Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Mandag den 18. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 1/6

Opvarmning:

6 mobilitetsøvelser i forbindelse med bænken

2 sæt kettlebell (db) squat inden squatten

Bænkpres:

2x6@20kg

6@40kg

[email protected]

Dejligt let. :smile: Har besluttet at fortsætte med at bænke før squatten, i hvert fald denne blok ud, da min lænd lader til at have det bedst med dét.

Boardpress: (10 cm, pause på board)

5x3@75kg

Udmærket. Føles dog stadig lidt tung at løfte ud, men vænner mig vel til det på et tidspunkt.

Statisk bænkpres: (6 sek pause lige over brystet)

3x3@40kg

Smal bænkpres:

[email protected]

Også dejligt let.

Squat:

2x6@20kg

2x6@40kg

6x6@50kg

Let nok, men hoftebøjerne drillede virkelig meget, så måtte ændre stilen en del for at kunne gennemføre.

Squat til pins: (pause på pins)

5x3@110kg

Statisk squat:

3x3@40kg

Igen lidt ubehageligt pga. hoftebøjerne.

Siddende bb press:

5x6@25kg

ss:

Cable crunches:

4x10@55kg

Cable reverse curls:

3x10@15kg

ss:

Planken:

3x30sek@bw+15kg

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Har i dag, tirsdag, været ude at købe neoprenshorts, som forhåbentlig kan være med til at afhjælpe mine hoftebøjerproblemer under back squatten. Glæder mig til at teste dem onsdag. Har også tænkt mig at begynde at massere hoftebøjerne oftere. Nu vil jeg snart cykle op i klubben for at dødløfte. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 19. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 2/6

Opvarmning:

8 mobilitetsøvelser

2 sæt glute bridges på Swissball

1 sæt koordinationsøvelse på Swissball

2 sæt hoftebøjere i kabel + efterfølgende stræk

Dødløft:

2x60kg

3@80kg

6x6@90kg

Sumo fra pins: (pause på pins)

[email protected] +straps

Statisk dødløft: (sumo, 6 sek pause lige før gulvet)

3x3@65kg

Lying row:

6x6@stang+20kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Upright row:

[email protected]

ss:

Db rows:

3x6 pr. side@24kg +straps

Db side bends:

4x10 pr. side@19kg

ss:

Standing EZ-curls:

3x10@20kg

Cable wood chops:

4x10 pr. side@15kg

ss:

Db wrist curls:

3x10@2kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x10@2kg

+udstrækning og cykling frem og tilbage

Link to comment
Share on other sites

Skulle for første gange prøve at squatte i mine nyerhvervede neoprenshorts. Vil betegne det som en succes. :smile: Mærkede hoftebøjerne en smule under opvarmningen, men derefter gik det fint, og fik kørt en god omgang squat, som var let og med okay teknik, tror jeg.

Onsdag den 20. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 3/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøveler i forbindelse med bænken

2 sæt kettlebell (db) squat inden squatten

Bænkpres:

2x6@20kg

6@40kg

[email protected]

Easy. Men har stadig svært ved at holde kassen oppe, når jeg starter presset. :dry:

Incline db press:

[email protected]

Push-ups max out: (m. pause)

22@bw

18@bw

I blok 1 lavede jeg hhv. 18 og 15 reps.

Squat:

6@20kg

2x6@40kg

4x6@50kg

Front squat:

4x6@50kg

Bb lunges:

4x6 pr. ben@30kg

Crunches på skråbænk:

4x10@bw+random band

Alle vores light bands var optaget, så prøvede først med et stærkere band, som var for stærkt, og dernæst med et super-miniband, som egentlig var lidt for let. Men her i 10-rep-ugen går det jo nok.

ss:

Dips:

2x10@bw

2+10@bw blev distraheret efter 2 reps, så startede forfra

Seated db press:

5x6@10kg

ss:

Planken på Swissball:

3x35sek@bw m. fødderne på bænk

Triceps push-down, skrågreb:

3x10@32kg

Så var triceps godt pumpede.

ss:

Cable reverse curls:

3x10@15kg

Så var underarmene også godt pumpede.

