind til endnu en kemobehandling. Tirsdag og onsdag får jeg så ikke trænet, men hvis er vejret ok onsdag og jeg ikke er for træt får jeg måske fældet nogle træer. I dag fældede jeg 23.

Min vægt i weekenden 87,0kg og 86,0kg. Da jeg har haft nogle madaversioner er jeg begyndt at spise pizza igen en gang om ugen. Jeg plejer at vælge den samme, men i fredags ville jeg prøve en anden. Den var helt overdænget. Jeg ved ikke om det var hensigten fra pizzabageren. Men det var et fedtorgie, som min mave og lever også har klaget over i weekenden. Så nu tager det noget tid til den næste pizza og jeg får forhåbentlig i mellemtiden noget sundere mad.

Edited by Philty
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share