Bedste unilaterale ben-øvelse


Søren W
 Share

Recommended Posts

Prøv også pistols stående på høj box, så det frie ben kan hænge sådan et sted mellem lodret og 45 grader alt efter præference.

Det fjerner lidt af smidigheds-elementet og gør det væsentligt nemmere at holde en god position i lænden. Spørg selv Guarden :bigsmile:

Walking lunges er glutes-buster from hell og bestemt heller ikke tosset for stængerne.

Link to comment
Share on other sites

Opstigning på boks er også en god øvelse imo. Især hvis den køres strict ! Favoritøvelsen til hamserne er helt klart GHR's. Der er ikke noget der matcher den imo.

Ja step-ups er fin, men det er sgu så bøvlet med de stativer vi har i OBBC, jeg har dog læst om en variant hvor bænken/boksen er ved siden af en og ikke foran, den får et forsøg en dag. GHR er fine, men jeg er sgu ikke stærk nok til at køre dem unilateralt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bulgarian split squat er kongen!

Opstigning på boks er også en god øvelse imo. Især hvis den køres strict ! Favoritøvelsen til hamserne er helt klart GHR's. Der er ikke noget der matcher den imo.

Kender sku ikke nogen der kan lave dem unilateralt! Jeg er sågar for tyk til at lave dem bilateralt :blush:

Link to comment
Share on other sites

GHR er fine, men jeg er sgu ikke stærk nok til at køre dem unilateralt

Tøs, jeg laver dem unilateralt med en 50er i favnen. Man bliver nød til at lide for store skinkestrenge :w00t:

Ellers findes der jo unilaterale øvelser som onelegged LegExtensions samt leg curls. De er MEJE funktionelle når man skal sparke nogle i bollerne. Sådan noget gør man nemlig når man er på krudt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Opstigning på boks er også en god øvelse imo. Især hvis den køres strict ! Favoritøvelsen til hamserne er helt klart GHR's. Der er ikke noget der matcher den imo.

Smid en elastik under bænken og op over over modsatte skulder af det aktive ben - Pind.................

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share