+udstrækning

Dejlig træning. :smile:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 21. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 4/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt glute bridges på Swissball

1 sæt koordinationsøvelse på Swissball

2 sæt hoftebøjere i kabel + efterfølgende stræk

Dødløft:

6@60kg

6@75kg

4x6@90kg

Meget let, men jeg er stadig en skovl til at trykke ordentligt igennem fra bunden på første rep. :dry:

Dødløft stående på 4 cm klodser: (sumo)

5x3@70kg

Goodmornings:

[email protected]

Pull-ups (OH):

6x6@bw +straps

ss:

Cable wood chops:

4x10 pr. side@15kg

Standing db laterals:

[email protected]

ss:

Cable high pulls:

3x10@27kg

Upright row:

[email protected]

ss:

Suppine pull-ups:

3x6@bw

Teknikken driller stadig... Sidste sæt blev bedst - der kom jeg da op at røre stangen på en enkelt rep...

Db side bends:

4x10 pr. side@19kg +straps

ss:

Standing EZ-curls:

3x10@20kg

Db wrist curls:

3x10@2kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x10@2kg

+udstrækning

Endnu en god træning. :smile: Efterfølgende tog vi på McD og spiste frokost - jeg så tynd ud i spejlet i morges, så det var nok godt nok med lidt junk. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 22. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 5/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

2 sæt db squat

Bænkpres:

2x6@20kg

6@40kg

[email protected]

Let.

DE light band bænkpres:

[email protected]

Incline db flyes:

3x10@10kg m. squeeze i toppen

Smal bænkpres:

[email protected]

Squat:

6@20kg

6@40kg

3x6@50kg

Føltes okay.

Overhead squat:

[email protected]

Box squat: (dybe)

3x10@25kg

Cable crunches:

4x10@55kg

ss:

Seated db press:

3x10@10kg

Triceps push-down, skrågreb:

3x10@32kg

ss:

Cable reverse curls:

3x10@15kg

Planken:

3x30sek@bw+15kg

+udstrækning

Og så hjem at slibe dørkarme og gøre rent. :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 23. april 2011

Blok 2/7, uge 1/4, dag 6/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

2 sæt glute bridges på Swissball

1 sæt koordinationsøvelse på Swissball

2 sæt hoftebøjer i kabel + efterfølgende stræk

Dødløft:

2x6@55kg

6@75kg

3x6@90kg

Opvarmningen føltes småtung, men de 90 kg var lette. :smile:

Smal dødløft:

4x6@75kg

Statisk dødløft stående på 4 cm skiver: (sumo, 6 sek pause lige før gulvet)

[email protected]

Lying row:

3x10@stang+20kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Db row:

3x10 pr. side@24kg +straps

ss:

Upright row:

[email protected]

Db sidebends:

4x10 pr. side@19kg +straps

ss:

Standing EZ-curls:

3x10@20kg

Cable wood chops:

4x10 pr. side@15kg

ss:

Db wrist curls:

3x10@2kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x10@2kg

+udstrækning

Derefter hjem at male dørkarm og spise sushi om aftenen. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Er du kommet i gang? Har det haft effekt?

Og hvordan gør du/hvilken teknik bruger du?

Jeg bruger en lille ballstick, som jeg ligger ovenpå og ruller henover. Har ikke fået gjort det herhjemme, som jeg ellers havde planlagt, men har dog gjort det efter træning. Tror, det har hjulpet - i kombination med, at jeg er begyndt at squatte og dødløfte i neoprenshorts, som holder hoftebøjerne godt varme. Hoftebøjerne har i hvert fald opført sig pænt siden onsdag. Massagen ville måske fungere bedre med noget mindre à la en golfbold eller en stor hoppebold, som jeg tænker også ville være god til glutes.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger en lille ballstick, som jeg ligger ovenpå og ruller henover. Har ikke fået gjort det herhjemme, som jeg ellers havde planlagt, men har dog gjort det efter træning. Tror, det har hjulpet - i kombination med, at jeg er begyndt at squatte og dødløfte i neoprenshorts, som holder hoftebøjerne godt varme. Hoftebøjerne har i hvert fald opført sig pænt siden onsdag. Massagen ville måske fungere bedre med noget mindre à la en golfbold eller en stor hoppebold, som jeg tænker også ville være god til glutes.

Så du arbejder kun nede ved benet og ikke ned gennem maven?

Link to comment
Share on other sites

Så du arbejder kun nede ved benet og ikke ned gennem maven?

Mest nede ved benet, men også ved maven. Det er også maven, min kiropraktor plejer at fokusere på, når han skal massere mine hoftebøjere, så det burde vel egentlig give mig et hint om, at det bør jeg også fokusere mest på. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Skal til tjek hos min kiropraktor i morgen, tirsdag, hvorfor jeg kørte dødløften fra dag 2 sammen med dagens squat og bænk. Tirsdag kører jeg så bare hjælpeøvelserne for dag 1+2. Onsdagens planlagte squat gemmer jeg sandsynligvis til torsdag, så jeg er sikker på, at min ryg er helt klar igen efter behandlingen. Fredag bliver det endnu en gang squat. Lørdag skal jeg dødløfte til liga (og regner med at give den gas), hvorfor jeg sandsynligvis ikke kører dødløftprogrammet dag 6, men kun hjælpeøvelserne.

Mandag den 25. april 2011

Blok 2/7, uge 2/4, dag 1-2/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser i forbindelse med bænken

2 sæt kettlebell (db) squat inden squatten

2 sæt glute bridges på Swissball, 1 sæt koordinationsøvelse på Swissball, 2 sæt hoftebøjer i kabel + efterfølgende stræk inden dødløften

Bænkpres:

2x6@20kg

6@45kg

5x6@55kg

Ganske overkommeligt. Der er dog stadig en del tekniske ting, jeg skal fokusere på.

Boardpress: (10 cm, pause på board)

[email protected]

Også let. Dog tung at løfte ud. Og skulle virkelig holde fokus for ikke at tabe spændet, hvilket jeg gjorde på en enkelt rep - kunne dog let presse vægten alligevel.

Statisk bænkpres: (6 sek pause lige før brystet)

3x3@45kg

Lette med god fart.

Smal bænkpres:

5x6@45kg

Squat:

8@20kg

2x6@45kg

5x6@55kg

Måtte lige nuppe et ekstra opvarmningssæt på de 45 kg for at få lænden klar til squat ovenpå alle de sæt bænk. Derefter gik det rigtig fint. Synes, mine worksets blev bedre og bedre. På de sidste par sæt fik jeg åbnet rigtig godt i hoften og sat mig godt.

Squat til pins: (pause på pins)

[email protected]

Okay. Har det dog med at føle lidt for meget nedad på første rep.

Statisk squat: (6 sek pause i bunden)

3x3@45kg

Her kunne jeg mærke hoftebøjerne lidt. :dry: På den positive side kan siges, at det lykkedes mig at få en lille bitte smule fart i løftene.

Dødløft:

6@55kg

6@80kg

[email protected]

Føltes lidt tungt til at begynde med. Men det gik bedre, da jeg huskede på ikke at stirre ned i gulvet på første rep.

Dødløft fra pins: (sumo, pause på pins)

4x3@145kg +straps

Siddende bb pres:

[email protected]

ss:

Statisk dødløft: (sumo, 6 sek pause lige før gulvet)

3x3@70kg

Easy.

Udstrækningen nåede jeg ikke. Morten havde allerede siddet og ventet på mig i en time, og syntes ikke, han skulle vente endnu længere. Har store planer om at få lavet noget udstrækning her før sengetid. :innocent:

Træningen gik super fint. Især bænken føltes rigtig god. Var dog noget kogt, da jeg nåede til dødløften, for der var enormt varmt nede i det hjørne, hvor jeg stod og squattede og dødløftede. :gal:

Link to comment
Share on other sites

Kom i klubben kl. 19, da jeg havde div. ærinder, jeg skulle nå inden træning. Lynhurtig træning af hjælpeøvelser, og var ude af klubben igen kl. 20.

Tirsdag den 26. april 2011

Blok 2/7, uge 2/4, dag 1-2/6

Lying row:

15@stang

5x6@stang+22.5kg

ss:

Cable crunches:

8@45kg

4x8@60kg

Upright row:

4x6@25kg

ss:

Db row:

3x6 pr. [email protected] +straps

Standing db laterals:

[email protected]

Tog muligvis 5 sæt. Kom i tvivl, og så tager man jo naturligvis et sæt mere for at være på den sikre side. :biggrin:

ss:

Planken:

3x30sek@bw+20kg

Standing EZ-curls:

[email protected]

ss:

Db sidebends:

3x8 pr. [email protected] +straps

Cable reverse curls:

3x8@16kg

ss:

Cable wood chops:

3x8 pr. side@20kg

Db wrist curls:

3x8@3kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x8@3kg

Så drak jeg resten af min lemonshake og cyklede hjem igen. Herhjemme fik jeg lavet en lille bitte smule udstrækning. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag var der fællestræning for de københavnske styrkeløftere i TSK. :biggrin: Der mødte godt nok ikke så mange op, men hyggeligt var det nu alligevel. :4thumbup: Ryggen havde det egentlig fint ovenpå tirsdagens behandling, men for en sikkerheds skyld valgte jeg alligevel at udskyde squatten til torsdag. Kunne godt mærke ryggen lidt under crunches og ved udstrækningen, så jeg tror, det var fornuftigt nok at vente med squat. I stedet tog jeg ryg- og skulderøvelserne for dag 4.

Onsdag den 27. april 2011

Blok 2/7, uge 2/4, dag 3-4/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser i forbindelse med bænken

Bænkpres:

2x8@20kg

6@45kg

4x6@55kg

Egentlig let nok, men banen blev lidt underlig - som om jeg pressede for meget ind over hovedet - hvilket gjorde løftenen en smule ustabile.

Pull-ups (OH):

5x6@bw+1.25kg i bæltet +straps

ss:

Incline db press:

4x3@19kg

Max-out push-ups: (pause i bunden)

24@bw PR - i hvert fald i dette program

20@bw

Suppine pull-ups:

3x6@bw

På sidste sæt kom jeg op at røre på de to første reps og var mm fra også at røre på tredje rep. Det går (langsomt) fremad...

ss:

Dips:

3x8@bw

Triceps var pænt ristede efter denne omgang, men tror alligevel godt, jeg kan prøve med lidt vægt i bæltet i næste uge.

Seated db press:

4x6@14kg

ss:

High cable pulls:

3x8@30kg

Triceps push-down, skrågreb:

3x8@35kg

Endnu mere ristede triceps. :biggrin:

ss:

Cable reverse curls:

3x8@16kg

Crunches på skråbænk:

4x8@bw+light band

Kørte med relativt kort pause mellem sættene, da David, som holdt elastikken for mig, var på vej ud ad døren.

Upright row:

4x6@25kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Planken på Swissball:

3x40sek@bw m. fødderne på bænk

+udstrækning og pw hjem

Endnu en fin træning. I aften, onsdag, står den på squat og dødløft :devil: (samt curls og skrå mave).

Link to comment
Share on other sites

Onsdag var der fællestræning for de københavnske styrkeløftere i TSK. :biggrin: Der mødte godt nok ikke så mange op, men hyggeligt var det nu alligevel. :4thumbup:

Det lyder hyggeligt - så er jeg endnu mere ærgerlig over at mit helbred satte en stopper for træningen.

Hvornår træner du i morgen, veninde? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder hyggeligt - så er jeg endnu mere ærgerlig over at mit helbred satte en stopper for træningen.

Hvornår træner du i morgen, veninde? :smile:

Det bliver nok kl. 15. :4flex: Jeg har lukkevagt, så ingen grund til at være i TSK allerede kl. 14. Jeg ved ikke, hvornår de andre friendz er at finde i TSK.

Link to comment
Share on other sites

Efter job var jeg lige et hurtigt smut forbi Fields (det ligger på vejen fra job til klubben) for at købe en ny rygsæk. Det var heldigvis overstået på omkring fem minutter, hvorefter jeg begav mig i TSK. Her var Kim, Beermann og Futtrup + en håndfuld motionister igang med dagens træning. Mickel dukkede op lidt senere.

Torsdag den 28. april 2011

Blok 2/7, uge 2/4, dag 3-4/6

Opvarmning:

8 mobilitetsøvelser og 2 sæt kettlebell (db) squat inden squatten

2 sæt glute bridges på Swissball, 1 sæt koordinationsøvelse på Swissball, 2 sæt hoftebøjer i kabel + efterfølgende stræk inden dødløften

Squat:

8@20kg

6@45kg

4x6@55kg

Føltes gode og nemme. :smile:

Front squat:

3x6@55kg

Føltes også relativt gode, dog knap så nemme. :tongue:

Bb lunges:

3x6 pr. ben@35kg

Havde godt nok lidt balanceproblemer i dag. Men balancen bliver vel kun bedre af at træne den...

Dødløft:

6@55kg

3@85kg

[email protected]

Dødløften føltes meget let. I hvert fald de første tre sæt føltes også teknisk relativt pæne - jeg skal bare stadig være bedre til at trykke igennem fra bunden, især på første rep. Synes dog, det blev lidt bedre, når Jacob gav mig et que om det. På det sidste sæt kom jeg vist til at sjuske lidt med stilen, :blush: men det var dog stadig let.

Dødløft stående på 4 cm klodser: (sumo)

[email protected]

Også let.

Goodmornings:

3x8@70kg

Tungt, men nemt! Næste gang må jeg vist hellere tage en t-shirt på. Kører low bar goodmornings, så stangen gled en del på mine svedige skuldre, trods magnesium.

ss:

Cable wood chops:

3x8 pr. side@20kg

Standing EZ-curls:

[email protected]

Testede et tip, som Poul gav mig onsdag. Umiddelbart lod det til at virke. Synes i hvert fald, jeg kunne mærke curls'ene mere i biceps, end jeg plejer.

ss:

Db side bends:

3x8 pr. [email protected] +straps

+udstrækning og pw hjem

Virkelig god træning endnu engang! Sprang underarmstræningen over aht. dødløften til liga lørdag, da mine underarme er godt smadrede. I dag, fredag, skal jeg bænke og squatte. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 29. april 2011

Blok 2/7, uge 2/4, dag 5/6

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser i forbindelse med bænken

2 sæt kettlebell (db) squat inden squatten

Bænkpres:

2x6@20kg

6@45kg

3x6@55kg

Sygt let i dag! Men jeg tror også, jeg er småtung for tiden. :blush:

DE light band bænkpres:

7x3@30kg

Også let.

Incline db flyes: (m. hold i toppen)

3x8@14kg

Smal bænkpres:

3x8@45kg

Rigtig godt smæk i de første 5-6 reps i hvert sæt. Derefter er triceps ved at være brændt af.

Squat:

10@20kg

6@45kg

3x6@55kg

Især andet sæt med 55 kg føltes ret godt. De to andre var også okay, og det var i hvert fald ikke tungt (skulle det jo heller ikke gerne være med de lave kg :blush:).

Overhead squat:

3x8@25kg

Det gik efterfølgende op for mig, at jeg burde være sprunget 5 kg i forhold til i sidste uge og dermed have kørt med 27.5 kg i dag. :4slap:

Box squat: (dybe)

3x8@30kg

Her føltes teknikken en smule dårligere, end den har gjort de andre gange på box. Dog ikke helt elendig i forhold til, hvordan jeg plejede at være til box squat.

ss:

Seated db shoulderpress:

3x8@14kg

Triceps push-down, skrågreb:

3x8@35kg

+udstrækning og pw hjem

Endnu en super træning. Føler mig virkelig i god form (som i stærk) for tiden! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 30. april 2011

2. runde af divisionsturneringen - TSK

Løftede for TSK's førstehold - dødløft.

Indvejning: 64.9 kg (det er +2.65 kg siden DM A :4whistling: - ah, +2.5 kg, for havde nok spist mere morgenmad i dag pga. mindre nervøsitet)

Opvarmning:

7 mobilitetsøvelser

1 sæt glute bridges på Swissball

1 sæt koordinationsøvelse på Swissball

2 sæt hoftebøjere i kabel + eftefølgende stræk

Derefter hjalp Morten mig med at komme i dragten - den var pænt tight at komme i.

Opvarmning i halvdragt: 2 sæt på 60 kg 5-3 reps, 3 reps på 80 kg m. løst bælte, 1 rep på hhv. 100 og 120 kg m. normalt bælte, 1 rep på 145 kg i fuldt udstyr.

1. løft 162.5 kg godkendt 3-0

2. løft 180 kg godkendt 3-0

3. løft 185 kg godkendt 3-0

Wilks: 194.306

Styrken føltes super god! Havde dog lidt svært ved at få sat mig ordentlig i dragten og spændt ordentligt op i bunden. Det blev derfor tre teknisk forskellige løft, som dog alle havde en tendens til at komme lidt for langt ud fra benene. 162.5 kg var relativt lette, 180 kg tunge, men med overskud, 185 kg også tunge, men nok ikke maxmaxmax. Når udstyrsperioden kommer, og jeg får øvet noget mere teknik i dragten, tror jeg godt, det kan blive endnu bedre. Er fint tilfreds med 185 kg på dagen, for havde ikke rigtig nogen idé om, hvad jeg ville kunne løfte her midt i en volumenperiode uden nogen som helst nedtrapning.

Efter stævnet fik jeg trænet lidt:

Blok 2/7, uge 2/4, dag 6/6

Dødløft, statisk dødløft stående på klods og smal dødløft blev droppet pga. ligaens dødløft.

Lying row:

3x8@stang+22.5kg

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Db row:

3x8 pr. [email protected] +straps

ss:

Upright row:

3x8@25kg

Cable crunches:

4x8@60kg

Hængeparti fra dag 5.

ss:

Standing EZ-curls:

[email protected]

Planken:

3x30sek@bw+20kg

Hængeparti fra dag 5. Pænt hårdt ovenpå tung dødløft og cable crunches. Min mave føltes totalt cut og pumpet efter den omgang. :biggrin:

ss:

Db wrist curls:

3x8@3kg

ss:

Db reverse wrist curls:

3x8@3kg

Db side bends:

3x8 pr. [email protected] +straps

ss:

Cable reverse curls:

3x8@16kg +straps

Hængeparti fra dag 5.

Cable wood chops:

3x8 pr. side@20kg

Kørt uden pause mellem sæt/sider. Skal fremover være lidt bedre til at fokusere på at holde armene strakte.

+udstrækning og cykling op til klubben om morgenen og pw hjem

Derefter ud at spise kinesisk buffet med store Morten, Beermann, MC, Kim, Mickel og seks ikke-styrkeløftere. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share